Ateho  Elekma

142 GTIC

  • 47 Vastauksia
  • 22671 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #15 : 09.01.2012, 12:31:03 »
Tyylikäs laite. Näitä ei ole koskaan liikaa.

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #16 : 09.01.2012, 12:39:08 »
Kappas tämäkin päässyt esille.. Mahtava laite   S*
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #17 : 09.01.2012, 18:51:26 »
Kiitoksia palautteesta kaikille  :)

Hieno on, todella hieno :)

Onko tämä mallivuotta -73? Eli alunperin isoilla vilkuilla, erilaisilla takavaloilla ja sellaisella tyhmällä kojetaululla?

Kyllä vain, korimalli on alunperin -73. Muutama yksityiskohta noissakin kuvissa, mistä tarkkasilmäisimmät huomaa.

Komppaan aiempia, todella hieno peli!

Mitenkäs tuo rekisterikilven valolippa, sitä ei ole skandixin webbisivuilla?
Mistä tuommosen saisi?
Minäkin haluan tommosen!!! :)

Scandixin sivut näyttävät hieman bugaavan ainakin minun selaimella, mutta pienellä etsiskelyllä löytyi: http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/lights/number-plate-clearance-lights/licence-plate-light/1027276/

Autosta vielä, oletko harkinnut listoja maskin ympärille?

Kyllä nuokin on tarkoitus joskus laittaa ja ainakin osa on olemassakin, kunhan löydän ne jostain   ::)
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #18 : 17.05.2012, 21:33:48 »
M90 laatikko on viimein paikallaan ja tänään sain 142:n tallista ulos. Kytkin on T5-R:n paketti littupyörään koneistettuna. Kytkinsylinterit on 940 classikista ja polkimesta tuli kyllä todella herkkä. Ajomukavuus parani kyllä huomattavasti, joskin pientä juristusta sopivilla kierroksilla vielä ilmenee, mutta täytyy vielä tutkia syytä. Nythän voimalinjassa on sentään jousitettu kytkinlevy, kun aikaisemmassa versiossa ei ollut mitään joustoa. Kardaani on M45 kardaanista lyhennetty ja pelkillä ristikoilla.

Rakenneltavaa ja fiksailtavaa kyllä riittää, mm nopeusmittari pitää saada pyörimään, mega säätämään tyhjäkäyntiä, ym ym.. ::)
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #19 : 28.05.2012, 08:53:52 »
istuukos tuollaseen heittämällä tuollanen uudempi kone esim. b230fk? muutenkin kiinnostaa miten vaihdelaatikko istui paikalleen ? tarvitsiko leikellä koria ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #20 : 02.12.2012, 23:33:52 »
istuukos tuollaseen heittämällä tuollanen uudempi kone esim. b230fk? muutenkin kiinnostaa miten vaihdelaatikko istui paikalleen ? tarvitsiko leikellä koria ?

Kappas, täälähän on kysymyskin. Vähän myöhässä vastaus, mutta tuossa tekniikka on istutettu niin, että koriin ei ole juurikaan tehty muutoksia / leikelty mistään. Koneenkorvissa on välilappu toisella puolella ja toisella puolella kiinnitysreijän paikkaa muutettu. Muuten onkin sitten tarvinut tässä tapauksessa tehdä pakosarja, apulaitteiden kiinnikkeet ym uusiksi, siirtää kaasuläppää jne, että on tuossa hommaa riittävästi ollut. Vaihdelaatikko meni tuohon lyhytkeppisen koriin aika jemptisti, ainoastaan startin pahkan kohdalta on hieman lyöty sisään. Kardaania piti hieman lyhentää ja tehdä keppiteline,  sekä kytkinsylinterille teline kojelaudan alle:



Muuten auto pelitti kesän melko hyvin pienien alkusäätöjen jälkeen. Lähinnä tuli vaan ajeltua ja kilometrejäkin kertyi ihan reilusti. Tänään tuli vielä testattua talviominaisuuksiakin, kun vein auton talviteloille:

142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa 240 -87

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda?
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #21 : 02.12.2012, 23:48:11 »
Tyylikäs laite. Näitä ei ole koskaan liikaa.

