Autoracing  KL-varaosat

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 592880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1920 : 21.01.2020, 14:58:08 »
Siis on yhteistä, mutta tarkoitin ettei ole samoja osia noissa.

Älä stressaa 8)
a car you can believe in

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1921 : 21.01.2020, 16:26:49 »
Pitänee kokeilla.
Koiranluutkin vaihdoin muutama vuosi sitten juuri noiden kolinoiden takia mutta ei ainakaan pitkään pysyneet kolinat poissa.

Kolinaakin on vain silloin-tällöin.
Tänään jos ajaa hidastetöyssyn yli niin mitään ei kuulu, huomenna samassa paikassa kolahtaa, ylihuomenna ei jne jne.

Ja kuten sanoin; omien tutkimusten jälkeen kolmena vuotena määräaikaishuollossa on pyynnöstä etsitty kolinan syytä löytämättä mitään.

Samoin kolmena vuotena olen katsastusmiestä kiusannut sanomalla että etupää kolisee.
Mutta ei ole löytänyt mitään vikaa vaikka selvästi on paljon normaalia katsastusta tarkemmin syynännyt ja puristellut niveliä.

Edit:
Joo, en keskustele tässä keskustelualueessa tästä enää!
« Viimeksi muokattu: 21.01.2020, 16:39:41 kirjoittanut Volv0 S80 »

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1922 : 21.01.2020, 17:08:54 »
Kysyn täällä, vaikka oma auto onkin V90 T8. Oletan että XC90:ssä on tältä osin samaa teknologiaa: Toimiiko tuo vain Hybrid-moodissa (en tiedä onko nuo moodit saman nimiset XC90:ssä, v90:ssä on Hybrid ja Pure)? Itse kokeilin tätä viikonloppuna, ja näytti siltä että Pure-moodissa tuo ei toimi, toisaalta Pure-moodissa auto kulkee samalla akkukapasiteetillä paljon pidempään. Hybrid-moodissa näytti toimivan jotenkuten älykkäästi, mutta onnistui kyllä käyttämään akun melko tyhjäksi jo maantiepätkillä ennen viimeistä kaupunkiosuutta. Yhden kokeilun perusteella vaikutti kuitenkin siltä, että Pure-moodilla itse Holdia sopivasti käyttäen pääsee parempaan tulokseen kuin automatiikalla.

Automatiikka toimii vain hybrid-moodissa silloin, kun ajettava matka on pidempi kuin mihin akkukapasiteetti riittää.
V60 T8 Inscription

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1923 : 25.01.2020, 09:14:47 »
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1924 : 25.01.2020, 13:26:46 »
Juuri äskenhän todettiin että suomalaisten keskimääräinen ajosuorite on 30km päivässä ja pistokehybridin omistajista enemmistö lataa autoansa päivittäin. Tuon kirjoittaja sivuuttaa sen täysin kun puhuu päästöhuijauksista. Aika jännää tekniikkaa kyllä nuo sähköllä toimivat apulaitehihnat tuossa B5:ssä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa MY18

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1925 : 25.01.2020, 23:08:19 »
Joo. Olen samaa mieltä, että HS:n kirjoitus oli aika inhorealistinen. Talvella tietenkin bensaa menee enemmän matkustamon lämmittämiseen sekä nelivetoon (ellei halua luistella pelkällä takavedolla). Kesällä bensan kulutus jää kuitenkin vähemmäksi, kun matka-ajossa pärjää etuvedolla ja tuo noin 30km sähkönkantama yleensä riittää päivittäiseen kaupunkiajoon. Ideaalitilanteessa tietenkin puolta tehokkaampi sähkömoottori ja >20kWh akkukapasiteetti..

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8905
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1926 : 26.01.2020, 19:45:33 »
Tuon jutun luettuani en enää ihmettele miksi jotkut dissaa Hesaria  :idiot2:

Tästä vähän faktaa kulutuksista. Jokainen pylväs on 100 km matkaa. Alkupäässä näkyy paluumatka joulunvietosta, 350 km maantieajoa ja kulutushan oli niinkin hurja kuin 7.

Sen jälkeen ajettiin sitten 500 km arkiajoa tammikuussa. Ihan sillä tyyppihyväksynnän mukaisella 2,5-3 litran kulutuksella, joka tuli pääasiassa kabiinin lämmittämisestä.

Ja tuo pitkän aikavälin lukema 4,9 on siis siltä matkalta mikä lukee alhaalla eli viimeisimmät reilu 27 tkm. Maantiereissut näkyy siinä.



Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1927 : 27.01.2020, 17:32:45 »
Tosi vähällä menee, kun on ahkera lataaja.
Siinä suhteessa hesari on oikeassa, että aivan kaikki eivät T8 mallia osta ladatakseen vaan ainoastaan suuren tehon takia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8905
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1928 : 27.01.2020, 18:21:19 »
Siinä suhteessa hesari on oikeassa, että aivan kaikki eivät T8 mallia osta ladatakseen vaan ainoastaan suuren tehon takia.

Siinäpä ostaa, ei se hybriditekniikkaa sen huonommaksi tee. Kai jotkut ostaa tehokkaita polttisautojakin luukuttaakseen niillä lappu lattiassa, ei taida nekään mennä tyyppihyväksynnän mukaisilla kulutuksilla sen paremmin kaupunkia kuin maantietäkään.

Hesarihan yritti implikoida ettei näillä voi päästä vähällä.

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1929 : 27.01.2020, 19:15:38 »
Tosi vähällä menee, kun on ahkera lataaja.
Siinä suhteessa hesari on oikeassa, että aivan kaikki eivät T8 mallia osta ladatakseen vaan ainoastaan suuren tehon takia.

Taitaa suurin osa saada T8:n työsuhdeautona, ja tuon luokan auto yleensä vapaana autoetuna jolloin lätaaminen ei kiinnosta pätkääkään.

Pari tällaista tiedän ja kun olen kysynyt kulutusta ei käyttäjällä ole ollut aavistustakaan.
Kun sitten ajotietokoneesta on se katsottu oli toisessa lukema 10,5 ja toisessa 11,9, muistaakseni.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5996
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1930 : 27.01.2020, 19:28:35 »
Työkaveri-kaahari taas osti 2.5T:n jälkeen T8:n ja innostui taloudellisesta ajosta kun auto kertoo akun käytöstä ja ajo on lähes ilmaista. Tekniikka ei sitä muuten kiinnosta, etästarttaa auton talvella sen sijaan että starttais webaston.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa LendZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1931 : 27.01.2020, 20:22:59 »
Taitaa suurin osa saada T8:n työsuhdeautona, ja tuon luokan auto yleensä vapaana autoetuna jolloin lätaaminen ei kiinnosta pätkääkään.

Pari tällaista tiedän ja kun olen kysynyt kulutusta ei käyttäjällä ole ollut aavistustakaan.
Kun sitten ajotietokoneesta on se katsottu oli toisessa lukema 10,5 ja toisessa 11,9, muistaakseni.

Näin on kuviteltu ja luultu, toisaalta Volvon pari viikkoa sitten julkaisemien latausdatojen mukaan 41% Suomen T8:eilla ajetuista kilometreistä olisi menty sähköllä. Ei sinne silloin kauhean montaa ei-lataavaa työsuhdeautoilijaa mahdu  ;) Nimimerkillä: vapaa-autoetu ja kotipihassa aina laturissa, kuten naapureillakin.


Oma ajoprofiilini ei ole T8:n kannalta optimaalinen, myös maantietä kertyy paljon. Kilometrejä on alle 2tkm joten otanta on pieni, kulutus toistaiseksi 7,6l. Eiköhän tuo kutosella alkavaksi tipu. Absoluuttisesti mitattunahan lukema ei ole mitenkään pieni, mutta auton huomioiden pidän sitä varsin hyvänä tuloksena. Kuten Hesarin Kettunen kirjoitti, 10v sitten lukema olisi ollut kaksinkertainen.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2020, 20:24:56 kirjoittanut LendZi »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1932 : 27.01.2020, 22:12:27 »
Näin on kuviteltu ja luultu, toisaalta Volvon pari viikkoa sitten julkaisemien latausdatojen mukaan 41% Suomen T8:eilla ajetuista kilometreistä olisi menty sähköllä. Ei sinne silloin kauhean montaa ei-lataavaa työsuhdeautoilijaa mahdu  ;) Nimimerkillä: vapaa-autoetu ja kotipihassa aina laturissa, kuten naapureillakin.

Jos karkeasti laskee, niin eikö tuosta päädytä suunnilleen 6 l/100km keskikulutukseen.
Tuollainen iso bensamöhkö vie helposti 10 l/100 km ilman sähköapuja ja jos nyt 41% on ajettu sähköverkosta ladatulla energialla, niin jäljelle jää noin 6 l/100km bensan polttoa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1933 : 27.01.2020, 22:47:27 »
Mulla ajotietokoneessa 46 tkm ajalta keskikulutus 7,0 L satasella. Joka yö kiinni laturissa ja kaupunki/maantietä 50/50. Normi matkakulutus siinä 7,5-8,0 L. Autona XC90 T8. Edellisellä D5 XC60 kulutus samalla profiililla 8,3 L satasella, eli tyytyväinen olen.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90 (2016 ->)
« Vastaus #1934 : 28.01.2020, 07:51:06 »
V90 T8: 2,4l/100km, 38km/h, 1160km ja säiliössä vielä vähän yli 1/3 bensaa   ;)

 

RallyBaron  Samppasport