Onko kenelläkään muuten tietoa, että mihin menee se toinen pinkki johto, joka lähtee PNP-kytkimeltä? Toinenhan minun ymmärtääkseni menee suoraan virtalukolle, mutta siitä liittimestä lähtee kuitenkin kaksi pinkkiä samasta rööristä.
Skeman mukaan toisesta pinkistä löytyy käynnistimen huoltoliitin. Lisäksi siihen voi olla kytketty Motronic, joutokäyntisolenoidi tai -rele, tai suihkutuksen ohjausyksikkö. Tässä tapauksessa veikkaisin viimeistä, eli LH-Jetin pin 30?
Vastusta mittasin niistä virtalukon liittimen piuhoista ja niden mustan ja pinkin välillä on aika tasaseen 160ohmia ja nopeella laskulla 75mA on virtavuodon suuruus tuota kautta johonkin. Ja ei ollu vaikutusta, onko PNP:n liitin kiinni vai irti.
Pinkki on startin solenoidin heräte, mutta musta ei ole maa vaan syöttää erinäisiä oheislaitteita kuten valokytkin, tupakansytytin, turvatyynyn ohjausyksikkö, lämmityslaitteen puhallin, tuulilasinpyyhkimien rele. Voi siinä olla 160 ohmia resistanssia mutta virtaahan siinä ei kulje ellei noitten lankojen välillä ole jännitettä.
Virtalukkohan vain mekaanisesti kytkee/katkoo plussaa eri paikkoihin, ne kytkettävät laitteet ovat itse toiselta puoleltaan maissa. Virtalukon piuhasta toiseen on siten resistanssi rinnakkain kaikkien ko. piuhojen takana olevien laitteiden läpi.