Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 2015 D4 Sisäkennon lorina

  • 18 Vastauksia
  • 4764 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paavomp

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 147
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2015 D4 Sisäkennon lorina
« Vastaus #15 : 17.05.2019, 10:42:00 »
Laitetaan tilannepäivityksenä, että nyt on menty huoltokäynnin jälkeen 17 päivää ilman, että paisariin on ilmestynyt vastaavaa painetta, joka viimeksi ilmestyi noin 5. päivän kohdalla. Nestepinta on siis pysynyt merkkien välissä, ja ylävesiletku tuntuu kaikissa tilanteissa selvästi pehmeämmältä kuin ennen huoltoa.

Edelleenkin sisäkenno lorisee välillä käynnistyksen jälkeen, eli ei kaikki kunnossa ole, mutta joka tapauksessa näillä tiedoilla ei ole aikomusta alkaa kantta irrottamaan ainakaan vielä, seurataan tilannetta.

Pohdin jopa mahdollisuutta, että voiko paisarin korkki aiheuttaa tuon paineen. Sitähän aina ekana ehdotetaan, mutta luetun perusteella aika harvassa on ne tapaukset, joissa siinä olisi vika. Tässä tapauksessahan paine kyllä pysyy, eli korkin venttiili ei ole ainakaan liian löysä. Mietin vaan, että kun huollossa taas korkki avattiin, voisiko olla että joku jumi avautui korkissa ja homma pelaa nyt siksi... Tietääkö joku, että kuuluuko ehjässä systeemissä sen korkin venttiilin kautta purkautua painetta, vai onko se suunniteltu vain erikoistapauksia varten varoventtiiliksi, eli rikkinäisessä systeemissä tuolla ehkäistään se, ettei mikään paikka räjähdä liiasta paineesta?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: V70 2015 D4 Sisäkennon lorina
« Vastaus #16 : 17.05.2019, 14:22:06 »
Korkin kuuluu pitää pientä painetta yllä. Paineistuksella nostetaan nesteen kiehumispistettä.

Paine syntyy nesteen lämpölaajenemisesta. Toisaalta korkin pitäisi päästää ilmaa sisään paisariin, kun neste jäähtyy.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 2015 D4 Sisäkennon lorina
« Vastaus #17 : 18.05.2019, 06:39:52 »
Korkin kuuluu pitää pientä painetta yllä. Paineistuksella nostetaan nesteen kiehumispistettä.

Paine syntyy nesteen lämpölaajenemisesta. Toisaalta korkin pitäisi päästää ilmaa sisään paisariin, kun neste jäähtyy.
Tämä oli itsellä yhdessä vanhemmassa volvossa vikana että ei päästänyt ilmaa pönttöön ja nestepinta käyttäytyi hassusti.

Poissa Samikainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2015 D4 Sisäkennon lorina
« Vastaus #18 : 02.06.2019, 18:39:13 »
Omassa vaiva katosi nyt kesällä täysin. Ei pihahdustakaan kun korkin avaa. Talvella tuli jopa ylitte välille kun availi.

Webasto mallia thermo top VEVO.

Pitäskö lähtee ihan kiertovesipumpun uusinnalla liikkeelle?

 

Samppasport  Futurez