Ateho  Elekma

760 d24t Syö öljyä (Jäihin)

  • 79 Vastauksia
  • 29235 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
« Vastaus #30 : 29.12.2011, 15:34:16 »
Purin mittariston enkä nähnyt mitään sulaketta siellä  :idiot2: Voi olla että oon vaa sokee..
Joo ei se sarja ihan sopinu tuonne :D Ja iskari tolppaa ei huvittanu alkaa leikkelee tai moukaroimaa  :P
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
« Vastaus #31 : 29.12.2011, 16:22:44 »
Yhden 760 B280E -89 olen muuttanut D24TIC:ksi, kiekkamittariin pitää vaihtaa komponentteja jos haluat sen orkkiksen toimimaan laturin signaalilla.

Tuolta löytyy ohjeet, ovat vanhempaan mutta toimivat myös uudemmassakin  ;)
http://www.ele.tut.fi/~haka/Ambulance/VDOtachometer.html

Mittaristossa ei kai ole varsinaista sulaketta, sulakerasiasta voi löytyä. Kts kytkentäkaavistosta mistä jännitetulee ks mittareille.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
« Vastaus #32 : 29.12.2011, 22:37:12 »
Tänään noudin kaverin purku "kurko" volvosta mittariston sekä kuskinpuolen takatuki varren.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
« Vastaus #33 : 31.12.2011, 03:06:36 »
http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/30122011012.jpg Kevennetty ?  :2funny:

Pysy sentää jousi viel kupissa...
http://i710.photobucket.com/albums/ww107/Rakanokka/whity/28122011010.jpg

Vaihdoin mittariston sekä tuon tukivarren. Oli ehkä ihan syytäki  :buck2:
Mittaristo ainaki pelaa  ;) Jenka kelloo en viel kokeillu... Ensi vuonna sitte.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2011, 03:14:33 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

s73

  • Vieras
Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
« Vastaus #34 : 31.12.2011, 08:10:02 »
740:tä sulake löytyy keskemmältä mittaria, muistuttaa lampun kantoja ja on sen ison liittimen vieressä. Ainakin viimeisistä vuosimallien autoista se löytyy. Onko nämä 760: sitten ihan eri vehkeitä? Jos toimii toisella mittaristolla niin hyvä on.

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "takaiskuja,takaiskuja"
« Vastaus #35 : 04.01.2012, 17:53:34 »
Nappi 5 toimii tai toimis jos laatikossa olis öljyä ilmeisesti.. Menee ajossa päälle mutta melkeen samointein tippuu pois :O
Mittaristoon ei tosin syty valoa että ylivaihde olis päällä kun hyödynsin tuon ennen olleen AW-71 laatikon johdotuksia tuossa kytkennässä. Ei myöskään tunnista jotta mikä vaihde eli menee joka vaihteella päälle  ::) Ei varmaan tunne edes vapaata  :idiot2:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
« Vastaus #36 : 06.01.2012, 00:46:28 »
Koneremppa in my ass sanon minä.. Tarinahan kertoi että tuohon koneeseen on remonttia tehty joku aika takaperin. Bullshittiä kaikki, ainenki ku pahvia vilkuili ja kantta tutki..
Pahvia tuohon oo varmaa ikinä vaihettu ja 5 kuudesta palotilasta oli kammioon asti halki. Myöskin venttiilien ohjureissa varmaa milli välystä..
Noh noudin "uuden" kannen koneistamosta ja se on nyt paikoillaan med Elringin 3 kerroksinen metalli pahvi  :buck2:
Kannesta siis hiottiin venttiilit, Vaihdettiin imuvenojen ohjurit (puolet lyhyemmät kuin alkperäset), Seetit koneistettiin uusiksi, Venttiili välykset tarkastivat, Tasopinta suoraks, imu sekä pakokanavista turhat skrubut pois,Venttiilien kumit meni myös vaihtoon  ;)
Kansi tosiaan löysi jo paikkansa ehan keulilta ja koko komeus on nipussa taas :P Ajotuksia pitää vaan huomenna kattoa uudestaan. Nyt vaan siten että lähti käymään ja sai ajettua ulos tallista  :pomo:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
« Vastaus #37 : 07.01.2012, 16:22:31 »
Koneremppa in my ass sanon minä.. Tarinahan kertoi että tuohon koneeseen on remonttia tehty joku aika takaperin. Bullshittiä kaikki, ainenki ku pahvia vilkuili ja kantta tutki..
Pahvia tuohon oo varmaa ikinä vaihettu ja 5 kuudesta palotilasta oli kammioon asti halki. Myöskin venttiilien ohjureissa varmaa milli välystä..
Noh noudin "uuden" kannen koneistamosta ja se on nyt paikoillaan med Elringin 3 kerroksinen metalli pahvi  :buck2:
Kannesta siis hiottiin venttiilit, Vaihdettiin imuvenojen ohjurit (puolet lyhyemmät kuin alkperäset), Seetit koneistettiin uusiksi, Venttiili välykset tarkastivat, Tasopinta suoraks, imu sekä pakokanavista turhat skrubut pois,Venttiilien kumit meni myös vaihtoon  ;)
Kansi tosiaan löysi jo paikkansa ehan keulilta ja koko komeus on nipussa taas :P Ajotuksia pitää vaan huomenna kattoa uudestaan. Nyt vaan siten että lähti käymään ja sai ajettua ulos tallista  :pomo:

No voihan koneremontti, siltä keltä mä ton auton hain mistä ton moottorin ostit ni sano kyllä että jonkun autoliikkeen laskuun oli kansiremppa tehty :idiot2:, kehenkään ei näköjään ole luottaminen  ;D Hyvä että taas nipussa! Millaset ovat tehotavoitteet?   :pomo:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
« Vastaus #38 : 07.01.2012, 20:11:45 »
Tehotavoitteista sen verti et jos sieltä se 100 konia edes tulis ulos ni ois hyvä  :D
Pessimisti ei katsos pety koskaan ni hyvä uskotella itellee kaikennäköstä  :2funny:
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 d24tic "Uusi kansi"
« Vastaus #39 : 07.01.2012, 20:58:29 »
Aivan! Todella surullista että se kansiremontti väite ei pitänyt paikkaansa  :-\ Tai sitten piti ja koska se oli autoliikkeen laskuun tehty, eli todennäköisesti "vähän sinnepäin", varsinkin jos vähänkään pienempi autokorjaamo eikä merkkikorjaamo.
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic
« Vastaus #40 : 27.01.2012, 21:00:07 »
Tänään sain taas hiljaiselon jälkeen inspiraatiota tähänki vehkeeseen.
Vaihtelin toisenkin takatukivarren sekä hain kaverin purku vehkeestä hanttarille turvavyön vastakappaleen ja asentelin sen paikoilleen.
Leikkelin ja hioin mätä paikkoja pohjasta sekä hitsuuttelin niihin uutta peltiä + massat päälle. Vähä hidasti hommia tuo -12 pakkasta ku välil piti mennä sormia lämmittään.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 d24tic
« Vastaus #41 : 27.01.2012, 23:12:50 »
Pikku pakkanen tekee ulkona puuhailusta oikeen mukavaa  ;D Itellä kanssa huomenna edessä ropaamista tuola  :2funny:
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic
« Vastaus #42 : 28.01.2012, 20:15:19 »
Tänään taas sulatin uutta peltiä kiinni pohjaan 5 paikan voimin. Paikkojen koot n.9cm x 6cm  :o Eiliset paikat about saman kokosia...
Enään olis yksi paikka hitsattavana kooltaan hanttarin etulattia  :D Alko tulee sen verran pimee ja kylmä ettei enää jaksanu.
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan ni maanantaina penkkiin ja viim tiistaina katsastus  :pomo:
Mitäs paavo ropailet ? Sitä turbotus rojektia vai ?
Ja nii joo kävin konttorillaki kyselemäs et mitä kaikkea tarvin mukaan muutoskatsastukseen ni ilmotti et ei tarvi ku penkki lappu missä lukee tehot ja ahtopaine. Ja tämä sen takia ku asensin välijäähdyttimen  ???
« Viimeksi muokattu: 28.01.2012, 20:27:41 kirjoittanut räkänokka »
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa PaavoB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 86
Vs: 760 d24tic
« Vastaus #43 : 28.01.2012, 22:09:57 »
En, kuhan purin yhtä 740. Mutta laita lisää projektikuvia ja lapusta kanssa kuva kuhan saat käytettyä penkissä!
Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta.

"Se voi olla taikka sitten ei."

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 760 d24tic
« Vastaus #44 : 29.01.2012, 17:36:43 »
Okei okei..

Sitten itse asiaan ! Paikkasin repsikan etulattian ja pyyhin massaa pensselillä päälle. Laskin auton alas renkaitten päältä. Laitoin akun paikalleen,hehkutin ja koitin startata. No eihän se käyntiin lähteny ku ei akussa ollut virtaa pyörittää  ;D
Huomenna uus yritys.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

KL-varaosat  Race.fi