Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: räkänokka - 21.10.2011, 22:52:45

Otsikko: 760 d24t Syö öljyä (Jäihin)
Kirjoitti: räkänokka - 21.10.2011, 22:52:45
Muutettu siis jälkeenpäin dieseliksi. Muutoskatsastus suoritettu onnistuneesti 1.3.2012
Alunperin PRV B28E koneella ja AW-71 automaatilla

Nykyisin:
14%
Koneena on D24 joka ahdettu jälkeen päin TD koneesta otetuilla osilla. Pumppu on vaparin.
Putkistona 3" "Yleismalli" homemade suora ilman vaimentajia  ;)
Turbon 155bar suuttimet.
Syöttöä lisätty vähintäänki riittävästi
M46 p-type
perässä 3,54 välitys ja liikkeellelähtö lukko.
Etupenkkien virkaa toimittaa 3Gen Preludesta kotoisin olevat kippaavat puolikupit.
Ensimmäinen versio D24t moottorista oksensi öljyt vikalistan haun jälkeen huohottimen läpi.

Alusta:
Toyota camryn etuiskarit ja 3kierrosta pätkityt dieselin etujouset.
Takapää vaiheessa iskareiden suhteen. Jouset lyhennetty ja pohjaanlyöntikumit poistettu edestä että takaa.

Tekemistä riittää..
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 25.10.2011, 01:20:06
Tänään purettu sen verti et keula osissa ja PRV nostoa vaille valmis luopumaan paikastaan.
Tuli parit mätä kohdat myös löydettyä pohjasta kun kardaania irrottelin...
Onneks ei pahoja. (PRV ja AW-71 olis muuten myynnissä)
Etu penkeiksi rupesin sovittelemaan kolmos korisen preluden kippaavia "puolikuppeja". Laitoin jo repsikan penkkiin volvon kiskot kiinni mut koe sovituksessa tuli huomattua et penkki on vinossa ja pää melkein osuu kattoon siinä istuessa  ;D "vähän" joutuu vielä rakentelemaan  :P
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: viiksivallu - 25.10.2011, 14:26:52
Hieno peli, itsekin joudun ottamaan berttonesta tuon V6:n pois... Mitenköhän sen saa kun on sahanpurua täynnä melkein koko moottoritila  :idiot2: :D
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 26.10.2011, 00:21:06
Tänään taas turailtu. PRV + AW-71 sekä kartaanin etupätkä lähtivät litomaan kotterosta.
Pesin konehuoneen. Laitoin kytkin polkimen ja manuaalin jarrupolkimen sekä neste kytkimen sylinterin. Purin yli 6 metriä turhia piuhoja jotka joku on ite sinne vetäny. AW:n keppiteline ja keskikonsooli purettu pois.
Tuli myös purettua lisä tankki systeemi pois takakontista. (sekin olis myynnissä jos jotain kiinnostaa) Ja polttoaine mittarin näyttäessä punaisen ylärajaa ni tankissa oli vielä n.45 litraa ainetta   :o Nekin imetty ulos sieltä. Revin myös sen suodatin sukan vitalisteen sieltä tankki pumpun päästä..   :buck2:

Hieno peli, itsekin joudun ottamaan berttonesta tuon V6:n pois... Mitenköhän sen saa kun on sahanpurua täynnä melkein koko moottoritila  :idiot2: :D

Itselläni tuo oli p**kana olevien moottorin tukikumien varassa ja laatikon kannakkeen 4pultilla  :2funny:  Molemmat tukikumit siis olivat repeytyneet rikki poikki pasaks..
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 30.10.2011, 15:19:49
Rottelohan olis aikalailla pikkuhiljaa valmis, jotain pikku juttuja enää jälellä mut ensi savut on otettu  :P Pitää vaan ilmata kunnolla.

Sitten sellanen To do lista :
Kytkimen ilmaus
Järjestelmän ilmaus
Veden lämpötila mittarin kytkeminen
Kardaanin ja laatikon liitoskohdan pulttien kiristys
Putki downpipestä taakse päin
Vedet koneeseen
Konepelti paikalleen
Preluden penkkien sovitus volvon kiskoihin
Pakkivalon kytkeminen

Eli maanantaina mennään jo töihin tällä  ::)
Rupes naurattaa ku kaveri löi vetoa projektin aloitus päivänä ettei tuu kolmeen viikkon käymään tämä auto dieselillä  :2funny: Noh.. Nyt oon kossu pulloa rikkaampi  :buck2:

Kuva tän hetken tilanteesta.
http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=30102011793.jpg (http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=30102011793.jpg)
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 30.10.2011, 23:59:43
Eli se on nyt valmis ja ajossa   :P Kuutena päivänä verta,hikeä ja kyyneleitä muutama tunti kerrallaan valutettu  ;D Eli aikaa tuossa ei mennyt kahta vuorokauttakaan jos työ tunneissa laskee  :P

On se vaan makia tuo kutos dieselin sulo soundi  S*
Oikeestaan kaikki muu tuosta listasta tuli tehtyä jo valmiiksi paitsi pakkivalo ja etupenkkien vaihto. Nooh.. Onhan se päivä vielä huomennakin.
Testi lenkkikin suoritettu. Vetää todella nätisti eikä tiputtele / kuluta litkuja  :)
Väli jäähyä ei ole laitettu paikalleen edes vielä kun ei ollukkaan tarpeeksi putkea ahtoputkien tekoon...

Nyt olis To do lista :
Vitosen sähköt
Pakki valo
Preluden penkit
Ahtomittari tottakai  ;D
Välijäähdytin
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: PaavoB - 08.11.2011, 19:42:11
Lisää kuvia ja mahdollisesti myös videota!  :)
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: anssi68 - 08.11.2011, 21:22:51
Lisää kuvia ja mahdollisesti myös videota!  :)

 O0 O0
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 08.11.2011, 23:37:32
Pitää kysellä jostain kamera lainaan kun en itse moista tekniikan ihmettä omista ku puhelimessa  :idiot2: Ja kunhan saa IC:n paikoilleen ja putket sille :P

Mutta mutta tänään tuli asennettua ahtopainemittari sekä mekaaninen öljynpaine mittari.
Tuli mieleen kysymys että mahtaakohan tuota bensa mallin kierrosluku mittaria saada ymmärtämään singnaalia laturilta ?? Olis aika hyvä jos sais kiekat viel näkyvii :PP
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: PaavoB - 10.11.2011, 21:36:25
Mulla olis sulle 740 D24T mittaristo, tule ostamaan pois!  ;)
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 13.11.2011, 12:07:59
Mulla olis sulle 740 D24T mittaristo, tule ostamaan pois!  ;)
Onkos vanhan mallin mittaristo ? Kun ei millään viittis ruveta koko kojelautaa vaihtamaan :O


Mutta mutta taas saatu hieman aikaseksi.. Etupenkit tuli tuossa la iltana vaihdettua ja ihan passelithan ne on :P
Myös joku paineilma venttiilin kaveri värkkäili ahtopaineen säätimeks ;D Sellaset 0,8bar ottaa mittarin mukaan.
Flektiltä heitin siivekkeet nurkkaan. kun ei koko mötikkä lähtenyt irti.. Jumittunu mutterit kiinni.
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: J-A - 13.11.2011, 13:39:50
Pitää kysellä jostain kamera lainaan kun en itse moista tekniikan ihmettä omista ku puhelimessa  :idiot2: Ja kunhan saa IC:n paikoilleen ja putket sille :P

Mutta mutta tänään tuli asennettua ahtopainemittari sekä mekaaninen öljynpaine mittari.
Tuli mieleen kysymys että mahtaakohan tuota bensa mallin kierrosluku mittaria saada ymmärtämään singnaalia laturilta ?? Olis aika hyvä jos sais kiekat viel näkyvii :PP

Voihan siihen mittaristoon vaihtaa pelkän kierroslukumittarinkin. Omaan 740:iin ostin purkaamolta kiekkamittarin ja asensin sen mittaristoon sekä vedin laturilta yhden johdon kiekkamittariin.
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: PaavoB - 14.11.2011, 00:12:17
Uuden mallinen se mittaristo...
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 19.11.2011, 16:43:16
Tuli eilen perjantaina siis haettua mätänetistä uudet kaasut taakse sekä uudet takajouset + koiranluut eteen + raidetankojen ulommat päät + 3" putkea metri tolkulla sekä akselin ylitys ja pari 90 mutkaa ja pari 45 mutkaa. Tilasin myös camryn iskarit ni saa ne haettua eteen sitte ens viikolla. Ahdonalaisia syöttöjä tuli rukailtua jonku verran lisää :P alko meno halut paranemaa  :D
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: PaavoB - 22.11.2011, 13:07:30
Joko kierroslukumittari ja nappivitonen toimii?  :)
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 22.11.2011, 21:49:36
Ei täs mitää oo kerinny tekee...  :( Viikonloppuna tuli otettua nestemäistä motivaatiota  :buck2:
Mutta mutta. Huomenna nastat alle ja tuleva viikonloppu on pyhitetty kokonaan volvolle.
Jos ainenki pakki valo ja pari paikkaa liimattuu pohjaa  :o
Kyllä.. näinkin nuoressa volvossa on mätä vikaa  ;D
Eilen yritin kyllä pähkiä ja hahmottaa omaan päähäni miten tuon nappiviitosen saa kytkettyä mut en korjauskirjasta saanu oikee selkoa  :-[
Tällä viikolla myös pitäisi tulla uusi pakosarja sekä 200 srj vaparin imusarja :P
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 24.11.2011, 19:22:10
Eilen vaihtelin takaiskarit ja huomasin että vasen takatuki varsi pitää vaihtaa koska ruoste !
Tänään koiranluut ja raidetangon ulommat päät molemmin puolin ja eteen siis.
Tänään tuli myös pakosarja sekä 200srj vaparin imusarja josta taka pääty hitsattu umpeen.
Karan alta otin muovi holkin pois suurempien ahtojen alaisten syöttöjen toivossa  ;D Ja kylhän se vähän vaikutti mut ei vakio ahdoilla ja nestepäällä kuuhun mennä  :P
Kuvia myöhemmin. Kokeilin eilen myös kiihtyvyyttä 3 ja 4 vaihteilla. Aloitus 3 vaihteella 70km/h josta vetoa koko ajan 150 km/h saakka ja tuossa välissä siis 4 vaihteelle vaihto. Nopeudet siis mittarin mukaan ja kusee about 8km/h..

