Proturbo  Autodiagnoosi

360 turbotus

  • 31 Vastauksia
  • 11547 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #15 : 31.03.2012, 23:07:49 »
mutta saako sen säätöihin sama henkilö kuin tuon sähköruutan  ;)
toimiihan se jotenkin mutta kuluttaa vain 20 l/ 100km   :idiot2:

No eihän niitä sähköruuttiakaan saa säätöihin kovin moni?
Tältäkin foorumilta löytyy kymmeniä topiceja kun mega ei toimi oikein..
Väitän että tutustumalla asiaan on suurempi mahollisuus
saada kaasari säätöihin, varsinkin joku weber missä on kiinteät säädöt.
Kuinka moni on ostanut kaasuttimen säätömanuaalin?
Sama kun säätäisi megaa ilman ohjeita.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #16 : 31.03.2012, 23:17:00 »
no joo, alkuvaikeuksia. Tietoahan saa netistä  ja keskustelemalla ilmaiseksi samallatavalla molempiin.  Pikkasen perehtymällä ja hommat opettelemalla sähköruutta vie.
Voi vaikka ajella hyvillä mielin halvalla viinalla  8)
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012, 23:19:14 kirjoittanut Ari E »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #17 : 31.03.2012, 23:20:03 »
no joo, alkuvaikeuksia. Tietoahan saa netistä ilmaiseksi ja keskustelemalla samallatavalla molempiin.  Pikkasen perehtymällä ja hommat opettelemalla sähköruutta vie.
Voi vaikka ajella hyvillä mielin halvalla viinalla  8)

No mun mielestä ei kannata edes alkaa virittämään jos polttoainekulut vaivaa mieltä,
kaiken järjen saa heittää siinä vaiheessa romukoppaan.
Onhan sähköinen ruisku paljon tarkempi ja säädettävämpi polttonesteensyöttöjärjestelmä,
mutta moni tuntuu unohtavan ja kokonaan sulkevan poiskin ajatuksen kaasareista,
vaikka ne tosiaan on toiminut auton keksimisestä saakka, ja yhä valmistetaan uusia  :)
Tuntuu olevan joku trendi asentaa sähköinen polttoainejärjestelmä kaikkeen?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #18 : 31.03.2012, 23:21:45 »
kehitys ???
Ei siitä taloudellisuudesta nyt haittaakaan ole  ::) säästyneillä rahoilla voi vaikka  satsata lisätehoon  :pomo:
innolla odotan uuden tappelu topicin syntymistä  :pomo:

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #19 : 31.03.2012, 23:29:46 »
kehitys ???
Ei siitä taloudellisuudesta nyt haittaakaan ole  ::) säästyneillä rahoilla voi vaikka  satsata lisätehoon  :pomo:
innolla odotan uuden tappelu topicin syntymistä  :pomo:

Eipä se vuodessa isoa eroa tee loppupeleissä, muutama satanen, jotka saa säästettyä
muustakin  ;)

Kehityshän on just sitä että ihmetellään ku joku signaali pätkii ja auto ei toimi,
tai joku signaali uupuu  ;)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #20 : 31.03.2012, 23:47:44 »
Eipä se vuodessa isoa eroa tee loppupeleissä, muutama satanen, jotka saa säästettyä
muustakin  ;)

Kehityshän on just sitä että ihmetellään ku joku signaali pätkii ja auto ei toimi,
tai joku signaali uupuu  ;)
mitä ne sellaset pätkimiset on  ;D   mukavaahan se on kun käyttöautosta löytyy mm.  moottorijarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #21 : 01.04.2012, 00:03:30 »
mitä ne sellaset pätkimiset on  ;D   mukavaahan se on kun käyttöautosta löytyy mm.  moottorijarru

Kaasariautoissakin on moottorijarrutus  ???  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Fuse

  • Rommiahdettu
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 521
  • Volvo R-Sport - Equipment for the car enthusiast.
    • Volvo300Mania.com
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #22 : 01.04.2012, 00:13:18 »
Sekä kaasutin, että ruisku toimii.. Koneen toimintaan vaikuttava muuttuja on 99% tapauksissa moottorin kasaaja. Tuo aikaisemman viestin alempi kuva on eräästä 360GL Volvosta, tässä oli 10v ajan meidän omistuksessa Weber 32DAT ja alkujaan auto oli rakennettu turboksi maahantuojalla uutena.. Kerran laitettiin korjaussarja kaasuttimeen, eli tiivisteet yms.. muuten ei tarvinnut koskea. Kulutus sekalaisessa ajossa täysin sama kuin saman aikakauden ruiskuilla. 350 hevosvoimaa ottaa isot pojat DATilla hieman muokattuna, ei huono tulos 2-kurkkuiselle pystykaasarille.

Omassa GLT Turbossa alkujaan analoginen LE-Jet ahtoalueen lisäruiskulla ja toimi helvetin 0,5-0,7bar luokassa nykysäädöillä, eroa ei huomaa esim. LH-Jettiin. Tälläkin ajettiin 7 vuotta omassa käytössä ja tuota aiemmin ties kuin monta muiden toimesta..

