KL-varaosat  Race.fi

Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)

  • 1612 Vastauksia
  • 309100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ZimKörk

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #720 : 17.12.2020, 23:49:05 »
. Mitä tuolla ominaisuudella ylipäätään tekee tällaisenaan, tai siis mitä se painike tekee?

VOC painike on Volvon tiepalvelun kutsupainike, auto yhdistää puhelun GPS tietoineen tiepalvelun aspaan. Vieressä on usein toinenkin SOS painike joka on suora hätäilmoitus kun on vakavampi asia kyseessä.

Edit: vanhempiin malleihin myytiin kaukosäädintä webaston etäohjaukseen, kun sitä ei äpillä voinut käyttää.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2020, 23:52:18 kirjoittanut ZimKörk »

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #721 : 17.12.2020, 23:55:02 »
VOC painike on Volvon tiepalvelun kutsupainike, auto yhdistää puhelun GPS tietoineen tiepalvelun aspaan. Vieressä on usein toinenkin SOS painike joka on suora hätäilmoitus kun on vakavampi asia kyseessä.
Ok, ja nämäkö siis toimivat ilman mitään erillistä tilausta, vai kuinka se menee näiden kanssa? Olettaisin näin, koska ainakaan Volvolla ei tuohon ollut ostettavissa mitään erillistä tilauspalvelua.

Harmillinen takaisku, kun minä olin myyjän lisäksi siinä uskossa, että jos nappula löytyy katosta, niin ei muuta kuin luurin kautta säätämään.

Edit: vanhempiin malleihin myytiin kaukosäädintä webaston etäohjaukseen, kun sitä ei äpillä voinut käyttää.
Jaa, sellaisiakin on ollut tarjolla. Saakohan niitä enää? Ei sillä, että sellainen ihan tätä tarvetta paikkaisi, mutta olisi se parempi kuin ei mitään. Tosin veikkaan hinnan olevan niin kova, että sama sitten laittaa kerralla kunnollinen.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2020, 23:58:54 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • Volvo XC60 D4 2014
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #722 : 18.12.2020, 16:44:45 »
Jaa, sellaisiakin on ollut tarjolla. Saakohan niitä enää? Ei sillä, että sellainen ihan tätä tarvetta paikkaisi, mutta olisi se parempi kuin ei mitään. Tosin veikkaan hinnan olevan niin kova, että sama sitten laittaa kerralla kunnollinen.
Hinnosta ei ole mitään mielikuvaa, mutta kysymällä tuo selviää.

https://accessories.volvocars.com/fi-fi/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-491012/2012/D5%20AWD
https://accessories.volvocars.com/fi-fi/XC60(-17)/Accessories/Document/VCC-473105/2012/D5%20AWD

Toimivatko webaston omat etähallinta-ohjelmat näissä vanhemmissa volvon lämmittimissä?
https://webastolammitys.fi/ohjauslaitteet/
Volvo XC60 D4 2014
Entiset Volvot:
Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa Säppo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #723 : 19.12.2020, 11:44:32 »
Olettaisin että Webasto Thermoconnect toimii. Sehän on pohjimmiltaan laite/palvelu, joka ennen tunnettiin nimellä Remuc ja silloin sellaisen olisi saanut myös tuon aikakauden Volvoon ja itse asiassa vanhempaankin. Oli itsellänikin harkinnassa, että asennuttaisin vm. 2011 V70:een mutta jäi tekemättä lopulta. Melko järkihintainen ratkaisu, kuuluu toimivan hyvin ja hintaero pelkkään kaukosäätimeen nähden niin pieni, että kaukosäädintä ei kannata harkitakaan jos Thermoconnect on saatavissa.

Tietysti kannattaa vielä varmistaa.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2020, 11:46:16 kirjoittanut Säppo »

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #724 : 20.12.2020, 00:39:34 »
Olettaisin että Webasto Thermoconnect toimii. Sehän on pohjimmiltaan laite/palvelu, joka ennen tunnettiin nimellä Remuc ja silloin sellaisen olisi saanut myös tuon aikakauden Volvoon ja itse asiassa vanhempaankin. Oli itsellänikin harkinnassa, että asennuttaisin vm. 2011 V70:een mutta jäi tekemättä lopulta. Melko järkihintainen ratkaisu, kuuluu toimivan hyvin ja hintaero pelkkään kaukosäätimeen nähden niin pieni, että kaukosäädintä ei kannata harkitakaan jos Thermoconnect on saatavissa.

Tietysti kannattaa vielä varmistaa.
Varmistin tämän jo yhdeltä liikkeeltä ja ThermoConnect tosiaan toimii, mutta se maksaa asennuksen kanssa 590e ja päälle tarvitsee lisäksi satasen softapäivityksen marmoritiskiltä. Vähän meinaa tulla oksennusta suuhun noita hintoja ajatellessa.

Webastoketjussa ehdotettiin kuitenkin tällaista 199€ vaihtoehtoa (joskin 20€ kalliimmalla vuosimaksulla):

https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle

Kyllä tuohonkin laittaisin tuon VDD palikan, joka tuossa ylhäällä mainittiin. Saa lämmittimen päälle puhelimella ja näkee autosta paljon muutakin samalla.
Todella simppeli käyttää, ja törkätään pelkästään OBD porttiin. Ei tarvitse erillistä liittymää, tuo vuosimaksu on sisäisen simmin käyttömaksu.
Minulla näitä varastossa, 199€ postikuluineen+ tuo reilu 58€ vuosimaksu.

Tuosta puuttuu lähinnä sisälämpötilan näyttö ja ajastusmahdollisuus, mutta muuten vaikuttaa pätevältä ja ilmeisesti ominaisuuksia voi olla tulossa jatkossa lisääkin.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #725 : 30.12.2020, 13:17:14 »
Tässä on ostoprosessi menossa vuosimallin 2012 AWD R-Design XC60:sta D5-moottorilla. Autossa on Volvo on Call -järjestelmä ja painikekin siihen löytyy katosta, mutta nyt viime metreillä selvisi, että VoC on tässä ilmeisesti joku ensimmäisen sukupolven karvalakkiversio, jossa ei ole etähallintamahdollisuutta. Alunperin oli varmistettu myyjältä, että autossa olisi tuon kautta mm. Webaston etähallinta, jota ei nyt sitten ilmeisesti olekaan, kun myyjä oli luottanut siihen että tottakai on kun kerran on painikekin. Mikäli myyjä suostuu tulemaan havaitun puutteen vuoksi riittävästi hinnassa vastaan, niin kauppa syntynee silti.

Varmistan silti vielä täältäkin, että voiko oikeasti pitää paikkaansa, että näitä on valmistettu myös tällaisena versiona, vai voiko sinisen tiskin tietokannassa olla jotain hämärää, kun sanoivat että ei onnistu tähän VoC:n aktivointi? Auto on alunperin ostettu Ruotsista. Mitä tuolla ominaisuudella ylipäätään tekee tällaisenaan, tai siis mitä se painike tekee?
Selvisi tämä kuvio nyt.

Ei ole tässä autossa VoC-ominaisuutta lainkaan, eikä myöskään sitä painiketta. Vähän ihmettelinkin, että voiko olla olemassa jotain sekasikiöitä, joissa on painike katossa, mutta ei kuitenkaan muuta VoC-toiminnallisuutta.

Tässä oli käynyt myyjäliikkeelle kaksi kämmiä, tai oikeastaan kolme:

1.) Rekisterihaulla oli tullut myyjäliikkeen softaan VoCin osalta virheellinen tieto
2.) Myyjä oli luottanut kollegansa sanaan, joka oli tarkistanut auton sitä vastaanotettaessa
3.) Myyjä oli saanut Volvolta virheellisen tiedon, että kaikissa XC60:ssa vuodesta MY2012 lähtien on VoC

Kollega oli huomannut auton tarkistaessaan kattoikkunan avauspainikkeen ja muistikuvissaan sitten muokannut sen VoC-painikkeeksi, jonka perusteella tämä oli vahvistanut myöhemmin tiedon myyjälle, että "joo, kyllä autossa on VoC-painike". Ei sillä, että olisin sillä pelkällä painikkeella mitään tehnytkään, mutta sain neuvoteltua hyvän alennuksen, kun menivät tuon kämmäämään ilmoituksessa ja sitten vielä erikseen asiasta kysyttäessä.

VoC:ista olisin tarvinnut eniten Webaston kauko-ohjausta, mutta sen saa järjestymään muutenkin, joten asia ok.

Kyse on ruotsin tuontiautosta, jota en ole itse siis vielä nähnyt kuin kuvissa ja videoissa. Runkonumerolla selvittelin itse kaikki ominaisuudet ja sitä kautta lähdin alunperin tuota VoCia kyseenalaistamaan myyjälle.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2020, 13:24:17 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1004
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #726 : 30.12.2020, 15:17:19 »
Eka kertaa tuli vastaan tuo, että VOC oli mennyt johonkin ylläpitotilaan eikä siksi Webasto lähtenyt päälle kännykän appista eikä myöskään suoraan auton viiksestä. Ollut Joulun aaton aatosta asti ajamatta ja olisi appin mukaan tarvinnut n tunnin verran, jotta olis palautrunut "tulille". Eipähän tuo olut mikään kunnon pakkaskeli eli ei sen puoleen mitään ongelmia.

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #727 : 30.12.2020, 18:07:35 »
4 vaiolikosenyt 5 vuorokauden jälkeen menee tosiaan nukkumaan sähkön säästämiseksi, mutta herää ilmeisesti tunnin välein kuulostelemaan, olisiko uusia käskyjä. Välitön käynnistys kännykkäapilla ei toimi eikä mitkään tiedotkaan päivity, joten saattaa turhaan herjata vaikkapa avoimesta ovesta. Mutta viiksestä pitäisi kyllä lähteä minun kokemukseni mukaan päälle ja myös ajastuksen teko näyttää onnistuvan - pitää vain tehdä hyvissä ajoin, koska menee se tunti ennen kuin tieto välittyy autoon asti.

Minulla auto on ajossa yleensä vain 1 tai 2 päivänä viikossa, joten tutuksi on tullut. Samoin systeemin satunnaiset bugitukset. VOC on tosi kiva kun se toimii, mutta luotettavuudesta ei voi puhua, kun suorakäynnistyskin välillä epäonnistuu (vaikka auto vielä "hereillä") tai sitten lähtee päälle, mutta appi sanoo, ettei toimi.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #728 : 31.12.2020, 20:19:58 »
Vm. 2014 V70 VOC:issa ei oo ollu mulla ongelmia koskaan.

Manuaalissa lukee näin: Kun etäavain on poistettu autosta, VOC-järjestelmän toiminnot ovat käytettävissä jatkuvasti 3 vuorokauden ajan ja sen jälkeen kerran tunnissa seuraavien 11 päivän aikana.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1004
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #729 : 04.01.2021, 22:01:42 »
Eka kertaa tuli vastaan tuo, että VOC oli mennyt johonkin ylläpitotilaan eikä siksi Webasto lähtenyt päälle kännykän appista eikä myöskään suoraan auton viiksestä. Ollut Joulun aaton aatosta asti ajamatta ja olisi appin mukaan tarvinnut n tunnin verran, jotta olis palautrunut "tulille". Eipähän tuo olut mikään kunnon pakkaskeli eli ei sen puoleen mitään ongelmia.
Tässä pari näyttökuvaa, mitä tuo VOC-appi kertoo. Eli viimeksi autolla ajettu viime keskiviikkona ja nyt on siis valmiustilassa (tai virransäästötilassa) ja mikäli nyt oikein ymmärsin, niin nyt pitäis käydä ensin käynnistämässä auto (ilman Webastoa), vaikka tuossa toisessa ilmossa kerrotaankin palautuvan n tunnin kuluttua, ei sitä kuitenkaan ole tehnyt tässä illan aikana, mitä tuota olen kokeillut. Viiksestä en nyt ole käynyt kokeilemassa, akku on edellisen huollon tekemän rasitustestin mukaan OK-kunnossa.





Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8934
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #730 : 04.01.2021, 22:26:11 »
viimeksi autolla ajettu viime keskiviikkona ja nyt on siis valmiustilassa (tai virransäästötilassa) ja mikäli nyt oikein ymmärsin, niin nyt pitäis käydä ensin käynnistämässä auto (ilman Webastoa)

Laita toki webasto päälle ensin ihan auton kojelaudasta. Virransäästö tarkoittaa vain sitä että etänä ei voi komentaa autoa koska auton modeemi on sammutettu akun säästämiseksi. Ei liity siihen jaksaisiko webasto käydä, enemmänkin siihen että se nimenomaan jaksaisi sitten kun taas haluat ajaa.

Poissa ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1004
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #731 : 05.01.2021, 09:21:24 »
Laita toki webasto päälle ensin ihan auton kojelaudasta. Virransäästö tarkoittaa vain sitä että etänä ei voi komentaa autoa koska auton modeemi on sammutettu akun säästämiseksi. Ei liity siihen jaksaisiko webasto käydä, enemmänkin siihen että se nimenomaan jaksaisi sitten kun taas haluat ajaa.
Aiemmin ei lähtenyt viiksestäkään, nyt lähti, tosin yön oli Defan Multicharger päällä. Epäilen, että tuossa on se akkuvahti hiukan ylivarovainen, sillä usein herjaa akun varaustilasta lyhyemmissäkin paikallaan oloissa moottori sammutettuna, vaikka akku testattu ja vielä hyväksi havaittu.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8934
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #732 : 05.01.2021, 09:57:31 »
Aiemmin ei lähtenyt viiksestäkään, nyt lähti, tosin yön oli Defan Multicharger päällä. Epäilen, että tuossa on se akkuvahti hiukan ylivarovainen, sillä usein herjaa akun varaustilasta lyhyemmissäkin paikallaan oloissa moottori sammutettuna, vaikka akku testattu ja vielä hyväksi havaittu.

Voihan sulla tietysti lisäksi olla akku kuiva, mutta tuo VOCin lepotila kait perustuu kalenteriin eikä akkujännittteeseen. Jos se olis akun mukaan niin katkaisuaika vaihtelis ja se olis dokumentoitu niin.

Poissa insinörtti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #733 : 05.01.2021, 10:21:58 »
Virransäästötilaan mennään kalenterin mukaan. Ei vaikuttanut ylläpitolaturi toimintaan millään lailla.

Tämä virransäästötilasta palautuminen on huono ilmaisu. Kerran virransäästötilaan mentyään auto jatkaa samaa rataa seuraavan käynnistykseen saakka. Mutta VOC ilmeisesti herää hetkeksi kuulostelemaan uusia ohjeita tunnin välein. Tarkoittaen, että suorakäynnistyksenkin pitäisi onnistua, jos jaksaa max tunnin ajan hakata päätä seinään. Kätevämpää on asettaa lähtöaika. Appi herjaa, ettei tieto mene perille, mutta näkyy se silti autoon ajan mittaan valuvan. Ehkä. Sehän tässä on vähemmän kivaa, ettei voi olla satavarma. Suorakäynnistyskin on joskus epäonnistunut (vaikka auto  hereillä) ja välillä myös niinpäin, että lämmitys lähti päälle, vaikka kännykkäappi muuta väittää.

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: Volvo Cars -sovellus (Oli: Volvo on call)
« Vastaus #734 : 05.01.2021, 18:32:05 »
Noin mäkin olen huomannut, että virransäästötilassa suorakäynnistys appista on hankalaa, mutta lähtöajan asetus menee perille viiveellä (eli tunnin sisään?), vaikka appi herjaa. Viiksestä oon saanut aina päälle, vaikka virransäästötilassa eli ei oo tarvinnut sen takia autoa käynnistää. Jos akku on heikko, niin se on sitten oma erillinen ”ongelma”.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron