Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: sunnuntaikuvaaja - 25.12.2011, 22:38:12

Otsikko: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 25.12.2011, 22:38:12
Nahkapenkit, automaattivaihteisto, ohjaustehostin, ilmastointi, sähkölasit, keskuslukitus... Ajettu 96'744Km! Auto on ollut vanhalla miehellä pääkaupunkiseudulla ja jäänyt lopulta seisomaan vuosiksi. Otettu pois tieliikennekäytöstä vuosia sitten, kilvet konttorilla.

Tätä tapausta en voinut jättää väliin vaikka projekteja riittää tallilla jo muutenkin. Pitkään seisoneella autolla ei tehnyt mieli ajaa, jarrutkin olivat melko jumissa seisonnasta, joten hinasimme auton veljen kanssa (tällä foorumilla "swede savage") tallille lähes identtisellä "perheenjäsenellä".

(http://farm7.staticflickr.com/6177/6250804037_d6c816c5cc_b.jpg)

Auton tarkempi tutkiminen alkaa vasta huomenna, tänään saatiin se lämpimään talliin kuivumaan. Kunnoltaan auto on jotenkin ristiriitainen, liekö sitten pitkän seisomisen seurausta vai miten. Maalipinta on pääsääntöisesti hyvässä kunnossa, joskin erittäinkin vahan tarpeessa. Sisusta on kuin unelma, takapenkki näyttää siltä ettei sitä olisi koskaan käytetty!

(http://farm8.staticflickr.com/7023/6570634429_421365d043_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7167/6570635695_22caa0e8ac_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7150/6570638867_5db43983b1_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7024/6570641199_b0f33ca746_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7007/6570639755_6c98a43b0b_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7028/6570640533_5f8b8a689a_b.jpg)

Varapyöräkaukaloista taas on jäljellä enää puolet! Takakaarissa on myös ruostetta jonka näkee jo kaukaa, pienempiä alueita myös ovien helmalistoissa. Ne ovat kuitenkin niin pistemäisiä, että näyttävät enemmänkin jostain kunnon iskeymästä lähteneiltä kuin rehellisesti mädäntyneiltä.

(http://farm8.staticflickr.com/7174/6570637773_20d1c21e20_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7157/6570636295_3cbd73800c_b.jpg)

Kone on B19A eli 2.0l Zenith-Strömberg 175 CD kaasuttimella. Tekniikan luulisi olisi olevan luotettavassa kunnossa nesteiden vaihdon jälkeen, kun tällä on ajettu niin vähän.

(http://farm8.staticflickr.com/7151/6570642891_ef74e36841_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7162/6570641835_cda6760197_b.jpg)

Tavoitteena on saada auto rekisteröintikatsastettua omiin nimiin mahdollisimman tehokkaasti, huomenna selviää tarkemmin mutta ainakin:
- Moottorin, vaihdelaatikon, perän öljyt vaihtoon
- Suodattimet vaihtoon
- Jäähdytysnesteet vaihtoon
- Uudet sytytyksen osat
- Jarrujen elvyttäminen
- Uudet vararengaskaukalot

Sen jälkeen ohjelma jatkuisi entisöinnillä alkuperäiskuntoon:
- Totaalinen puhdistus sisältä
- Nahkapenkkien käsittely alan parhailla hoitoaineilla (http://www.liquidleather.com/)
- Peltien elvyttäminen ja maalaus alkuperäisvärillä

Auton arvohan tuossa noussee aika lailla jos projekti etenee suunnitellusti. Toistaiseksi en ole miettinyt mikä sen kohtalo olisi pitkällä aikavälillä, mutta sen periaatepäätöksen tein että jos joku foorumilainen haluaa auton ostaa pois käsistä niin hinta ennen rekisteröintikatsastusta on 1000€. Saa siis ottaa yhteyttä jos on tällaisesta projektista kiinnostunut, toisaalta olisi traagista luopua näin harvinaisesta projektista mutta se olisi minulle siinä mielessä hyvä, että näitä projekteja on jo muutenkin liikaa!

Aikamoisen vaikutuksen tuo auto teki kun sinne istui sisälle, vaihteenvalitsintakin on liikuteltu niin vähän että loksahtaa alueelta toiselle jämptisti ja tarkasti, kuin Koiviston aikaan XD Kokemuksesta tiedän myös, että noista penkeistä saa hinkkaamalla vieläkin paremmat kuin mitä jo nyt ovat... Motivaatiota projektiin siis kyllä riittää!
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Kaziganth - 25.12.2011, 23:15:03
O.o
Voi kun olisikin se tuhannen euroo lojumassa jossain niin ei sun tarvis murehtia miten aika riittää tolle  :2funny:
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: D`Artagnan - 25.12.2011, 23:29:24
Onnittelut hienolle löydölle.
Erikoiset varusteet.. Arabimalli? Kannattaa ehdottomasti entisöidä alkuperäiseen loistoonsa. Näitä kun ei ole enää liikaa, varsinkaan noilla kilometreillä.
Kiinnostaisi tietää minä vuonna ollut viimeksi liikenteessä.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Customer - 25.12.2011, 23:33:51
Huh siunatkoon kun täydellinen auto :smitten: Onnittelut harvinaisesta löydöstä!!
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Kisko - 25.12.2011, 23:41:13
Erikoiset varusteet.. Arabimalli?
Normi arabivarustelu tosiaan.
On kyllä hieno. Seinäjoellakin näin joskus kirkkaanpunaisen mustalla sisustalla varustetun arabin, jossa ei ollut kilometrejä paljoa tuon enempää.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 25.12.2011, 23:43:51
Kiinnostaisi tietää minä vuonna ollut viimeksi liikenteessä.

Vuonna 2007 on palautettu kilvet konttorille - silloin ei vielä ollut tätä hienoa nykysysteemiä, että sai tehdä "liikennekäytöstä poiston" ja pitää kilvet maksamatta veroja & vakuutuksia. Olisiko se nykysysteemi itse asiassa tullut marraskuussa 2007... Siitä en tiedä, että koska sitten on viimeksi ollut liikenteessä eli oikeasti ajettu...
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: D`Artagnan - 25.12.2011, 23:50:00
Kuuluuko arabimalliin nuo konehuoneen "gt-raudat" vakiona?
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 25.12.2011, 23:53:19
Kuuluuko arabimalliin nuo konehuoneen "gt-raudat" vakiona?

Hyvä kysymys, en osaa kaikenkattavasti vastata, mutta vaimon käyttis on varusteluiltaan, moottoriltaan ja vuosimalliltaan sama kuin tämän threadin auto ja siinäkin on nuo iskaritolpat tulipeltiin yhdistävät raudat.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Kisko - 25.12.2011, 23:59:45
Mullakin oli kyseiset tangot arabissa.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Dave - 26.12.2011, 00:53:19
Tätä projektia pitääkin seurata, hieno harvinaisuus. Itse haluaisin enemmän tietää syitä auton "hylkäämiseen". Onko omistajalla ollut vain ideana: "Jaahas, mitä jos jättäisi tuon Volvon vuosiksi seisomaan!" :D
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: AV64 - 26.12.2011, 01:32:52
Tätä projektia pitääkin seurata, hieno harvinaisuus. Itse haluaisin enemmän tietää syitä auton "hylkäämiseen". Onko omistajalla ollut vain ideana: "Jaahas, mitä jos jättäisi tuon Volvon vuosiksi seisomaan!" :D
Olettaisin että niikuin alussa todettiin vanhemmalla miehellä ollut,terveys tullut esteeksi ajaa lääkäri ei myöntänyt korttia
terveydellisistä syistä.Auto vain laitettu suuliin seisomaan odottamaan parempia aikoja josko vielä pääsis ajamaan.Ja sitten unohtunut sinne??!!
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: JiiV70 - 26.12.2011, 09:51:21
Johan tuosta tonnin maksasin, vaan ei ole aikaa, paikkaa, hermoja eikä kyllä sen paremmin ammattitaitoa varsinkaan noihin peltihommiin!  :D

Jotenka teeppä autosta kunnon päiväkirja ja laita se säihkymään!  S*
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Live - 26.12.2011, 11:53:33
Minullakin on kolmessa Nigerian GLE ollut nuo GT raudat joten olettaisin olleen vakiona,kova GT paketti raudat ja römppä. :2funny:
Huhujen mukaan suomeen rantautui noita GLE:tä laivalastillinen ja sai peruspelin hinnalla ...
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: D`Artagnan - 26.12.2011, 13:50:16
Olisi mielenkiintoista tietää näistä arabi Volvoista hieman enemmän. Kaikenlaisia huhuja kun niistä liikkuu.
Itseäni ainakin kiinnostaisi että kuinka monta niitä tarkalleen on Suomeen ajautunut.
Välillä näitä tuntuu putkahtelevan esiin Nettiautosta ja muualtakin. Jos ajattelee että puhutaan sentään 30 vuotta vanhoista autoista niin kyllä niitä on varmaan paljon maahan tullut. 
Tuollaisilla varusteilla oleva Volvo on varmasti ollut jotain äärimmäistä ökyä 80 luvun alun Suomessa. 8)
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Ambasador - 26.12.2011, 23:03:17
Kappalemääriä en tiedä, mutta kyllä niitä jonkin verran tuli. Jostain syystä niitä ei mennytkään  arabimaihin niin kuin oli alunperin suunniteltu ja sitten niitä tuotiin ainakin suomeen. Hinta oli muistaakseni suht edullinen varustukseen nähden.
GLE oli suomiversiossa ruisku, mutta nämä olivat kaasutinversioita kuten edellä onkin mainittu.
Otsikko: Jarrujen kuosittelua ja vesipumpun uudelleenkiinnitys
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 27.12.2011, 00:07:37
Käytännön syistä ensimmäinen homma oli avata nuo jumittavat jarrut, että auton saa siirrettyä pajalta ulos tarvittaessa. Jarruputket lähtevät satulasta 11mm "flare nut wrenchillä" vai mikä se suomeksi onkaan, lenkkiavain jonka yksi sivu on auki. Kannattaa kopauttaa vasaralla avainta, staattisella väännöllä saa todennäköisemmin pehmeän materiaalin pyöristymään. Nuo puristeliitokset ovat kai messinkiä, vai mitä lienevätkään... Eivät terästä.

Jarrusatula on kiinni kahdella 17mm kannan pultilla, niiden irroittamisen jälkeen etusatulat sai hakata vasaralla irti jarrulevyistä, sen verran ruosteessa olivat. (Varmaan 1000000 lukijaa tietää nämä temput jo, mutta kirjoitan niiden opiksi jotka eivät sitä vielä tiedä. Volvon korjaamo-opas asiasta: http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP11405-4_brakes.pdf (http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP11405-4_brakes.pdf))

(http://farm8.staticflickr.com/7154/6577415191_6207e2b537_b.jpg)

Jarrusatulat mäntineen näyttivät niin ruosteisilta, että odotukset eivät olleet korkealla niiden elvyttämiseksi. Jotenkin pitäisi saada painetta mäntien taakse (jossa jarruneste normaalisti tekee työtään) ja sitä varten löytyi hyllystä hyvän kokoinen läpivientikumi (halkaisija noin 9,5mm). Tätä vasten voi painaa paineilmakompressorin pistoolia ja ampua sinne 8bar...

