Carcom Oy  Elekma

"S90R" B234FT

  • 481 Vastauksia
  • 146011 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #120 : 24.06.2013, 20:12:20 »
Eilen teki sitten tenän kun piti lähteä ajelemaan valtion palvelukseen takaisin. Puolilämpimänä yritin käyntiin, kerran hörähti ja sammui. Eikä sitten millään enää tulille. Tulppia käytin irti ja oli aivan lotomärät bensasta. En siihen hätään saanut enää uusia tulppia mistään eli niiden kokeileminen jäi myöhemmäksi. Ei kyllä kovin tuoreilta näyttäneet. Nyt vieläpä näppärä kahden viikon gines... :facepalm: Täytyy nyt vielä uusilla tulpilla testata kunhan pääsen auton pariin uudestaan mutta uskoisin että jossain muuallakin on kyllä vikaa. Voisikohan rikkinäinen bensanpaineensäätimen kalvo tehdä tuollaista? Toisaalta ajossa pelasi ahdoillakin hienosti eli luulisi säätimen olevan kunnossa ja kipinän riittävän kun ei vikavalojakaan syty...  Tiedä näistä nyt sitten? :idiot2:

Piti sitten lähteä punaisella ysillä liikenteeseen, onneksi se sentään toimi. Alkaa hiljalleen loppua mielenkiinto tähän rassaamiseen kun tuntuu että mikään ei oikein auta ja toiminta menee vaan koko ajan huonommaksi. Mietin jo että ruuvaisiko tästä superit classiciin alle ja alkaisi ajelemaan sillä... :D
« Viimeksi muokattu: 24.06.2013, 20:16:35 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #121 : 14.07.2013, 16:54:06 »
Pitkällisen tutkimisen ja tuskailun jälkeen autosta taisi vihdoin löytyä ihan oikea vika. Lämpöanturihan siellä kummitteli, boksille tuli ihan mitä sattuu tietoa. Anturin vaihdon jälkeen on pelannut tähän mennessä normaalisti, tyhjäkäyntiä pitää vielä hiukan hakea kohdalleen mutta muuten pelaa. Tuntuisi käyvänkin paljon kevyemmin eikä haise enää "rikkaalle."
Edellisessä motronic-turbossahan oli samaa ongelmaa ja lämpöanturilla sekin ratkesi, tiedä sitten miksei sitä heti tullut vaihdettua tähänkin kun oireet olivat niin samanlaiset? :facepalm: Joka tapauksessa pääasia että vehkeet rokkaa vihdoin ja viimein! :3/4 jättää sen:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #122 : 27.07.2013, 19:27:14 »
Tälle ei viime aikoina paljon ajoa kummempaa ole tehty, mutta hifiasennukset saatiin peräkontin osalta soimaan. Vielä puuttuu verhoilu ja peitelevyt on tekemättä, että saadaan fiksun näköinen kokonaisuus eikä laitteet ole vaan heitetty konttiin ja johtoa menee ristiin rastiin...
2 SPL-Dynamicsin 10" XTR-sarjalaista bassoa ja niitä ruokkimassa saman valmistajan S-1200D monopääte yhden ohmin kuormaan. Koteloksi tehtiin ~35l suljettu loota. Omaan korvaan sointi on ihan sitä mitä haettiinkin eli toimii eri musiikkityyleillä laidasta laitaan. Eihän sieltä ne ihan matalimmat tule niin että lahkeet lepattaa mutta soundi on tarkka eikä jää jälkeen nopeissakaan tuplabasareissa.

Lamin-X kalvoa laitoin tilaukseen, ideana saada vähän uutta ilmettä keulalle. Tint-kalvoa meinasin laittaa ajovaloihin ja vilkkuihin, keltaista otin pienen palan sumareita varten. Maski on alkanut ottaa päähän ja omasta mielestä turbovolvoon kuuluu ruutumaski. Valmiit XC-maskit on suht kalliita ruotsin puolella ja mielessä onkin ollut että yhdistäisi tästä omasta ja jostain 740/940 turbon ruutumaskista tuohon sopivan. Ideoita?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #123 : 27.07.2013, 20:53:02 »
Mun mielestä se ruutu sais olla harvempaa tyyliin XC70.
Hyvä että se käyntihärö korjaantu, vielä kun paat ilmastoinnin kuntoon niin suostun kyydissä kesämiittii  ;D

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #124 : 27.07.2013, 21:02:39 »
Mun mielestä se ruutu sais olla harvempaa tyyliin XC70.
Hyvä että se käyntihärö korjaantu, vielä kun paat ilmastoinnin kuntoon niin suostun kyydissä kesämiittii  ;D
Jaa meinaat tähän tyyliin? http://www.l-m-r.se/p/volvo/940960/exterior-112/ovrigt-118/xc-grill-960-helsvart.html
Oishan tuommonen siisti vaan turha alkaa yhtä maskia tilailemaan ruotsista asti ja suht hinnakaskin on..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #125 : 27.07.2013, 21:06:13 »
Jaa meinaat tähän tyyliin? http://www.l-m-r.se/p/volvo/940960/exterior-112/ovrigt-118/xc-grill-960-helsvart.html
Oishan tuommonen siisti vaan turha alkaa yhtä maskia tilailemaan ruotsista asti ja suht hinnakaskin on..
Niin no tuoltahan pitäs tilata muutakin, mutta tähän tyyliin tarkotin eli vähemmän ruutuja:

Huomatkaa moottori  8)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #126 : 27.07.2013, 21:15:28 »
Niin no tuoltahan pitäs tilata muutakin, mutta tähän tyyliin tarkotin eli vähemmän ruutuja:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Huomatkaa moottori  8)

Tuo on kyllä älyttömän siisti koko auto, mistähän tuommosia maskeja löytäis vai joutuuko lie ite soveltamaan jostain.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #127 : 27.07.2013, 22:00:53 »
Tuo on kyllä älyttömän siisti koko auto, mistähän tuommosia maskeja löytäis vai joutuuko lie ite soveltamaan jostain.

Tuollaiset maskit on ymmärtääkseni tehty käyttämällä alkuperäistä kehystä ja ykköskoppaisen XC:n maskia.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #128 : 01.08.2013, 21:50:13 »
Lamin-X kalvot tuli ja etuvilkut kalvotin ensihätään, huomenna olis sitten ajovalojen vuoro. Yllättävän haastava oli tuo vilkun muoto vaikka ensivilkaisulla näyttikin ihan simppeliltä. Kulma on kuitenkin niin joka suuntaan pyöreä että hieman tuskallista oli saada kalvo taipumaan, meinasi tosi herkästi jäädä ryppyjä. Onhan tuo nyt kuitenkin jotain ihan muuta verrattuna bilteman kalvoon... ;) Oikeastaan juuri sopivan sävyistä tuo "tint" omaan silmään, päivänvalossa aika kevyt savunharmaa mutta hämärässä vetää todella tummaksi. Varmaankin ihan mukavasti tuo ilkeämpää ilmettä keulaan. Pitää laitella huomenna kuvia kun saan projektin valmiiksi.
Meinasin samassa rytäkässä maalata umpion sisältä ne ulkoreunaa kiertävät kehykset mustaksi, nehän saa maalata kun eivät kuvioon vaikuta?
« Viimeksi muokattu: 01.08.2013, 21:53:28 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #129 : 01.08.2013, 21:52:50 »
Lamin-X kalvot tuli ja etuvilkut kalvotin ensihätään, huomenna olis sitten ajovalojen vuoro. Oikeastaan juuri sopivan sävyistä tuo "tint" omaan silmään, päivänvalossa aika kevyt savunharmaa mutta hämärässä vetää todella tummaksi. Varmaankin ihan mukavasti tuo ilkeämpää ilmettä keulaan. Pitää laitella huomenna kuvia kun saan projektin valmiiksi.
Meinasin samassa rytäkässä maalata umpion sisältä ne ulkoreunaa kiertävät kehykset mustaksi, nehän saa maalata kun eivät kuvioon vaikuta?
Ei saa kun ei niin ole tehtaan jäljiltä, mutta koska ne ei oo tämän alkuperäiset valot muutenkaan niin voidaan katsoa läpi sormien.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #130 : 01.08.2013, 21:56:40 »
Ei saa kun ei niin ole tehtaan jäljiltä, mutta koska ne ei oo tämän alkuperäiset valot muutenkaan niin voidaan katsoa läpi sormien.

Joo, eiköhän tää auto oo pussihousumiehille jo ihan menetetty sielu... :2funny:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #131 : 01.08.2013, 21:59:50 »
Joo, eiköhän tää auto oo pussihousumiehille jo ihan menetetty sielu... :2funny:
Niinpä, lampunpesurit ja kaikki poistettu sekä tehty vähäpäästöiseen koneeseen lukuisia trimmauksia. Piä varas!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R"
« Vastaus #132 : 01.08.2013, 22:06:44 »
Niinpä, lampunpesurit ja kaikki poistettu sekä tehty vähäpäästöiseen koneeseen lukuisia trimmauksia. Piä varas!
Ja mikä pahinta niin sopassa on mukana vielä etuvetoisenkin volvon osia!
Mun mielestähän autoon ei kyllä saisi vaihtaa muuta kuin renkaita ja nekin vasta sitten kun ensiasennusrenkaat ovat kuluneet loppuun, alkuperäiskokoiset on tietysti oltava. Tiedä miten käy ajo-ominaisuuksille jos menee muuttamaan... :nohnoh
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2292
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #133 : 03.08.2013, 14:05:54 »
Tuossapa kännykkälaatuisia kuvia kalvotetuilla valoilla:


Omaan silmään on kyllä vähän niin ja näin että oliko parempi ilman kalvoja. Olkoon nyt siinä ja jos kyllästyy niin otetaan pois, tummaa maskiahan tuo kyllä kaipaa kaveriksi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 960 16v Turbo "S90R" Kalvoa valoihin
« Vastaus #134 : 03.08.2013, 15:22:15 »
Maalaa/dippaa noi pystyrivat maskista mustaksi. Toimii nopeana muodonmuutoksena. Tollasen joskus väsäsin omaan lankkuun:


 

KL-varaosat  Race.fi