Pari kuvaakin tuli otettua.
(http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=24112011808.jpg)

(http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=24112011810.jpg)

(http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=24112011812.jpg)

(http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=24112011807.jpg)


Tänään 25.11.2011
Hitsailin kuskin puolelta reiät pohjasta umpeen. Siirryin repsikan puolelle ja perkeleen kumilärpykkä jonka olin laittanut tunkin päälle ni tipahti välistä pois ja väänsi tunkkia sivuun jolloin koko auto rösähti sen päälle ja P**kele se tunkki uppos hanttarin etulattiasta sisään !! Oli joku edeltävistä omistajista laittanut vaan pellin palan ruosteiden päälle ja massaa niin maan s**tanasti ja siitähän se tunkki uppos sisää  :tickedoff:
Siihen kohtaan loppu se motivaatio kaikkeen !!
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 26.11.2011, 18:21:05
Kävin mätänetistä noutamassa ventkopan tiivisteen ja camryn etuiskarit :P
Pitää kaivella seiskan iskari malliks vieree ja napata kuva ni näkee kuin paljo se oikee onki lyhkäsempi  :buck2:
Näyttää meinaa iha sairaan lyhkäselt  ::) noh parempi vaa ni vähenee ulosjouston määrä  ;)
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 28.11.2011, 23:12:37
Tuli turailtua nuo camryn iskarit volvoo alle ja joutu taas katkoo jousesta pikkasen pois ku nuo on sen verta paljon lyhyemmät. Eikä niistä ny muistanu tietenkää räpsii mitää fotoja  :-[
Samoilla lämpösillä vaihtelin venttiili kopan tiivisteenki  :P
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 01.12.2011, 22:21:27
Ahtoja ja syöttöä turailtu :P
Ahtaa 1bar mut 0,,85 bar jälkeen alkaa kakku loppumaan kun ei oo karaakaan muokattu vielä eikä perus syöttöä juurikaan nostettu.
Huomenna pitäs taas mennä turaamaan ku alko pitkä viikonloppu.
Turailuista lisää infoa myöhemmin. ja otin kuvan nyky korkeudesta.
(http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=01122011821.jpg)

Kusin puolelta otettu kuva ja röökiaskin korkeushan on 9cm  :P
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 03.12.2011, 04:51:59
Mikäköhän on ku en saa kuvia näkymään  :idiot2:

No mut kuitenkii.. Tänään vaihettiin kaverin kaa Jakohihna, Pumpunhihna, Pakosarjan tiivisteet ja nokka. Nokan vaihtoon syy se että oli yksi imunokka kulunu melkein 3 milliä muita matalemmaksi   >:(
Sovittelin ostamaani pakosarjaa ja perkele muokkaamaanhan sitä joutuu ja reilusti. Laippaa pitää kääntää ja putkia lyhentää n.20mm kannen päädystä  ???
Putken revin myös alta pois ja sijoittelin 3" pätkiä sinne  :P
TD imusarjan otin myös pois.
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: InlineFour - 03.12.2011, 10:28:23
Mikäköhän on ku en saa kuvia näkymään  :idiot2:

No mut kuitenkii.. Tänään vaihettiin kaverin kaa Jakohihna, Pumpunhihna, Pakosarjan tiivisteet ja nokka. Nokan vaihtoon syy se että oli yksi imunokka kulunu melkein 3 milliä muita matalemmaksi   >:(
Sovittelin ostamaani pakosarjaa ja perkele muokkaamaanhan sitä joutuu ja reilusti. Laippaa pitää kääntää ja putkia lyhentää n.20mm kannen päädystä  ???
Putken revin myös alta pois ja sijoittelin 3" pätkiä sinne  :P
TD imusarjan otin myös pois.

Perus ;D

Joo, niit pakosarjoja on ollu samalla moottorityypilläkin erilaisia, osa vie turbon alas,
ja osa taas ylös. EI nyt suoraan noin, mutta havainnolistavasti selitettynä noin.
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 04.12.2011, 20:47:30
Joo siis toi pakosarja on jonku itze tekemä virivari malli  ;D
Myyjä kehu et jollain ahtimella on penkitetty tuon sarjan kanssa deekusta 250hp mut tuli mieleen et milläköhän ku ei tuo vakio karrettikaa ei mahu iskari tolpan ja sarjan välii  :idiot2:

Kävin Tonilta noutamassa euroja vastaan kiina coolerin. Huomenna alkaa sovitus keulille.
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 10.12.2011, 23:30:35
No nyt on 3" putki ahtimelta taakse saakka motonetti metri tavarasta väännetty ja hitsattu paikoilleen  ;)
Sairaan kuulonen vehe ku imettää  ;D
Myös mäntsälän kokonen kiina cooleri löysi paikkansa keulilta ja sille tuli väsäiltyä ahtoputket  :P En tiiä sit oliko mmitää sexuaalista merkitystä sillä mut tulipahan laitettua..
"Ylempi" ahtoputki menee kohtuu läheltä laturia ku tein sen 3" joutopaloista  :idiot2:
Ja ennakkojen säätöki meni kerralla kohillee  :) Vetoja ja savua ainaki siihe malliin  :P
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: viiksivallu - 11.12.2011, 12:40:05
No nyt on 3" putki ahtimelta taakse saakka motonetti metri tavarasta väännetty ja hitsattu paikoilleen  ;)
Sairaan kuulonen vehe ku imettää  ;D
Myös mäntsälän kokonen kiina cooleri löysi paikkansa keulilta ja sille tuli väsäiltyä ahtoputket  :P En tiiä sit oliko mmitää sexuaalista merkitystä sillä mut tulipahan laitettua..
"Ylempi" ahtoputki menee kohtuu läheltä laturia ku tein sen 3" joutopaloista  :idiot2:
Ja ennakkojen säätöki meni kerralla kohillee  :) Vetoja ja savua ainaki siihe malliin  :P
Onko v6 jo myyty? Olisin edelleen kiinostunut siitä
Otsikko: Vs: 760 PRV goes to D24TIC
Kirjoitti: räkänokka - 28.12.2011, 00:22:43
Jooo... Tuossa päivänä muutamana takaperin sain käräytettyä mittariston kun koitin saada jenkakelloo pelaamaan.. Puol tuntii aikasemmin olin saanu polttoainemittarin toimimaa.. Ei toimi enää. Ei pelaa nopeus eikä lämpötila mittaritkaa...
Yasaki olis hakusessa siis  ;D
Tänään imetettiin tuolla kylillä ja tulipahan huomattua et kytkin luistaa aika reilusti 4 vaihteella kun ahdot nousee 0,6bar
Kolmosellakin luistaa mut ihan pikkasen vaa... Pakkivalot on pelannu jo pitemmän aikaa. Venttiilikopan tiivistekki tuli vaihettua sillon mittariston käräytyksen yhteydessä. Hain fixukselta hintaa alle 20 €. Sellanen kumitiiviste ja löyty hyllystä. 3 korkki tiivistettä ollu ja ykskää ei oo pitäny.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: räkänokka - 28.12.2011, 16:04:31
Kansipahvi on iha morjes. Oksentaa öljyä ulos pakosarjan puolelta sekä takapäästä.. Ja aika reilusti vielä...
Vara kansi kiikutetaan tänään Aaltosen moottori koneistamoon huoltotoimenpiteitä varten. Jos sen loppu viikosta sais nippuun uudella pahvilla, ellei alakerta oo ihan sohlo.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: s73 - 28.12.2011, 17:29:48
mittaristosta on voinut hajota jännitteen säätimet  tai sulake. Ainakin uudemmista löytyy mittarien sulake.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: arppari - 28.12.2011, 21:48:35
jaa sehän hyvin passas tuo mun myymä pakosarja paikalleen:D itellä ei ollu mitään tietoo sen istuuvuudesta mutta aihiona taisin sen myydä :) ja siinä autosa misä tuo sarjan on tieten ollu niin siinä oli rungosta otettu palapois tieten just sen takia että mahtunu fööni sinne ;D mutta koitahan saada auto liikenteeseen :)
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: PaavoB - 28.12.2011, 22:43:01
Yazaki olis tarjolla!
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: räkänokka - 29.12.2011, 15:34:16
Purin mittariston enkä nähnyt mitään sulaketta siellä  :idiot2: Voi olla että oon vaa sokee..
Joo ei se sarja ihan sopinu tuonne :D Ja iskari tolppaa ei huvittanu alkaa leikkelee tai moukaroimaa  :P
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: Hannu_264 - 29.12.2011, 16:22:44
Yhden 760 B280E -89 olen muuttanut D24TIC:ksi, kiekkamittariin pitää vaihtaa komponentteja jos haluat sen orkkiksen toimimaan laturin signaalilla.

Tuolta löytyy ohjeet, ovat vanhempaan mutta toimivat myös uudemmassakin  ;)
http://www.ele.tut.fi/~haka/Ambulance/VDOtachometer.html

Mittaristossa ei kai ole varsinaista sulaketta, sulakerasiasta voi löytyä. Kts kytkentäkaavistosta mistä jännitetulee ks mittareille.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: räkänokka - 29.12.2011, 22:37:12
Tänään noudin kaverin purku "kurko" volvosta mittariston sekä kuskinpuolen takatuki varren.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: räkänokka - 31.12.2011, 03:06:36
http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/30122011012.jpg Kevennetty ?  :2funny:

Pysy sentää jousi viel kupissa...
http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/28122011010.jpg

Vaihdoin mittariston sekä tuon tukivarren. Oli ehkä ihan syytäki  :buck2:
Mittaristo ainaki pelaa  ;) Jenka kelloo en viel kokeillu... Ensi vuonna sitte.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: s73 - 31.12.2011, 08:10:02
740:tä sulake löytyy keskemmältä mittaria, muistuttaa lampun kantoja ja on sen ison liittimen vieressä. Ainakin viimeisistä vuosimallien autoista se löytyy. Onko nämä 760: sitten ihan eri vehkeitä? Jos toimii toisella mittaristolla niin hyvä on.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
Kirjoitti: räkänokka - 04.01.2012, 17:53:34
Nappi 5 toimii tai toimis jos laatikossa olis öljyä ilmeisesti.. Menee ajossa päälle mutta melkeen samointein tippuu pois :O
Mittaristoon ei tosin syty valoa että ylivaihde olis päällä kun hyödynsin tuon ennen olleen AW-71 laatikon johdotuksia tuossa kytkennässä. Ei myöskään tunnista jotta mikä vaihde eli menee joka vaihteella päälle  ::) Ei varmaan tunne edes vapaata  :idiot2:
Otsikko: Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
Kirjoitti: räkänokka - 06.01.2012, 00:46:28
Koneremppa in my ass sanon minä.. Tarinahan kertoi että tuohon koneeseen on remonttia tehty joku aika takaperin. Bullshittiä kaikki, ainenki ku pahvia vilkuili ja kantta tutki..
Pahvia tuohon oo varmaa ikinä vaihettu ja 5 kuudesta palotilasta oli kammioon asti halki. Myöskin venttiilien ohjureissa varmaa milli välystä..
Noh noudin "uuden" kannen koneistamosta ja se on nyt paikoillaan med Elringin 3 kerroksinen metalli pahvi  :buck2:
Kannesta siis hiottiin venttiilit, Vaihdettiin imuvenojen ohjurit (puolet lyhyemmät kuin alkperäset), Seetit koneistettiin uusiksi, Venttiili välykset tarkastivat, Tasopinta suoraks, imu sekä pakokanavista turhat skrubut pois,Venttiilien kumit meni myös vaihtoon  ;)
Kansi tosiaan löysi jo paikkansa ehan keulilta ja koko komeus on nipussa taas :P Ajotuksia pitää vaan huomenna kattoa uudestaan. Nyt vaan siten että lähti käymään ja sai ajettua ulos tallista  :pomo:
Otsikko: Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
Kirjoitti: PaavoB - 07.01.2012, 16:22:31
Koneremppa in my ass sanon minä.. Tarinahan kertoi että tuohon koneeseen on remonttia tehty joku aika takaperin. Bullshittiä kaikki, ainenki ku pahvia vilkuili ja kantta tutki..
Pahvia tuohon oo varmaa ikinä vaihettu ja 5 kuudesta palotilasta oli kammioon asti halki. Myöskin venttiilien ohjureissa varmaa milli välystä..
Noh noudin "uuden" kannen koneistamosta ja se on nyt paikoillaan med Elringin 3 kerroksinen metalli pahvi  :buck2:
Kannesta siis hiottiin venttiilit, Vaihdettiin imuvenojen ohjurit (puolet lyhyemmät kuin alkperäset), Seetit koneistettiin uusiksi, Venttiili välykset tarkastivat, Tasopinta suoraks, imu sekä pakokanavista turhat skrubut pois,Venttiilien kumit meni myös vaihtoon  ;)
Kansi tosiaan löysi jo paikkansa ehan keulilta ja koko komeus on nipussa taas :P Ajotuksia pitää vaan huomenna kattoa uudestaan. Nyt vaan siten että lähti käymään ja sai ajettua ulos tallista  :pomo:

No voihan koneremontti, siltä keltä mä ton auton hain mistä ton moottorin ostit ni sano kyllä että jonkun autoliikkeen laskuun oli kansiremppa tehty :idiot2:, kehenkään ei näköjään ole luottaminen  ;D Hyvä että taas nipussa! Millaset ovat tehotavoitteet?   :pomo:
Otsikko: Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
Kirjoitti: räkänokka - 07.01.2012, 20:11:45
Tehotavoitteista sen verti et jos sieltä se 100 konia edes tulis ulos ni ois hyvä  :D
Pessimisti ei katsos pety koskaan ni hyvä uskotella itellee kaikennäköstä  :2funny:
Otsikko: Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
Kirjoitti: PaavoB - 07.01.2012, 20:58:29
Aivan! Todella surullista että se kansiremontti väite ei pitänyt paikkaansa  :-\ Tai sitten piti ja koska se oli autoliikkeen laskuun tehty, eli todennäköisesti "vähän sinnepäin", varsinkin jos vähänkään pienempi autokorjaamo eikä merkkikorjaamo.
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 27.01.2012, 21:00:07
Tänään sain taas hiljaiselon jälkeen inspiraatiota tähänki vehkeeseen.
Vaihtelin toisenkin takatukivarren sekä hain kaverin purku vehkeestä hanttarille turvavyön vastakappaleen ja asentelin sen paikoilleen.
Leikkelin ja hioin mätä paikkoja pohjasta sekä hitsuuttelin niihin uutta peltiä + massat päälle. Vähä hidasti hommia tuo -12 pakkasta ku välil piti mennä sormia lämmittään.
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: PaavoB - 27.01.2012, 23:12:50
Pikku pakkanen tekee ulkona puuhailusta oikeen mukavaa  ;D Itellä kanssa huomenna edessä ropaamista tuola  :2funny:
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 28.01.2012, 20:15:19
Tänään taas sulatin uutta peltiä kiinni pohjaan 5 paikan voimin. Paikkojen koot n.9cm x 6cm  :o Eiliset paikat about saman kokosia...
Enään olis yksi paikka hitsattavana kooltaan hanttarin etulattia  :D Alko tulee sen verran pimee ja kylmä ettei enää jaksanu.
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan ni maanantaina penkkiin ja viim tiistaina katsastus  :pomo:
Mitäs paavo ropailet ? Sitä turbotus rojektia vai ?
Ja nii joo kävin konttorillaki kyselemäs et mitä kaikkea tarvin mukaan muutoskatsastukseen ni ilmotti et ei tarvi ku penkki lappu missä lukee tehot ja ahtopaine. Ja tämä sen takia ku asensin välijäähdyttimen  ???
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: PaavoB - 28.01.2012, 22:09:57
En, kuhan purin yhtä 740. Mutta laita lisää projektikuvia ja lapusta kanssa kuva kuhan saat käytettyä penkissä!
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 29.01.2012, 17:36:43
Okei okei..

Sitten itse asiaan ! Paikkasin repsikan etulattian ja pyyhin massaa pensselillä päälle. Laskin auton alas renkaitten päältä. Laitoin akun paikalleen,hehkutin ja koitin startata. No eihän se käyntiin lähteny ku ei akussa ollut virtaa pyörittää  ;D
Huomenna uus yritys.
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 31.01.2012, 17:07:16
Torstaille varattuna aika EPD motorsportin penkkiin hyvinkäälle. Torstaille myös sovittu katsastus ! Täytyy toivoo ettei penkki reissul käy mitää kovin radikaalia  :D
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 02.02.2012, 00:38:18
No nyt on alkanu sitte lataus ongelmia  >:(
Vaihdoin hiilet --> ei auttanu vaihdoin toisen laturin ja siihen uudet hiilet --> ei auttanu. Laturin perästä mitattuna näyttää samaa lukemaa kuin akussa on jännitettä ja sekin laskee koko ajan ku auto käynnissä. Ei siis lataa..
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: estate - 02.02.2012, 08:05:00
Laturin ja koneen maadoitukset kunnossa? Herätejohtoon tulee virta ja laturilta lähtevä paksu kaapeli ehjä?
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 02.02.2012, 14:58:21
Juu noi kaikki tuli eilen tsekkailtua ja tänää aamulla ratkes lataus ongelma ku otti mittaristosta yhden liittimen irti :O
Mietin vain et miten se sitä kautta saa purettua virtaa ja ehkäistyä latauksen....

No mut penkki tulos 139,3 hp 298nM Luistavan kytkimen avustuksella. Lapun linkitän myöhemmin ja myös videon koitan saada näkyviin.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: räkänokka - 03.02.2012, 01:03:15
Juu siis tosiaan lataus häiriön aiheuttaa kun kytkee sen punavalkoisen yksinäisen johdon jossa apico liitin päässä ni mittaristoon kiinni  :idiot2:

Penkitys videoon linkki tuosta http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/?action=view&current=02022012006.mp4 (http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/?action=view&current=02022012006.mp4)

Lappua en jostain syystä saanut ladattua edes nettiin asti :O

Ja tuskin tällä koneella menee leimalle saakka muutenkaan. Huohottaa sen verta reilusti.
Kone kun on lämmin ja avaa venttiilikopan korkin mutta jättää kuitenkin paikalleen ni hyvä ettei tanssi itteään pois paikaltaan ku hyppii huohotus höyryistä johtuen. Sekä jostain sylinteristä/reistä kuuluu epämääräistä kolkotusta kun moottori rasittuu ajossa.. Plussana vielä kun tässä avaudutaan ni kylmakäynnistyvyys on todella huono ja kun lähtee käyntiin käy 3-4 sylinterillä melkein pari minuuttia. Ja rouskuttaa ku mikäkin sepelimylly.
Öljylle olen väsäilly ilmastoinnin säiliöstä keruu systeemin et saa kippailtua takasin koneeseen  :buck2:
Kyllä vaan vitutti niin julmetusti ku huomasin tuon et imee öljyä ku suomalainen mies keppanaa sauna iltana ! Sit meni ihan ryyppäämiseks ku tuasta alko alakerran laakerit valittaa !! Sen takia nyt ollu hiljaiseloa. No mut nyt on sit lappu tulevaisuutta varten.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: estate - 03.02.2012, 09:57:29
Juu siis tosiaan lataus häiriön aiheuttaa kun kytkee sen punavalkoisen yksinäisen johdon jossa apico liitin päässä ni mittaristoon kiinni  :idiot2:

Olisko kierroslukumittarin piuha niinkuin 240:ssä?
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 03.02.2012, 14:11:38
kierrosluku mittarille se menee mut mistä se tulee ja mihin se sen virran purkaa ku mul ei tuu laturin W nastasta mitään tällä hetkellä..
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: PaavoB - 03.02.2012, 14:21:18
Ja rouskuttaa ku mikäkin sepelimylly.

Mulla oli kerran yks vito laitossa mikä kans kävi kun sepelimylly, johtui siitä että kansirempan oli tehnyt eräs erittäin "pätevä" henkilö ja oli ajoitus muutaman hampaan pielessä ;D Mutta ei taida sun tapauksessa johtua siitä? (jos käy siis vajailla kuin sepelimylly)  :idiot2:
Otsikko: Vs: 760 d24tic
Kirjoitti: räkänokka - 03.02.2012, 14:24:27
Joo siis lämpösenä käy hyvin (paitsi että huohottaa) mut kylmänä rouskuttaa ku ois pikku kiviä lohkon sisällä  :(
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: räkänokka - 08.02.2012, 00:43:00
Käytii näyttää leimalla no sehän ei menny ihan ku elokuvis.. Vikalista oli pidempi ku inssin ansioluettelo ja parissa kohtaa teki mieli vetää se tuttu "snäkäri heijari" sen alaleukaan mut hillitsin kuitenki vihani. Otteita listasta : Vaihteet jäykkä kytkeä - hylky, Ohjaus jäykkä - hylky, Moottori huohottaa ja savuttaa ja valuttaa öljyä - hylky, K-arvo oli 3,3  ;D
V*^tut se kone mitää öljyä vuoda !
Nyt rottelo tallissa ilman tekniikkaa ja 2 konetta nokan edessä.. Nii joo ja koneen vaihtoon suurin syy se että minulla siis on ehjä ja toimiva kone mutta se huohottaa öljyä n 4 litraa/100km  >:(
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: SanttuM - 08.02.2012, 07:07:42
Vaihteet jäykkä kytkeä - hylky, Ohjaus jäykkä - hylky,

Pitäisköhän tuolle inssille ostaa salikortti???  ;D
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: sitkuura - 08.02.2012, 10:59:22
tuota jäykkää ohjausta on ollu liikkeellä ::)
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: PaavoB - 08.02.2012, 18:02:11
VAIHTEET JÄYKKÄ KYTKEÄ  ;D   :2funny:
Otsikko: Vs: 760 d24tic "huohotin"
Kirjoitti: räkänokka - 09.02.2012, 02:23:10
Aattelin kans suositella sitte uusinta näytöllä tälle leimasedälle salilla käyntiä. Itekkää mikää stallone oo mut ei ne vaihteet ja ohjaus nii jäykkiä oo mullekkaa  ;D
Ja valitti myös alustasta ni käänsin taakke farkun kuormajouset lyhyentämättöminä ja eteen pidemmät jouset. Nyt on taas kunnon city maasturi.
Turbo koneesta siirretty hilppeet vapari koneeseen paitsi pumppu ja kone nostettu keulille laatikoineen. Myös koe käytetty jo. Valitti myös putkea tosissaan heilutellessaan et se ottaa koriin kiinni ni laskin sen verran alas päin et korin ja putken välissä noin 8cm väliä  :2funny: Seuraavaks varmaa sanoo et putki roikkuu... Tällästä tänään huomenna jatkuu..
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 10.02.2012, 20:42:36
No eihän siinä niin notta... Inssi vaati et pitää olla ohjaustehostin paikoillaan ni laitoin sen jenkki mallin mikä oli PRV:n kylessä no eihän siin ni eihän ahtoputki mahu enää paikoillee ni joutu ottaa coolerin pois ku ei oo tavaraa uuen ahtoputken tekoon  :( No yks asia vähemmän leimalle  ;D Vaati meinaa et pitäs penkki lapussa lukee ahtimen ja coolerin mallit ja koot  :idiot2:
Ajelin hetken aikaa tolla tänää ni tuntuu tässä "uudessa" koneessa pelaavan alipaine pumppu paremmin ku tuntuu jarrutukseen tarvittava voima keveemmältä, tai sit on reisii tullu lisää jerkkua parin päivän aikana ku nostellu m 46:sta ynnä muuta olevinaan raskaita asioita  :D Anto muuten yhen hylyn lisää just tosta et jarrutus voima liian kova  :o
Joku suutin lopettaa välillä (harvoin) toimimisen mut korjaantuu tosi pian alkamisesta ihan itekseen. Termostaatin linkosin kans lepikkoo ku ei avautunu ollenkaa... Alko vesi kiertään  :P
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: Customer - 11.02.2012, 00:05:11
Erityyppisiä on leimasejät. Mulla kun 300:sta oli tehostin rikki niin meinas vaan että noo periaatteesa pitäs olla
toimiva kun semmonen siinä on ja löi leiman paperiin
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: Jussi.L - 11.02.2012, 00:38:00
Käsittämättömiä katsastusmiehiä. Mulla otti amerikan turbossa putki koriin kii eikä mitään sanottu.  ???
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: AtAi - 11.02.2012, 08:39:52
olisin kyllä vaihtanut konttuuria jo tossa kohtaa....
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: Rusakko - 11.02.2012, 09:05:03
olisin kyllä vaihtanut konttuuria jo tossa kohtaa....
Tai harkinnu uudestaan sitä nakkikioskiheijaria :D
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 11.02.2012, 13:40:53
olisin kyllä vaihtanut konttuuria jo tossa kohtaa....
Tai harkinnu uudestaan sitä nakkikioskiheijaria :D

Noo uusinta leimalle nähää.. Eikä sitä kehannu konttoria vaihtaa ku olin maksanu jo
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 19.02.2012, 23:06:34
Taas vietetty aikaa moottori tärväämössä (tallilla)  ;D
Ja jotain keksin tylsään kevät iltaan. (http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/19022012070.jpg)
Voltti mittari kuvastaa ahtopaine mittaria kun sovittelin vaa paikoilleen ja aikasta kivuttomastihan ne meniki sinne  ;) huomenna toteuttaan valmis versio.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 21.02.2012, 16:04:29
Yritin ymmärtää Hannu_264:sen linkittämää jenka kellon muokkaus ohjetta mut niitä yön pikkutunneilla saanu sisäistettyä mitenkään ja totesin et omalta kannalta tulee fiksummaks hankkia diiselin kierrosluku mittari ja ruuvata se paikoillee toho  :D
Ei tarvi ruveta pilaamaa noita mittareita mitä iteltä löytyy.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: jezze90 - 22.02.2012, 21:45:27
Taas vietetty aikaa moottori tärväämössä (tallilla)  ;D
Ja jotain keksin tylsään kevät iltaan. (http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/19022012070.jpg)
Voltti mittari kuvastaa ahtopaine mittaria kun sovittelin vaa paikoilleen ja aikasta kivuttomastihan ne meniki sinne  ;) huomenna toteuttaan valmis versio.

miten noi mittarit on kiini tossa? itse olen kans suunitellut kans samanlailla.
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 23.02.2012, 02:05:02
Ihan sikaliimalla ne siihen kiinnitin lopulliseen versioon  ;D

Vaihdoin suuttimet tänään tosta vanhasta koneesta kun tuossa toisessa pari tahto prakaa välillä..
Purin myös kannen joka oli tuossa holossa ryhmässä alunperin hattuna. No yllätys oli suuri et sielhän on joskus joku tehnyt jotain remonttia. mm 3 imuventtiiliä oli parempia kuin muut ja tekstit selvästi erotettavissa. Kammiot tosin sai sormin nypittyä irti  :o

Uusinta näytölle tehtävää :
1. Raidetangon suojakumi
2.Ohjaustehostimen letku
3.Kardaanin tukikumi / laakeri
Noihin se on oottanu inspiraatioo jo pari viikkoa  :-[
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 23.02.2012, 23:48:23
Tällästä on kaverille kasailtu sillä aikaa
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/Arpeisbuutteri/23022012075.jpg)

(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/Arpeisbuutteri/23022012077.jpg)

Moottori on hartaudella kasattu vain hyväksi todetuista osista :D
Ryhmä on hoonattu,laakeroitu,rengastettu,tiivistetty
Kansi höylätty,välykset säädetty, 3kerroksinen elringin peltipahvi,ohjurit vaihettu,suuttimet tarkastettu testipenkissä,uudet aluslevyt,venttiilien kumit uudet

Aika sekasikiö tosta koneesta tuli  ;D
Ryhmä on seiskasta. Kansi on ysistä. Pumppu LT:stä johon naitettu seiskan pumpusta ahdonalasen syötön ohjaus. Hitaasti metsästetty hyviä osia siihen jotta luulis toimivan  :P
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 28.02.2012, 02:12:20
Tänään sain vähän inspiraatiota toho omaaki rotteloo. Kävin teettämäs ohjaus tehostimen letkun 70cm pitkä 350 bar kestävä letku prässätyillä päillä jossa kierteet = 26,60€ Ei paha  :P
Irrotin kardaanin etupätkän ja tein kahesta rikkinäisestä kardaanin kumista ratkaisumassan kanssa yhen ehjän  :) Kiinnitin pätkän takas paikoilleen. Kävin vähän ajelemas ja sen jälkeen huomasin et 6 sylinterin suutin ei oo ihan järjissään. Otin irti ja testattiin penkissä ni sehän kusi ku rakko vikanen kameli  >:( Purin ja pesin ni parani pikkasen mut ei siit ihan täydellistä tullu. Ajaa kuitenki asiansa  :buck2:
Otsikko: Vs: 760 d24tic "city maasturi"
Kirjoitti: räkänokka - 29.02.2012, 19:02:57
Huomenna uusinta  ;)
Kävin konttorilla kyselemässä samalta inssiltä joka tän viimeks katto ni hänelle kelpaa korjauskirja vastaavuus todistukseks ja osaluetteloks  ???
Ihmetteli hetken aikaa ku muisti tän ja viimekerralla kirjotti sen että moottori huohottaa ja savuttaa ja vuotaa öljyä ja nyt ei ollu mitään ku noista.. Kyllä ajoin siis tällä konttorille ku on tän päivän siirto laput. Oli pakko päästä imettää edes vähän laillisesti  :D
Otsikko: Vs: 760 d24t Leimattu tänään 1.3
Kirjoitti: räkänokka - 01.03.2012, 18:33:26
Jotain hyvää ettei huonoakin. Ehassa on leima ja sen takia tänään uponnut aikaa konttorille ja edestakas hallile n.5,5h  :D
Käsijarrusta pomppas. Ekan kerran kun tulin takas hallille putsailin vas käsijarrun osat ja löin nippuu ja ajoin takas konttorille. No edelleen sama puoli ei ota. Kävin hakemassa uudet palat molemmille puolille ja hallille asentamaan. Sitte vasta meni läpi. Oli vanhat palat kulunu ihan munan muotosiks ni ei ottanu ku n.4mm kaistale kiinni   ::)
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: räkänokka - 11.03.2012, 22:27:24
Tälläkään oo muuta ku ajettu. 6 sylinterin suutin vuotaa vieläkin  :-\
Toimivaa saa tarjota. Siis turbon 155bar suutinta joka ei liruttele.
Etutolpat pitäis ottaa irti ja tehä nuille camryn iskareille kunnon holkit.. On päässy jotenki väsymään nuo holkit mitkä siel nyt on ku kolajaa...
Kaveri liimas takalasiin tarran "Kierrätä nyt BIOJÄTE"  :idiot2:
Nii joo ja liimasinhan ite Turbodiesel tekstin kontin luukkuu.

Pitää huomenna ottaa pari kuvaa nyky kuosista.
Nii joo ja unohtunu kehuu sitäki et rek otteesee ei tullu muuta merkintää ku ahtopaine 0,8 ja 102 kW ja muutosrosentit on 14...  :P
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: räkänokka - 13.03.2012, 23:11:39
(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/12032012093.jpg)
Huhotospönttö  :D

(http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/13032012095.jpg)

Kesää odotellessa et uskaltaa tiputtaa viel vähän  :P
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: räkänokka - 19.03.2012, 18:49:30
Sysää ei sysää....
Mietiskelin tuossa että miten saisin öljyn kulutuksen ja kytkimen luistamisen kovemmilla vedoilla aisoihin.
Tulos = Ahdin pois ja vaparisoin sen (Koska itselläni ei ehjää ahdinta ole eikä tällä hetkellä edes varaa sellaisen lunastamiseen) Loppu öljynkulutus ja kytkimen luistaminen ku seinään.
Syötöt jäi vähä koville vaik 3/4 kierrosta niitä laskin.. Usvaa tulee nii tautisesti.. Pitää vähän säätää viel.
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: räkänokka - 21.03.2012, 22:20:04
tuossa tylsän päivän aikana nappasin tosta sohlosta td koneesta hatun pois.
Ja näky oli mitä oli. ykkönen on sohlinu sitä öljyä ja huohottanu.. Ainaki kaikista suurin välys ja eniten karstaa  ;D kaikki muut männät oli sitte valkosina kammioitten puolelta  ???
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: _hape - 23.03.2012, 14:55:32
kaikki muut männät oli sitte valkosina kammioitten puolelta  ???

käyny laihalla ilmiselvästi :D
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: räkänokka - 24.03.2012, 02:21:55
Naurettii kaverin kaa samaa  :2funny:
Otsikko: Vs: 760 d24t
Kirjoitti: räkänokka - 31.03.2012, 13:43:07
Kerta tohon maailman paskimpaan moottoriin ei voi luottaa käyttöauton koneena ni ostin kun halvalla uuden volvon  :P
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17596.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17596.0)

Tästä tulee varaosa auto tai jotain joskus ehkä jos kiinnostaa mutta tuskin. Männyn alta löytyy hyvä paikka tälle. Saa kysellä osia tästä.
Perää en myy enkä alustaa tai vakaajia. Kaik muu olis kaupan.