Samppasport  Futurez

V70 2012 lämmityslaitteen puhallin

  • 156 Vastauksia
  • 51632 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Herou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #45 : 29.01.2019, 16:39:45 »
Minä tilasin tuon Land Roverin -271 loppuisen tuulettimen (70€). Eilen tuli postista. Ainakin mitä vertasin tuota tuuletinta Volvoon tarkotetun Behrin puhaltimen kuviin ja siihen V70 youtube videossa olevaan tuulettimeen, niin näyttää samalta. Liitin tuossa ja siinä youtube videossa olevassa tuulettimessa on kiinni kyljessä.

Ensi viikon keskiviikkona on tuuletin menossa vaihtoon, sillon voin kertoa et tuliko muutosta alkuperäiseen puhallusvoimassa...

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #46 : 29.01.2019, 17:09:19 »
Minä tilasin tuon Land Roverin -271 loppuisen tuulettimen (70€). Eilen tuli postista. Ainakin mitä vertasin tuota tuuletinta Volvoon tarkotetun Behrin puhaltimen kuviin ja siihen V70 youtube videossa olevaan tuulettimeen, niin näyttää samalta. Liitin tuossa ja siinä youtube videossa olevassa tuulettimessa on kiinni kyljessä.

Ensi viikon keskiviikkona on tuuletin menossa vaihtoon, sillon voin kertoa et tuliko muutosta alkuperäiseen puhallusvoimassa...
Liitin on kaikissa kyljessä kiinni. Minkä merkkinen tämä 70 euron puhallin omasta mielestään on? Lukee siinä kuoressa. Onko itse moottori Bosch vai joku muu?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Herou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #47 : 29.01.2019, 19:17:39 »
Behr K6879 siinä lukee.

Ja kyllä tämä minusta ainakin vaikuttaa ulkoisesti alkuperäislaadulta... Viikon päästä nään että oliko  ;D

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #48 : 29.01.2019, 19:58:13 »
Webasto vai mikä syö näitä Volvojen puhaltimia?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #49 : 29.01.2019, 20:13:59 »
Webasto vai mikä syö näitä Volvojen puhaltimia?
300 tkm ajoa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #50 : 29.01.2019, 20:21:06 »
300 tkm ajoa.
Joo menee ne autosta kun autosta siinä 300-450tkm kohdalla vaihtoon. Omasta extaxista meni 380tkm kohdalla, ja alkuperäinen behri sinnekin meni paikalleen.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #51 : 29.01.2019, 20:49:02 »
Ite en ollu puhaltimien loppumisesta kuullutkaan ennenkuin aloin Volvoilemaan ;) Kylläkai yks Nipponikin kelas vähintään 300tkm tauluun. Muuta sitten menikin. Jarrut joka vuosi ;D
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #52 : 29.01.2019, 21:17:36 »
Menee niitä jo 200tkm ajetuistakin, alkavat hiljakseen ujeltaa ja muutaman kymmenen tuhatta ni sammuu.

Poissa Herou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #53 : 29.01.2019, 21:55:19 »
Minulla oli ajettu 170 tkm ku ensimmäisiä kertoja alko vinkumaan. Nyt ajettu 196 tkm.

Autona V60 D5.

Poissa Ocean race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #54 : 30.01.2019, 11:39:39 »
Minä tilasin tuon Land Roverin -271 loppuisen tuulettimen (70€). Eilen tuli postista. Ainakin mitä vertasin tuota tuuletinta Volvoon tarkotetun Behrin puhaltimen kuviin ja siihen V70 youtube videossa olevaan tuulettimeen, niin näyttää samalta. Liitin tuossa ja siinä youtube videossa olevassa tuulettimessa on kiinni kyljessä.

Ensi viikon keskiviikkona on tuuletin menossa vaihtoon, sillon voin kertoa et tuliko muutosta alkuperäiseen puhallusvoimassa...

Itsellä aika tuulettimen moottorin vaihtoon ensi viikon tiistaina. Ei taida uskaltaa ostaa tuota -271 loppuista moottoria, vaikka ilmeisesti alkuperäistä moottoria vastaakin.  Joudun ilmeisesti köyhtymään 249 e, kun ostan tuon Behrin -461 loppuisen moottorin, joka on varmuudella Volvon alkuperäistä vastaava.  Vai onko kokemuksia, että puhallusteho ja kaikki muukin vastaavat tuolla -271 loppuisella alkuperäistä 8EW 351 040-461?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2019, 12:15:56 kirjoittanut Ocean race »

Poissa larke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • I reject your reality and substitute my own.
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #55 : 30.01.2019, 13:34:19 »
Minä tilasin tuon Land Roverin -271 loppuisen tuulettimen (70€). Eilen tuli postista. Ainakin mitä vertasin tuota tuuletinta Volvoon tarkotetun Behrin puhaltimen kuviin ja siihen V70 youtube videossa olevaan tuulettimeen, niin näyttää samalta. Liitin tuossa ja siinä youtube videossa olevassa tuulettimessa on kiinni kyljessä.

Ensi viikon keskiviikkona on tuuletin menossa vaihtoon, sillon voin kertoa et tuliko muutosta alkuperäiseen puhallusvoimassa...

Laitappa tänne sitten infoa toimiiko.

Omassa autossa puhallin temppuillut syksystä asti. Kylmänä toimii mutta kitisee pienillä kierroksilla, lämmettyään lakkaa puhaltamasta kokonaan. Toisinaan saattaa täydellä teholla toimia hetken aikaa. 350tkm ajettu XC70.
XC70 D5 ’08

V70 '07, V70 '00, S70 '97, 945 ’98

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #56 : 03.02.2019, 15:25:20 »
Laitappa tänne sitten infoa toimiiko.

Omassa autossa puhallin temppuillut syksystä asti. Kylmänä toimii mutta kitisee pienillä kierroksilla, lämmettyään lakkaa puhaltamasta kokonaan. Toisinaan saattaa täydellä teholla toimia hetken aikaa. 350tkm ajettu XC70.

Vois haiskahtaa myös tehoyksikkö vialta. Tosin moottorikin on kyllä ehtoopuolella kun kerta kitisee.
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa larke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • I reject your reality and substitute my own.
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #57 : 04.02.2019, 18:44:27 »
Vois haiskahtaa myös tehoyksikkö vialta. Tosin moottorikin on kyllä ehtoopuolella kun kerta kitisee.

Tehoyksikkö?
XC70 D5 ’08

V70 '07, V70 '00, S70 '97, 945 ’98

Poissa Ocean race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #58 : 05.02.2019, 21:32:02 »
No niin. Aamulla vaihdettu  2012 volvooni puhaltimen moottori. Aikaa meni meni korjaajalta vähän reilu kolme tuntia. Ei ollut ennen vaihtanut tähän kolmoskoppaan moottoria. Jatkossa vaihto menisi korjaajan arvion mukaan noin 2.5 tunnissa tai vähän nopeammin, kun tietää mitä tekee. Mainittakoon myös, että monen käyttämään Volvoswedenin videoon verrattuna tässä 2012 facelift-mallissa ei tarvitse irroittaa mittariston takana olevaan lämmittimen muoviputkea. Se on yhtenäinen putki ja vanhemmissa malleissa se on kaksiosainen, joka on helppo irrottaa. Myöskään apukuskin penkkiä ei ole tarpeen irrottaa, kuten videossa tehdään. Tässä vähän vinkkejä muille.

Käytin siis täsmälleen alkuperäistä Behrin moottoria. Tyyppinumero: 8EW 351 040-461. Ostettu fixukselta.  Entinen moottori on selvästi jo sökö, kun irrotettiin pois.

Testattiin moottoria ennenkuin koottiin apukuskin puoli kokonaan. Lähti puhaltamaan ja mitään sirinää ei kuulunut. Pistettiin auto kokonaan kuntoon ja ajoin ulos. Heti korjaamon ulkopuolella kiinnitin kuitenkin huomiota, että lämmitin ei puhalla täydellä teholla. 2012 facelift-mallissa on 18-portainen asteikko puhallukselle. Kun manuaalisesti laitoin puhallusta, niin 1-9 välillä koko ajan nousi puhalluksen teho. Välillä 10-18 puhalluksen teho ei noussut ollenkaan. Kävin sanomassa korjaajalle ja sovittiin, että testaillaan nyt ja tarvittaessa palaillaan asiaan.

Joku oli sanonut aikaisemmin, että puhallinmoottorin vaihdon jälkeen pitää laittaa sisäilman kierrolle ja käydä kaikki puhalluksen asteikot läpi. Tein tämän ja ei ollut vaikutusta. Lähdin matkajoon, jossa oli hyvä testailla.
Huomasin, että kun laitan manuaalisesti puhaltimen täysille, niin noin 4-8 minuutin kohdalla hyppää aivan sattumanvaraisesti yhtä-äkkiä täydelle teholle. Ja tarvittaessa täysi teho jatkuu niin pitkään kuin haluaa.

Mutta jos täyden tehon jälkeen laittaa automaatti-ilmastoinnin taas päälle ja sitten kytkee takaisin manuaalisesti säädettävälle, niin teho on jumittunut taas arviolta tehoon 9 eikä reagoi säätöihin välillä 10-18. Kunnes taas satunnaisten minuuttien jälkeen lähtee puhaltamaan täysillä  ???.

Huomasin myös, että jos puhallin puhaltaa täydellä teholla ja sammutan auton , niin uuden startin jälkeen puhaltaa heti maksimiteholla. Vastaavasti jos taas startin jälkeen yritän lisätä heti puhaltimen tehoa automaattisesti/manuaalisesti täysille, niin ei onnistu, jos teho on ollut ennen auton sammumista esim. puolivälissä.

Hyvänä puolena voisin sanoa, että nyt puhallin joka tapauksessa puhaltaa selvästi lämpimämmin ja tehokkaammin kuin entinen viallinen puhallin. Mutta haluan kuitenkin, että toimii kuten pitääkin. Esim. tuulilasin puhalluksen pitää toimia heti maksimiteholla eikä puoliteholla  >:(. Minulla on asetuksista valittuna voimakas puhallus.

Mutta jotain vikaa on:
1) Uusi puhaltimen moottori rikki (teoreettinen vaihtoehto)
2) Puhaltimen esivastus viallinen (tätä jopa epäilen). Tämä olisi ilmeisesti aika harvinainen vika.
3) Voisiko entinen viallinen moottori aiheuttaa jonkin vikakoodin, joka pitäisi Vidalla nollata?
4) Kertoisikohan Vida sen, jos esivastus tai jokin muu asiaan vaikuttava olisi rikki.

Vinkkejä otetaan vastaan...
« Viimeksi muokattu: 05.02.2019, 22:30:07 kirjoittanut Ocean race »

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: V70 2012 lämmityslaitteen puhallin
« Vastaus #59 : 05.02.2019, 22:34:09 »
Mutta jotain vikaa on:
1) Uusi puhaltimen moottori rikki (teoreettinen vaihtoehto)
2) Puhaltimen esivastus viallinen (tätä jopa epäilen). Tämä olisi ilmeisesti aika harvinainen vika.
3) Voisiko entinen viallinen moottori aiheuttaa jonkin vikakoodin, joka pitäisi Vidalla nollata?
4) Kertoisikohan Vida sen, jos esivastus tai jokin muu asiaan vaikuttava olisi rikki.

Vinkkejä otetaan vastaan...
1) Puhallin on ehjä, jos kerran puhaltaa joskus kaikilla nopeuksilla.
2) Tuskin esivastuskaan on rikki, sillä yleensä se rikkoutuu täydelle teholle tai sitten ei pyöri lainkaan.
3) Moottorista ei jää vikakoodia.
4) Tuskin. Eikö korjaaja poistanut koodeja homman päätteeksi? Jonkinmoinen lista niitä tulee, kun akku on irti. Ei tosin mitään tähän vaikuttavaa.

Puhalluksen "vajaus" voi johtua siitä, että lämmintä ei ole tyrkyllä. Alkaa puhallella lujempaa, kun moottori lämpiää tarpeeksi. Laita siis weba automaattikäytölle ja arvioi tilanne sitten uudelleen. Huurteenpoistoasennossa pitäisi kyllä puhaltaa heti täysillä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo