Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: tombrez - 27.02.2012, 19:13:28
-
Nonnii nyt tästä tämmöstä pikku projektia pystyyn. Eli tämmösen volvon sain kesällä 2010, sillon siihen oli tehty ruoste korjaukset ja vaihettu sitten saabin t3 garretti, vx3 nokka. Mutta tuo tekniikka meni sitten toiseen autoon ja itelle jäi vähän karu 760 ja tomaatti laatikko.
Vuosi 2012
Nyt se tärppäs, tästä lähi alueelta löytyi 745 volvo b230e tekniikalla!
Toki tämäkin siihen hintaan että naurattaa kun tajusin mikä löytö, nimittäin vajaa 260tkm ajettu tekniikka M47 lootalla. Tämän kesän ja siitä etiä päin ois tarkotus turbottaa se kone ja nakata romut siihen 760.
Niin tosiaan oisko kellään tietoa passaako f koneesta öljypohja e koneeseen kun ois valmis paluu paikka siinö ö-pojassa.... Toki informoikaa lisää että oppiii ;D Joutuu vissii sähkötkin vaihtamaan näillä nävyin kun ei oo enää niitä turbon ohjaus pokseja?!?
-
Niin tosiaan oisko kellään tietoa passaako f koneesta öljypohja e koneeseen kun ois valmis paluu paikka siinö ö-pojassa.... Toki informoikaa lisää että oppiii ;D Joutuu vissii sähkötkin vaihtamaan näillä nävyin kun ei oo enää niitä turbon ohjaus pokseja?!?
Kyllähän sen ö-pohjan pitäs passata. Ja kaasarit tähän ;) Just itellä oli toi jenkki projektina, ni hauska seurata toista, tsemppiä vaa O0
-
noniin nyt sitten ois tarkotus rueta säätää ton tomaatin kanssa kun oisi tulossa se m47 tilalle.... pitikös muuten vaihtaa koko kardaani vai pelkkä etupätkä? niin tosiaan löytyyhän tästä kaikki sähkö herkut ;) mutta sitten mietityttää tuo ilmastointi kun oon vetäny siitä aineet pois ja putket pois! vaan vaan ku se ei pelitä kunnolla--- mikä mahollinen syy olisi
-
Nonnii... pitiki ottaa se perkeleen koje lauta irti :-\ Noh sinnehhän oli tämä kuuluisa sähkölintu käynyt paskomassa ;D perkele alakaa se vähemmästäki mennä sormi suuhun mutta pakko mikä pakko koska tulee et kone :D Ja muoviämpäri tuo minu lasikuitu helvetti alko syömään oljyä vasta ku konneellaki oli ajettu n 600tkm :2funny: nii ja sehän olikin 2,3l ft turbo kone ;) joskus sitäki oli laitettu ku siin on vx3 nokka isompi garretti ja 3tuumane putki yhellä vaimentimella ;) mutta ei siitä sen enempää... niin onko tuo automaatti kui iso homma muuttaa manuaaliksi?
-
Ei oo kovin iso työ. Tarviit vauhtipyörän,levyn,asetelman,polkimet,vaihdelaatikon tukipalkin,kardaanin etupätkän (ehkä myös taka),joko vaijerin tai nestekytkimen,vaihdekepin. Ja tietysti itse vaihteiston. Toki pakkivalon joudut sitte kytkemään manuaaliin.
-
se pakkivalo?..... mietitytttää ku mite vit#ssa sen saa laitettua iliman jotain ihme virityksiä?
-
se pakkivalo?..... mietitytttää ku mite vit#ssa sen saa laitettua iliman jotain ihme virityksiä?
No eikös automaattilaatikossakin oo tunnistin pakkivaloille. Siihen johtoon mikä menee pakkivaloille liität tuosta manuaalilaatikon pakkivaloanturista johdon ja vedät jostain virran sille anturille. Käsitykseni mukaan toimii näin.
-
jaa-a mutta mikähän se pakkivalon johto olikaan :idiot2: ei iha yhtä äkäsee muistu mielee ::)
-
Onko yleismittari tuttu?
