Autoracing  KL-varaosat

Volvopolulta eksyneet oman polun tallaajat, eli vieraalla maalla

  • 435 Vastauksia
  • 139724 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Volvot on kyl mukavia ja hienoja pelejä, mutta, tai ehkäpä juuri siksi, niitä ei oikein viittis viivalle taluttaa, joten kilpaosastolla luotamme Toyotaan.

Ekaksi hommattiin Starlet, jolla aloiteltiin rallisprintin nuortenluokkaa kevättalvella 2007. Carinasta napattu 2T moottori, 45 DHLA Lortot, Morgon kansi, peltisarja jne. jotain 145-150 heppaa. Lampolan T50 lootalla ja alkuun Hiacen perällä. Viime talvena laitoin sitten 1030 perän 5,38 välsällä ja tuunatulla lukolla ja sehän kannatti. Tulevaisuudessa koneena ehkä 1.9 litraiseksi porattu 3T, josta pitäs koittaa repiä parisensataa pollea. Kuosi on muuttunut törmäilyjen seurauksena pariin otteeseen ja nykylookki on jotakuinkin tätä:
http://www.j-rallypics.com/pic.php?id=34634

Viime kesänä sitten sattu kohalle "halvalla" oikein siistikoppanen, yhen rallin ajettu Corolla GT AE86. Eli Hachiroku, niinku tuuninkihemmot sanoo. RS-Auton viispykäläinen suorakytkentä, oma perä isoilla vetareilla ja Kaaz:in lukolla, Bilsteinit ym. Sanomattoman ruman värinen, mut muuten koriltaan ihan huippu:
http://www.jxfoto.fi/pic.php?id=130463

Sehän oli melkeen vakiopannulla (legendaarinen 4A-GE) ja niin ollen tarkotus oli vaan ottaa tuntumaa, kunnes saatais kakskyttappinen versio pellin alle. Mutta kuinkas sitten kävikään. Kolmannet kapinat Lahden Miekkiössä, heti kakkospisteellä raakasti ylikovaa, kunnon hartsa ja Getari päätti osaavansa lentää:
http://womppiracing.kuvat.fi/kuvat/Ralli+ja+sprint+2010/Lahti+Rallisprint+11.9.2010/DSC_2400.JPG

1.06 kohilla: http://www.youtube.com/watch?v=gq-WIN5Dxkw

Että nyt sitten mennään taas taas tutulla ja turvallisella Staralla, ainakin kunnes tuon Rollan saa korinoikaisuun yhdelle paikalliselle Volvomiehelle. Eilenkin käytiin Kerimäellä katkasemassa vaihdekeppi. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 23.05.2011, 15:40:12 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Kolinavaunutehtaan 2,5TDi Caravelli tuli alle kun sattui sopivan edullisesti eteen ja lankun kone rupesi antamaan merkkejä lopun alusta. Voisin taas harkitakin Volvoa jos mallistosta löytyisi pakettiauto. Harrasteautoksi voisinkin 240:n tai 740:n ottaa vaikka enemmän kiinnostaa 70-luvun ja 80-luvun alun Datsunit ja Bemarit.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431

Ekaksi hommattiin Starlet

Että nyt sitten mennään taas taas tutulla ja turvallisella Staralla, ainakin kunnes tuon Rollan saa korinoikaisuun yhdelle paikalliselle Volvomiehelle. Eilenkin käytiin Kerimäellä katkasemassa vaihdekeppi. :idiot2:
Ukillani oli aikoinaan hopea, ikäisekseen siisti Starlet (vuosimallia en muista, mutta taisi olla 70-luvun lopun tai 80-luvun alun malli), ja on se kyllä sympaattinen auto. Aina kun näkee, herää taas muistot mieleen. :) Eikä rekisterinumeroa muista, että ois voinu tarkastaa onko edelleen käytössä. Savonlinnaan se silloin 90-luvun lopulla jäi kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 23.05.2011, 07:46:50 kirjoittanut T-T »
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Ukillani oli aikoinaan hopea, ikäisekseen siisti Starlet (vuosimallia en muista, mutta taisi olla 70-luvun lopun tai 80-luvun alun malli), ja on se kyllä sympaattinen auto. Aina kun näkee, herää taas muistot mieleen. :) Eikä rekisterinumeroa muista, että ois voinu tarkastaa onko edelleen käytössä. Savonlinnaan se silloin 90-luvun lopulla jäi kuitenkin.

Villi arvaus: jollain ralli(sprint)-miehellä. Itse en ole Starleteja aikoihin nähnytkään rallipolkujen ulkopuolella... :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Villi arvaus: jollain ralli(sprint)-miehellä. Itse en ole Starleteja aikoihin nähnytkään rallipolkujen ulkopuolella... :)
Erittäin villi arvaus. Normaaliajossa ollut herrasmiesauto. :) Ja harvoinpa niitä liikenteessä valitettavasti näkeekään, kuten vanhoja Celicoita tai Crowneja. :-\
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Täällä nähny muutaman starletin mutta siitä viimesestäkin taitaa olla jo vuos pari  :-\
Vanha celica näkyy taas pyörivän näin kesän tullen  8) Komia laitos  :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Täällä nähny muutaman starletin mutta siitä viimesestäkin taitaa olla jo vuos pari  :-\
Vanha celica näkyy taas pyörivän näin kesän tullen  8) Komia laitos  :P
Saisi näkyä enemmänkin! :) Kyllä autot onkin joskus näyttäneet HYVÄLTÄ, ja ennenkaikkea AUTOILTA. 8)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Saisi näkyä enemmänkin! :) Kyllä autot onkin joskus näyttäneet HYVÄLTÄ, ja ennenkaikkea AUTOILTA. 8)
Kyllä se näin on vanhoissa silmä lepää  S*

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Kyllä se näin on vanhoissa silmä lepää  S*
Esimerkiksi:


 S* Noita on edelleen myynnissä, mutta suurin osa räpellettyjä yksilöitä... :-\
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3756
  • 195hv/406Nm
Esimerkiksi:
http://static.cargurus.com/images/site/2009/04/21/16/28/1971-toyota-celica-st-coupe-pic-53376.jpeg

 S* Noita on edelleen myynnissä, mutta suurin osa räpellettyjä yksilöitä... :-\
Tääl pyörii vaalean keltainen yksilö aika vakion näköinen  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Erittäin villi arvaus. Normaaliajossa ollut herrasmiesauto. :)

No siinä tapauksessa suuremmalla syyllä on päätynyt jonkun rallimiehen puuhapeliksi. :) Herrasmiehen sunnuntaikiesi on säilynyt hyvässä kunnossa puuhailuja varten.

Eli pointtini oli siinä, että nuo starletit ominaisuuksiensa vuoksi on olleet / ovat suuressa suosiossa low-budget -rallitouhuissa. Kevyt, lyhyt, takaveto ja tehokasta tekniikkaa helposti sovitettavissa. (en minä ralliauton rakentamisesta mitään varsinaisesti tiedä, mutta näin olen muiden jutuista ja sivusta seuraamalla päätellyt)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Tääl pyörii vaalean keltainen yksilö aika vakion näköinen  8)
Lieksassa myös, mitä joskus tuli nähtyä siellä käydessä. :)
No siinä tapauksessa suuremmalla syyllä on päätynyt jonkun rallimiehen puuhapeliksi. :) Herrasmiehen sunnuntaikiesi on säilynyt hyvässä kunnossa puuhailuja varten.

Eli pointtini oli siinä, että nuo starletit ominaisuuksiensa vuoksi on olleet / ovat suuressa suosiossa low-budget -rallitouhuissa. Kevyt, lyhyt, takaveto ja tehokasta tekniikkaa helposti sovitettavissa. (en minä ralliauton rakentamisesta mitään varsinaisesti tiedä, mutta näin olen muiden jutuista ja sivusta seuraamalla päätellyt)
Voi olla mahollista. :) Muistaaksein tuolloin nuoremmalle miehelle se päätyikin...

Onhan näitä ralliluokan vastaavia täälläkin huomattu. :)
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
No siinä tapauksessa suuremmalla syyllä on päätynyt jonkun rallimiehen puuhapeliksi. :) Herrasmiehen sunnuntaikiesi on säilynyt hyvässä kunnossa puuhailuja varten.

Eli pointtini oli siinä, että nuo starletit ominaisuuksiensa vuoksi on olleet / ovat suuressa suosiossa low-budget -rallitouhuissa. Kevyt, lyhyt, takaveto ja tehokasta tekniikkaa helposti sovitettavissa. (en minä ralliauton rakentamisesta mitään varsinaisesti tiedä, mutta näin olen muiden jutuista ja sivusta seuraamalla päätellyt)

No niin no. Ei ne Starletit nyt aina niin "low-budget" hommia oo (itselläni juurikin on). Tai tietysti riippuu, mitä sillä käsittää. Mutta siitä nyt vaan saa nopeen ja kääntyvän auton. Osaavissa käsissä erittäin kova haastaja, mutta ne, jotka noilla vetää ihan oikeesti kovaa, on täysin reikäpäisiä jätkiä. Ovat nimittäin pääsääntöisesti varsin levottomia ajettavia, mutta siitähän se kääntyvyys ja nopea reagointi tulee. Tekniikka nyt on... no jaa, itse hiukan vierastan K -moottoreita ja varmaan joka ainoa muu Starletilla ajava vierastaa itse käyttämääni museosta raahattua T -moottoria. Painaa kun synti, mutta pomminvarma budjettipata, aihioita lojuu joka toisen tallin nurkassa. Sprinttipuolellahan monella onkin 4A-GE 16 tai 20 -naulaisena. Ja nyt alkaa pikkuluokassa olla muodissa Daihatsun 1.3 16V koneet. Vakiokansilla penkitetty about 160 hepoa varikkopuheiden mukaan. Ja se on ihan totta, että parhaat tuhotaan kisatouhuissa. Yksikin tuossa jutteli, että ensimmäistä Starlettiaan alkoi rakentamaan jostain vuosia tallin kätköissä seisseestä täysin ruosteettomasta papan aarteesta. Se koppa on vissiinkin nykysin jo paalattu.

Lappeenrannassa kyllä pyörii parikin KP6x Starlettia. Siis näitä takavetoja. Ja on ne kyllä hienoja laitteita. Levikkeillä ja passeleilla vanteilla siitä tulee aivan syötävän hyvän näkönen.

Toisaalta täytyy tunnustaa, että itselläni on tällainen perverssi näkemys siitä, ettei auto voi enää tämän paremman näköiseksi tulla. Siinä on vaan sitä jotain. Yksinkertaiset linjat ja kaikki on tasapainossa. Eikä ykskään Volvo ole niin hyvä ajettava.--> http://image.nettiauto.com/extra/carimg/3400601_3400700/toyota-corolla-3400644_l_73944dd988acae39.jpg
« Viimeksi muokattu: 23.05.2011, 14:01:32 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Spoileri: Mistä päin olet aikoinasi Starletin ostanut? Nimittäin piti varmistella, ja tuosta ukin entisestä Starletistahan tehtiin silloin aikoinaan myös ralliversio.
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Toi on Vaasasta haettu. Kilpailuhistoriaa on tiedossa ainakin vuosilta -86-87, jolloin tää on ollut A-ryhmäläinen rallipeli, joku Allan Mickos -niminen kaveri ajellu ihan luokkavoittojakin. Voi olla että on ajettu aiemminkin, mahdollisesti tehty jo uutena kilpuriksi. Miksiköhän toi koppa on nykysin vähän väsynyt... V:> Ja kyseessähän on vm.-80 kanttilamppuinen versio.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

Kulkukoira  Proturbo