Samppasport  Futurez

G80 liikkeellelähtölukon toiminta & modifiointi

  • 222 Vastauksia
  • 129084 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #75 : 27.09.2012, 18:24:28 »
Onko tuo ruuvin reikä kylmästi vain porattu tuohon?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

EVO8

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #76 : 27.09.2012, 18:30:24 »
Onko tuo ruuvin reikä kylmästi vain porattu tuohon?

On

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #77 : 27.09.2012, 18:31:47 »
Kätevää. Täytyypä kokeilla.  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #78 : 03.10.2012, 17:55:18 »
Varmaankin G80 on vakiona turvallisuussyistä sellainen kun on. Kun perää irtoaa kovassa vauhdissa saattaa tulla ohjelmaa. Uraiset ja jääpolanteiset tiet vaatii tarkkuutta tehoista riippuen. Toisaalta varsinkin talvella ohitukset onnistuu ripeämmin.   

Tämä yksinkertainen modi on ollut 3 vuotta käytössä ja kohtuu voimalla on koeponnistettu mutta G80:stä tuskin voi suositella radalle tai riftinkiin.

LS öljyä on käytetty syystä että on taipumus toimia hieman kulmikkaasti kuten aikaisemmin on kirjoitettu. Sitä ongelmaa ei tuolla öljyllä ole esiintynyt ollenkaan. Johtuuko sitten öljystä ja vaikuttaako perän ikään sitä en varmuudella os. Nyt tuli laitettua Mobil 75-90 synt. Katsotaan muuttuuko käytös ilman lisäainetta.

Joo, käytökseltäänhän nämä tuppaa vähän kulmikkaita olemaan. Viime syksyllä pari kertaa vaihdon perään Volvon suosituksenmukaiset öljyt ja ehkä hieman parannusta tuli lukon toimintaan. Vanhat olivat hyvin likaiset ja mustat. Kiinnostaisi tietää paljonko eri öljyillä pystyy vaikuttamaan asiaan (pehmeämpi ja täsmällisempi kytkeytyminen). Voisin olettaa että hieman jäykemmillä öljyillä mentäisiin parempaan suuntaan. Kenelläkään kokemuspohjaista, varmaa tietoa asiasta?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #79 : 04.10.2012, 03:39:16 »
Tuolla sanotaan, että lähtisi pois päältä n. 40kmh vauhissa? Katsokaas tämä video omasta G80 käyttäytymisestä..

http://www.youtube.com/watch?v=6o64NRBiW6I&feature=youtu.be

Eli Kyseessä täysin koskematon g80 ja videossa tarjotaan märällä kolmosta rajottimelle ja persettä tarjoaa mukavasti sivulle vaikka mittarissa on sutimisen ansiosta melkein 160km/h ja todellisuudessa vauhtia videossa parhaillaan semmoinen 110km/h

Eli jos nyt vaikka ajelen viitostiellä sitä satasta ja laitan kolmosen uuniin painan lapun lattiaan, niin hyvin lukottaa ja poikittain mennään.

Kun taas jos yrittää "driftata" (eli jyrkässä mutkassa/kaarteessa lappulattiaan kuivalla tahi märällä) niin ei puhettakaan lukottamisesta  :nohnoh

Edit: Viisaammat kertokoon "mita tama on" ?
V70 D5
850 T5
145 T5

hevonen

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #80 : 04.10.2012, 07:56:53 »
Ootko nyt ihan varma että se satasesta lyö lukon päälle? Kyllähän se poikittain menee ilman lukkoakin ja varsinkin silloin. Jos on lukko päällä suorassa vedossa, eihän se heti ole kahva edellä.
En oo ainakaan suoraanajovehkeiden niin nähnyt käyttäytyvän...

Ei se neljässäkympissä mene pois päältä jos on veto päällä, se ei vaan enää kytkeydy päälle sen ylitse olevassa nopeudessa.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #81 : 04.10.2012, 14:13:08 »
Entä onko kellään ongelmia saada lukkoa poispäältä? Välillä tuntuu, että olisi yhtäpuuta, jos vaikka parkkipaikalla veivaa..



Ei se neljässäkympissä mene pois päältä jos on veto päällä.

Eikös vetokatkea kun vaihdetaan vaihdetta, vai?
« Viimeksi muokattu: 04.10.2012, 14:18:56 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

hevonen

  • Vieras
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #82 : 04.10.2012, 14:22:26 »
Entä onko kellään ongelmia saada lukkoa poispäältä? Välillä tuntuu, että olisi yhtäpuuta, jos vaikka parkkipaikalla veivaa..

Eikös vetokatkea kun vaihdetaan vaihdetta, vai?
Ei jos on nopee vaihto, vaatii sellasen pappavapailun... :D

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #83 : 04.10.2012, 14:31:23 »
Eikös vetokatkea kun vaihdetaan vaihdetta, vai?

G80 yleensä automaatin perässä = katkeamaton voimayhtälö

edit: automaatti nykyään yhdys sana
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #84 : 04.10.2012, 15:00:32 »
Entä onko kellään ongelmia saada lukkoa poispäältä? Välillä tuntuu, että olisi yhtäpuuta, jos vaikka parkkipaikalla veivaa..

Eikös vetokatkea kun vaihdetaan vaihdetta, vai?
Kyllä se monessa on jäänyt päälle, omissa parissa ja kavereidenkin romuissa. Ajaa suoraan tarpeeks kovaa niin irtoaa.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #85 : 04.10.2012, 16:02:23 »
Kyllä se monessa on jäänyt päälle, omissa parissa ja kavereidenkin romuissa. Ajaa suoraan tarpeeks kovaa niin irtoaa.
Tai pakittaa parikytä senttiä
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #86 : 04.10.2012, 16:07:46 »
Tai pakittaa parikytä senttiä
Ei oo tullukkaan edes mieleen kokeilla tuota. Täytyy kokeilla.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #87 : 05.10.2012, 00:08:58 »
Tai pakittaa parikytä senttiä

Ei se kyllä välillä irtoo tuolleinkaan.. :O
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #88 : 18.10.2012, 11:47:02 »
Tähän jos joku viisaampi olisi vielä vastannut jotain tyhjentävää :-\


Joo, käytökseltäänhän nämä tuppaa vähän kulmikkaita olemaan. Viime syksyllä pari kertaa vaihdon perään Volvon suosituksenmukaiset öljyt ja ehkä hieman parannusta tuli lukon toimintaan. Vanhat olivat hyvin likaiset ja mustat. Kiinnostaisi tietää paljonko eri öljyillä pystyy vaikuttamaan asiaan (pehmeämpi ja täsmällisempi kytkeytyminen). Voisin olettaa että hieman jäykemmillä öljyillä mentäisiin parempaan suuntaan. Kenelläkään kokemuspohjaista, varmaa tietoa asiasta?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: G80 liikkeellelähtölukon modifiointi
« Vastaus #89 : 18.10.2012, 12:47:07 »
Tähän jos joku viisaampi olisi vielä vastannut jotain tyhjentävää :-\

Kai se toiminta voisi parantua, kun shimmaisi kaikki välykset kitkalevyistä mahdollismman pieniksi ja keventäisi niiden pikkuvastapainojen jousta. Niiden pikkupainojen liikehän saa lukon lukittumaan, eli jos ne saisi aukeamaan herkemmin, niin kenties lukko ei vaatisi niin paljoa sutimista lukittuakseen.

Tulee jostain syystä mieleen Myytinmurtajien jakso, jossa he yrittivät todistaa vääräksi väitteen, etteikö paskaa muka pystyisi kiillottamaan.

 

Futurez  Kulkukoira