Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Tuunaus ja Autohifi => Autonhoito => Aiheen aloitti: haurala93 - 24.01.2012, 13:02:00
-
eli ois tarkoituksena maalata kesä alut mutta mistä sais happomaalia? tai epoksi? ja muitakin vinkkejä vois antaa mistä voi käydä katsomassa maaleja ja paperi suosituksia.
ei tainnut olla toista vanteen maalaus topiccia ???
-
Ite hinkkasin Nipponin talvivanteet.
(http://teemuks.pic.fi/kuvat/Sunny/Talvivanteet1.jpg/folderthumbnocrop?hash=58812) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/Sunny/Talvivanteet1.jpg) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/Sunny/Talvivanteet2.jpg/folderthumbnocrop?hash=58812) (http://teemuks.pic.fi/kuvat/Sunny/Talvivanteet2.jpg)
Karkeesta hienoon muutaman kympin heitoilla tyyliin (40llä, 80llä 120llä).. Piti saada mahollisimman hyvin hiottuu. Onhan noi peltivanteet tietty eri juttu kuin aluvanteet, mut kuitenkin.
Googlen kautta saattaisi löytää;
http://www.automaalit.net/
http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/kemikaalit/maalit
-
Viet hiekkapuhallukseen. Noin 45e (säästän ison vaivan hinkkaamisessa) sitten viet pulverimaalaukseen ja saat kestävän maalipinnan..
-
http://www.haapanen.fi/ tuolla käytin nuo 18" talvivanteet.
Puhallus + jauhemaali + jauhelakka oli 190€, ja viikko meni. Joskus kuulemma ollut halvempikin....
-
happomaali+ kovete maksoi kesällä vajaa 70e. Tarvikeputkan kautta tilaamalla, kaikki ei myy/ tilaa sitä.
-
Happomaali spray, maaliliikkeestä saa litran purkissa ja spray pullossa (oisko desi spray putelissa sitä + kovetteet) puteli on 25e ja litran purkki ~90e, siihen kovete päälle.
Spray purkki taitaa juuri riittää 4 vanteeseen.
-
Viet hiekkapuhallukseen. Noin 45e (säästän ison vaivan hinkkaamisessa) sitten viet pulverimaalaukseen ja saat kestävän maalipinnan..
hiekkapuhallukseen? alumiinivanne???? no joo....
-
Mulla käynyt myös mielessä vanteiden maalaus.
Onnistuuko kotikonstein?
Jos hio aluksia aika karkealla,sitten pikkuhiljaa hienommalla vaikka 600 asti?
Pohjaksi tällaista:http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Maalit-ja-lakat/Alumiinin-pohjamaali-367418/
Päälle jotain kestävää mustaa maalia+lakkaa.
Onnistuuko näin?
-
hiekkapuhallukseen? alumiinivanne???? no joo....
Ajattelitko sinäkin lasikuulia? Sooda poistaa maalit mutta ei hapettumia.
16" alut jauhemaalautin viime vuonna. Maksoi 70€ joka sisälti lakan.
-
sooda taikka lasikuula, muttei missään nimessä hiekka jos niistä siistit haluaa. tahtoo hiekalla tulla semmonen kuunpintaefekti niihin vanteisiin ja saa tolokusti tehä pohjatöitä että saa hyvät. soodalla maali pois ja hiekkapaperilla loput on kans hyvä konsti, ja jos ei ole entinen maali lohkeillu pahasti niin kiilto pois ja pikku kitti koloihin ja maalia päälle
-
sooda taikka lasikuula, muttei missään nimessä hiekka jos niistä siistit haluaa. tahtoo hiekalla tulla semmonen kuunpintaefekti niihin vanteisiin ja saa tolokusti tehä pohjatöitä että saa hyvät. soodalla maali pois ja hiekkapaperilla loput on kans hyvä konsti, ja jos ei ole entinen maali lohkeillu pahasti niin kiilto pois ja pikku kitti koloihin ja maalia päälle
Jos jauhelmaalin laittaa, niin tarttuu paremmin hiekkapuhallettun. Minulla pinta on ainakin todella sileä, siis jauhemaalilla.
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/Volvo%20C70/DSC_4497.jpg)
-
juu siis ei tarvi näyttelytasoa olla koska kokeilu mielessä eka noi 15 tuumaset kokeilen vetästä valkoiseksi ja punainen nauha. vanteet kanttariosumia täys ja niin pienet niin en näe tarvetta korjata saati tehä nättiä jälkee ja pitkäikäistä
-
Kellään heittää mitään arviota, paljoko menis maalia neljään 13" aluvanteeseen? Parin desin tarkkuus on ok :) Vanteethan on Revolutionin RFX:t, elikkäs tälläset http://www.revolutionwheels.com/assets/large/N0051.jpg
-
sooda taikka lasikuula, muttei missään nimessä hiekka jos niistä siistit haluaa. tahtoo hiekalla tulla semmonen kuunpintaefekti niihin vanteisiin ja saa tolokusti tehä pohjatöitä että saa hyvät. soodalla maali pois ja hiekkapaperilla loput on kans hyvä konsti, ja jos ei ole entinen maali lohkeillu pahasti niin kiilto pois ja pikku kitti koloihin ja maalia päälle
Noita on hiekkapuhalluksen jäljiltä jopa kiillotettu peilikirkkaiksi, joten ei se mikään ongelma ole saada tasaista maaliakaan siihen päälle.
-
Noita on hiekkapuhalluksen jäljiltä jopa kiillotettu peilikirkkaiksi, joten ei se mikään ongelma ole saada tasaista maaliakaan siihen päälle.
Tätä en usko ihan helpolla. Linkitäppäs kuvia todisteeksi.
Esimerkiks tämä: http://kotisivu.dnainternet.net/anssio-1/cclde/kuvat/van1.jpg ei oo peilikiiltoo nähnykkään..
http://i59.photobucket.com/albums/g302/CaseyCoker/IMG_2142.jpg tämä tosin alkaa olla jo lähellä peiliä, joten haluan nähdä ne välineet mitä käytetään hiekalla puhallettujen vanteiden kiillotukseen peilikiiltäviksi. Ja kuvat työvaiheista vielä..
-
sooda taikka lasikuula, muttei missään nimessä hiekka jos niistä siistit haluaa. tahtoo hiekalla tulla semmonen kuunpintaefekti niihin vanteisiin ja saa tolokusti tehä pohjatöitä että saa hyvät. soodalla maali pois ja hiekkapaperilla loput on kans hyvä konsti, ja jos ei ole entinen maali lohkeillu pahasti niin kiilto pois ja pikku kitti koloihin ja maalia päälle
Mä hain mun vanteet tänään hiekkapualluksesta ja pulerimaalaksesta ja hemmetin komeet tuli. Ei ropelöö eikä muuta
-
pulverilla voipi onnistuaki, ei ole perseaukisena kokemusta siitä juhlasta ;)
-
On siinä isot erot millä hiekalla puhaltaa ,kaapissa noin 0,5 hiekalla kun puhaltaa niin vastaa ihan soodapuhallusta.
Jos puhalluttaa jossain teräsrakenteita puhaltavalla ja millin kvartsilla niin varmaan on kraateria ja karheutta..
Kevyt kaappipuhallus ,pohjamaali ,massa ja lakka http://kuvablogi.com/nayta/2524768/
http://kuvablogi.com/nayta/2524766/
-
ei omalla kokemuksella ollu sitä millistä kvartsia ja teollisuus vehkettä vaan silti oli vanne melko kraaterilla. liekkö sitte ollu liikaa painetta tms. vaan ite päätin olla laiskana moista tekemästä toista kertaa. soodalla/lasikuulalla lähes valmis pinta maalia varten.
-
Toki paljonhan se on kiinni puhaltaako yhteen kohtaan tolkuttomasti ...kraaterihan siihen tulee ellei jopa kuoppa..
-
voe olla joo... no. kukin tekkee kuten vaan haluaa. en kuitenkaan lähtis nakkaamaan jollekki pajalle vanteita puhallukseen hiekalla. voi olla kova työmaa edessä jos haluaa oikeasti hienon pinnan. toki monelle riittää kuhan on maali päällä.