-
joo on vaa semmoseen näpertelyyn nyt ei innostus riitä ku pitäs hakee se kone ja laatikko :-\ ja ja vaihtaa sen ee koneen sähköt mitä siinä on ja ja muuta nii ei oikee jouda laittelee tommosia pikku hommia..... muuten jos olis vaa aikaa(ens vk) mutta joo sillo kone kiinni ja ajoon :2funny: no ei käyntiin ja jakopään remppa
-
Toi pakkivalon kytkeminen on manualisoinnissa ehkä kaikista vähiten aikaa vievä homma ::)
-
mutta se joohdon väri?
-
Onko yleismittari tuttu?
Laitat pakkivalokantaan johdon minkä vedät mittauksen ajaks vaikka auton ulkopuolelta, ja laatikon vieressä olevasta liittimestä alat käymään läpi että missä johdossa yleismittari piippaa. Homma vie aikaa ehkä tunnin, jos tunkin avulla tekee. Tuskin sitä väriä kukaan tietää sanoo...
-
Laitat pakkivalokantaan johdon minkä vedät mittauksen ajaks vaikka auton ulkopuolelta, ja laatikon vieressä olevasta liittimestä alat käymään läpi että missä johdossa yleismittari piippaa. Homma vie aikaa ehkä tunnin, jos tunkin avulla tekee. Tuskin sitä väriä kukaan tietää sanoo...
Kesti noin 1 min katsoa skemasta ne piuhat ja sekin lähinnä siksi että kirja ei ollut hyllyssä käden ulottuvilla.
Sini-punainen ja musta yhteen, niin pakkivalo syttyy.
En kyllä ihan hokannu mihin sitä tunkkia tuossa tarvitaan? Piuhat on auton sisällä.
-
En kyllä ihan hokannu mihin sitä tunkkia tuossa tarvitaan? Piuhat on auton sisällä.
Onko se liitinki siä? Ei muista enää niin tarkkaan mutta eikös vaihdelaatikon ja korin välillä oo liitin, auton ulkopuolella? ??? Sen takia sitä tunkkia aattelin... ::)
-
Mulla ainaki molemmissa seiskoissa mitä nyt olen omistanu, on liittimet ollu auton sisällä. Vaihdekepin etupuolella :)
-
Mitähän sukunda viritelmiä mulla on ollu ;D olkoon siis puheeni mitätön.
-
Onko se liitinki siä? Ei muista enää niin tarkkaan mutta eikös vaihdelaatikon ja korin välillä oo liitin, auton ulkopuolella? ??? Sen takia sitä tunkkia aattelin... ::)
Manuaalilootan pakkivalon kytkinhän on laatikon päällä auton alla. Mutta sulakkeiden ja vaihdekepin välissä, auton sisällä siis, on nelinapainen liitin jossa menee PNP-tieto ja pakkivalon kytkentä. Johdotus on tiemmä automaatissa ja manuaalissa tuohon nelinapaiseen töpseliin asti sama, automaatissa siihen tulee piuha kepiltä, manuaalissa on PNP kytketty suoraan yhteen ja taitaa tulla laatikolta se pakkivalon piuha niihin toisiin napoihin.
Oliko tämä ameriikan ihme muuten mitä vuosikertaa?
-
noniin kiitosta tiedoista! elikkäs tää on vm84 muistin mukaa, ja kaikki sähköherkut ;D kaikki toimii paitti cruise eikä tuu enää olemaankaan :)
-
noniin nyt olis jenGGi hinattu pihalle :) varaosa autoo ootellessa....
-
jooo... ei mee aina niiku elokuvis... tikistä vaihteenvuoksi kone paskana.... vaahdottaa öljyt,hukkaa nesteet eli oma arvio ois kansi solmussa kun on uus kansipahvikin, no pittäää jäädyttää tämä projekti hetkeksi ja korjata tuo p-rkeleen tikki nytte
-
nonii tikissä varaosa kone paikollaa... eikä sekää pelaa kunnol,mut jos sais tänää auki sen koneen