Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: PedroTM - 31.10.2022, 12:25:51
-
Rakensin tossa td04l-14t ahtimen b230fd kylkee egrrät tosin poistettu jne mut täyskaasulla vedättäessä 0.5bar ahdoilla huohottaa iha liikaa öljykorkin välistö ja tikusta öljyä että ei tuolla kannata ees ajaa. Puhistettii pcv boksi tai joku semmone ja liekkilukko mut ei auttanu asiaan
-
Männänrengasväli murtunut?
-
Nii ja se liekkilukko sieltä hevon humppaan, ei niitä turboissa käytetä.
-
Onko huohotus vedetty ahtimen imupuolelle että siellä on kunnollinen imu? Muita ranetuksia/patentteja siten että ahtopaine vois päästä karkaamaan huohotinjärjestelmään?
-
iha vaparin systeemit tossa on en mitää omia huohotussysteemejä oo kehitelly. Googlettelin aiheesta nii catch canin teko yleinen tapa korjailla tätä vikaa?
-
Eihän huohotuspytyltä menevä letku mene nyt ahtoputkeen ennen kaasuläppää..?
-
iha vaparin systeemit tossa on en mitää omia huohotussysteemejä oo kehitelly. Googlettelin aiheesta nii catch canin teko yleinen tapa korjailla tätä vikaa?
Toimivalla vakiohuohotuksella toimii päälle 300hv teholuokassakin, joten jotain on pielessä
-
huohotuspytyltä menevä letku menee niiku alunperin ollu eli kaasuläpän jälkeen. Mistähä tota vikaa pitäs lähteä selvittämään
-
Mikäli huohotuspytyn letku menee joko imusarjaan tai nykyiseen ahtoputkeen kaasuläpän läheisyyteen sieltä se vikasi löytyy. Jos ahtopaine pääsee järjestelmään niin huohotusongelmat on taattuja. Reititä huohotinpöntöltä lähtevä putki ahtimen ja ilmansuodattimen väliin. Tällöin alakertaan syntyy lievä imu vedossa. Tällätavoin se on orkkis turbossakin toteutettu.
-
Pitääpä kokeilla, tekee järkeä. Mitäs tolle toiselle putkelle joka menee imusarjaan pitäs tehä, jossa on se ns. liekkilukko? Antaa olla sen paikallaan?
-
Onko kyseessä nyt se pikkuinen putki, vastaavan kokoluokan kuin alipainelinjat?
Turboissa ei ole liekkilukkoa ja pöntöstä lähtee lyhyt suora pätkä putkea, välissä on loivan kulman tekevä liitosnippa jossa on myös sen pikkuletkun lähtö imusarjaan.
Poistaisin itse sen liekkilukon ja antaisin sen pikkuletkun mennä imusarjaan, kuten turboissa alkuperäisestikin. Alkuperäinen systeemi on tosiaan toimivaksi todettu ja suhteellisen huoltovapaa verraten catch can yms virityksiin. Suosittelen väsäämään nyt samalla reseptillä kuin ahdetun alkuperäinenkin.
-
Korjaantu ku otin sen pcv pöntöltä lähtevän ison putken sinne ilmansuodattimen vieree :). Liekkilukon poistatan huomenna.
-
Mitenkä huohotus kannattaa toteuttaa tämmöseen b230f jonka ahtaa?mitenkä muut tehneet? Hommaanko kerääjä säiliön?
-
Minä olen muuttanut huohotuksen ahtimen imupuolelle kuten vakio turbo vehkeessäkin on.
Mikäli auto on myös talvikäytössä niin ehdottomasti myös lämmitysvastus imuputken ja huohotusletkun liitoksen väliin.
-
Minä olen muuttanut huohotuksen ahtimen imupuolelle kuten vakio turbo vehkeessäkin on.
Mikäli auto on myös talvikäytössä niin ehdottomasti myös lämmitysvastus imuputken ja huohotusletkun liitoksen väliin.
Ei tuu talvi vehkeeks. Kesä pirssiks 8) itellä se huohotus järjestelmä vielä tekemättä/suunnittelematta ni sillä kyselen mitenkä porukka tehny