-
Mielestäni oli vielä erittäin kohtuu hintanenki projekti :). Laitan kuvia kun haen vanteet ens viikolla rengasliikkeestä niin raati voi arvioida tuloksen :)
-
tässä nopeesti otettu kuva vanteesta hiekakpuhalluksen ja pulverimaalauksen jäljiltä.
-
Nää vanteet (http://i917.photobucket.com/albums/ad11/sjos74/V70/2011-03-21160627.jpg)
Teräskuula puhallettiin ja epoxi pohjalle + kilikali päälle.
Aivan hyvä pinta tuli.
On todellakin kiinni aluvanteesta minkälaisen käsittelyn kestää.
-
tässä nopeesti otettu kuva vanteesta hiekakpuhalluksen ja pulverimaalauksen jäljiltä.
Hoituuko tuollainen temppu täällä Vaasassa jossain, ja mihin hintaan?
-
tässä nopeesti otettu kuva vanteesta hiekakpuhalluksen ja pulverimaalauksen jäljiltä.
no onko tuossa sitte ihan siisti pinta? jos kuvissa asti näkkyy puhallusjälki? jos ei sitte kamera huijjaa...
-
saako tuolla hiekkapuhalluksella just hapettumat yms. vastaavat pois hyvin? omat talvialuvanteet on jo hieman kärsineen näköset ja aattelin kesällä ne uudistaa :)
-
Hoituuko tuollainen temppu täällä Vaasassa jossain, ja mihin hintaan?
Hiekkapuhallus lehmus, maalattununa puhallettuna 120€
-
Ei paha! Ja jälki kuvan perusteella näytti olevan ok.
-
tässä nopeesti otettu kuva vanteesta hiekakpuhalluksen ja pulverimaalauksen jäljiltä.
eikö kiiltävät vanteet ois kivemät??
-
eikö kiiltävät vanteet ois kivemät??
Ei rata autossa jossa vanteet on koko ajan jarrupölys ;)
-
Oisko kellään mitään hajua, että löytyisköhän Binno alumiinivanteisiin "15 keskiön suojuksia mistään?
-
tänään tuli haettua talvivanteet puhalluksesta ja maalauksesta :)
(http://kuvaton.com/k/Y9yv.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
ja rengas päällä :)
(http://kuvaton.com/k/Y9Qr.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
-
Olisi tarkoituksena ottaa lakat pois noista kesävanteiden lipoista, Nitromors maalinpoistoaineella niitä on tähän asti yritetty siististi ottaa, mutta aina ainetta menee vähän myös keskiön maaleihin, joten millä olisi hyvä rajata myrkky juuri siihen lippaan, kunnei ole moniosaiset vanteet?
Kyseessä siis tämmöiset:
(http://img504.imageshack.us/img504/8788/0920072107vg0.jpg)
-
Hiekkapuhallus, spreypohjamaali, spraymaali useaan kertaan ja lakka päälle...
Ei noi mitkään näyttelytasoiset ole mutta kelvolliset "omaankäyttöön".
(exän autosta laitettu kuva ja auton omistajan lupa on kuvan julkaisemiseen :D)
(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1050502_zps4ad20f24.jpg)
(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1050513.jpg)
-
kertokaas joku halvahko paikka pk-seudulla missä saisi vanteet puhallettua ja jauhemaalattua suht edullisesti, pitäis 18" kesävanteet saada uuteen uskoon...
-
Itse vedin omat 14" peltivanteet pensselillä viikko sitten. ;)
Tietty putsasin ja hioin ruosteet pois. Maalina oli tämä Hammerite vasaralakka joka pitäis olla hyvä maali ruostetta vastaan? Aika hyvät niistä tuli mutta tietty virheitä näkyy kun läheltä kurkkii. Pää tarkoituksena olikin saada ne siisteiksi ja etteivät ruostu. Pölärit päälle ja hyvä on. :)
-
Onko vanteet ruostuneet miten sieltä sisältä? Ajatuksena puhaltaa vanteet ja maalata.
-
Pitäs varmaan talven aikana nuo Cometit puhalluttaa ja pulverimaalauttaa. Onko tiedossa hyviä paikkoja Oulun seudulla?
