Futurez  Kulkukoira

V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen

  • 2 Vastauksia
  • 1145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen
« : 19.05.2019, 09:55:38 »
Hei! Kyselin samaa jo hankinta-ketjussa, mutta otetaanpa aihe uudelleen esille omassa ketjussa.

Eli tarkoituksena on saada v70 (2012) 1,6D -malliin hieman lisää maavaraa. Onko 1,6/2,0/2,4 -moottoriversioiden alustoissa muuta eroa kuin jousten pituus? Iskunvaimentimet tuskin ovat erilaiset. Väsyvätkö kierrejouset muuten käytössä, eli kannattaako ruuvata alle enää käytettynä ostettuja jousia?
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen
« Vastaus #1 : 19.05.2019, 10:28:19 »
Takaiskaria on ainakin 2 eri pituutta olemassa.  Mulla on molemmat versiot iskareista ja olen niitä verrannut keskenään, pituusero keskenään luokkaa 15mm jos oikein muistan.
Mulla on 2.0d taksi-alustalla ja on n. 20mm korkeempi kuin normaali 2.0d kun kaverin autoon verrattiin. Sitten on vielä tuo Drive-malli joka oli vähän normaalia matalampi.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 eDrive-alustan vaihtaminen tavalliseen
« Vastaus #2 : 19.05.2019, 10:38:21 »
Tuo taksi-alustahan vaikuttaa mielenkiintoiselta. Iskareita näyttää tosiaankin olevan kahta pituutta taakse, eli ne pitäisi vaihtaa myös. Lieneekö sport-alusta sama kuin tuossa 1,6D:ssä?
XC70 2013 D5 Polestar

 

Samppasport  Futurez