Kuinka paljon uskaltaa ottaa vääntöä ulos D5 AWD geartronicista? Nyt omasta otettu 520nm, vieläkö uskaltaa nostaa vai missä vaiheessa alkaa ongelmat laatikon kanssa? Hiukkaspönttö on vielä paikallaan. Onko sen poistosta mitään hyötyä ja miten se on viisainta ottaa pois käytöstä? Tyhjentää, tyhjentää ja laittaa suora putki pöntön läpi vai ottaa kokonaan pois ja korvata suoralla putkella? Onko muista putkisto muutoksista mitään hyötyä? Viri varaa suuttimien ja ahtimen puolesta taitaa vielä olla, mutta tuo automaatti taitaa rajoittaa tehon nostoja. 6,8 - 7,2l/100km ollut todellinen keskikulutus. Polttoaineen kulutuksesta vakio softalla en tiedä, kun olin ajanut autolla ennen ohjelmointia sen verran että kotoa menin ohjelmointiin.
Kestosta en tiedä, mutta tuossa puoli vuotta sitten kävi S80 AWD -08 ja sillä oli jo rajumpi softa n.500Nm ja se halusi kaikki irti mitä saa ja sellainen tehtiin (ohjelmoija sanoi, että omalla vastuulla) niin siitä tuli ihan erilainen kuin ennen! Vääntöä oli todella paljon enemmän (uskaltaisinko sanoa +550Nm) ja ei se ainakaan vielä ole tullut sanomaan, että porsi.
Olen itse sitä mieltä, että käytöstä ja huollosta se kestäminen on kiinni! Öljyt vaihtaa säännöllisesti ja ei edes awd:lla yritä kuoputtaa asfaltilla jne jne. Kyllä nuo kestää järkevällä käytöllä!!
DPF:n ottaisin pois, koska vastapaine alkaa varmasti olemaan jo noilla 520Nm väännöillä vaarallinen ja tekeehän se menoa taas paremmaksi ja herkemmäksi sekä pienentää sekin osaltaan kulutusta. Ehdottomasti dpf:n sisukset pois alkuperäisestä pöntöstä, koska saattaa muuten tulla ongelmia katsastuksessa kun huomaavat dpf:n tilalla suoran putken ja saman asian ajaa tyhjennetty pönttö! Tietty jos haluaa 2krt vuodessa vaihtaa putkenpalaa auton alla... Muuten ei ole tietoa esim. takapöntön virtaavuudesta, uskoisin silti, että sen korvaamisesta ei ole mitään hyötyä.