Race.fi  Puotilan autokorjaamo

760 d24t Syö öljyä (Jäihin)

  • 79 Vastauksia
  • 29219 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
760 d24t Syö öljyä (Jäihin)
« : 21.10.2011, 22:52:45 »
Muutettu siis jälkeenpäin dieseliksi. Muutoskatsastus suoritettu onnistuneesti 1.3.2012
Alunperin PRV B28E koneella ja AW-71 automaatilla

Nykyisin:
14%
Koneena on D24 joka ahdettu jälkeen päin TD koneesta otetuilla osilla. Pumppu on vaparin.
Putkistona 3" "Yleismalli" homemade suora ilman vaimentajia  ;)
Turbon 155bar suuttimet.
Syöttöä lisätty vähintäänki riittävästi
M46 p-type
perässä 3,54 välitys ja liikkeellelähtö lukko.
Etupenkkien virkaa toimittaa 3Gen Preludesta kotoisin olevat kippaavat puolikupit.
Ensimmäinen versio D24t moottorista oksensi öljyt vikalistan haun jälkeen huohottimen läpi.

Alusta:
Toyota camryn etuiskarit ja 3kierrosta pätkityt dieselin etujouset.
Takapää vaiheessa iskareiden suhteen. Jouset lyhennetty ja pohjaanlyöntikumit poistettu edestä että takaa.

Tekemistä riittää..
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 13:43:47 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #1 : 25.10.2011, 01:20:06 »
Tänään purettu sen verti et keula osissa ja PRV nostoa vaille valmis luopumaan paikastaan.
Tuli parit mätä kohdat myös löydettyä pohjasta kun kardaania irrottelin...
Onneks ei pahoja. (PRV ja AW-71 olis muuten myynnissä)
Etu penkeiksi rupesin sovittelemaan kolmos korisen preluden kippaavia "puolikuppeja". Laitoin jo repsikan penkkiin volvon kiskot kiinni mut koe sovituksessa tuli huomattua et penkki on vinossa ja pää melkein osuu kattoon siinä istuessa  ;D "vähän" joutuu vielä rakentelemaan  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #2 : 25.10.2011, 14:26:52 »
Hieno peli, itsekin joudun ottamaan berttonesta tuon V6:n pois... Mitenköhän sen saa kun on sahanpurua täynnä melkein koko moottoritila  :idiot2: :D

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #3 : 26.10.2011, 00:21:06 »
Tänään taas turailtu. PRV + AW-71 sekä kartaanin etupätkä lähtivät litomaan kotterosta.
Pesin konehuoneen. Laitoin kytkin polkimen ja manuaalin jarrupolkimen sekä neste kytkimen sylinterin. Purin yli 6 metriä turhia piuhoja jotka joku on ite sinne vetäny. AW:n keppiteline ja keskikonsooli purettu pois.
Tuli myös purettua lisä tankki systeemi pois takakontista. (sekin olis myynnissä jos jotain kiinnostaa) Ja polttoaine mittarin näyttäessä punaisen ylärajaa ni tankissa oli vielä n.45 litraa ainetta   :o Nekin imetty ulos sieltä. Revin myös sen suodatin sukan vitalisteen sieltä tankki pumpun päästä..   :buck2:

Hieno peli, itsekin joudun ottamaan berttonesta tuon V6:n pois... Mitenköhän sen saa kun on sahanpurua täynnä melkein koko moottoritila  :idiot2: :D

Itselläni tuo oli p**kana olevien moottorin tukikumien varassa ja laatikon kannakkeen 4pultilla  :2funny:  Molemmat tukikumit siis olivat repeytyneet rikki poikki pasaks..
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #4 : 30.10.2011, 15:19:49 »
Rottelohan olis aikalailla pikkuhiljaa valmis, jotain pikku juttuja enää jälellä mut ensi savut on otettu  :P Pitää vaan ilmata kunnolla.

Sitten sellanen To do lista :
Kytkimen ilmaus
Järjestelmän ilmaus
Veden lämpötila mittarin kytkeminen
Kardaanin ja laatikon liitoskohdan pulttien kiristys
Putki downpipestä taakse päin
Vedet koneeseen
Konepelti paikalleen
Preluden penkkien sovitus volvon kiskoihin
Pakkivalon kytkeminen

Eli maanantaina mennään jo töihin tällä  ::)
Rupes naurattaa ku kaveri löi vetoa projektin aloitus päivänä ettei tuu kolmeen viikkon käymään tämä auto dieselillä  :2funny: Noh.. Nyt oon kossu pulloa rikkaampi  :buck2:

Kuva tän hetken tilanteesta.
http://s710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/?action-view&current=30102011793.jpg
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 20:18:13 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #5 : 30.10.2011, 23:59:43 »
Eli se on nyt valmis ja ajossa   :P Kuutena päivänä verta,hikeä ja kyyneleitä muutama tunti kerrallaan valutettu  ;D Eli aikaa tuossa ei mennyt kahta vuorokauttakaan jos työ tunneissa laskee  :P

On se vaan makia tuo kutos dieselin sulo soundi  S*
Oikeestaan kaikki muu tuosta listasta tuli tehtyä jo valmiiksi paitsi pakkivalo ja etupenkkien vaihto. Nooh.. Onhan se päivä vielä huomennakin.
Testi lenkkikin suoritettu. Vetää todella nätisti eikä tiputtele / kuluta litkuja  :)
Väli jäähyä ei ole laitettu paikalleen edes vielä kun ei ollukkaan tarpeeksi putkea ahtoputkien tekoon...

Nyt olis To do lista :
Vitosen sähköt
Pakki valo
Preluden penkit
Ahtomittari tottakai  ;D
Välijäähdytin
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 20:18:58 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #6 : 08.11.2011, 19:42:11 »
Lisää kuvia ja mahdollisesti myös videota!  :)
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5091
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #7 : 08.11.2011, 21:22:51 »
Lisää kuvia ja mahdollisesti myös videota!  :)

 O0 O0
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #8 : 08.11.2011, 23:37:32 »
Pitää kysellä jostain kamera lainaan kun en itse moista tekniikan ihmettä omista ku puhelimessa  :idiot2: Ja kunhan saa IC:n paikoilleen ja putket sille :P

Mutta mutta tänään tuli asennettua ahtopainemittari sekä mekaaninen öljynpaine mittari.
Tuli mieleen kysymys että mahtaakohan tuota bensa mallin kierrosluku mittaria saada ymmärtämään singnaalia laturilta ?? Olis aika hyvä jos sais kiekat viel näkyvii :PP
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #9 : 10.11.2011, 21:36:25 »
Mulla olis sulle 740 D24T mittaristo, tule ostamaan pois!  ;)
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #10 : 13.11.2011, 12:07:59 »
Mulla olis sulle 740 D24T mittaristo, tule ostamaan pois!  ;)
Onkos vanhan mallin mittaristo ? Kun ei millään viittis ruveta koko kojelautaa vaihtamaan :O


Mutta mutta taas saatu hieman aikaseksi.. Etupenkit tuli tuossa la iltana vaihdettua ja ihan passelithan ne on :P
Myös joku paineilma venttiilin kaveri värkkäili ahtopaineen säätimeks ;D Sellaset 0,8bar ottaa mittarin mukaan.
Flektiltä heitin siivekkeet nurkkaan. kun ei koko mötikkä lähtenyt irti.. Jumittunu mutterit kiinni.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa J-A

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #11 : 13.11.2011, 13:39:50 »
Pitää kysellä jostain kamera lainaan kun en itse moista tekniikan ihmettä omista ku puhelimessa  :idiot2: Ja kunhan saa IC:n paikoilleen ja putket sille :P

Mutta mutta tänään tuli asennettua ahtopainemittari sekä mekaaninen öljynpaine mittari.
Tuli mieleen kysymys että mahtaakohan tuota bensa mallin kierrosluku mittaria saada ymmärtämään singnaalia laturilta ?? Olis aika hyvä jos sais kiekat viel näkyvii :PP

Voihan siihen mittaristoon vaihtaa pelkän kierroslukumittarinkin. Omaan 740:iin ostin purkaamolta kiekkamittarin ja asensin sen mittaristoon sekä vedin laturilta yhden johdon kiekkamittariin.

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #12 : 14.11.2011, 00:12:17 »
Uuden mallinen se mittaristo...
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #13 : 19.11.2011, 16:43:16 »
Tuli eilen perjantaina siis haettua mätänetistä uudet kaasut taakse sekä uudet takajouset + koiranluut eteen + raidetankojen ulommat päät + 3" putkea metri tolkulla sekä akselin ylitys ja pari 90 mutkaa ja pari 45 mutkaa. Tilasin myös camryn iskarit ni saa ne haettua eteen sitte ens viikolla. Ahdonalaisia syöttöjä tuli rukailtua jonku verran lisää :P alko meno halut paranemaa  :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 PRV goes to D24TIC
« Vastaus #14 : 22.11.2011, 13:07:30 »
Joko kierroslukumittari ja nappivitonen toimii?  :)
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy