Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto

  • 6 Vastauksia
  • 5907 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ollipuhakka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« : 10.05.2019, 21:25:17 »
Eli jakohihnan vaihto olisi edessä. Auto Volvo D6 vm.2014. Onko niin,että hihnan voi vaihtaa ainoastaan valtuutettu Volvo-huolto, eli Bilia, Autosalpa yms..noista merkkihuolloista kerrottiin, että apulaitehihnan kiristykseen tarvitaan äänitaajuuslaite. Jakohihnan vaihto maksaa jäätävät n.1500e Biliassa ja 1800e Autosalvassa.??!! Kyselin ihan normaali huollosta ja ne antoi noin. 500e hinnan ja kuulemma ao. taajuusmittaria apulaitehihnan kiristyksen tarkistamiseen ei tarvita...onkos kellään kokemuksia, tai onkos tuo suorastaan merkkihuollon ku....sta?
« Viimeksi muokattu: 10.05.2019, 21:36:27 kirjoittanut ollipuhakka »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« Vastaus #1 : 10.05.2019, 22:04:26 »
Tuo on totta että akustisesti tarkistetaan kiristys, siis apulaite hihna. Se kun pyörittää myös hybridi järjestelmää. Ei siis jakohihnaa. Vaikea uskoa että jakohihnan saisi vaihdettua ilman että poistaa apulaite hihnaa. Onkohan tuolla tarvikeliikkeellä paljonkin kokemusta D6 autoista. Mekaanikolla pitää myös olla luvat tehdä korkeajännite sähkötöitä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Pynski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Ylipaine on ylivoimaa
Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« Vastaus #2 : 10.05.2019, 22:16:36 »
Jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdetaan myös tuo apulaitehihna ja sen kiristin sekä vesipumppu, lieneekö niiden hinta ollenkaan mukana tuossa tarvikehuollon hinnassa? Debil Espoossa antoi 180 tkm huollolle kokonaishinnaksi n. 2te johon sisältyivät varsinaisen huollon lisäksi nuo em. työt. Ei ole valtuutettu Volvo-huolto mutta ovat erikoistuneet Volvoihin.
V90 D5 AWD Inscription -17 ja XC60 D5 AWD Inscription Polestar -18. Ex. XC60 D4 AWD Summum -17, XC60 D5 AWD Summum Polestar -15, V60 D6 Summum -14 ja 240 DL -88 + useampia kymmeniä vääränmerkkisiä kulkineita ja harrasteautoja

Poissa ollipuhakka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« Vastaus #3 : 10.05.2019, 22:54:46 »
Kiitos vastauksista minua viisaammat..eli eikun merkkihuoltoon ja vähintään 1,5ke vaihtaa omistajaa. :-\
Eli tuo apulaitehihna ilmeisesti käyttää laturia ja ilmeisesti pyöräyttää laturin kautta moottorin tulille, kun tarvitaan polttomoottoria.?
Ja ps. mun autossa jo viides ilmastointilaitteen kompura..kuudennetta odotellaan..onneksi olen saanut kaikki takuuseen..autolla ajettu vain70tkm. Olisiko tyyppivika???Ainakaan Volvo ei sitä myönnä..Vit...taa aina kolmen kuukauden välein viedä aito Biliaan..
« Viimeksi muokattu: 10.05.2019, 22:56:19 kirjoittanut ollipuhakka »

Poissa Pynski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • Ylipaine on ylivoimaa
Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« Vastaus #4 : 10.05.2019, 23:27:59 »
Mulla hajosi kompura vasta 165 tkm kohdalla, Bilia lupasi hyvittää puolet. Katsoin parhaaksi vaihtaa autoa ja luopua hybridistä samalla osittain siitä syystä että Volvo on lopettanut tuon kompurakampanjan huhtikuun alkupuolella eivätkä enää korvaa niitä. Puolet olisin siis saanut uhkailulla ja kiristyksellä joten päätin ulkoistaa ongelman ja mahdolliset tulevatkin ongelmat. Lisäksi ensin oli Biliaan kuukauden jono mutta sitkeästi puhelimessa valittamalla tulevan odotusajan sai melkein puolitettua. Kun autoa tarvitsee joka päivä työssään niin ei oikein ole aikaa kinata samalla tiskillä sunnuntaiautoilijoiden kanssa. Muuten olin itse autoon tyytyväinen mutta Biliaan en mene jos ei ole ihan pakko.
V90 D5 AWD Inscription -17 ja XC60 D5 AWD Inscription Polestar -18. Ex. XC60 D4 AWD Summum -17, XC60 D5 AWD Summum Polestar -15, V60 D6 Summum -14 ja 240 DL -88 + useampia kymmeniä vääränmerkkisiä kulkineita ja harrasteautoja

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« Vastaus #5 : 16.05.2019, 18:03:40 »
Ja jakohihnan vaihto vaatii tässä mallissa korkeajänniteakun irtikytkennän koska generaattorille menevät korkeajännitejohdot on irroitettava jakohihnan vaihdon tieltä. Se nostaa olennaisesti hintaa. Ja apulaitehihnan kireys tarkastetaan juuri sellaisella värähtelymittarilla.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2120
  • Tampere - Pori
Vs: V60 D6 Hybrid jakohihnan vaihto
« Vastaus #6 : 19.05.2019, 13:41:00 »
Mutta hei, hybridillä on halpa ajaa niin kompensoituu kummasti  :D
Löytyisikö Ruotsin puolelta halvemmalla kun ei tuo laivalla ylitys ole kovin kallista ja yhdistyy samalla huvipuoli  ;)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron