Autoracing  KL-varaosat

240 b230f-->b230fk päivitystä

  • 55 Vastauksia
  • 23232 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #15 : 14.03.2012, 21:26:47 »
....Kellään kokemusta bensapaineensäätimsestä jos se on asennettu vakio säätimen jälkeen bensalinjaan?! Rajoittaakohan vakio säädin välissä?!  ???

Tuo vähän kolahti korvaan, siis tottakai se vakiosäädin säätää siinä välissä ihan samalla tavalla, säädettävällä säätimellä vakiosäätimen jälkeen bensa linjassa ei oo mitään virkaa. Vakio säädin on otettava pois välistä.

Vaikka sen laittais ennen vakio säädinta, vakiosäädin päästäs sen "ylimääräsen" toisen säätimen salliman paineen pois.

Ei miulla muut! :hello:
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #16 : 15.03.2012, 07:08:44 »
Tuo vähän kolahti korvaan, siis tottakai se vakiosäädin säätää siinä välissä ihan samalla tavalla, säädettävällä säätimellä vakiosäätimen jälkeen bensa linjassa ei oo mitään virkaa. Vakio säädin on otettava pois välistä.

Vaikka sen laittais ennen vakio säädinta, vakiosäädin päästäs sen "ylimääräsen" toisen säätimen salliman paineen pois.

Ei miulla muut! :hello:
Eipäs  ;)

En tiedä miten ja kuinka nopeaa reagointi noilla säätimillä on mutta jos nuo säätimet kytketään sarjaan eli peräkkäin niin eihän se "heikompi" päästä sitä painetta pois kun sitä jarruttaa seuraava. Ts. se perässä oleva säädin nostaa paineet siihen haluttuun.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #17 : 15.03.2012, 09:54:19 »
Eipäs  ;)

En tiedä miten ja kuinka nopeaa reagointi noilla säätimillä on mutta jos nuo säätimet kytketään sarjaan eli peräkkäin niin eihän se "heikompi" päästä sitä painetta pois kun sitä jarruttaa seuraava. Ts. se perässä oleva säädin nostaa paineet siihen haluttuun.

Perkele. Nytku tarkemmin ajattelin ja funtsin uudemman kerran, nii tajusin että onpaha aivopieru käyny iltasella ku on tota kirjottanu, varmaan menny jotkuu palikat sekasin :D

Mut joo, kyllähän se tosiaan toimii, kun on vakio säätimen jälkeen ja paluu putki lähte siitä takaisin tankille.

Mutta eikai siitä vakiosäätimestä siellä välissä ainakaan hyötyä luulis olevan?

Noo, onneks on näitä skarpimpia ihmisiä, aamulla seittemältä ku lähtee kouluu ja 9 aikaa tulee töistä takasi kotii, nii tuollasii pääsee käymään.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #18 : 15.03.2012, 10:15:11 »

Mutta eikai siitä vakiosäätimestä siellä välissä ainakaan hyötyä luulis olevan?
Juu en usko, haittaa korkeintaan. Vakiokiskossa se taitaa vaan olla pakko siinä pitää kun liitos sellainen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #19 : 15.03.2012, 11:09:31 »
Itellä löytyy suoraa siihe vakion paikalle käypänen säädin, saa siihen palikan millä siihen saa ihan tavan letku lähdönkin. Voin laittaa sen linkin tähän mistä niitä löyty... kuha sen jostai keksin.

Ite sillo tota hankkiessani mietin oisko parempi hommata se palikka siihen ja erillinen säädin, mut kyl sit taivuin siihen vakion paikalle tulevaan, ei tarvii mitää kannakkeita miettiä.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #20 : 15.03.2012, 11:31:52 »
Itellä löytyy suoraa siihe vakion paikalle käypänen säädin, saa siihen palikan millä siihen saa ihan tavan letku lähdönkin. Voin laittaa sen linkin tähän mistä niitä löyty... kuha sen jostai keksin.

Ite sillo tota hankkiessani mietin oisko parempi hommata se palikka siihen ja erillinen säädin, mut kyl sit taivuin siihen vakion paikalle tulevaan, ei tarvii mitää kannakkeita miettiä.
"fuel rail adapter" googleen rupes löytymään, thanks  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #21 : 15.03.2012, 11:34:07 »
"fuel rail adapter" googleen rupes löytymään, thanks  ;)

Malpassi tekee ainakin suoraa kiskoo käypää. (: Hintaki ok, eikä laatu ainakaan oo ihan paska, hyvin on toiminu.

Tuolta löytyy säätimiä ja noita adaptereita
« Viimeksi muokattu: 15.03.2012, 11:56:30 kirjoittanut 745insports »
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #22 : 15.03.2012, 21:23:01 »
Malpassi tekee ainakin suoraa kiskoo käypää. (: Hintaki ok, eikä laatu ainakaan oo ihan paska, hyvin on toiminu.

Tuolta löytyy säätimiä ja noita adaptereita

Mulla ei toiminut tuo linkki, mutta viitsisitkö pistää vaikka tuotenumerot tänne? :)

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #23 : 15.03.2012, 21:55:31 »
Mulla ei toiminut tuo linkki, mutta viitsisitkö pistää vaikka tuotenumerot tänne? :)

No helkatti, ei toiminu meikäläiselläkään nyt! :idiot2:

Mut joo, tuotenumeroita:

adapteri palikka:                                                           30120ADIN008

Ja suoraan Volvon jakotukkiin käyvä säädin:                   30078INJE388

Kaikki tämän tyyppiset osat löytyy kun etenee sivulla:

Auto -> Moottorin osat -> Polttoaine -> Paineensäätimet
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #24 : 15.03.2012, 22:05:56 »
No helkatti, ei toiminu meikäläiselläkään nyt! :idiot2:

Mut joo, tuotenumeroita:

adapteri palikka:                                                           30120ADIN008

Ja suoraan Volvon jakotukkiin käyvä säädin:                   30078INJE388

Kaikki tämän tyyppiset osat löytyy kun etenee sivulla:

Auto -> Moottorin osat -> Polttoaine -> Paineensäätimet

Kiitos!

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #25 : 17.05.2012, 22:17:40 »
Jääny tämä autonlaitto vähän vähemmälle tässä, kun oon armeijan harmaissa. Mutta sen verran olen aikaseksi saanu että turbon sytkä boksin olen vaihtanut. Moottorin ohjausboksikin löytyy vaan sitä testatessa auto käynnisty ensimmäisellä starttauksella mutta sammu heti sitten. Tämän jälkeen starttasin kaksi kertaa noin 5sekuntia ja toisella kerralla auto syttyi konehuhuoneesta tuleen. Syy oli pakosarjaan tulvinut bensa!! ;D :idiot2: jota oli valunut turbon ja pakosarjan liitoskesta  jo pakosarjan ulkopuolellekin. Tätä tapahtumaa en ymmärrä  :o  Mutta päättelin ainakin tuosta että turbon boksi ei tuohon ihan suoraan  käy :D
En nyt muista tuota boksin mallia mutta otan selvää

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2398
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #26 : 17.05.2012, 22:31:11 »
Mitkä suuttimet ja mahdollinen etuvastus sulla olikaan?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #27 : 17.05.2012, 22:45:52 »
Ecussa väärin päin oleva lastu maadoittaa suuttimet myös ja tulos on sama, eli bensaa tulvii pytyt täyteen.

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #28 : 18.05.2012, 22:57:46 »
Mahdollisia etuvatuksia ei ole näissähän on korkea ohmiset suuttimet vakiona. Paikallaan on volvon orkkikset turbon suuttimet eli ne "vihreät". Ja nyt minullekin tuli mieleen että, senkö takia se sitä bensaa kusee. Koska jos laitetaan tuo turbon bensaboksi täytyisi myös olla etuvastukset :P Eikö se tietysti näin ole  :o ;D

Poissa P0UT14IN3N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 b230f turbo
« Vastaus #29 : 18.05.2012, 23:05:16 »
Itellä löytyy suoraa siihe vakion paikalle käypänen säädin, saa siihen palikan millä siihen saa ihan tavan letku lähdönkin. Voin laittaa sen linkin tähän mistä niitä löyty... kuha sen jostai keksin.

Ite sillo tota hankkiessani mietin oisko parempi hommata se palikka siihen ja erillinen säädin, mut kyl sit taivuin siihen vakion paikalle tulevaan, ei tarvii mitää kannakkeita miettiä.
Joo mullakin nykyään tuo bensapaineensäädin kiinni tuossa tykissä!

 

Samppasport  Futurez