Autodiagnoosi  Carcom Oy

Amazon -70 budget sport

  • 176 Vastauksia
  • 83309 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #60 : 29.08.2015, 17:15:23 »
Uteliaisuutta mutta mitäpä tuolle Blaupunkt Frankfurtille tehty? Radiossa siis Ula taajuudetkin omasta takaa. Mutta mukava lukea näitä projekteja jossa tapahtuu.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #61 : 29.08.2015, 21:03:25 »
Onko budjetti rakentajalla tietoa minkälaisilla pulteilla pitää naittaa nuo rocketit amazoniin ja mistä sellaiset budjettiin parhaiten sopivat löytyvät? Mulla on odottanut samanlainen setti amazonin alle laittoa jo kauan. Tai vanteet oli ennen kuin auto... Auto on vielä atomeina joten ensimmäinen pään vaiva tä ei ole ollut. Jollain kartio-holkki-prikka-pulteilla kait pitäis laittaa

Ensiksi, hienoa että jollakin on yhtä huono maku kuin itsellä. Ei tunnu enää niin yksinäiseltä. Rouva kotona (jolla on omasta ja äitinsä mielestä absoluuttinen sisustussilmä) kun kertoo miten karsea maku mulla on ja kaikki mitä ostan - no niitä ei vain voi käyttää. Tosin nykyisin himpessä meillä on ilmeisesti aivan kaamea sisustus kun lähes kaikki rouvan Ikea skeida lensi fjonkkaan ja mun ulkomaan kämpän kamat Suomessa asuntoja konsolidoitaessa tuli käyttöön.

Mutta asiaan. Otin pari kuvaa pulteista.





Ainakin Cragareita on tehty useilla eri pulteilla, Rocketeista en tiedä. Valitettavasti mulla on nyt talliprojekti täällä landella päällä ja tuumanen mauser on jossakin, en aio sitä ryhtyä etsimään ryönäläjästä ja ei mitään hajua miten saisi mitat. Cragarin pultteja on satavissa nettikaupoista helposti, kuukkeloit vaikka 'Cragar SS bolts' tai jotain. Luulisi että tulee bingo. Jos sulla ei oo kiire ja et halua tullin kautta pyörittää, niin pulttien tilaaminen onnistunee jenkkien sisällä ja toimitus Suomeen sillein sopivasti. Mutta tämä vaihtoehto kestää, kun sukulaiset ei ymmärrä autoista mitään eikä tänne tule kesäisin usein itseään itikoille syöttämään eikä talven loskasta nauttimaan.

Uteliaisuutta mutta mitäpä tuolle Blaupunkt Frankfurtille tehty? Radiossa siis Ula taajuudetkin omasta takaa. Mutta mukava lukea näitä projekteja jossa tapahtuu.

Tää Blaukkari on kierrätetty jonkun suomalaisen korjauspajan kautta, joka on repinyt kaikki mahdolliset tehtaan tarrat pois. Tiedä vaikka jos joku onnellinen on hankkinut Mannen Marketin tms kautta, jossa turhat tiedot kuten sarjanumero on poistettu vähän niin kuin manuaalisen TOR verkon kautta bitcoinien hankkimiseksi. Poppikoneelle en ole tehnyt muuta kun kaverin ohjeiden mukaan revin vielä kiinni olleen koksukaapelin auki dipoliantenniksi ja testasin toimiiko. Ainakin ne pari valmista ULA-kanavaa sai säädettyä jopa kellarissa. Poppi soi. Tää lisäasemien kytkeminen on phase 2 proggis. Ensi talvella olen ajatellut duunailla Joonasta alhaalta päin ja sitten tehdään temppuja etukautta eli konehuonetta. Poppikone ei oo ekana listalla kun minä en sähköistä muuta ymmärrä kun että se on harmaata savua jossa on kipinöitä mukana ja joka kulkee niissä johdoissa. Normaalisti kipinät tai savu ei näy, mutta sitten jos tekee jotain mitä ei kannata tehdä (arvannet että en oo näissä ekakertalainen), niin ensin näkyy kipinää ja sitten se savu tulee sieltä letkusta ulos. Tässä tuotteessa mukana on myös haju ja myöls maku, mutta itse en oo maistellut. Voin kysyä miten niitä ula asemia kytketään lisää kaverilta, jos suostuu kertomaan. Kuulemma kuitenkin helppo juttu.

Tptesit että projektissa tapahtuu, itse en olisi niin varma tapahtuuko nyt budget sport projektissa mitään. Mulla on vakaa aikomus saada korjattua landella talli kuntoon ja se on mielessä joka päivä toisena asiana. Ekasta kun ei  miehille tarvitse avautua.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa OoHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • Riihimäki
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #62 : 30.08.2015, 15:43:55 »
Käyttökelpoista mutteria saattaa  löytää kotosuomestakin
http://www.nippelit.fi/1st/html/default.asp?id=3029&editmode=showmain&s=1&p_id=251

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #63 : 21.10.2015, 08:50:02 »
Amazonin kimppuun on taas päästy syksyn koittaessa, tosin perinteisesti kesän proggikset on venyneet ja hieman kevyemmällä poltteella on joutunut aloittamaan. Hitsaukset valmistui syyskuun lopulla. Jälkikäteen miettien oli meikäläiselle epätyypilliseen tapaan harvinaisen järkevä ratkaisu tukeutua osaavampaan vaikeiden kohtien kanssa. Esim etulokasuojien alaosan kiinnitukset eivät ole ihan triviaaleja jos ja kun niitä joutuu elvyttämään. Omalta kohdalta molemmilta puolilta ne olivat mädäntyneet siten että ei niistä edes ukkomustalainen olisi ottanut selvää miten ne pitäisi olla kiinni korissa. Puhumattakaan että saisi niin että istuisivat edes puolen sentin tarkkudella ilman purkillista kittiä. Nyt on kunnolliset.



Haun sovin syyskuun viimeiselle päivällä. Se oli vielä sitä aikaa kun handut ei jäätynyt illalla liinan lukkoon eikä räkätippa nenän päähän pellon laidalla autoa trailerille nostaessa raikkaan pohjoistuulen puhaltaessa. Valoisaakin oli sen verran että ajattelin helppo homma ja tää menee lähes yhtä nopeasti kun vanhan äijän temput makuuhuoneessa. Toiveikkaana matkaan lähdettiin ja kaikki toimi kuin unelma. Paitsi hakupaikan pihalla kuului suhinaa kun autosta nousin.  Siinä sitten katsomaan että rengasko mennyt. Oikein arvattu ja tietty mukana ei ollut kuin ultramoderni autoteollisuuden innovaatio uusavuttomille eli kompura & muussipullo. Sellaiset sisään kun ei viitsinyt katsoa mikä on kun trailerikin oli perässä. Ei muuten pitänyt. Pakko oli ottaa traileri irti, auto ylös ja huomata että rengas revennyt sisäpuolelta. Oli kulunut epätasaisesti, pintaa oli vielä keskellä jotain 3 milliä. Onneksi kuitenkin löytyi kaveri joka suostui ihan omaehtoisesti tuomaan mulle toisen subarun renkaan jolla pääsi pois. Näin siis siisti parin tunnin keikka meni seuraavan vuorokauden puolelle ja bonuksena ihmeteltiin uusia renkaita ja aurauskulmia seuraavat illat. Jos jotain hyvää niin tällä kertaa kävi tuuri. Moottoritiellä paukku siten että lähimpään risteykseen on jotain 5 km olisi ollut lähes päävoitto näissä autoarpajaisissa. Siinä ihmettelet pimeän saapuessa että miten tän yhdistelmän saa täältä pois kun meinaa hieman hämärtää, kaikki on kiinni ja ihmiset nukkumassa. Eikä tää liikennekään paljon rauhaa anna touhuta siinä Etelä-Suomalaisen moottoritieidyllin keskiössä.  Kun todennäköisesti nää on jotain  sellaisia juttuja, että joku C-luokan hinnat alkaen –ajokortti ei riitä, vaan pitää olla Euroopan komission direktiivin mukainen C.69.XXX luokan kortti sen toteamiseksi, että kaveri voi vääntää itsensä erilaisiin asentoihin kärryä irroittaessaan moottoritien reunalla liikenteen soljuessa metrin päässä ja kärryn kytkemiseksi toiseen vetoautoon kuorma päällä.