Seuraava kehitysvaihe Mega, ahtojen nosto jne... yllättäen tehot kasvaa ja homma toimii kun käytää järkeä ja aikaa asian loppuun saattamiseen ja säätöihin.

Eli ei sillä polttoaineen syöttötavalla ole loppupeleissä mitään merkitystä harrastetouhuissa, jos sen asian tekee kunnolla ja ajattelee ennen kuin tekee. ;) Itsellä ei juuri ole mitään antipatioita yhtäkään polttoaineen syöttötapaa kohtaan, koska kaikista on toimivia kokemuksia...

Nykyään vaan tuntuu olevan monella "kaikkimullehetimitähäh miks tää ei toimi **ttu"-touhua tämä virityspuoli ja ei jakseta perehtyä siihen mitä ollaan oikeasti tekemässä.. ;)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2012, 00:42:32 kirjoittanut Fuse »
“Buy land, they're not making it anymore” - Mark Twain

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #23 : 01.04.2012, 00:49:31 »
no joo, alkuvaikeuksia. Tietoahan saa netistä  ja keskustelemalla ilmaiseksi samallatavalla molempiin.  Pikkasen perehtymällä ja hommat opettelemalla sähköruutta vie.
Voi vaikka ajella hyvillä mielin halvalla viinalla  8)
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä estää ajamasta kaasutinkoneella halvalla viinalla?
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #24 : 01.04.2012, 01:08:32 »
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä estää ajamasta kaasutinkoneella halvalla viinalla?
Murenevat tiivisteet? :)

Ja sit se että seokset on ihan sikarikkaalla kokoajan jos päättääkin tunkea bensaa tankkiin, ruiskukoneissa kun on lähes aina lambdasäätö.

Mut tosiaan täällä kaasareita vastaan on pahsti sentakia kun olen vuosikaudet saanut tapella huonosti käynnistyvien ja röpöttävien kaasaripelien kanssa. Ruiskupelit joko käynnistyy tai sit ei (ja sillon vika on rikkonainen sähköosa eikä imuvuoto).

Kylmästartti oli perimmäinen syy oman veneenkoneenkin ruiskuasennukseen, perhana kun ei se automaattiryyppy toiminut niin kun piti, ja sai aina sen kaasun kanssa kikkailla ekat 2-3minuuttia jonka jälkeen EHKÄ pääsi liikkeelle koneen sammumatta. Ruiskuksi kun muutin, väännän avainta kerran 1-2s ajan, ja sit lähden liikkeelle vaikka heti. Kaasaripeli sammui AINA. Sama homma oli 340 volvon kanssa, ja lukuisten asiakkaiden kaasaripelien kanssa.

Sen voin vaan todeta, että kaasarin ainoa hyvä puoli on ns. asennuksen helppous, sit säädettävyydessä, hinnassa. kokonaistaloudellisuudessa ja toiminnassa ruisku vie todella kovasti tänään.

Mut nyt alkaa kyl topic karkaamaan käsistä, taidetaan tarvita kohta kaasari vs. ruisku topic. ;)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #25 : 01.04.2012, 01:40:27 »
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikä estää ajamasta kaasutinkoneella halvalla viinalla?
lähinnä talvella taitaa meno olla varsin nihkeätä ????
Ja sitten tuo mahdollinen aineen loppuminen tilanteessa jossa saatavilla on vain bensaa. Toki suuttimet hanskalokerossa pelastaa....

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #26 : 01.04.2012, 09:11:41 »
Käytetään K-jet kortti tässä vaiheessa.
+helppo asentaa ja säätää
+riittää sinne 250hv
-mekaaninen ruisku, jos jotain särkyy niin voi tulla seinä vastaan
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #27 : 01.04.2012, 09:39:35 »
Sopiiko muillekin, että heitetään vääntö polttoaineen kaatamisesta koneeseen tai vaihtoehtoisesti oikeasta moottorinohjauksesta vaikkapa tähän topiciin niin saavat ahtaa sianpäätä ihan aiheeseen liittyvllä ohjeilla?  ;)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #28 : 05.05.2012, 22:13:14 »
morjens. nyt tarvis tietoa strömpästä paineistettuna ? ahtoputki irti pelaa hyvin pystyy ajamaan mutta kun ahtoputki kiinni ,lähtee kyllä hyvin käyntiin mutta kun antaa kaasua niin sammuu. olen tukkinut imun reijät ja lämmönsäätimen reijät,neulaventiilin isontanut 2.5mm.neulan hionut teräväksi ohjeen mukaan mutta ei rokkaa vielä. on sähköinen k jetin b pumppu ja malpassin turbopaineensäädin.paluulinja on 8mm letku väliaikaisesti.b paineen säädin tyhjäkäynnillä n0.25.varmaan joku tietäjä voisi tuosta kaasarista ja viasta enemmän tietää.sais jotenkin rokkaamaan edes  :) kiitos jo etukäteen  :)

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: 360 turbotus
« Vastaus #29 : 06.05.2012, 09:12:53 »
Seosmittari paikalle niin selvii

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy