Futurez  Kulkukoira

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 128938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

855_T5R

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #135 : 07.02.2015, 11:41:33 »
Sitä en osaa sanoa, tarkoitin vain ettei mikään rallatus tai roklatus tai toimimattomuus tosiliukkaalla ole normaalia tuolla perällä.
En ole uskaltanu kahtoa mitä perästä löytyy.. Voihan sieltä joku mennä rikkiki .

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #136 : 08.02.2015, 09:39:39 »
Omassa automaatti-ysissä oli myös havaittavissa edellä kuvattua käytöstä. Eli liukkaalla jalka jarrulta ja kevyesti kaasua, sutaisu, lukko kiinni ja perä sivulle. Ei ehtinyt varmaan kierrosta pyörähtää toinen rengas tyhjää...
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #137 : 24.07.2015, 22:32:37 »
Vanha aihe, mutta kerrotaan kokemuksia jos niistä kellekkään on hyötyä. Eli nyt on ajeltu jo jokunen tovi modatulla G80:llä. Omastani on vaan kylmän viileesti hitsattu tuo vastapaino jumiin.



Toimii kuin ajatus paitsi ettei pätki! Toinen pyörä kun vähän sutasee niin samantien pamahataa koko akseli lukkoon ja sitten mennään. Jumiin autolla ei jää ja leikkiminen onnistuu ihan uudella tavalla. Ainut haittavaikutus on liukkaisiin mutkiin kiihdyttäminen. Jos tuo automaatti arpoo pienemmän tupaan niin saattaa olla koko kinderi yhtäkkiä huomaamatta poikittain. Tämäkin tosin helpottuis kunnollisilla renkailla ja ihan oikealla vaihteistolla. Kestosta en osaa sanoa vielä mitään, mutta näin pudjettilukoksi aivan mahtava.  :D

Poissa Tatu P

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #138 : 14.08.2015, 14:13:26 »
Miten on modattu g80 toiminut? Itsellä olis kans mielessä modata tuo ja miettiny että kannattaako vai ei?

Poissa NBM

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #139 : 14.08.2015, 23:02:24 »
Ei kannata, se purkautuu peräkopan läpi radalle. Se on liikkeellelähtö- avustin ja toimii tehtävässään kohtuullisesti. Hanki suoraan torsen, räikkälukko- ruudun kautta kulkematta.

Poissa filth

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #140 : 15.08.2015, 11:34:50 »
Ei kannata, se purkautuu peräkopan läpi radalle. Se on liikkeellelähtö- avustin ja toimii tehtävässään kohtuullisesti. Hanki suoraan torsen, räikkälukko- ruudun kautta kulkematta.
+1 O0

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #141 : 15.08.2015, 12:22:29 »
Ei kannata, se purkautuu peräkopan läpi radalle. Se on liikkeellelähtö- avustin ja toimii tehtävässään kohtuullisesti. Hanki suoraan torsen, räikkälukko- ruudun kautta kulkematta.

Kesä ajettu g80:llä josta vastapaino hitsattu jumiin. Toimii hyvin. Aina piirtää kahdella, ja nappaa välittömästi kiinni. Ei ole vielä edes slickseillä antautunut. Jos autossa g80 perä paikallaan, niin mielestäni kannattaa modata ja ajaa niin kauan ku kestää. Sitte vaihtaa parempaa tilalle ku toi antautuu.

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #142 : 15.08.2015, 15:08:00 »
Kesä ajettu g80:llä josta vastapaino hitsattu jumiin. Toimii hyvin. Aina piirtää kahdella, ja nappaa välittömästi kiinni. Ei ole vielä edes slickseillä antautunut. Jos autossa g80 perä paikallaan, niin mielestäni kannattaa modata ja ajaa.

Plussat tälle. Toimii erittäin hyvin.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #143 : 15.08.2015, 16:56:39 »
Kesä ajettu g80:llä josta vastapaino hitsattu jumiin. Toimii hyvin. Aina piirtää kahdella, ja nappaa välittömästi kiinni. Ei ole vielä edes slickseillä antautunut. Jos autossa g80 perä paikallaan, niin mielestäni kannattaa modata ja ajaa niin kauan ku kestää. Sitte vaihtaa parempaa tilalle ku toi antautuu.
Noinhan se toimii modaamattomanakin, paitsi jos on tarve saada piirtämään kahdella maantievauhdissakin. ::)

En tiedä johtuuko perästä, mutta talviliukkailla pikkuteillä G80 on selvästi levottomamman oloinen kuin kitkalukollinen, vaikka taka-akselilla on paremmat renkaat ja farkkukorin verran enemmän painoa. Toki tehoeroakin on +50 hv, mutta huomaa juuri pintakaasulla lipuessa kun ei ole tarkoituskaan höyhentää.  ???
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #144 : 15.08.2015, 19:35:25 »
Noinhan se toimii modaamattomanakin, paitsi jos on tarve saada piirtämään kahdella maantievauhdissakin. ::)

En tiedä johtuuko perästä, mutta talviliukkailla pikkuteillä G80 on selvästi levottomamman oloinen kuin kitkalukollinen, vaikka taka-akselilla on paremmat renkaat ja farkkukorin verran enemmän painoa. Toki tehoeroakin on +50 hv, mutta huomaa juuri pintakaasulla lipuessa kun ei ole tarkoituskaan höyhentää.  ???

Mulla ei ole mitään väliä miten toimii talvella, mutta kesällä toimii kyllä loistavasti. Tehot n.450hv, joten joskus on ollut tarvetta yli 40km/h nopeuksissa kunnon lukolle.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #145 : 15.08.2015, 22:47:08 »
Ehjä G80 toimii riittävän nopeasti ettei se tuhoudu, se on ilmeisen tarkka että se muokattavaan limppuun kiinni ottava pyörivä härdelli on puhdas ja herkästi liikkuva, jos tuo verme pääsee takeltamaan ja antaa reilun pyörimisnopeuseron renkaisiin ennenkun lyö kiinni, osia hajoaa aika pian. Näin oon päätellyt kun noita oon jokusia levittäny pöydälle, kaikki missä ei ole ollut tervakerrosta näissä osissa on ollut myös muilta osin ehjiä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #146 : 15.08.2015, 23:20:23 »
G80 kitkapinnat ovat metallia.
Kun G80 lukitsee niin se tekee sen heti
Lukituskäskyn saatuaan vetari pääsee pyörähtämään max 1/4 kierrosta
Tämän jälkeen vetarit ova yhtä puuta
+Hyvä että lukko hajoaa ennen vetareita
+Hyvä että vetarit hajoaa ennen kardaania
- Ei ole kiva jos kardaani tulee matkustamoon
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #147 : 15.08.2015, 23:38:50 »
G80 kitkapinnat ovat metallia.
Kun G80 lukitsee niin se tekee sen heti
Lukituskäskyn saatuaan vetari pääsee pyörähtämään max 1/4 kierrosta
Tämän jälkeen vetarit ova yhtä puuta
+Hyvä että lukko hajoaa ennen vetareita
+Hyvä että vetarit hajoaa ennen kardaania
- Ei ole kiva jos kardaani tulee matkustamoon

Jaa mulla oli kyllä mun mielestä ihan kitkapakat siellä... Ei montaa, mutta tästä näkee

-Kuivalla asvaltilla pieni viive, pamahtaa päälle (kytkinpommi efekti) = menee poikittain miehekkäästi, rasittaen voimansiirtoa aika kovin...
-Ei kestä kauaa hassuttelua
-Aika agressiivinen ajaa, liukkaalla poikittain ärsyttävän helposti, rasittavaa käyttiksessä automaatilla
-Jää "enemmän jumiin" talvella kun torsenilla (pyörän pitää sutasta ennenkuin vetää kahdella, jolloin menetetty jo yhdeltä renkaalta pito)
-Ei kestänyt kolmoselta neloselle loivassa kaarteessa sudittelua märällä, levis sieltä niitä pikku rattaita ja juttuja. Ainoot ehjät oli välitys ja lukon kuoret. Eteenpäin kulki silti.

+Halpa/ilmainen
+Huomattavasti parempi kuin avoin
+Hiljainen vrt räikkälukkoon

Pyörintä nopeus ero pitää olla n.120rpm, ainakin Gm/Eatonin videoissa.
Tästä johtuu ns. viive.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #148 : 16.08.2015, 08:27:24 »
Jaa mulla oli kyllä mun mielestä ihan kitkapakat siellä... Ei montaa, mutta tästä näkee

Oletko purkanut oman lukkosi?
Minä olen yhden purkanut eikä siellä ollut orgaanisia kitkapintoja
Voi tosin olla että pinnat olivat kuluneet pois

Tuossa videossakaan ei mielestäni kitkapintoja näy
https://www.youtube.com/watch?v=6Zit49L-7_A
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #149 : 16.08.2015, 10:29:33 »
Oletko purkanut oman lukkosi?
Minä olen yhden purkanut eikä siellä ollut orgaanisia kitkapintoja
Voi tosin olla että pinnat olivat kuluneet pois

Tuossa videossakaan ei mielestäni kitkapintoja näy
https://www.youtube.com/watch?v=6Zit49L-7_A

Kyllä purin lukon ja niissä oli sellainen orgaaninen pinta. Muutamista oli se poistunut kulumalla ja yksi levy oli poikkikin.
Lukko voi olla vielä kaverin tallilla metalliromussa, otan kuvia jos on säilynyt.

Videossa ei pureta tuota pakkasysteemiä.

Luultavasti sulla oli pinnat kuluneet pois?

Tuossa näkee nuo pinnat ja pakat.

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Carcom Oy  Ateho