Futurez  Kulkukoira

XC70 D5 AWD -07 suuttimien ohivuoto ja liian pieni ahtopaine

  • 4 Vastauksia
  • 1422 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henriksson

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Auto ollut nyt kaksi kuukautta remontissa. Vikakoodina 284 : ECM-P029900 Turboahtimen ahtopaine liian pieni. Kun vika päällä, auto lyö varot päälle. Ahtimelta tutkittu johtosarja, ohjaus, paineet ja itse ahdin, ei mitään negatiivista sanottavaa. Ainoa vika, mitä löytyi, oli huomattava ohivuoto suuttimissa. Suuttimet alkuperäiset varaosanumeroltaan 30777526 ja koneena D5244T4. Voiko ko. koodilla ja suuttimilla oikeasti olla mitään yhteistä?

Yritin jo puhdistaa suuttimia, mutta ongelmaksi muodostui suuttimien aukiajo. Mikä ko. suuttimissa on ohjausjännite, 5V vai 12V? Saako kotikonstein riittävää painetta jotta kyseisen suuttimen venttiilin saa avattua? Nyt avasi 12V jännitteellä vain ohivuotopuolelle.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2018, 13:21:16 kirjoittanut Henriksson »

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Kurkkaapa miltä nostimet ja keinut näyttävät. Ne voivat antaa mitä kummallisinta koodia, jos siellä ahistaa.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa VNT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vie suuttimet pajalle. Mun mielestä reilu ohivuoto tulee kun kärjet tukossa. Laita uä pesuriin ja kokeile, vai miten oot putsaillu?

Poissa Henriksson

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vie suuttimet pajalle. Mun mielestä reilu ohivuoto tulee kun kärjet tukossa. Laita uä pesuriin ja kokeile, vai miten oot putsaillu?

Yritin putsata ajamalla suuttimet sähköllä auki ja paineistettuna työntää jarrucleaneria läpi, mutta jostain syystä en saa ajettua suutinta auki. Liian pieni paine / väärä jännite?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1698
  • www.vrcf.fi
12v ei ainakaan saa käyttää. Itse olen purkanut ne suuttimet ja pessyt ultraäänipesurilla. Voi mahdollisesti puhdistua vaikka ei avaisikaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo