Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Turbonkello. 0,7-1,2 bar.

  • 30 Vastauksia
  • 10754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hevonen

  • Vieras
Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« : 21.09.2012, 16:03:19 »
Lainaus
Keskustelu erotettu omaksi kierrätyskeskuksen ostetaan ilmoituksesta.

Vedä siihen kelloon lisäjousi ulkopuolelle hukkiksen akselista, niin ei maksa kuin ehkä euron.
Toki se tuhdimmalla kellollakin hoituu, kuluja vaan tulee yhden ruokakauppareissun verran.
Sitten rajapainevena niin saat ruuvata just siihen mihin haluat...
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 16:49:31 kirjoittanut JuHaU »

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #1 : 21.09.2012, 19:22:10 »
Vedä siihen kelloon lisäjousi ulkopuolelle hukkiksen akselista, niin ei maksa kuin ehkä euron.
Toki se tuhdimmalla kellollakin hoituu, kuluja vaan tulee yhden ruokakauppareissun verran.
Sitten rajapainevena niin saat ruuvata just siihen mihin haluat...

Tuosta haluaisin kyllä lisätietoja. Olen ymmärtänyt että vakiokellolla ei tee mitään!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

  • Vieras
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #2 : 21.09.2012, 21:39:01 »
Tuosta haluaisin kyllä lisätietoja. Olen ymmärtänyt että vakiokellolla ei tee mitään!
Huono sillä ahtoja onkin nostaa yli 0.7 bar mutta lisää jousen vetovoimaa vaan kellolle ylimääräisellä ulkopuolisella jousella. Poraat vaikka reiän sinne kellon tukirautaan mihin saat hyvin jousen toisen pään ja toinen pää siihen hukkaportin akseliin. Sitten vaan kokeilemaan mitä vaikuttaa. Aika kova jousi saa olla että vaikuttaa jotakin huomattavaa...

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #3 : 23.09.2012, 10:26:14 »
Huono sillä ahtoja onkin nostaa yli 0.7 bar mutta lisää jousen vetovoimaa vaan kellolle ylimääräisellä ulkopuolisella jousella. Poraat vaikka reiän sinne kellon tukirautaan mihin saat hyvin jousen toisen pään ja toinen pää siihen hukkaportin akseliin. Sitten vaan kokeilemaan mitä vaikuttaa. Aika kova jousi saa olla että vaikuttaa jotakin huomattavaa...

Kuvat kertois enemmän mitä sanat  ;)  :D
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #4 : 23.09.2012, 10:41:13 »
Kuvat kertois enemmän mitä sanat  ;)  :D


Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #5 : 23.09.2012, 11:08:05 »
Kiitos kuvasta!

Täytyy kysyä löytyiskö appiukon romulaarista jotain jäykkää jousta..
Mikä olis hyvä pituus? 5cm?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #6 : 23.09.2012, 11:11:38 »
Kiitos kuvasta!

Täytyy kysyä löytyiskö appiukon romulaarista jotain jäykkää jousta..
Mikä olis hyvä pituus? 5cm?

Tuskinpa sillä pituudella kannattaa lähtä arvuuttelemaan jos ei vielä tiedä mikä jousi sinne tulee. Jousihan voi olla vaikka 40cm pitkä ni se pitää etupäässä kiinnittää syylärin nurkkaan.
Vain kokeilemalla löydät sopivan lisävastuksen tuolle..

hevonen

  • Vieras
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #7 : 23.09.2012, 15:42:55 »
Tuskinpa sillä pituudella kannattaa lähtä arvuuttelemaan jos ei vielä tiedä mikä jousi sinne tulee. Jousihan voi olla vaikka 40cm pitkä ni se pitää etupäässä kiinnittää syylärin nurkkaan.
Vain kokeilemalla löydät sopivan lisävastuksen tuolle..
Kato, oot oikeen hifistelly ja hitsannu 2 prikkaa niin saa valita helposti 2 jäykkyyttä...
Vai onko siinä peräti 3, ei näy tuon jousen takaa.
Jousimateriaali näyttää tutun paksulta, ei sitä pikkusormella sinne vedä mutta säädettävyyttä löytyy minimikustannuksin. :)

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #8 : 23.09.2012, 15:49:02 »
Eli kannattaa hitsata muutama kiinnityskohta ja kokeilla paras?

Pieni esijännitys näkyy kuvassa olevan.

Onko se 0,7bar max mitä tuolla saa?  Mulla ei tosiaan oo lastua vielä, joten 0,7 kuulostaa hyvältä  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

hevonen

  • Vieras
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #9 : 23.09.2012, 16:07:32 »
Tuohon vois vastata että laita sinne semmonen jousi minkä jaksat kärkipihdeillä paikalleen vetää, ahdot silti tuskin nousee yli 0.7 bar, tai sulla on vahvat sormet. P>

Kokeile, ei tosiaan voi näin neuvoa kuin suuntaa antavasti...

Pitäskö tästä perustaa oma topikki, ei oikeen sovi kierrätyskeskukseen?

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #10 : 23.09.2012, 16:24:13 »
Täytyy tuollainen tehdä, sitten ku appiukolla on hitsi pihalla ja puoli tuntia aikaa.
Itsellä ei ole hitsauslaitteita.

Vois etsiä jostain sopivan jousen valmiiksi..
EDIT:
Oisko hyvä?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Moottoripyorat/Lisavarusteet/Pakokaasu/Pakosarjajouset-moottoripyoraan-4-kpl-82335/
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 16:30:55 kirjoittanut thukka »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa setma

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #11 : 23.09.2012, 17:10:17 »
Mulla joskus oli jarrurempan jäljiltä käsijarrun jousi ja n.0,35bar tuli lisää painetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #12 : 23.09.2012, 17:11:39 »
Mulla joskus oli jarrurempan jäljiltä käsijarrun jousi ja n.0,35bar tuli lisää painetta.

Mullakin taitaa olla tuollainen jossain EHKÄ.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #13 : 23.09.2012, 17:42:45 »
Onko se kalvotsydeemi millanen tollasen kiinteän kellon sisällä..? Mietin vaan et ois voinu tehä ite tollasen kellon..mut mietin et onnistuuko vain hitsi+rälläkkä työkalukokoonpanolla vai vaatiiko koneistusta.. Koululla vois kyllä tehä koneistamallaki jonkulaisen kellon.. :D

Tai sitte rälläköi vanhan auki ja koittaa saada sen kasaan..
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 17:49:06 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Turbonkello. 0,7-1,2 bar.
« Vastaus #14 : 23.09.2012, 18:22:58 »
FK:n kello muuttui 0.5bar kun laittoi 700/900 ovenaukaisu nupikan jousen avuksi. Vanhalla sähköpiuhalla lenkki kellon ympäri niin ei tarvinnut soveltaa sen kummempaa telinettäkään  ;)  klik
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy