Ateho  Elekma

S80 2.5T Nykii. Korjattu. Ei nyi enää.

  • 4 Vastauksia
  • 1921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikhaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
S80 2.5T Nykii. Korjattu. Ei nyi enää.
« : 10.05.2019, 21:20:10 »
Moi. Olen uusi Volvon omistaja s80 2.5T Polestar
Vm.08 ongelmana on nykiminen varsinkin kylmänä. Kun koneen käynnistää ja kone käy 1500rpm niin tulee katkoksia käyntiin ja kun kierrokset laskee normaali tyhjäkäynnille, niin käy tasaisesti. Kun lähtee ajamaan, niin alkaa nykimään vauhdissa n.40-60 km/h kun moottori lämpenee niin nykiminen vähenee ja toisinaan loppuu kokonaan. Olen vaihtanut tulpat ja imm:n. Olen katsonut obd tietoja ja käynnistyksessä bensan paineet on n. 4bar ja kun tyhjäkäynti putoaa normaaliin, niin paineet on 3bar. Ilmamassamittarissakaan ei ole mitään poikkeavaa. Auto tuli Ruotsista ja siinä oli tukossa huohotinöljyn keräyssäiliö. Se vaihdettiin Keskusautohallissa. Käsittääkseni imusarja täytyy irroittaa kyseisessä toimenpiteessä. Itselle tuli mieleen että olisiko imuvuoto. Laskussa ei ollut uutta tiivistettä laskutettuna. Olen lukenut tämän foorumin kaikki viestit jotka liittyvät nykimiseen pintakaasulla, mutta ei ole selkeetä vikaa löytynyt. En haluaisi alkaa osia vaihtelemaan testimielessä. Bensapaineanturin vaihdan vielä, mutta jos sekään ei auta, niin en tiedä mitä seuraavaksi. Autolla on ajettu 114tkm
« Viimeksi muokattu: 13.05.2019, 09:46:35 kirjoittanut Mikhaa »

Poissa Mikhaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T Nykii. Korjattu ei nyi enää
« Vastaus #1 : 13.05.2019, 09:43:10 »
Nykiminen poistui ja laatikko alkoi käyttäytymään todella pehmeästi kun nollasin laatikon oppimisasetukset. Kaipa siellä oli joku bitti vinossa.

Poissa KantriJyri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T Nykii. Korjattu. Ei nyi enää.
« Vastaus #2 : 14.05.2019, 08:21:33 »
Käytitkö piuhan nokassa nollattavana vai onnistuuko jotenki muuten tuo nollaus.

Poissa Mikhaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 2.5T Nykii. Korjattu. Ei nyi enää.
« Vastaus #3 : 14.05.2019, 10:18:09 »


Ihan tolla ohjeella jonka foorumilta löysin ja todellakin toimii.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
V70 D3 2011 180.000 km

 

Elekma  Autoracing