KL-varaosat  Race.fi

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 129079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #150 : 16.08.2015, 10:33:44 »
Näitä taitaa olla kahta mallia? Olisin alunperin itsekin väittänyt, että ei ole mitään kitkamateriaalia, mutta nuo kuvat nähtyäni en väitäkkään mitään :) Kaksi tällaista olen purkanut ja puhdistanut ja niissä kummassakin oli erilaiset kitkalevyt, mitä noissa kuvissa, eikä ollut mitään kitkamatskua.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #151 : 16.08.2015, 23:53:34 »
Samaa mallia ne on kaikki? Korvallisissa "vetolevyissä" on hiilikuidusta pinnat, näkee nätisti, kun katsoo korjaussarjoista kuvia, esim ebay

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #152 : 17.08.2015, 08:10:27 »
Hyvin tuntui lukko toimivan vaikka minulta oli kulunut kitkapinnat pois
Levyissä oli karhennus/ristikko kuvio
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #153 : 17.08.2015, 08:28:54 »
Hyvin tuntui lukko toimivan vaikka minulta oli kulunut kitkapinnat pois
Levyissä oli karhennus/ristikko kuvio

Just tuollaisia mäkin olen vaan nähnyt. Korvalliset levyt olivat ihan kauttaaltaan ristikkokuvioitu.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #154 : 17.08.2015, 17:04:05 »
Just tuollaisia mäkin olen vaan nähnyt. Korvalliset levyt olivat ihan kauttaaltaan ristikkokuvioitu.

Ehkä sen takia niihin myydään ehostus sarjoja...  ;)

Eikä noita kitkallista levyä montaa ole, ja niissä sellanen jännä pinta. Ei ihan kuten normi kitkaperässä, mutta ei se mitään pelkkää metallia ole.
Luulisi ettei metalli vastaan metallia pitäisi kummoisesti.

Pakan kun purkaa siellä on enemmän noita metallisia kun ns. "kitkallisia". Ebay myyjän mukaan niissä joku hiilipinnoite tai vastaava.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #155 : 17.08.2015, 22:03:58 »
Metallipintaisissa kitkalevyissä (esim. Dana) on sintrattu kitkapinta, sellainen messingin värinen. Silläkin urituskuvion mallilla oli joku taika siihen lukon käytökseen, en nyt vaan äkkiä muista miten ne meni.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #156 : 11.09.2015, 22:48:08 »
Kuulin tuossa mutkan kautta että danan kitkalukossakin on tavattu puhtaasti metallisia ristikkopintaisia levyjä
-Onko sitten joku laittanut vahingossa väärät levyt, rakentanut ärhäkämmän lukon tai onko kitkapinnat tosiaan kuluneet pois?
Kuva yhdestä kitkalukosta. Ei ole kitkapintoja eikä ristikoita



Myös G80 tuli verstaalla vastaan. Jos jaksan olla reipas niin voin laittaa kuvia sen kitkalevyistä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #157 : 11.09.2015, 23:02:58 »
-95 960:in G80:ssä oli ristikoidut kitkalevyt, toistaseks eio ollu mun purkamissa kitkaperissä vielä moisia.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #158 : 12.09.2015, 21:10:35 »
Metallipintaisissa kitkalevyissä (esim. Dana) on sintrattu kitkapinta, sellainen messingin värinen. Silläkin urituskuvion mallilla oli joku taika siihen lukon käytökseen, en nyt vaan äkkiä muista miten ne meni.

Onhan niitä metallisia kitkapintoja, esim. kuorma-autopuolella volvo on vaihelaatikon synkroissakki niitä käyttäny. Kuulema kestäävät patremmin, mutta öljyissä joutuu olemaan tarkempi...
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
G80 lukon toiminta
« Vastaus #159 : 27.02.2016, 16:23:48 »
Keskustelua G80 lukosta siirretty tänne projektipuolelta / Acke
Ja hei! G80 HITSAUS EI NÄKYNY JARRUTESTERISSÄ! että puhukaa vaan paskaa ja purkakaa perämurikkanne atomeiksi ;D
Ei se G80 mikään 100% lukko ole. Hitsattu perä on ihan eri asia.

G80 on aina päällä alle 40 vauhdissa, eli aina ennenkin ollu jarrutesteissä päällä, hitsaus tekee vain sen että pitää pidemmälle. JOS pitää.
« Viimeksi muokattu: 01.03.2016, 13:41:36 kirjoittanut Acke »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: G80 lukon toiminta
« Vastaus #160 : 27.02.2016, 17:22:32 »
Ei se G80 mikään 100% lukko ole. Hitsattu perä on ihan eri asia.

G80 on aina päällä alle 40 vauhdissa, eli aina ennenkin ollu jarrutesteissä päällä, hitsaus tekee vain sen että pitää pidemmälle. JOS pitää.

Jep, siellä on kitkapakka sisällä. Mikä ei tuu kestämään kauaa isommissa nopeuksissa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: G80 lukon toiminta
« Vastaus #161 : 27.02.2016, 18:30:17 »
Taitaa jäädä vakiopumpulla tuo turbon vaihdon hyöty melko olemattomaksi, koska siinä ei tuotto tule kunnolla riittämään. Lisäksi M47 ei todennäköisesti ole tuon koneen perässä pitkä-ikäinen.

syöttö oli vitun pienellä ja silti jakso kiertää vitun hyvin.
kiertäähän se kun kone ei kuormitu, mutta ajossa ei jaksakaan sitten  kulkea...
« Viimeksi muokattu: 27.02.2016, 23:06:49 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: G80 lukon toiminta
« Vastaus #162 : 27.02.2016, 21:59:08 »
Miksi ihmeessä G80 hitsaus näkyisi jarrutestissä, ja mitä paskaa meidän pitäis puhua? Nähdäkseni se on sulla ihan hyvin hanskassa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 lukon toiminta
« Vastaus #163 : 27.02.2016, 22:53:59 »
Ei se G80 mikään 100% lukko ole. Hitsattu perä on ihan eri asia.

G80 on aina päällä alle 40 vauhdissa, eli aina ennenkin ollu jarrutesteissä päällä, hitsaus tekee vain sen että pitää pidemmälle. JOS pitää.
taitaa g80 lukittua vain riittävän pyörimiseron jälkeen,  muutenhan tuo on avoin perä.
 http://m.youtube.com/watch?v=KbMZ9vcYVSg

Poissa ana740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • Hurjimmista myllydeekuista myllyin deeku.
Vs: G80 lukon toiminta
« Vastaus #164 : 28.02.2016, 16:33:03 »
tarkotin lähinnä sitä kun jotkut lyttäs heilurin lukkoon hitsaamisen sillä että lukko ei irota ollenkaan, koska sen keskipakospakan siivet ei irrotu siitä, ja joo o.. kyllä se lukko ei ole päällä aina alle 40 vauhissa:DDD opiskelkaa..

 

Autoracing  KL-varaosat