Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: juhnu-79 - 21.07.2011, 00:13:20
-
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img3343354.jpg) (http://kuvablogi.com/nayta/3343354/)
viime viikon perjantaina tuli ostettua tommonen.
auto tuli mulle ilman laimaa ja ns. konevikaisena mukaan tuli b200et alakerta ja b230ft moottori mistä on 1 mäntä puhki. eli on naknak käynyt siellä ja sitten tuli turbo- saabin suuttimia ja 3bar b-paineen säädin ja kovin paljon työkaluja :)
mulla oli tallin nurkassa just sopivasti siihen kuuluva b200et-moottori
lauantain jurva-reissun jälkeen rupesin purkamaan vanhaa konetta pois ja sunnuntaina tuli savut pois uudesta koneesta ja kitkalukko asennettua perään.
tänään tein 3" dp:n ja hitsasin siihen lambdalle mutterin kiinni ja lambdankin kiersin siihen paikalleen.
kuvia voislaittaa näkyville kun saan ne kamerasta pihalle :)
auton tietoja.
89-vm alkuperäinen turbofarmari
b200et
mitsu-turbolla uudemmalla pakosarjalla ja proturbon hukkaportin kellolla
turbo saabin suuttimet
3bar b-painesäädin
viking-lastu
vx-3 nokka-akseli
3" pakoputkisto alusta loppuun
-
auto sitten pelas kohtuu kivasti mut nyt meni vissiin kannentiiviste erinäisten epäselvien ahtopaine kokeilujien kans..
no eikö tämä ollu sitä motorsporttia? :P
-
kytkin oli luistavainen ni ostin tänään siihen sach:in kytkinpaketin turboon kuuluvan. kaippa se johonkin noin uutena kestävän.
tänään olis suunnitelmissa vielä ottaa kansi pois ja kattoo tuho-saldo ja alottaa kytkinremppa.
-
joo tosiaan 3:mesta pytystä oli tiiviste sökö :D eli palotilat ja männät tuli pestyä.. mitään muuta rikkinäistä ei löytyny. taidan kanneks laittaa vasta plaanatun kun semmonen löytyy hyllystä :)
-
Kuvia? ::)
-
pahvista vai autosta:)
-
pahvista vai autosta:)
Tekijästä? ELK
-
:crazy2: tossahan se
-
otin tänään kytkin paketin irti ja huomasin et vauhtipyörä on hiukka sinistyny! tarviiko sille tehdä jotain vai laitanko uuden kytkimen vaan suoraan paikalleen?
-
tänään kerenny oikeen muuta ku vaihdoin hyllystä hyvän vauhtipyörän paikoilleen ja pulttasin uuden kytkinpaketin paikalleen.
huomenna vois töiden jälkeen askarrella tunkkiin vekottimen millä saan nostettua sen kivasti paikoilleen ettei tarvi käyttää viin paljon lihasvoimaa :2funny:
-
Siellä olis vaihdelaatikko parilla pultilla paikallaa.
Aamusti tilasin reinz:in yläpään-tiiviste sarjan joten ehkä sitäkin saa asennella tiistaina tai keskiviikkona kantta paikoilleen
-
ja tulikin elring. mut pakkaamon pojilla on tainnu tulla pikkuhässäkkää kun ei ollu ku 4kpl venttiilivarren kumeja.. no en mä nyt välttämättä niitä olis edes laittanu/vaihtanu ku tarkotus olis talven aikana kasata uus moottori eikä tota paikallaan olevaa sen ihmeemmin korjata.
-
4kpl venanvarrenkumeja piisaa jos et ole useeampaa konetta tekemässä.
-
Jep, vinokoneen pako-ohjaimiin ei kuulu kumeja ::)
-
joo tajusin ku otin nostinkupit pois ;D
-
ilta ja yö tuli vietettyä volvon kimpussa.
nyt on laatikko kokonaan kiinni +kartaani myös
kansi ruokottu ja putsattu
huomenna olis tarkotus laittaa kansi kiinni ja torstaina savut koneesta :)
-
sain auton eilen ehtoosti pelikuntoon. ja tottahan sitä piti käydä koittamassakin :)
nyt pelaa melko mukavasti.
nyt pitäs koittaa saada leimakuntoon.
laitettavaa olis.
apukuskin ajovalo ku siinä on reikä
käsijarrua pitäs kattoo ku ei ole akseliputkessa mitenkään kiinni.
siinähän ne :P
-
nyt olis kaikki muut kunnossa paitti toi käsijarru.. ehkä vois koittaa sen tehdä huomenna kun on tiedossa lyhyt päivä :) yks volkkari pitäs aamusella hitsata. ei muuta. saa panostaa päivän volvoon :P
mahtasko sitä joutua koittaa ens viikon aikana leimalle -H-
-
auto rupeis oleen reerassa :) parit pakoputken kannakkeet vois vielä väsätä ni sitten olis.
kuviakin vois ruveta laittaa. mtkana varrelta on kuvia otettu, mut pitäis ne vissiin siirtää blogiin ku kerkiäis vaan..
-
mikä piru mahtaa olla kun kävin tota hieman taas kokeilemassa ni kytkimen luistamista on havaittavissa.
viritys-astekaan ei pitäs sacshin-kytkintä päästää luistamaan :( mukava vaan kun kytkin on oikein turbon ja se 228mm paketti.
onko noissa jotain tehtävissä kun mun mielestä poljinta ei tarvi painaa kovinkaan paljoa et voi vaihteet vaihtaa..
-
Jos on vauhtipyörä ottanu kuumaa, saattaa olla epätasainen ja aiheuttaa voimakastakin luistamista. Massalevy kyllä varmaan ajastansa kuluu limpun kitkapinnan muotoon.
-
Mä vaihdoin siihen sen vauhtipyörä ja semmosen mikä ei ole ainakaan edellisellä kytkimellä luistanu..
No tänään se on tutkittava.. Kun ei viittis uutta kytkintäkään pistää sököks tolla tapaa.
-
Mä vaihdoin siihen sen vauhtipyörä ja semmosen mikä ei ole ainakaan edellisellä kytkimellä luistanu..
No tänään se on tutkittava.. Kun ei viittis uutta kytkintäkään pistää sököks tolla tapaa.
eikä menny öljyä vahingossa väärään paikkaan. palaa pois tosin ellei kampiakselin stefa vuoda sinne lisää
-
Ei mene öljyä sinne.. Mut se tässä nyt oikeestaan häirittee et tosiaan sitä poljinta ei tarvi painaa paljoakaan et saa luonikkaasti vaihteet vaihdettua et jäis niinkon kantamaan..
-
väärä painelaakeri?
-
paketissa tuli kaikki painelaakeria myöden.. ja se olis sitten niin päin persettä jos olis väärä laakeri, mut tutkitaan sano putkinen.. :)
-
Oliko levyn keskiössä osaa, joka kantaisi (toinen puoli paksumpi). M90 levyn kun laittaa väärin päin, niin keskiö kantaa hieman ja rupee luistamaan heti, kun on kuormaa enemmän.
-
ei ollu semmostakaan.. pistin siihen eri kytkimen työsylinterin ja illan myötä pitäis käydä sitä koittamassa, mutta pihassa ajaessa tuntuis olevan ehkä piirun verran parempi toi polkimen liike.. mene ja tiedä ???
-
Parempi kytkimen työsylinteri sitten hajos edellis-yönä testilenkille..
No paskoista osista oppineena ostin tänään uuden.. Jos vaikka rupeis toimimaan!
Testilenkillä olis tuntunu vähän siltä ettei olis luistanu kytkytin..
-
uus työsylkkä paikalla mut en ole päässy pihaa pitemmälle vielä, mut tuntus toimivan :)
olis pari kuvaa ,mut huomasin ettei ole kopasta kuvaa laisinkaan et kai huomenna vois ottaa
(http://kuvablogi.com/nayta/thmb/img3193078.jpg) (http://kuvablogi.com/nayta/3193078/)
-
tilasin äsken innovaten mtx-l laajakaista-mittarin anturilla ja fujitan vapari-suodattimen ja tankkasin 16l bensaa.. muuta ei ole tapahtunut ;D
-
ajelin auton talliin taas kun nyt se sentään sinne mahtuu.. kevyt opelin kansiremppa oli siinä meneillään!
volvo toimii hienosti ja ajattelin sitä käydä leimaamassa ens viikolla jos vaan sattuu semmosta aikaa tulla..
laajakaista ja suodatin tulee vasta ens viikon lopulla tai sitten sitä seuraavan viikon alkupuolella.
-
tänään varmistu kaupat uudesta koneesta. kone on täysin rempattu.
tarkotus olis ens talvena laittaa se paikalleen
-alakerta mikä käytetään on b230 turbokäyttöä ajatellen tehty 8v kannella nyt tässä syksyn aikana ajattelin laittaa siihen 16v kannen
-megalla ohjaus
-hukkakipinä sytkä tai vaihtoehtoisesti volkkarin puolilla../ joka pytylle oma
ja mikä parasta vieläkin osat on kaikki hyllystä, vieläkin :) paitsi tulpan johdot
muutama rikkinäinen boksi ja johtosarjojakin on et saa tehtyä johdotukset aika mukavasti.
mutta tällä paikallaan olevalla tekniikalla ajattelin käydä nyt tällä tai ens viiko alkupuolella katsastamassa et edes vähän pääsee ajelemaan turbolla.. laillisesti ;D
-
erinäisten verosotkujen.. edellisen omistajan, toimesta en saanu tarralappuja.. ehkä ens viikolla uusiks.
no ei siinä mitään ei ole uutta ilmanputsariakaan tullu vielä eikä innovateekaan!
uuden koneen männät sentään sain koneistukseen et jotain tällekin viikolle tehty;D
-
tänään varmistu kaupat uudesta koneesta. kone on täysin rempattu.
tarkotus olis ens talvena laittaa se paikalleen
-alakerta mikä käytetään on b230 turbokäyttöä ajatellen tehty 8v kannella nyt tässä syksyn aikana ajattelin laittaa siihen 16v kannen
-megalla ohjaus
-hukkakipinä sytkä tai vaihtoehtoisesti volkkarin puolilla../ joka pytylle oma
ja mikä parasta vieläkin osat on kaikki hyllystä, vieläkin :) paitsi tulpan johdot
muutama rikkinäinen boksi ja johtosarjojakin on et saa tehtyä johdotukset aika mukavasti.
mutta tällä paikallaan olevalla tekniikalla ajattelin käydä nyt tällä tai ens viiko alkupuolella katsastamassa et edes vähän pääsee ajelemaan turbolla.. laillisesti ;D
Ja onkin sitte hyvä kone, se on tunteella tehty talven pimeinä öinä mein hallilla, ketä mahto olla? ??? :hello:
-
:P
ei sitten ole katsastusta vieläkään suoritettu.. nyt olis kyllä ne rästit suoritettu, mutta ne kiireet :-[
muutamia osiloita taas tilattu talvea varten ja joitan osia myyty pois.. tilanteet vaihtelee ja suunnitelmat muuttuu sitä mukaa varmaan kunnes jotain on autossa kiinni ;D niistä sitten lähemmin ???
-
äsken sain innovaten kiinni ja lämpimänä tyhjäkäynnillä näytti mittari 10.5 afr ja täys kaasu vedolla paikaltaan kakkosella näytti mittari 12.6 afr ja boksissa on kiinni vikingin lastu, tukissa turbosabin suuttimet ja 3bar bensanpaineen säädin ja 0.8 bar näytti ahtopaine-mittari
-
joo vanha turbo pakosarjoineen karvoineen tuli otettua pois joku aika sitten ja tarkotuksena olis laittaa talven aikana to4 kopioturbo.
pakosarja olis melkein valmiina jo.