Ateho  Elekma

Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)

  • 1605 Vastauksia
  • 305779 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #330 : 08.05.2019, 16:26:01 »
Neuvoja kaivataan. Asensin Huawei Honor 8 Liteen (Android-puhelin) Volvo On Callin ja vahingossa hyväksyin salasanan muistamisen. Eli enää se ei kysyä salasanaa, jos esimerkiksi käynnistän auton etänä VOC:n kautta (ennen kysyi). Miten ja mistä saan poistettua tuon salasanan automaattisen muistamisen?
Tämä on arvaus: jos ei muu auta, poista koko sovellus ja asenna uudestaan.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #331 : 08.05.2019, 17:33:24 »
Neuvoja kaivataan. Asensin Huawei Honor 8 Liteen (Android-puhelin) Volvo On Callin ja vahingossa hyväksyin salasanan muistamisen. Eli enää se ei kysyä salasanaa, jos esimerkiksi käynnistän auton etänä VOC:n kautta (ennen kysyi). Miten ja mistä saan poistettua tuon salasanan automaattisen muistamisen?

Missä kaikissa tilanteissa se kysyi salasanaa ennen kuin muutit asetuksia?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #332 : 08.05.2019, 19:53:18 »
Missä kaikissa tilanteissa se kysyi salasanaa ennen kuin muutit asetuksia?

Ainakin silloin se kysyi salasanaa kun autoa käynnisti etänä, muuta en testannut. Eli saattaanhan olla että se olisi kysynyt salasanaa myös lisälämmittimen asettamisessa sekä ovien lukkojen avaamisessa...
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #333 : 09.05.2019, 06:49:01 »
Ainakin silloin se kysyi salasanaa kun autoa käynnisti etänä, muuta en testannut. Eli saattaanhan olla että se olisi kysynyt salasanaa myös lisälämmittimen asettamisessa sekä ovien lukkojen avaamisessa...

Etä käynnistyksessä kysyy toisen kerran, ei muuten kuin alussa sisään loggautuessa.
Audi Q4 40

Poissa Jacka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #334 : 09.05.2019, 07:30:24 »
Etä käynnistyksessä kysyy toisen kerran, ei muuten kuin alussa sisään loggautuessa.

Kiitos tiedosta. Eli jos kuvitellaan, että puhelin varastetaan ja pin-koodi tai aukaisukuvio tiedetään niin VOC:lla saa auton lisälämppärin päälle, valoja testattua ja äänitorven tööttäämään ja poistettua vaikka koko VOC-tilin (tai ainakin muutettu salasanaa)... Tää nyt oli mietteitä ääritilanteesta, mutta mahdollista? Ei tarvinnut 80-luvun VW Golffissa näitä asioita miettiä...
« Viimeksi muokattu: 09.05.2019, 07:34:37 kirjoittanut Jacka »
Volvo XC40 D4 AWD autom. R-Design (2018). Technic Pro. Versatility. Winter Pro.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #335 : 09.05.2019, 07:37:47 »
Kiitos tiedosta. Eli jos kuvitellaan, että puhelin varastetaan ja pin-koodi tai aukaisukuvio tiedetään niin VOC:lla saa auton lisälämppärin päälle, valoja testattua ja äänitorven tööttäämään ja poistettua vaikka koko VOC-tilin (tai ainakin muutettu salasanaa)... Tää nyt oli mietteitä ääritilanteesta, mutta mahdollista? Ei tarvinnut 80-luvun VW Golffissa näitä asioita miettiä...
Itse mietin omaa puhelinta niin pienin murhe on jos se varastetaan että saako joku sillä minun auton webaston päälle. Salasanan muuttamiseen varmasti softa kysyy vanhan salasana uudestaan. Minun mielestä tuo VOC sovellus muutenkin niin hidas että jos pitäisi vielä aina salasana syöttää niin jäisi käyttämättä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #336 : 09.05.2019, 16:37:34 »
Itse mietin omaa puhelinta niin pienin murhe on jos se varastetaan että saako joku sillä minun auton webaston päälle. Salasanan muuttamiseen varmasti softa kysyy vanhan salasana uudestaan. Minun mielestä tuo VOC sovellus muutenkin niin hidas että jos pitäisi vielä aina salasana syöttää niin jäisi käyttämättä.

Jep. Eipä tulis mieleenkään hidastaa sitä enää lisää.

Puhelimen lukitus riittää minulle vallan hyvin.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8902
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #337 : 09.05.2019, 16:44:07 »
Itse mietin omaa puhelinta niin pienin murhe on jos se varastetaan että saako joku sillä minun auton webaston päälle. Salasanan muuttamiseen varmasti softa kysyy vanhan salasana uudestaan. Minun mielestä tuo VOC sovellus muutenkin niin hidas että jos pitäisi vielä aina salasana syöttää niin jäisi käyttämättä.