-
Pitäs varmaan talven aikana nuo Cometit puhalluttaa ja pulverimaalauttaa. Onko tiedossa hyviä paikkoja Oulun seudulla?
TMP limingassa vissiin tekee. Sahkolla/Oumetillä taitaa olla vehkeet kans.
-
Tulipa "kunnostettua" talvivanteet. Oli suht heikossa kunnossa. Kellastunu, pahasti hapettunu ja isoja maalilaattoja irtos tuosta vain. Infernaalinen urakka:
liuotinpesu, teräsharja, karkea paperi, vähän fixausta hienommalla paperilla, asetoni putsaus (olikohan viisasta?), maston "happopohjamaali" kilikalipurkista (lienekö happoja nähnytkään? ainakin nokassa ärtsyä), akryyli kilikali vannemaali (motip), akryyli kilikali lakka (motip), pari viikkoa +20deg, vesihionta 1200->1500->2000, tahnahionta vaahtomuovilaikalla akkuporakoneessa ja rättiä päälle (tais olla autoglym 3000?), kiillotustahna (autoglym resin polish) rätillä ja nyt jokunen kalja ja tupakka. Huh huh, mutta tuli kyllä hieno lopputulos. Yhdestä kohtaa meni tahnahionnassa puhki mutta pikkuriikkinen alue joka helppo fixata. Maaleja ja lakkoja oli niin monta kerrosta että kesti hyvin hioskella.
Olin kyllä positiivisesti yllättyny lopputuloksesta. Oli noita tahnoja entuudestaan lyhtyjen kiillotuksen jäljiltä niin tulipa hyödynnettyä. Tahnojen lisäksi ei montaa kymppiä mennyt mutta aikaa kieltämättä meni useampi ilta. En ole koskaan kiillotus- tahi hiontahommia tehny niin kiinnosti kokeilla. Kyllä ne vaan kaikki lakkapatit kummasti tasoittuu ja ennenkaikkea se lakasumu/röhnä lähtee. Ja lopputulos on hämmästyttävän sileä. Puusilmä:lle vinkki että saat hionnalla ja kiillotuksella kummasti lisää hohtoa lopputulokseen. Oikein huolella tekee niin ei usko kilikalihommiksi. Itsellä pohjat jäi huonoiksi niin ei tullu ihan huippua mutta kuitenkin.
Ja näiden kilikalien pitää kuulemma kuivua pitkään. Jatkan kuivattelua vielä nelisen viikkoa ja sitte vahat ja varmaan samantien alle. Vois valkata parhaimman vanteen ja otta kuva vahauksen yhteydessä. Joukossa oli ainakin yksi vanne jossa pohjat "ei-niin-ylettömän-huonot". Ja niin joo, koko souvi meni läpi kumit paikoillaan eli teipaten..
-
Hommasin täältä foorumilta 19" atp:n vanteet ja ne olikin huonommassa kunnossa kuin kuvittelin, yhdessä lommo sisäreunassa sekä rosterilipoissa osumaa johonkin kuoppaan tms ajosta. No R.Sunilaan täytyi lähettää oiottavaksi sarja sekä puhallutin ja maalautin sitten ne myöskin mattamustaksi paikallisessa pajassa.
Tuossa muutama kuva minkälaiset noista tuli, omasta mielestä sopii hopeaan autoon kuin nenä päähän:
(http://i10.aijaa.com/t/00855/12842151.t.jpg) (http://aijaa.com/p8Mv76)
(http://i1.aijaa.com/t/00194/12842136.t.jpg) (http://aijaa.com/QsvXUG)
(http://i1.aijaa.com/t/00670/12842162.t.jpg) (http://aijaa.com/FxxlgD)
-
Hommasin täältä foorumilta 19" atp:n vanteet ja ne olikin huonommassa kunnossa kuin kuvittelin, yhdessä lommo sisäreunassa sekä rosterilipoissa osumaa johonkin kuoppaan tms ajosta. No R.Sunilaan täytyi lähettää oiottavaksi sarja sekä puhallutin ja maalautin sitten ne myöskin mattamustaksi paikallisessa pajassa.
Tuossa muutama kuva minkälaiset noista tuli, omasta mielestä sopii hopeaan autoon kuin nenä päähän:
(http://i10.aijaa.com/t/00855/12842151.t.jpg) (http://aijaa.com/p8Mv76)
(http://i1.aijaa.com/t/00194/12842136.t.jpg) (http://aijaa.com/QsvXUG)
(http://i1.aijaa.com/t/00670/12842162.t.jpg) (http://aijaa.com/FxxlgD)
Mä katselin noita myös sama sävy mielessä :D Hienot tuli ja tosiaan hopeaan sopii hyvin, entisessä 40:ssä oli mustat fillarit alla:
http://s89.photobucket.com/user/muurala1/media/S40/21062009068.jpg.html (http://s89.photobucket.com/user/muurala1/media/S40/21062009068.jpg.html)
-
Tulipa "kunnostettua" talvivanteet. Oli suht heikossa kunnossa. Kellastunu, pahasti hapettunu ja isoja maalilaattoja irtos tuosta vain. Infernaalinen urakka:
liuotinpesu, teräsharja, karkea paperi, vähän fixausta hienommalla paperilla, asetoni putsaus (olikohan viisasta?), maston "happopohjamaali" kilikalipurkista (lienekö happoja nähnytkään? ainakin nokassa ärtsyä), akryyli kilikali vannemaali (motip), akryyli kilikali lakka (motip), pari viikkoa +20deg, vesihionta 1200->1500->2000, tahnahionta vaahtomuovilaikalla akkuporakoneessa ja rättiä päälle (tais olla autoglym 3000?), kiillotustahna (autoglym resin polish) rätillä ja nyt jokunen kalja ja tupakka. Huh huh, mutta tuli kyllä hieno lopputulos. Yhdestä kohtaa meni tahnahionnassa puhki mutta pikkuriikkinen alue joka helppo fixata. Maaleja ja lakkoja oli niin monta kerrosta että kesti hyvin hioskella.
Olin kyllä positiivisesti yllättyny lopputuloksesta. Oli noita tahnoja entuudestaan lyhtyjen kiillotuksen jäljiltä niin tulipa hyödynnettyä. Tahnojen lisäksi ei montaa kymppiä mennyt mutta aikaa kieltämättä meni useampi ilta. En ole koskaan kiillotus- tahi hiontahommia tehny niin kiinnosti kokeilla. Kyllä ne vaan kaikki lakkapatit kummasti tasoittuu ja ennenkaikkea se lakasumu/röhnä lähtee. Ja lopputulos on hämmästyttävän sileä. Puusilmä:lle vinkki että saat hionnalla ja kiillotuksella kummasti lisää hohtoa lopputulokseen. Oikein huolella tekee niin ei usko kilikalihommiksi. Itsellä pohjat jäi huonoiksi niin ei tullu ihan huippua mutta kuitenkin.
Ja näiden kilikalien pitää kuulemma kuivua pitkään. Jatkan kuivattelua vielä nelisen viikkoa ja sitte vahat ja varmaan samantien alle. Vois valkata parhaimman vanteen ja otta kuva vahauksen yhteydessä. Joukossa oli ainakin yksi vanne jossa pohjat "ei-niin-ylettömän-huonot". Ja niin joo, koko souvi meni läpi kumit paikoillaan eli teipaten..
Ja v*turalleenhan tämä sit meni. Eka kerran tälle talvelle pesin auton ja tutkailin sitten vanteita. Pieniä halkeamia ristiin rastiin.. Oisko ollu liian paksusti lakkaa tjsp. Aina ei voi voittaa
-
Kukaan viimeaikoina puhalluttanut ja maalauttanut vanteita oulun seudulla missään? Oumetille laitoin sähköpostia, mutta eivät ole vastanneet. Jos ei oulun suunnalla onnistu niin vien varmaan kh-coatingille paltamoon kotipuolessa käydessä. Kahdella sadalla kuulemma puhaltavat ja pulverimaalaavat 17" alut.
-
Kukaan viimeaikoina puhalluttanut ja maalauttanut vanteita oulun seudulla missään? Oumetille laitoin sähköpostia, mutta eivät ole vastanneet. Jos ei oulun suunnalla onnistu niin vien varmaan kh-coatingille paltamoon kotipuolessa käydessä. Kahdella sadalla kuulemma puhaltavat ja pulverimaalaavat 17" alut.
mää puhaltelen ja maalaan kans nykyään.. :)
-
mää puhaltelen ja maalaan kans nykyään.. :)
Pulverilla? Palijoko maksaa 18" vannesarja valakoseksi?
-
Pulverilla? Palijoko maksaa 18" vannesarja valakoseksi?
puluverimaalausta mää en tee, mieluiten mää vaan puhaltelen. On mulla satajetin ruisku maalausta varten mutta en oo vielä valtavan hyvä siinä..
-
puluverimaalausta mää en tee, mieluiten mää vaan puhaltelen. On mulla satajetin ruisku maalausta varten mutta en oo vielä valtavan hyvä siinä..
Ruiskumaalaus meikäläisellä onnistuu ittelläkin ;D
Mitä otat puhalluksesta?
-
Ruiskumaalaus meikäläisellä onnistuu ittelläkin ;D
Mitä otat puhalluksesta?
Laitan yvtä.
-
Tarttis maalata yks sarja 15" aluvanteita.Ruiskulla aattelin maalata.Paljonkohan suunnilleen tietäis ostaa maalia ja lakkaa?
-
Äpäyt desi per vanne.
-
Kilikali lähtee kai oikeastaan aina lohkeamaan. Sellaisen selityksen olen kuullut että ponneaine haihtuu hitaasti pois ja tekee niitä ristii rastiin viiruja. Kaveri teki autoonsa todella siistin paikkauksen konepellinreunaan spraylla, mutta nykyään sekin lohkeillut viiruille.
-
Oma projekti oli hiekkapuhalletulle aluvanteelle happopohjamaali, vannehopea ja päälle lakka. Kaikki siis mallia kilikili-pullossa, vaan hyvin on pysyneet. Koululla kun jätkät pyöräytti renkaat päälle niin varoittelivat että vehkeissä vähän sanomista - voi tulla vekkejä ainakin maalipintaan. Vaan ei tullu...
Maalaukseen tais mennä päivä, käyttiksessä ajaa asiansa vallan mainiosti (ei siis mikään vauvan peppu, muttei valumia, roskia yms. älviä)...
-
Kilikali lähtee kai oikeastaan aina lohkeamaan. Sellaisen selityksen olen kuullut että ponneaine haihtuu hitaasti pois ja tekee niitä ristii rastiin viiruja. Kaveri teki autoonsa todella siistin paikkauksen konepellinreunaan spraylla, mutta nykyään sekin lohkeillut viiruille.
Ei pidä paikkaansa. Riippuu tosipaljon pohjatöistä summuista myös.
Jos metskuvärin vaikka vetää ilman lakkaa niin se alkaa halkeilemaan, jos taas maalaa kiillon päälle niin sekin halkeilee.
Jos kaikki on tehty "oppikirjan" mukaan niin paukkumaaleilla saa kyllä hyvän lopputuloksen.
Myös jos pestään rankoilla liuottimilla niin sillon myös voi nuo 1K maalit himmetä ja parhaassa tapauksessa mennä ihan pilalle..
-
Ei pidä paikkaansa. Riippuu tosipaljon pohjatöistä summuista myös.
Jos metskuvärin vaikka vetää ilman lakkaa niin se alkaa halkeilemaan, jos taas maalaa kiillon päälle niin sekin halkeilee.
Jos kaikki on tehty "oppikirjan" mukaan niin paukkumaaleilla saa kyllä hyvän lopputuloksen.
Myös jos pestään rankoilla liuottimilla niin sillon myös voi nuo 1K maalit himmetä ja parhaassa tapauksessa mennä ihan pilalle..
mulla on kilikali pysynyt hyvin kiinni mutta ristiin rastiin pientä halkeamaa. halkeamat tuli muutamassa kuukaudessa (saattoi tulla aiemminkin). happopohjamaali, metallihopea ja lakkaa useita kerroksia. sai kuivua useita viikkoja 20deg. oisko tullu lakaa turhan paksusti(?)
edit: lakan vedin suoraan metallivärin päälle ilman mitään karhennusta. oisko pitäny karhentaa..?
-
Minkälaista happopohjamaalia se oli? Kaikkien päälle ei saa suoraan maalata pintavärejä.
Värimassaa ei tarvi eikä saa hioa ennen lakkausta.
-
Minkälaista happopohjamaalia se oli? Kaikkien päälle ei saa suoraan maalata pintavärejä.
Värimassaa ei tarvi eikä saa hioa ennen lakkausta.
No sitä Maston 1K maalia..
edit: ja ne muut maalit oli Motip+Motip. mitään välihiontoja en tehny edes pohjamaalille
-
Mullakin oli Mastonin 1K-happopohja minkä vedin, siihen suoraan sitä "GT"-vannehopeaa (mikä taitaa olla joku Mastonin purkki sekin), ja tavan kiiltävää spray-lakkaa från Maston. Ei minkäänlaisia halkeamia ole ilmennyt :idiot2:
Voisko olla siinä että on kuivunu liikaa kerrosten välissä? Mä suihkin kerroksen happopohjaa, sitten muutama kierros vannehopeaa, ja lopuksi muutama kerros lakkaa. Kuivuivat max. vartin kerrosten välissä...
-
Tartteis käyttikseen kunnostaa yhet tinat kesävanteiksi. Reseptiksi aattelin hiekkapuhallus->epoksi->pintaväri->lakka. Välttääkö toi epoksi vai pitäskö olla mieluummin happopohjamaali?
-
Ite ainakin hioin 80-240 hirkkapaperilla vanteet, jonka jälkeen maalit ja lakat päälle. Maalina toimii raskaskonemaali ja ei ole mitään valittamista lopputuloksessa :D
-
Mullakin oli Mastonin 1K-happopohja minkä vedin, siihen suoraan sitä "GT"-vannehopeaa (mikä taitaa olla joku Mastonin purkki sekin), ja tavan kiiltävää spray-lakkaa från Maston. Ei minkäänlaisia halkeamia ole ilmennyt :idiot2:
Voisko olla siinä että on kuivunu liikaa kerrosten välissä? Mä suihkin kerroksen happopohjaa, sitten muutama kierros vannehopeaa, ja lopuksi muutama kerros lakkaa. Kuivuivat max. vartin kerrosten välissä...
Maalasin yhden illan aikana kaikki kerrokset eli 15min luokkaa oli mullakin kuivumisaikaa/kerros
-
Ite ainakin hioin 80-240 hirkkapaperilla vanteet, jonka jälkeen maalit ja lakat päälle. Maalina toimii raskaskonemaali ja ei ole mitään valittamista lopputuloksessa :D
Noista 2 on aika pahasti hapettuneita niin siksi puhallan/puhallutan noi kaikki hiekalla.
-
Vanha lirpake mutta menköön... mahtaisiko kenelläkään foorumilaisella olla hyvää tietoa missä kannattaisi Rovaniemen seudulla kunnostaa 16" aluvanteet talvipalloille? Ovat melko karun näköiset Alessiot, pinta lähtenyt käytännössä kokonaan.
Maalaamoitahan täällä on vaikka miten, mutta ei noihin nyt montaa satasta viitsisi laittaa.
-
Vanha lirpake mutta menköön... mahtaisiko kenelläkään foorumilaisella olla hyvää tietoa missä kannattaisi Rovaniemen seudulla kunnostaa 16" aluvanteet talvipalloille? Ovat melko karun näköiset Alessiot, pinta lähtenyt käytännössä kokonaan.
Maalaamoitahan täällä on vaikka miten, mutta ei noihin nyt montaa satasta viitsisi laittaa.
Kysy Lapin Metallipinnoitteelta pulverimaalausta.
-
Pitääpä huomenna kilauttaa jos/kun ehtii... saa toki jakaa vinkkejä edelleen. Thanks tästä.
-
Vanha aihe mutta ajankohtainen, mikä maali on volvon takatuupparien aluvanteiden takapinnalla. Pinnassa on mastonin 996 vastaavaa väriä mutta sisäpuoli vedetty jollain harmaalla alunperin. Galaxyt ja geminit ny ainakin.