(http://farm8.staticflickr.com/7143/6577416919_b72df16aff_b.jpg)

(http://farm8.staticflickr.com/7145/6577416129_be7d5015c4_b.jpg)

...mutta eihän siitä mitään tullut, tietenkään. Joku mäntä hieman liikahti, mutta nuo jarrusatulat hilppeineen ovat mennyttä. Jarrulevyt saatiin elvytettyä kohtuullisen hyviksi antamalla niille porakoneella teräsharjakiekkoa. Löimme levyt ja fillarit takaisin autoon kiinni, kyllä ainakin on helppo siirrellä kun ei ole jarrusatuloita hidastamassa menoa :)

Konehuoneen puolella huomattiin vesipumpun ja kannen liitoksen vuotavan. Pumppu pultattiin irti (ensin flektin tuulitunneli, flekti, apulaitehihnat, jakoremmin koppa pois tieltä), vanhat tiivisteet teräsharjakiekolla pois ja silikoniliimaa tilalle. Ensi kerralla jatkuu, konehuonetta varmasti siivoillaan ja kunnostetaan ettei tarvitse enää työntää autoa sisään-ulos...

(http://farm8.staticflickr.com/7025/6577417753_b96cd37bf6_b.jpg)
Otsikko: Vs: Jarrujen kuosittelua ja vesipumpun uudelleenkiinnitys
Kirjoitti: Kaziganth - 27.12.2011, 00:38:40
...mutta eihän siitä mitään tullut, tietenkään. Joku mäntä hieman liikahti, mutta nuo jarrusatulat hilppeineen ovat mennyttä.

omassa oli kans männät aika kovin jumissa, eikä osa tullu pihalle muuten niin halkasin satulat ja tarpeeks isoilla pihdeillä kiinni ja pyörittelin ne hissukseen irti.
Otsikko: Vs: Jarrujen kuosittelua ja vesipumpun uudelleenkiinnitys
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 27.12.2011, 01:03:15
Lainaus
halkasin satulat ja tarpeeks isoilla pihdeillä kiinni ja pyörittelin ne hissukseen irti.

Tuleeks niistä vielä hyvät jos halkaisee ja laittaa takaisin yhteen? Greenbookissa luki, ettei saa halkaista... ... ... Kertokaa ihmessä, jos on faktatietoa tästä.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Kaziganth - 27.12.2011, 01:12:09
Joo ihmettelin samaa sen jälkeen kun olin jo halkassu ekasta Volvosta satulat ja lueskelin tupakkitauolla sitä kirjaa. Ei siinä kuitenkaan mtn ihmeellistäkään ole. Kunhan puhdistaa ne kontaktipinnat kunnolla ja laittaa uuden o-renkaan sinne jos sattuu löytymään. Ite oon käyttänyt niitä vanhoja ja hyvin on toiminu, ei ole vuotanut nestettä väleistä. Ja hyvät on tullut  ::)
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: The_OttoB - 27.12.2011, 01:20:11
Tiivistesarjoissa tulee joskus uudet o-renkaat mukana. Vaihtosatulat ovat niin halpoja, että kunnostuksessa ei pääse tuntipalkoille, varsinkin jos joutuu porailemaan ilmausruuveja. Yleensä joutuu. Tarvikkeet per satula on helposti parikymppiä...
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Volvomies89 - 27.12.2011, 01:28:13
Biltemasta uudet satulat 64e kpl joten kannattaa miettiä kaksi kertaa rupeaako tappelemaan vanhojen satuloiden kanssa.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Kaziganth - 27.12.2011, 01:41:36
Eipä ollu tarpeen miettiä, kun opintotuesta ja -lainasta jää vuokran ym. jälkeen alta 200€käteen kuukaudessa. Tiedän kyllä että uusia saa kaupasta, mutta jos rahaa olisi, olisi todennäköisesti perseen alla Ocean Race eikä 240.

Mutta siis halkaisemalla saa männät irti, ja satuloista tulee vielä hyvät vaikka käyttäisi vanhaa o-rengasta.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: jaskajokunen - 27.12.2011, 06:27:44
Rasvaprässillä saa myös pakotettua sylinterin pois satulasta on turvallisenpaakin kuin paineilmalla työskentely.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: Pappi - 30.12.2011, 20:46:36
Tuo verhoilu vetää sanattomaksi. Pistähän toki tämä nippuun ja omaan loistoonsa. Tulen mielenkiinnolla seuraamaan tämän edistymistä. :pomo:
Otsikko: Lisää vesipumppua, lisää jarruja
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 09.01.2012, 21:16:42
Kiitos kommenteista! Erityiskiitos nimimerkille "jaskajokunen" joka tuossa suositteli rasvaprässiä mäntien irroittamiseen. Innostuimme kokeilemaan uudelleen, joten ei muuta kuin jarrunestettä rasvaprässiin ja... männät liikkuivat ihan vaivattomasti! Mäntäparista liikkuu tietenkin se, joka on vähemmän jumissa. Pumppasimme sen melkein kokonaan ulos sylinteristä ensin ja kiinnitimme sitten tuollaisella 5mm lattaraudasta tehdyllä työkalulla paikalleen, jolloin pumppaaminen työntää toisenkin männän liikkeelle ja ulos.

(http://farm8.staticflickr.com/7163/6668000449_56eedab8bd_b.jpg)

Männät pestiin liuottimella ja hiottiin 1200-karkealla vesihiomapaperilla puhtaaksi. Tyhjät satulat putsattiin niin ikään liuottimella ja puhallettiin sisältä kuivaksi paineilmalla. Sylintereihin uudet kumit, voitelu jarrunesteellä ja männät takaisin sisään. Sen verran nafteja ne ovat, etteivät mene pohjaan saakka sormivoimin. Havaittiin käteväksi ajaa vierekkäiset männät sisään lattaraudalla, jota naputettiin ihan kevyesti puolin toisin vasaralla. Ei murjomalla, tietenkään...

(http://farm8.staticflickr.com/7007/6668001791_14a5ed267e_b.jpg)

Jarrukenkien sokat ja pinnit ostettiin kanssa uudet kun oli niin halvat, 2,50€... XD Jarrupaloissa oli vielä paljon kulutuspintaa jäljellä joten nekin pidettiin, ilmaus tehtiin ohjekirjan mukaisessa järjestyksessa ja nyt tarvittaisi sitä paljon puhuttua "kovaa ajoa" niin saisi nuo remontin jälkeen ajettua sisään!

(http://farm8.staticflickr.com/7023/6668022893_b28f593171_b.jpg)

Jarrut on nyt siis palautettu toimintaan joten siirryttiin moottorin pariin. Saakelin ärsyttävää nimittäin työntää autoa parkkipaikalta talliin ja takaisin, siitä tulee nyt loppu! Uudet 10W-40 mineraaliöljyt sisään ja Volvon filtteri kiinni sekä uusi ilmanputsari paikalleen. Kuvasta näkee, että olikin jo todella aika vaihtaa se...

(http://farm8.staticflickr.com/7001/6668013111_cd150748a6_b.jpg)

Paisuntasäilö oli aivan tyhjä ja mies jolta auton ostin sanoikin, että vedet ei tahdo pysyä sisällä... Kun viime kerralla laitoimme vuotavan vesipumpun silikoniliimalla kiinni niin arvelimme että problem solved, ja täytettiin paisari vedellä. No, onhan se vesipumppu entinen, tuli juorureiästä norona ulos...

 :facepalm:

Joten kävimme hakemassa Motonetistä sen kalliimman ja toivottavasti paremman niistä kahdesta myynnissä olevasta vesipumpusta.

(http://farm8.staticflickr.com/7030/6668028249_5ec0f8e6af_b.jpg)

Nyt pysyy varmasti vedet sisällä, eiks niin! Vai...

(http://farm8.staticflickr.com/7148/6668036825_0506b735e1_b.jpg)

 :facepalm:

Phhhffffft. Ei muuta kun leuka pystyyn ja kohti uusia haasteita. Eli lohkon kyljestä kajuutan puolelle menevä lämmityslaitteen letku irti tuliseinästä (oli kovaa kiinni) ja samoin sen vierestä toinen letku josta vesi tulee takaisin kajuutasta konehuoneen puolelle ja vesipumpulle. Nämä letkut tukittiin innovatiivisesti, eli toinen 16mm poranterän sileällä päällä ja toinen ½" karan vääntimen jatkovarrella. No, tuohon palataan sitten tulevaisuudessa, nyt käännettiin fokus takaisin moottoriin. Ennen käynnistämistä täytettiin vielä kaasuttimen öljysäiliö ATF:llä ohjeiden mukaan ja sitten totuuden hetki... Tankissa tosiaan neljä vuotta vanhat bensat.

http://www.youtube.com/watch?v=9DuFNz_JIQg (http://www.youtube.com/watch?v=9DuFNz_JIQg)

On noi ihme koneita! Vielä olisi vaihdettava vaihteistoöljyt ja peräöljyt ennen kuin viitsii enempää ajella, mutta oli melko palkitsevaa ajaa auto omin voimin tallista ulos ja pysäyttää se parkkiruutuunsa omien jarrujen avulla! Huvinsa kullakin, tietyn tyydytyksen tuo sekin miten pienellä budjetilla pärjää joskin oman työn määrä on valtava. Tähän saakka kulunut:


2 x Mobilube HD 90W-90 GL-5 1l peräöljy        11,80€
MOTOX-Super 10W40 SF/CC 5l                     14,90€
23-0907 Jarrupalojen asennussarja              2,50€
23-6040 Jarrusatuloiden tiivistesarja          19,80€
Ilmansuodatin                                  4,40€
Öljynsuodatin, Volvo original                  6,90€
60-5962 Jarruneste 1l DOT4                     4,90€
30-9801 Vesipumppu Volvo B19-23 VALUR.         35,90€
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: D`Artagnan - 10.01.2012, 06:18:37
Hienoa. Jatkakaa samaan malliin ja laittakaa arabi entiseen loistoonsa.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: raul - 11.01.2012, 23:12:44
Jahas, täällähän tapahtuu. Hieno GLE ja varsinkin sisustuksen kunto sävähdytti! Ristiriitaista tosiaan nuo ruostemäärät noille kilsoille... Toisaalta ainahan näissä on peltihommia.
Keväällä liikenteessä?

PS. Muista putsaa huohotin myös, näytti putsarikin aika tukkoselta  :2funny:

Onnea projektiin!
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 12.01.2012, 10:53:38
Lainaus
PS. Muista putsaa huohotin myös, näytti putsarikin aika tukkoselta

Hyvä pointti, huohotin on putsattu runsaalla jarruputsarisuihkeella ja paineilmalla! Ja joo, kevääksi liikenteeseen todellakin.
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: EVO8 - 12.01.2012, 11:13:18
Tätä mäkin kävin vilkaisemassa. Siinä "ladossa".  Ei vaan jotenkin ilme ja ajomäärä oikein täsmänneet. Yleisilme ja peltien kunto sekä tarinat viittasivat niin isoon projektiin että loppui mielenkiinto.

Mutta rohkealle ostajalle onnea ja rattoisia iltoja auton parissa! :)
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: sunnuntaikuvaaja - 12.01.2012, 18:39:48
Joo, noi takakaaret jne on tosiaan yllättävän huonossa kunnossa. Oon katellu ja miettiny että missähän ois juurisyy, ehkä vanhus on ajaessaan pyyhkäissyt jotain vasten ja rikkonut maalipinnan, josta ruoste on päässyt alkamaan ja etenemään. Toinen vaihtoehto ois lumiaura, jos auto on ollu pitkään tien varressa tms...
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: janne81 - 21.12.2013, 06:54:28
Mitäs tälle kuuluu?
Itse kävin eilen vääntämässä kaupat vastaavasta punaisesta manuaalista mustalla nahkasisustalla  :)
Otsikko: Vs: "Latolöytö" 244 GLE, 1982
Kirjoitti: hou244gle - 21.07.2015, 18:44:37

(http://s30.postimg.org/3o4ygp7r1/P6070021.jpg) (http://postimg.org/image/3o4ygp7r1/)

mitä mahtaa kuulua arabi 244gle yksilölle ? onko ajossa ? kuinka museokatsastuksessa kävi ?

minulla on oheisen kuvan 244gke vm 82,, hienossa kunnossa, tänä kesänä pitäisi ottaa ajoon muutaman parkkivuoden jälkeen