Aika harvoissa tilanteissa se salasanaa kysyy. Perus login aplaria avatessa menee automaatilla. Lähinnä passua kysytään poikkeavammissa käyttötilanteissa kuten auton käynnistäminen tai ovien avaaminen lukosta. Mihkään lämppärin käynnistykseen sitä ei tarvita, eikä ovien lukitsemiseen. Ei myöskään sijainnin katsomiseen tai ajopäiväkirjan pläräämiseen.

Poissa Washere

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #338 : 23.05.2019, 11:25:15 »
Mä olen kanssa tehnyt tuon kaiken. Ei johdu palvelusta, vaan autoon tuli jotain. No Bilialle nyt soitin ja epäilivät että ehkä mennyt juurikin Volvo on callin oma akku. Kai jotain 190€ paukku se. Toivotaan, että kerkiävät perjantaina tutkimaan tarkemmin.

Yhden kerran tuli "VOC vaatii huollon" -ongelma (herjaa käynnistettäessä, OK:lla voi kuitata pois, mutta ei lähde pysyvästi pois). Otin XC60:n(2016) hanskalokeron A-sulakekotelon (vasemmanpuoleinen) kannen auki. En ollut ihan varma mikä/mitkä niistä vaikuttaa VOC-järjestelmään, mutta otin sulakkeet 16,17,18,19 järjestyksessä pois ja laitoin ne takaisin. Joka tapauksessa ongelma hävisi ja VOC pelaa normaalisti taas...kopkopkop;-). 


Poissa timppa80

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #339 : 25.05.2019, 21:20:25 »
mun xc60 2016 herjasi toukokuun alussa  ”VOC vaatii huollon”noin viikon verran ja sitten katosi itsekseen. vanhempien xc60 2018 herjasi samoin syksyllä parin päivän ajan ja sitten katosi kanssa itsekseen.
taitaa tuo herjaus olla ominaisuus joka sitten tekemättä mitään korjaantuu

Yhden kerran tuli "VOC vaatii huollon" -ongelma (herjaa käynnistettäessä, OK:lla voi kuitata pois, mutta ei lähde pysyvästi pois). Otin XC60:n(2016) hanskalokeron A-sulakekotelon (vasemmanpuoleinen) kannen auki. En ollut ihan varma mikä/mitkä niistä vaikuttaa VOC-järjestelmään, mutta otin sulakkeet 16,17,18,19 järjestyksessä pois ja laitoin ne takaisin. Joka tapauksessa ongelma hävisi ja VOC pelaa normaalisti taas...kopkopkop;-). 

V60 D3 awd 2021 käyttis
480 1987 kesäauto

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #340 : 25.05.2019, 21:24:38 »
Mulla huudellu kohta vuoden. Ei vaihdettu huollossa voc patteria (pyynnöstä huolimatta). Siinäpä huutelee, toiminu on silti.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #341 : 31.05.2019, 16:09:13 »
Kyllä ottaa taas pattiin kun  VOC näyttää että auto kaytössä ja ovi auki. Vaikka kävin paikanpäällä availemassa uudestaan ovet ja sulkemassa ne taas kerran niin sama ilmotus jatkuu. Olisi kyllä sovelluksen kehittämisen paikka!
Volvo XC60 T8 2018

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #342 : 31.05.2019, 18:28:19 »
Kyllä ottaa taas pattiin kun  VOC näyttää että auto kaytössä ja ovi auki. Vaikka kävin paikanpäällä availemassa uudestaan ovet ja sulkemassa ne taas kerran niin sama ilmotus jatkuu. Olisi kyllä sovelluksen kehittämisen paikka!
Sanotaanko jotta näin, että kyllä VOC silloin tällöin jumit on pientä monen muun softan sekoiluun.
Väittäisin että vastaavia mitä muilta merkeiltä löytyy, niin pienet on nämä satunnaisesti tulevat ongelmat ;)
Itsellä on kaiken kaikkiaan alle 15 ongelmaa ollut VOC kanssa vuodesta 2013 8)
Viimeksi tänään taisi olla OP ongelmia palkkojen maksussa, joten ehkä sitä ongelmaa pitäisi suhteuttaa....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #343 : 31.05.2019, 19:35:25 »
Näkyy olevan yhteys poikki autoon tällä hetkellä. Kaverilla näky olevan kanssa.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #344 : 01.06.2019, 13:18:11 »
Minulla jumitti eilisen klo. 13.30 tilanteen päälle ja ilmoitti auton olevan käytössä.
Ajopäiväkirja kuitenkin päivittyi.
Sitten buuttasin puhelimen (android) ja nyt toimii taas.

T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

 

Elekma  Autoracing