Tunnelmakuvien räpsiminen siirron venyessä  oli ehdottomasti se juttu mihin keskityttiin ja panostettiin, joten näitä fotoja sitten piisaa vähemmän tästä vaiheesta. Kun mulla ei oo mitään selfiekeppejäkään, oon vaan tottunut yhden miehisen kepin käyttöön. Toistaiseksi se on riittänyt oman egon pönkittämisessä.

Ensimmäinen työ hitsausten jälkeen oli levitellä korikittiä konttiin. Ihme kyllä viime talvena kabiinin saumoja kittaillessa ylijäänyt tuupi ei ollut jämähtänyt vaan ulos tuli käyttökelpoista tavaraa. Kyseessä kun kuitenkin on Motonetistä haettu ranskalainen laatutuote (siis motonetista ranskalaista toimivaa stuffia, kaikkea sitä kokee kun vanhaksi elää). Tietty vielä ei ole päällistervaa levitetty, eli sitten vasta kokeillaan onko tuote jotain sellaista patonkimaan miranolia joka ei kuivu ikinä ja joka ei tartu muuhun kuin handuihin & haalareihin. Muutoin seuraavat askareet paksissa on hioa hieman ruosteita pois ja levitellä päällystervat. Jos saisi edes jotain valmiiksi.



Kuvassa annitrolit muhimassa nopeutettuna sisätilalämppärin avulla

Hitsausten päälle on roiskittu laadukasta Motonetin sinkkimaalia paukkupuollosta ja ihmettelin pitäisikö se hioa pois kitin tarttuvuuden parantamiseksi. Ainakin decovärissä totesivat että ei tarvitse, ota tästä spesiaali-kilikoli-ruiskukittiä päälle (2 kybää oiskohan tuo nyt S vai XS koon pullo). Evästivät myös että on hyvää kamaa kitin päällekin suojaamaan. En muista tuliko kannustusta roiskia kunnon kerros joka paikkaan, kun nuo purkiin littyvät kaupalliset numerot sellaista hieman ennustivat. Itsellä kun muisti on varsin valikoiva, varsinkin silloin jos pystyy päättelemään seurauksena  fyffen virtausta lompsasta poispäin. Onneksi ei tarvitse kovin monta pullo läväyttää kun sen verran vähän on vetelyä ja kittitöitä. Maalari tekee kuitenkin pohjien viimeistelyn, jos tää sinne asti joskus eksyy. Ainakin toistaiseksi saa tekijän käsityön jälki näkyä, noin niin kuin naistenlehtiä lainatakseni ja osoittaakseni että ei tässä ihan trenditiedoton olla. Tässä vaiheessa luulen että kahden kilon kittipurkilla pärjää mainiosti ja lopun voi jättää toiveikkaasti kuivumaan seuraavaan projektiin (vaikka olen jo kolme kertaa aiemmin vannonut että seuraavaa projektia ei tule).

Bensatankkia putsailin varmuuden vuoksi sitruunahapolla kun pientä kukkaa sielläkin näytti olevan. Kun sitten huuhtelin tankkia niin useamman bensasuodattimen ruskeat täytteet sai pois kaadettua. Eli perinteisen uuselvytetyn auton käyttöönoton jälkeisen 25 kilometrin välein suoritettavan filtterin vaihdon ja kaasareiden putsaushuollon ehkä välttää. Jotain keltaista jauhoa sinne jäi, nyt sitten arvotaan onko se sellaista kamaa joka läpäisee hyvin motonetin halvimman mutta tutun laadukkaan filtterin. Muttei enää kaasareita. Tai mitenköhän sitruunahomeesta pääsisi eroon. Jos jollakin on visiota tukkiiko keltainen jauho jotain ja mitä pitäisi tehdä, niin voisi vaikka avautua. Tässä vaiheessa kaiken touhuilun jälkeen on huomannut että ihmisen elo on liian lyhyt kaikkien virheiden tekemiseen itse. Varsinkin kun tapana on ollut tehdä ne muutamaan kertaan.



Näihin tunnelmiin tältä erää. Harrastekausi on taas alkamassa ja ehkä tääkin hanke etenee nilkuttaen kohti tuntematonta mutta huikean ylevää päämäärää niin kuin nää meidän poliitikkojen touhut. Eli siis päin v***ua.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #64 : 21.10.2015, 11:25:35 »
Moro, suosittelen tohon tankkiin sellaista pinnoitetta sisäpuolelle, mitä kuulemma jenkitkin käyttää sotahommissa, se kuulemma paikkaa jopa pienet reiät jos sattuu jotain syöpymiä olemaan minkä pohjalla on se neulanpäänkokoinen reikä yleensä. En nyt muista nimeä, mutta googlella varmaan löytyy, ja niinkuin arvata saattaa niin halpaahan se ei ole. Siinä tulee mukana sellainen pohjustusaine, jotain happoohan sekin on, ja sitten se pinnoite kaadetaan tankkiin ja pyöritellään tankkia. Yhden moottoripyörän tankin oon joskus käsitellyt ja siitä tuli ainakin hyvä, ei liukene bensaan, eikä oo tankista irronnut mitään pashaa kiertoon.
Edit: tollasta; http://mve-online.com/product_info.php/polttoaines%C3%A4ili%C3%B6/polttoaines%C3%A4ili%C3%B6n-pinnoitussarja-40l-p-803

Mitä muuten tulee vanhojen miesten temppujen nopeuteen makkarissa, niin vaikken itse vielä ihan vanhaksi lukeudu, vaikkakin nopeasti keski-ikäistyväksi, niin eikös toi vanhemmiten vie aina vaan enemmän aikaa, esilämmityksineen samaa luokkaa kuin höyryveturin käyttöönotto, kauan pitää lämmittää ennenkuin saa paineet pyttyyn ja voi lähteä ajamaan. Ja sittenkin sillä voi kyllä vaikka vetää junaa, muttei voi työntää mitään :D
« Viimeksi muokattu: 21.10.2015, 11:36:18 kirjoittanut Ville K »
Volvo PV&Duett

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #65 : 21.10.2015, 15:17:01 »
Bensatankkia putsailin varmuuden vuoksi sitruunahapolla kun pientä kukkaa sielläkin näytti olevan. Kun sitten huuhtelin tankkia niin useamman bensasuodattimen ruskeat täytteet sai pois kaadettua. Eli perinteisen uuselvytetyn auton käyttöönoton jälkeisen 25 kilometrin välein suoritettavan filtterin vaihdon ja kaasareiden putsaushuollon ehkä välttää. Jotain keltaista jauhoa sinne jäi, nyt sitten arvotaan onko se sellaista kamaa joka läpäisee hyvin motonetin halvimman mutta tutun laadukkaan filtterin. Muttei enää kaasareita. Tai mitenköhän sitruunahomeesta pääsisi eroon. Jos jollakin on visiota tukkiiko keltainen jauho jotain ja mitä pitäisi tehdä, niin voisi vaikka avautua. Tässä vaiheessa kaiken touhuilun jälkeen on huomannut että ihmisen elo on liian lyhyt kaikkien virheiden tekemiseen itse. Varsinkin kun tapana on ollut tehdä ne muutamaan kertaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Näihin tunnelmiin tältä erää. Harrastekausi on taas alkamassa ja ehkä tääkin hanke etenee nilkuttaen kohti tuntematonta mutta huikean ylevää päämäärää niin kuin nää meidän poliitikkojen touhut. Eli siis päin v***ua.
Lähtisikö tuo sitruunahome/jauho pois jos käsittelis tankin fosforihapolla?. Ainakin mopofoorumin puolella on ollut jotain puhetta, että ainakin mopojen tankit kannattaa käsitellä fosforihapolla sitruunahapon sijaan. Sitruunahappo käsittelyn jälkeen käsitelty pinta pitäisi heti suojata jollain, koska uudelleen ruostuminen alkaa uudestaan. Voi olla jo seuraavana päivänä uudelleen ruosteessa koko tankki. Fosforihapolla oikein käsittelyn jälkeen jää tankkiin suojaava fosfaatti-pinta joka estää ruostumista. Oikein käsittely tarkoittaa, ettei saa kuivua pintaan se aiheuttaa sitten ruostumista.
« Viimeksi muokattu: 22.10.2015, 01:49:50 kirjoittanut Dmies »

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #66 : 21.10.2015, 15:20:54 »
Toi mobitiven satsissa oleva happo tais olla just fosforihappoa.
Volvo PV&Duett

Poissa badmoosecycles

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #67 : 21.10.2015, 18:26:44 »
Mä oon käyttäny tankeissa etikkaa. Jos etikalle tulee liian paljon hintaa niin sitten sitä voi laimentaa vedellä, menee vaan vähän kauemmin. Etikan jälkeen kunnon huuhtelu ja sitten soodaa(ja vettä) perään demilitarisoimaan ruosteen kanssa sotiminen.
Noi sisäpinnotus aineet on tyhmän kalliita enkä oo ainakaan mopon tankeissa huomanu että semmoselle tarvetta olis.
Kandee sitten vetää tankki aina täyteen jotain ainetta, eikä jättää puolitiehen.
Ketorin ei riitä kun lähtee älli. Se on VolvoSpeciaali ja triplaMälli.
https://www.facebook.com/kaljakuusi/

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #68 : 21.10.2015, 21:20:18 »
En noista hienommista tankin käsittelyistä tiedä, mutta vanhan ja halvan konstin tiedän millä saa irtoavan pintaruosteen ym. poies. Pari kolme kourallista M12-muttereita (tai Amazoniin tuumakokoisia?) dieseliä litra tai pari ja korkki kiinni sekä putket tukkoon. Sitten koko komeus sidotaan betonimyllyyn ja annetaan pyöriä useampi tunti. Välillä vaihtaa uutta polttoainetta ja asentoa. Mutterit "hioo" tankin pintaa pyöriessään ja ne on helppo ravistella täyttöaukosta ulos. Lopuksi perusteellinen huuhtelu.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #69 : 21.10.2015, 23:40:04 »
Voihan naisen sukupuolielin ja pari ärräpäätä päälle. Sitä kun kuvittelee olevansa fixu niin tekee asiat just niin perse edellä puuhun kuin vain voi. Onneksi tuli avauduttua tällä palstalla niin sai vihjeitä. Olisi näköjään kannattanut opetella aikoinaan koulussa kemian tunnilla muutakin kuin miten sokeri hajoaa hapettomassa tilassa ja sopivalla bioreaktorilla. Menee näköjään uudelleen puhdistukseen. Jos jotain hyvää, niin eipähän tarvinnut tihentää normaaleja bensafiltterin ja kaasarin huoltoväliä aiemmista kokemuksista.

Pulttikonetta käytin ranskiksessa tankin puhdistuksessa ja se toimi hyvin. Nyt Volvossa oli tarkoitus mennä toisella tavalla kun ruostetta näytti olevan niukasti. Sitä kun on jotenkin tottunut olemaan vanhempi happo.

Edit Villelle tiedoksi jos kevyt off topic sallitaan niin tarkoitinkin sitä vanhan äijän parin tunnin sessiota, kun nuorempi käyttää siinä ajassa koko kymmenen matkan sarjakortin.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2015, 23:42:54 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #70 : 28.10.2015, 21:26:03 »
Viimeinen viikko on tullut leivottua kitin kanssa. Kun rappaamiset tältä erää taitaa olla tehty, tuntuu käsittämättömältä että tallissa ei tarvitse kahlata kittisannassa, perinteinen tän vaiheen etelänmatkasimulaatio dallailusta keltaharmaalla hiekalla pölyn tunkeutuessa joka paikkaan jäi toteutumatta. Purkista on vain pieni pintaraapaisu kaivettu ja omin silmin katsoen lisää ei pahemmin tarvitse mättää. Tuttu maalari tosin todennee että hän ei ajatellut ihan näin paljon pyöreitä muotoja tähän autoon jättää, vaan tulee oikomaan mun kittauksia. Mutta hän tekee sen sitten muutamassa tunnissa kun itsellä on nyt mennyt muotojen hakuun reilun viikon illat. Ihailla täytyy niitä virtuooseja, jotka roiskaisevat kerralla muotoon ja kovetinta on just oikea määrä. Vähän hiovat noin puolen tunnin jälkeen kun itse joutuu käytännössä odottamaan vuorokauden kuivumista. Näillä osaajilla toinen tasoituskerros ja se on siinä. Itse kun joutuu vääntämään melkein paikan kuin paikan 5-10 kerroksella ja hiomaan jatkuvasti oikeastaan kaikki pois. Stadissa hommassa on jopa järkeä, kun täällä jo maalarin hymy ja kädenpuristus maksaa ekan tonnin. Kittaus useita sellaisia, tervat lisää ja roiskiminen vielä kierroksen. Ainakin tällaiselle tavan harrastelijalle on käynyt selväksi että maalauttaminen stadissa on jotain astrologiaa, jossa toimenpiteen hintalappu ei ole taivaissa vaan sen toisella puolella käsityskyvyn ulkopuolella.



Peräkonttiakin olen valmistellut maalaukseen. Nyt on kokemusta Mätänetin ranskalaisesta korikitistä ja edelleenkin olen sitä mieltä että Soudal on hyvää kamaa. Mikä hämmästyttävintä, se on lisäksi hiottavaa ja sillä saa siistin pinnan. Vielä on jäljellä testi kupliiko tervat vetäessä kuin aikoinaan omissa kiljukokeiluissa, vai pysyykö akryylit tiukasti pinnassa. Ennuste on hyvä, koska yksi kaveri sanoi käyttäneensä ja sanoi tuotetta toimivaksi.



Samoin decoväristä haettu Car-Rep professional filler vaikuttaisi olevan hyvää stuffia (vaikka onkin kilikolia). Ei reagoi mihinkään vanhaan, tarttuu, täyttää, tasoittuu ja toimii kuin oikea kaksikomponenttinen ruiskukitti. Pystyy hiomaan hyvin ja lopputuloksena pinta näyttää maalattavalta. Pullon kyljessä kerrotaan että on akryyliä, eli luulisi myös pintävärin toimivan.  Lopputuloksen tosin näkee sitten kun heittää oikeat värit päälle mutta ainakin tällä hetkellä ei ole pahaa sanaa sanottavana. Suuri bonus on ettei tarvitse pelata ruiskun kanssa kun pieniä paikkoja tekee, eikä päivän päätteeksi puhdistaa vehkeitä ja ajella sitten tallilta himppeen tukevassa tinneripöllyssä.



Tässä tulee kohta vuosi täyteen itselle uutta kokeilua – olen hieman pähkinut oliskohan tää nyt jotain blogin kirjoittamista auton raadon elvytyksestä. Lopputulos mietinnästä on ollut että projektipäiväkirjan pitäminen on sosiaali mediaa Seppo Rädyn sanoin. Eli itse olen siis osallistunut, enkä seurannut Suoraselkä Sepon viitoittamaa polkua jossa että sosiaali media on paska maa ja minähän nettiä hanki. Tämmöisen vuosijuhlan kunniaksi pitäisi vissiin  uudistua ihan niin kuin veppisivut jatkuvasti tulee täyteen tarpeetonta tauhkaa, joka latautuu minuuttitolkulla. Mieleen on tullut yhtenä vaihtoehtona aloittaa tubettaminen osana kirjoittamista. Jos vaikka omassa proggiksessa tekisi jonkun 15 minuutin video. Teippaisi tiukasti puhelimen telineeseen tärinän poistamiseksi ja kuvaisi miten peräkonttiin roiskaistu akryyli kuivuu maalauksen jälkeen. Taustalle voisi laittaa tietty soimaan ton happoradion tunnelmaan pääsemiseksi, tai mikä bassoradio se nyt onkaan. Lisäjännitystä videoon voisi tuoda se josko maali kuplii ja loppuhuipennukseksi vuoksi zoomata sellaiseen kohtaan. Ei tarvitsisi hävetä oman tuotoksen sisällön tasoa muiden juutuupin mielenkiintoisten tarinoiden joukossa eikä toteutustakaan uskoisi tehdyn karseessa darrassa. Tosin ajatus on vielä hieman vaiheessa. Kun on on joskus tullut luettua kertomuksia erilaisista tempauksista, niin tykkääminen naamakirjassa on  ilmeisesti The Juttu. Kun ennen nää kylähullut saatiin porukan kannustuksella tekemään jotain päätöntä, niin nykyisin näköjään keksivät ihan itte. Ja sitten avautuvat ja kertovat, että jos tykkäätte niin minähän teen ihan niin kuin kunnon pohjalainen. Ja tekevät kun lupasivat tuhansien kannustaessa ja nauraessa peukkuja painaessaan. Minä en taida edes savolaisen lupausta tehdä (jossa tunnetusti on aina katetta melkein yhtä paljon kuin Wahlroosin pankkitilillä). Vaikka miten tykättäisiin en rupia jos ei nappaa, eli kunhan näin vaan ääneen pohdiskelen.

Näihin tunnelmiin tältä erää. Hommat jatkuu ja projekti etenee, vaikka moni sitä ei usko.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #71 : 29.10.2015, 18:46:43 »
Teippaisi tiukasti puhelimen telineeseen tärinän poistamiseksi ja kuvaisi miten peräkonttiin roiskaistu akryyli kuivuu maalauksen jälkeen...
:2funny:
Vain yksi pieni poiminto kirjoituksistasi, mutta nämä on oikeasti parasta viihdettä lukea noin, jotenkin suorasaisesti nykymaailman pöhköyttä kuvaavan pohtivasti kirjoitettua tekstiä! :2funny:

Kahvit tuli näppikselle... :2funny:

The moose

  • Vieras
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #72 : 04.11.2015, 17:41:30 »
Hienoa jälkeä ja hienoa tarinankerrontaa.. Ja näin pääsen tätä piristävää prokkista seuraamaan.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #73 : 06.11.2015, 17:01:41 »
täytynee kanssa ottaa seurantaan  :hello:
kiitoos ja anteeks.

Poissa VALON NÄYTTÄJÄ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 429
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #74 : 06.11.2015, 19:37:08 »
tulee hieno ama :) kas näin sain tämän seurantaan
Käyttis:240 86 Projektit:142 71gl, 142 68x2,145 68, 740tdic Ja purkuraadot:144 72,244 b20m40

 

Carcom Oy  Ateho