Autoracing  KL-varaosat

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2543 Vastauksia
  • 676442 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Hei! Edessä siintelee paluu Volvo-kantaan. :) Mielessä on hankkia noin vuoden 2010 V70 1,6-dieselinä. Kävin juuri koeajamassa sellaista, ja vaikuttaa koneen laiskuus poislukien hyvältä. Auto on kuitenkin erittäin matala, joten kysymys kuuluu, nouseeko se "vakiokorkeuteen" (samaan kuin 2,0 ja 2,4-litraiset) pelkällä jousien vaihdolla?
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Miksi juuri 1,6d? Jos sijoitat jousien hinnan verran lisää niin saisitko isommalla koneella olevan jolloin maavarakin olisi parempi?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Tiku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Miksi juuri 1,6d? Jos sijoitat jousien hinnan verran lisää niin saisitko isommalla koneella olevan jolloin maavarakin olisi parempi?
Lähinnä siksi, että tuolla konemallilla olisi pari sopivaa vaihdokkia tarjolla omiin kriteereihin. 
XC70 2013 D5 Polestar

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Koe ajossa V70 vm2011 D5 awd 236tkm.
Muuten kaikki ok huoltoja myöten, mutta...

Liikennevaloihin pysähdyttyä liikkeelle lähdettäessä nykäisee rajusti. Vaihteiston öljyt vaihdettu säännöllisesti.

Onko ominaisuus vai jotain muuta?
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Koe ajossa V70 vm2011 D5 awd 236tkm.
Muuten kaikki ok huoltoja myöten, mutta...

Liikennevaloihin pysähdyttyä liikkeelle lähdettäessä nykäisee rajusti. Vaihteiston öljyt vaihdettu säännöllisesti.

Onko ominaisuus vai jotain muuta?

Nykäiseekö silloinkin jos rauhallisesti lähtee?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jerkki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Nykäiseekö silloinkin jos rauhallisesti lähtee?

Kyllä. Pidempään kun oli paikoillaan niin rytkäytyksellä liikkeelle lähtö. Jos, ns valumalla liikkui valoisaa eteen päin niin ei ongelmaa.
No auto jäi kauppaan mm. tämän syyn takia, mutta suurimpana syynä. Huomioin myös että taajama nopeuksissa alapäin vaihtaessa vaihto ei ollut sujuvaa.
Nyt: V70 D5 AWD 205hv (245hv) -10 ja S60 2.4 140hv -01
Ex: S80 2.4D -163hv -08, XC90 D5 185hv AWD -08, V70 2.4D 1165hv -06, V70 2.4 170hv -01

Poissa Turska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Jos -13 vm XC60 awd manuaalista on saatu kytkin porsimaan niin onkohan laatikko/voimansiirtokin ottanut itseensä? Kilometrit reipas 160k
S60 D4 -14
S60 2.4D -06
S40 T4 -01
Ex V40 T4 -98

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Ei välttämättä. Koeajo kertoo paljon, ja kytkimen saa pilattua luistattamalla noilla kilometreillä jo helposti. Pidetään autoo paikallaan kytkimellä ja lepuutetaan jalkaa kytkinpolkimella. Tätä kun tekee paljon niin saa sen noilla kilometreillä loppuun. Ostin aikanaan pensavolvon ja sillä oli ajettu vasta reilu 100tkm. 130tkm kohalla alko kuulua kitkutus joka loppu kytkintä painamalla. Levy ja painelaakeri ihan loppu.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2019, 22:50:54 kirjoittanut JiiV70 »
Volvoton

Poissa kreme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Lieköhän kuinka hulvattomat ylläpitokustannukset S80 '07 3,2 L AWD:ssä? Mittarissa vajaa 300 tkm.

Myyjän mukaan kaikki huollot ajantasalla, ja laatikonkin öljyt vaihdettu noin 10000 km sitten, muuta tietoa en ole viel kaivellut.
Vähän kulutus ja vero isommat, kuin 2,5 litran koneella. Mutta ei merkittävästi.
Automaatti ja neliveto molemmat kiinnostais, joista automaatti tärkeämpi ominaisuus.

Aiemin linkkasin tuon uudempi korisen T4:sen ja hintaeroa siihen liki 5000€ niin jos siihen vertaa niin, kummassa enemmän järkeä, myyntihinta huomioituna? Vai mitä ajatuksia tollanen herättää?
Volvo V70 '14 D3 Momentum A
Volvo V70 '09 2.0 D Momentum

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Sen enempää taustoihin tutustumatta, valitsisin tuoreemman T4.

3.2 AWD kulutus ja päästöt ovat nykymittareilla aivan järjettömiä. Tuon ikäisessä ja kilometreillä nelivetoa ja Geartronic-vaihteistoa voi joutua huollattamaan isolla rahalla. Lisäksi 2011 on huomattavasti modernimpi keskikonsoli. Jälleenmyynti on varmasti helpompaa.
S80 2007 2.5T

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 403
  • www.vrcf.fi
Sen enempää taustoihin tutustumatta, valitsisin tuoreemman T4.

3.2 AWD kulutus ja päästöt ovat nykymittareilla aivan järjettömiä. Tuon ikäisessä ja kilometreillä nelivetoa ja Geartronic-vaihteistoa voi joutua huollattamaan isolla rahalla. Lisäksi 2011 on huomattavasti modernimpi keskikonsoli. Jälleenmyynti on varmasti helpompaa.

Hyvä päätös. Saman olisin tehny

Poissa Valdemar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Kova on autokuume ja katsellut tuollaista 2014-> S80 D4 automaattia 181hp ~100tkm ajettuna. Onko näissä mitä huomioon otettavia asioita ostettaessa? Luin että öljyrenkaat voi jumia  ja alkaa syödä öljyä, mutta ongelmaan helpoittaisi öljyjen vaihtovälin lyhentäminen joka ei kuulosta pahalta, liekkö totta? Vaihteistoöljyjen vaihtelu tuttu aihe jo -09 s60:sta.

Poissa Themuso

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Moro,

autokuume vaivaa täälläkin ja katsellut ensisijaisesti S60 D4(181hv) Aut. 2013- facelift mallia (mahdollisesti myös T3 ja ehkä vastaava V60 voisi kelvata). Onko tuon ikäisissä n. 150-200 tkm ajetuissa jotakin ongelmia odotettavissa tai erityisesti huomioitavaa mikäli kauppaa lähtee hieromaan?

Poissa underk

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Niin minuakin kiinnostaa ne D4/D3 konet. Mitkä on heikot puolet? Katkeaako miten usein jakopäänhihna ennen 180 tkm ?

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Itellä nykyisin Vea T5 2014 rekattu ja todella tyytyväinen, liikkuu kevyesti ja bensaksi on todella kevyt kulutus.

Jos ei aja 50 000tkm vuoteen en välttämättä suosittele dieseliä hankkimaan ellei sitten halua. Se vääntö? Itellä vakiona tässä 350nm vääntöä, joo on bensa.  :)




Kaarina - Hämeenlinna rajoitusten mukaan. 235/45R18 rengastuksella, nuuka ajelisi 205/60R16 renkailla nii olisi vielä pienempi kulutus.

Edit.




N. 500km keskikulutus ja ollut lyhyttä (22km) työmatka ajoa 90%, range oli vielä 500km
« Viimeksi muokattu: 02.06.2019, 11:31:55 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

 

Carcom Oy  Ateho