Samppasport  Futurez

144 B234SCT

  • 31 Vastauksia
  • 12732 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
144 B234SCT
« : 18.10.2011, 16:55:14 »
Terve! tämmönen on rakenteilla tällä kertaa eli 71vm volvo 144 :)

-STAGE1 moottori

-FT-lohko porattuna, uusilla männillä, öljyruiskuilla (valmiina)
-Kiinapojan kanget (valmiina)
-alakerta tasapainotettu (valmiina)
-16-valve kansi
-hiotut nokat + kovat kupit + kentkams ohc fordin tuplajouset
-puristusuhde 8:1
-HX52MFS16# pakopesällä 67/70  siivillä (valmiina)
-remmiahdin
-60mm kiinahukkaportti (valmiina)
-~900cc suuttimet (vaihtuu isompiin)
-kiinavälijäähdytin

-Moottorinohjaus
-TATECH 32 PRO (valmiina)


-Voimansiirto
-M90+sre-618 (valmiina
-vakio perä ;D (tääkin taitaa olla "valmis")
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 21:01:00 kirjoittanut _hape »

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #1 : 18.10.2011, 20:53:55 »
Mistä näitä oikeen tulee  ???  ;D Lykkyä tykö!
Meinaakko et suuttimet riittää?
« Viimeksi muokattu: 18.10.2011, 20:55:37 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #2 : 18.10.2011, 21:32:02 »
Seurantaan...  :pomo:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #3 : 19.10.2011, 12:49:21 »
Mistä näitä oikeen tulee  ???  ;D Lykkyä tykö!
Meinaakko et suuttimet riittää?

;) kai noilla suuttimilla käyntiin saa.. vois ne isommatkin olla
« Viimeksi muokattu: 25.12.2011, 16:45:36 kirjoittanut _hape »

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #4 : 08.01.2012, 19:14:21 »
tässä nyt näitä maalauskuvia  :buck2: en saanu kun tän yhden näkymään.

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #5 : 09.01.2012, 00:52:19 »
Jees projekti!

Puristus-suhde vähän mietityttää noin alhainen hiotuilla nokilla... voi olla aika hengetön alakierroksilla ilman ahtoa. Rata peli jos on, ni itse olisin tehnyt niinkun minä, eli E85 käyttöön ja 10:1 puristukset, kone vetää alhaalta ja tuollakin ahtimella saa pukata 2bar painetta ongelmitta silloin 35-40ast ennakoilla. :)

Ja kevennyksenä, toivottaavasti renkaat on kans haalittu, ettei ajella allaolevilla ainakaan ton ahtimen kera. :D
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #6 : 09.01.2012, 13:59:39 »
E85 polttoaine vaan vaatii aivan saakelisti bensalinjalta. Tuo 8 rutut on lähellä oikeata, bensalla ajettuna...
Paras olisi 8.5-9  väliin mutta sillon koneen saa nakuttamaankin herkemmin.
« Viimeksi muokattu: 09.01.2012, 14:01:45 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #7 : 09.01.2012, 16:07:08 »
-Voimansiirto
-M90+sre-618 (valmiina
-vakio perä ;D (tääkin taitaa olla "valmis")
Ja kevennyksenä, toivottaavasti renkaat on kans haalittu, ettei ajella allaolevilla ainakaan ton ahtimen kera. :D
Säästää voimansiirtoa noilla kumeilla :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #8 : 09.01.2012, 18:38:19 »
Jees projekti!

Puristus-suhde vähän mietityttää noin alhainen hiotuilla nokilla... voi olla aika hengetön alakierroksilla ilman ahtoa. Rata peli jos on, ni itse olisin tehnyt niinkun minä, eli E85 käyttöön ja 10:1 puristukset, kone vetää alhaalta ja tuollakin ahtimella saa pukata 2bar painetta ongelmitta silloin 35-40ast ennakoilla. :)

Ja kevennyksenä, toivottaavasti renkaat on kans haalittu, ettei ajella allaolevilla ainakaan ton ahtimen kera. :D

siellä on remmiahdin avittamassa alakierroksilla :) eikä se varmaan tule kovin alhasilla kierroksilla käymäänkään jos ite olen ratissa ;)

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #9 : 09.01.2012, 19:06:11 »
siellä on remmiahdin avittamassa alakierroksilla :) eikä se varmaan tule kovin alhasilla kierroksilla käymäänkään jos ite olen ratissa ;)
Mietin vaan kun oma kone 9,7 puristuksilla ja 98E bensalla nakutti vasta 1,4bar nurkilla kovilla ennakoilla. 95E5 pysty ajamaan 0,8bar. Nostin rutut 10:1 ni 0,6 meni 95E ja 1bar 98E.

On meinaan vähän saamaristi vääntävämpi kone siviililiikenteeseen etenkin alakierroksilla kovilla puristuksilla. Mutta jos on pelkkä ratapeli ni sit ahdot tappiin vaan ja puristukset alemmas. Siinä vaan koneen luonne kärsii, kun tulee "hevosempotku" moottori. Tuo oma käyttäytyy sentään suht sivistyneesti kierrosalueen läpi... Nimimerkillä 1500rpm ja 225 leveät renkaat suti risteyksessä ja 65/70mm siivillä oleva KIINAahdin antaa tuolloin ahtoa. :)

Ja sit se koneen kestävyyskin on aina niin ja näin kun tulee tämmöinen "hevosempotkumalli", paljon fiksumman ajettavan koneen saa kun tinkii huipputehoista ja väännöistä ja korvaa koneen hyvällä luonteella. Parantaa kierrosaikojakin kummasti kun ei tartte joka mutkassa odottaa ahtimen heräämistä. Sama periaate siis kun esim rallycrossissa jossa ei oteta ihan viimeisiä hepoja ulos vaan mieluummin parempi teho jo alempana. :)

Nimimerkillä 408hv 4900-6500rpm :) (tukkoisesta ahtimesta johtuen). :D

Ja tämä että sama huipputeho löytyy pitkältä kierrosalueelta alkaa olemaan päivän trendi monessa turboautossa.

Sais innostusta laittaa omanki palasiks ja maalattua... noh koulu ekana alta pois.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3188
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #10 : 09.01.2012, 19:26:39 »
Mietin vaan kun oma kone 9,7 puristuksilla ja 98E bensalla nakutti vasta 1,4bar nurkilla kovilla ennakoilla. 95E5 pysty ajamaan 0,8bar. Nostin rutut 10:1 ni 0,6 meni 95E ja 1bar 98E.

On meinaan vähän saamaristi vääntävämpi kone siviililiikenteeseen etenkin alakierroksilla kovilla puristuksilla. Mutta jos on pelkkä ratapeli ni sit ahdot tappiin vaan ja puristukset alemmas. Siinä vaan koneen luonne kärsii, kun tulee "hevosempotku" moottori. Tuo oma käyttäytyy sentään suht sivistyneesti kierrosalueen läpi... Nimimerkillä 1500rpm ja 225 leveät renkaat suti risteyksessä ja 65/70mm siivillä oleva KIINAahdin antaa tuolloin ahtoa. :)

Ja sit se koneen kestävyyskin on aina niin ja näin kun tulee tämmöinen "hevosempotkumalli", paljon fiksumman ajettavan koneen saa kun tinkii huipputehoista ja väännöistä ja korvaa koneen hyvällä luonteella. Parantaa kierrosaikojakin kummasti kun ei tartte joka mutkassa odottaa ahtimen heräämistä. Sama periaate siis kun esim rallycrossissa jossa ei oteta ihan viimeisiä hepoja ulos vaan mieluummin parempi teho jo alempana. :)

Nimimerkillä 408hv 4900-6500rpm :) (tukkoisesta ahtimesta johtuen). :D

Ja tämä että sama huipputeho löytyy pitkältä kierrosalueelta alkaa olemaan päivän trendi monessa turboautossa.

Sais innostusta laittaa omanki palasiks ja maalattua... noh koulu ekana alta pois.

toisaalta sikälimikäli tulkitsin ekan viestin oikein tässä on tulossa Remmi ahtimen kaveriksi joten ollaan aina ahdoilla enempi tai vähempi joten matalampia puristuksia ko sulla varmaan kannattaakin käyttää. (Eikä olennaisesti kärsi alarekisterikään)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

kowalski

  • Vieras
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #11 : 09.01.2012, 20:23:32 »
Lähes tyhjäkäynnilla ahtava ahdin kombinaatio korvannee matalaien puristusten syömän alarekisterin ja poistaa hirmuisen hevosenpotkun kurvista lähdettäessä ???

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8903
  • Teiden tukko
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #12 : 09.01.2012, 20:28:06 »
Lähes tyhjäkäynnilla ahtava ahdin kombinaatio korvannee matalaien puristusten syömän alarekisterin ja poistaa hirmuisen hevosenpotkun kurvista lähdettäessä ???

Juuri tätä tässä pystyi päättelemään aiemmista postauksista. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa la_bot

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • kaiken maailman rakkoreita
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #13 : 09.01.2012, 21:46:16 »
luukut ja ovet kiinni  :P  pari päivää myöhemmin.. seuraavaks auto tallille ja loppuja niputtamaan kun saadaan traileri :)

talvirussausta http://vimeo.com/18816205
ex:745 -92, 745 -87 tic, 340 -89,244 -74
nykyiset: 240 -88, 242 -82 turbo, 745 tic -86

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 144 B234SCT
« Vastaus #14 : 23.01.2012, 18:34:32 »
siinä vähän moottoria..

« Viimeksi muokattu: 23.01.2012, 18:36:52 kirjoittanut _hape »

 

RallyBaron  Samppasport