Juuri näin! Katoavaa kansanperinnettä...

Jättebra!!!  :hg:
PROJECT 2 door 240 vm.84 + Honda CTR EP3 vm.2005 (kesälelu) + käyttökippo 940 B230FT vm.92/93 Wagon

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #22 : 03.12.2012, 03:03:45 »
Todella kiitollinen olisin jos saisin kuvia hiukan moottorin kiinnitys tekniikasta! hyvä että istuu kuitenkin noin helposti.. pittää ite alkaa miettii sitä vinokonetta tuohon 142 ! :)  :-*
volvoja - onhan noita.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #23 : 03.12.2012, 14:21:03 »
Komea peli! Tekisi itsekin mieli sovittaa tuohon omaan 142:een vinokone ahtimella. Pohdintaa aiheuttanut lähinnä pysty/vinoasennus. Kumpi sitten lie järkevämpi..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #24 : 03.12.2012, 18:34:30 »
Oivoi tää on kyllä upea laitos  S*

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #25 : 06.12.2012, 23:34:35 »
Todella kiitollinen olisin jos saisin kuvia hiukan moottorin kiinnitys tekniikasta! hyvä että istuu kuitenkin noin helposti.. pittää ite alkaa miettii sitä vinokonetta tuohon 142 ! :)  :-*

Arkistoista ei löytynyt kuvia kiinnityksestä, ja nyt talvella ei ole mahdollisuutta päästä kuvailemaan. Vaihtoehtoja toteutukseen on kuitenkin monia. Ölypohjan pahkan lyhennyshän on kanssa aika oleellinen asia, mikä unohtui mainita.
142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa REX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #26 : 07.12.2012, 09:13:20 »
Tuolta Tonin sivuilta löytyy kuvia ja juttua moottorin sovituksesta :)

http://www.lintsi.info/wx/volvo/142/B230FT/142_b230ft.htm
240 Turbo ja... Golf ja Passatti

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #27 : 27.12.2012, 11:44:13 »
TÄMÄ ON HIENO :P auto mun makuun...fiksattu kori ilman mitään ylimääräistä ja konehuoneesta löytyy ruutia :)

Tossa syksyn/alkutalven etsin itelle vanhempaa takaveto volvoa, 100-sarjalaiset oli etusijalla, mutta hyvät aihiot tuntuivat olevan kaikki liian kovia hinnaltaan mun kukkarolle. Sitten päädyin tuohon 240.
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa Pecan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #28 : 30.08.2013, 23:36:24 »
Sellainen rengasepisodi tapahtui, että olisi kai parempi olla kirjoittamatta, mutta kirjoitetaan nyt, kun on kerrankin jotain päivitettävää..  :buck2:

Onnistuin haalaamaan pitkään himoitsemani vanteet:



Tänään sitten asennettiin uudet 225/50/16 kumit vanteille. Yllätys yllätys, yhdessä vanteessa heittoa vähän enemmän kuin tarpeeksi. Noh, eipä tuo kallis ole oikaisuttaa. No sitten sovittamaan auton alle kumeja. Eihän nämä mahdu 240 jarrujen kanssa pyörimään:



Tämä nyt on kyllä niin vähästä kiinni, että ei vielä mitään, mutta sitten kun laskin tunkkia alemmas, oli näkymä tälläinen:



Taakse menee kuitenkin hyvin, tosin 240 akselihan onkin orkkista kapeampi:



Että näin,  vanteella muuten kokoa 8x16 ja et10.

142 GTIC -72, 164 -72, 244 TIC -84, 245 TIC -85, 740 TIC -87, 740 TIC -88

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: 142 GTIC
« Vastaus #29 : 03.09.2013, 00:02:47 »
Otetaampas tämäkin seurantaan.. :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron