RallyBaron  Samppasport

Volvo 245 -76, ex twintone, nyk. "Sitruuna", Leima paperissa!

  • 21 Vastauksia
  • 9361 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Ilmanottoaukon kautta konepellin takaa tulevat sisään. Etu turvavöitä jos joutuu vaihtamaan, niin silloin helppo (ja taitaa olla ainut tapa) imasta kotelot imurilla puhtaaksi.

Ite oon huomannu näitten kans, että kyllä niitä luontaisia tyhjennysreikiä alkaa muodostumaan helmoihin.  :D


Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Sen verran homma nytkähti taas eteenpäin että kävin noutamassa matkahuollosta paketin josta löytyi aito ja alkuperäinen turboströmberg sekä sille sopiva r-sport painekotelo. Saa nähdä miten saapi mahdutettua b20a koneen kylkeen, lähtöhän siinä on ns. väärään suuntaan ku b20 kattilassa kaasari on apparin puolella, eli painekotelonlähtö on kohti tulipeltiä. toivottavasti sopinee paikalleen.

Loppuviikosta pitäisi tulla paketti käyttäjältä "240" mutta ei sen sisällöstä vielä sen enempää, taidettiin karata vähän tuuningin puolelle jo :o vähän hävettääkin. ei tiedä kehtaako ruuvata kaikkia osia näin talvella kiinni että jos odottais kevääseen, maalais auton uusiks ja sit sipistelis lisää.

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
leimalla käytiin, pomppas huonosta iskarista+laahaavasta jarrusta. nyt tallissa on uudet kaasuiskarit ja rempatut satulat+jäähdytetyt levyt ja uudet palat. josko perjantaina kerkeis leimalle.

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Ei kerenny ei. noh, eteen tuli rempatut jäähdytettyjen levyjen satulat samaten uudet jäähdytetyt levyt. iskareiksi kaasut mutunetistä, jousista katos 1,5 kierrosta. halusin laittaa katkaistun pään yläpäähän niin jouduin tekemään yläjousikuppiin ohjurin ettei jousi pääse uimaan pihalle tolpasta.

onko muilla ollut että kaasuiskari ei mahdu alapallon kanssa paikoilleen, joutu alapallon kiinnityksestä laikkaamaan pois, siis siitä osasta joka menee tolpan sisään. hiekkapuhasin kaikki romppeet, siis satulat, tolpat yms. sitten epoksia ja keltaista pintaan. jouset ja yläjousikupit saivat pintaansa mattamustaa.

fixus antoi väärät etujarruputket, jäi sitten leima sen takia huomiseltakin väliin. >:(

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
muoviämpäri! kohta palaa hihat ihan totaalisesti. jarruremppa on mennyt niin munilleen kuin hommat on voineet vaan mennä. nyt on kaikki osat kasassa, mutta tuo paska ei vaan perkele ilmaannu!

on ilmattu järjestyksessä monta pullollista nestettä, kaikista fillareista ja moneen kertaan. sitten vaihdettiin pääsylinteriin korjaussarja, ei auttanut. sitten koitettin säätää tankoa tehostimen sisällä, no tulos oli että jarrut jäivät jumiin kun sitä jatkoi. sitten haettiin uusi ja iskemätön pääsylinteri ja taas ilmattiin pohje hapoilla ja litratolkulla nestettä käyttäen. ei vaan poljin kovene, jarrut kyllä pelaa ja jokainen nurkka pitää yli 2kn mutta ei vaan kelpaa leimalla.

ja kaikki satulat ovat oikeinpäin, ilmausruuvit ovat kaikki ylhäällä, letkut on oikeinpäin, putket ei ole ristissä eikä mitään muutakaan. homman nimi on siis että kun auto on sammuksissa pedaali tuntuu pirun hyvältä ja normaalilta, mutta kun käynnistää niin menee todella löysäksi, paljon löysemmäksi kuin ennen remppaa. homma siis lähti liikkeellelaahaavasta etujarrusta. Joku voisi tarjota hyviä neuvoja ennen kuin poltan koko raadon.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Ettei vaan kävis sillein kuin noilla uusilla/korjatuilla satuloilla on tapana, että männät palaa liikaa takaisin päin, eli menee täysin satulan sisään. Ja kun kaikki satulat tekee näin, menee ensimmäinen jarrupolkimen painallus jarrupalojen liikuttamiseen levyjen viereen. hommaa pahentaa vielä uudet levyt+palat, jotka eivät ole vielä hakeneet paikkaansa.
Tai sitten sulla on siitä jakoplokista pettänyt 0-renkaat.
Itellä kokemusta kummastakin viasta, ensimmäinen korjautui ajamalla, ja toinen vaihtamalla 0-renkaat.

Tuon 0-rengas vian voi korjata myös siten, että ottaa sen jakoplokin ja jarruneste säiliön uudemmasta 90-> olevasta 2 satkusta. Siinä ei ole sitä "mäntää" siellä jakoplokissa tukkimassa, vaan jarruvikavalo syttyy, kun jarrunestesäiliö tyhjenee tarpeeksi. ;)

Näillä ainakin itellä on vika korjautunut...Nimim. viimeksi jarruja tehdessä 3l jarrunestettä ilmannut. :)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Tomppade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
joh. noh jarrut menivät läpi toisella leimurilla ;D ei niistä sen enempää. eli toisinsanoen tässä ratsiaharavassa on leimaa nyt taas ajella. ja kyselin samalla turbon muutoskatsastuksesta niin  sain kuulla että otan 21et:n 155+20% niin menee läpi kun jäähdytetyt levyt jo valmiiksi edessä. toivottavasti kanta ei muutu kun saan rakkineen joskus valmiiksi. ainoa ehto oli että tehokäppyrä ja ahtopaineet on merkattu samaan lappuun.

 

Futurez  Kulkukoira