Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940 Classic

  • 32 Vastauksia
  • 10292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hartikainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
940 Classic
« : 02.07.2012, 14:57:38 »
Laitellaanhan omakin Volvo näytille nii saa kurjuuden maksimoijat ihottumaa :)

Volvo 940 Classic B230FK vuosimallia 1998, ajettu 240tkm. Perus classic varusteilla + joku ruotsalaisten SE paketti.. Liekkö siiinä muuta kuin nahkaratti. Toin auton itse Ruotsista, kun siellä jatkuvasti joudun työn puolesta reissaamaan. Aivan timanttinen yksilöhän tuo kuntonsa puolesta on. Ollut uudesta saakka samalla papparaisella, jolta sen myös ostin. Auto on huollettu aina samassa volvon toimipisteessä. Mukana seurasi luonnollisesti täydellinen huoltokirja + kuitit jokasisesta huollosta ja korjauksesta. Autossa on käytetty vain ja ainoastaan alkuperäisiä volvon osia. Mukana oli myös raportti jokaisesta vuosikatsastuksesta. Eli lyhyemmin.. Edellinen omistaja on ollut aavistuksen pedantti pappa.

Tässä kuvia joiden perusteella auton ostin.






Sitten kotosalla autoa päiviteltiin hieman alustan osalta.


Ahtopainemittari tuli asenneltua ja nostettua paineet sinne 0.8:saan. Laitoin mittarin piiloon tonne hanskalokeroon nii ei riko muuten niin tyylipuhtaita linjoja sisustassa :)


Seuraavaksi tulikin ostettua uusi rengas/vannesetti. Ja hieman piti alustaakin hienosäätää ja tehdä vähän tilaakin ennen kuin omaa mieltä miellyttävä stance löytyi. Tässä siis muutama kuva tästä hetkestä.



Laittelen parempia kuvia, kunhan tulee napsittua. Nyt mennään näillä puhelimella otetuilla. Talven aikana olisi tarkoitus keskittyä tekniikan paranteluun.
« Viimeksi muokattu: 02.07.2012, 15:08:00 kirjoittanut Hartikainen »

Poissa faabio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • 242 -77 + 9-5 Aero -04
Vs: 940 Classic
« Vastaus #1 : 02.07.2012, 15:33:54 »
Otroligt fin!  O0
Hitaasti mutta epävarmasti.
Turbiinaa
MVH.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940 Classic
« Vastaus #2 : 02.07.2012, 15:41:24 »
Oho! Onpas hieno yksilö! Tuohan on konehuoneestakin kuin juuri tehtaalta tullut!    :o :-*

Pappamutkalla heitä vesilintua, koukku pois/irroitettava koukku, ja lasia tummaksi? Tai siis tuollaiset pisti omaan silmään.

Onkohan tässä ollut joskus sitä kultaista ohutta tarraviirua kyljissä, kun luulin että kaikissa classikeissa se on? 

Minkälaisen alustaratkaisun teit? Stance on mun silmään aika bueno!

Poissa Hartikainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic
« Vastaus #3 : 02.07.2012, 16:13:14 »
Juu tekniikkaan tulee kyllä muutoksia, kun budjetti vaan antaa myöden. Olen ajatellut, että talven aikana on hyvä keräillä osat valmiiksi ja näpräillä sitten keväällä kaikki kerralla paikalleen. Vetokoukusta en luovu, koska olen siilingrillaaja  :hello: Mutta kai sen voisi tosiaan irroitettavaan jossain kohtaa vaihtaa. Tuosta teipistä en tiedä, tässä sitä ei ainakaan ole ollut. Alustan osalta pysyteltiin kanssa aikalailla budjetti ratkaisussa.. Kaikki siellä on kyllä uutta joka ikisestä puslasta lähtien, mutta iskarit/jouset on itse muokattu  :nohnoh.. Tulevaisuudessa coiloverit jostain.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: 940 Classic
« Vastaus #4 : 02.07.2012, 16:31:26 »
Ei mitään kalvoja, korkeintaan pilarit mustiksi ja takalipan asennus  8)  Hienon yksilön oot löytänyt ja tyylillä muokannut.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940 Classic
« Vastaus #5 : 02.07.2012, 16:55:04 »
Hieno yksilö  O0
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 940 Classic
« Vastaus #6 : 02.07.2012, 17:28:58 »
Näyttää kyl pirun hyvältä, ei voi muuta sanoo. Tosiaan, jos koukkua tarvitset niin melkeinpä vaihtaisin itse ainakin irrotettavaan. Pilarit jättäisin punaisiksi ja joku 50% kalvot auton ympäri, takalasi ehkä 35%. Pappamutka pois ja etulampun pesimet. Mitkäs on vanteiden ja renkaiden speksit?  S*
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 940 Classic
« Vastaus #7 : 02.07.2012, 17:31:21 »
Siistiltä yksilöltä näyttää, onnea vaan :) Itsekin miettinyt sitä "kultaista" auton kylkiä pitkin kulkevaa tarranauhaa. Ysikympistäkin moinen löytyy ja monessa näissä sellainen näkyy olevan. Ihan hauska yksityiskohta.
a car you can believe in

Poissa Hartikainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic
« Vastaus #8 : 02.07.2012, 17:40:52 »
Vanteet: Ocean JP MK 18 8.5x18 ET 6
Renkaat: Kumho KU39 215/35 18

Tosta teipistä vielä, en oo yhessäkään classikissa sitä täällä ruotsissa nähny. Liekkö ollu joku maahantuojan läppä. Ja ikkunoihin ei ole tummennuksia tulossa  :pomo:

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 940 Classic
« Vastaus #9 : 02.07.2012, 18:24:00 »
Hemmetin hieno yksilö, onneks kaikki ei vedä pussihousulinjaa.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2012, 10:58:14 kirjoittanut Puavo »
Jäitä housuun!

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic
« Vastaus #10 : 02.07.2012, 18:39:15 »
Sentin pari vois tiputtaa ehkä kummastakin päästä ja tuo etulippa mustaksi? :)
« Viimeksi muokattu: 03.07.2012, 10:59:59 kirjoittanut Puavo »

Paikalla JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: 940 Classic
« Vastaus #11 : 02.07.2012, 19:00:32 »
tässä on juuri oikea linja meneillään, todella hieno yksilö   O0
« Viimeksi muokattu: 03.07.2012, 11:00:08 kirjoittanut Puavo »

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12498
Vs: 940 Classic
« Vastaus #12 : 02.07.2012, 19:14:11 »
Ihan helkkarin hieno. Nuo vanteet tekee tuosta nätin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 940 Classic
« Vastaus #13 : 03.07.2012, 06:28:01 »
Vannevalinta erittäin nappiin ja auton asentokin on enemmän kuin kohdallaan! *tumppuun-> Hyvin näyttää punainenkin pukevan 945:a. Mistä näitä tällaisia yksilöitä edes löytää enää?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa antti.r

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic
« Vastaus #14 : 03.07.2012, 08:22:39 »
Mitkä nuo vanteet mahtaa olla ja mistä hankittu. Sopii 9 satkuun kun nenä päähän.

Ps. Kyllä näitä helmiäkin vielä löytää, itse hankin 2 viikkoa sitten 98 classikin ft koneella joka ajettu 140 tkm kunto ei paljon uutta häpeä.

Antti.r

 

Proturbo  Autodiagnoosi