Futurez  Kulkukoira

Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus

  • 642 Vastauksia
  • 313428 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #495 : 20.12.2020, 12:47:25 »
Nyt ei ihan mene mulla jakeluun. Tuleeko jatkovuosimaksut sovelluksen tms kautta kun pistää purkin kiinni autoon, jos ostan vaikka käytetyn laitteen. Tai jos jää tallin pohjalle pölyttymään, niin etäominaisuudet ei vaan toimi enää? Mutta muuten toimii?
Se vuosimaksu on verkkomaksu. Imoitus tulee, kun pitää uusia. Jos vuosimaksua ei maksa, niin silloin laitetta ei voi käyttää, koska samalla tapaa kuin puhelinlasku jos on maksamatta ei netti ym.  toimi.
Laite on koko ajan verkossa ja sen kautta sitä käytetään, ei ole mitään bluetooth/wifiä. Samalla tavalla, kuin Volvon on call.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #496 : 20.12.2020, 13:55:27 »
Latasin tuon VDASH Dongle VDD softan luuriin ihan vaan testatakseni. Edullisen hinnan vastineeksi vaikuttaa mobiilisoftan osalta melkoisen keskeneräiseltä. Kirjautumissivu on täysin sekaisin ja jos kääntää luurin näytön poikittain, katoaa käyttöliittymästä demo-painike kokonaan. Jos kääntää luurin takaisin pystyyn ja painaa sitä demo-painiketta, tulee ruudulle sivullinen virheilmoituksia. Kun virheistä pääsee eroon, ei käyttöliittymässä näytetä juuri mitään tietoja, joita voisi katsoa tai muokata. Voi olla, että nämä puutteet johtuvat noista virheistä, mutta yhtä kaikki, ei ihan vielä vakuuta.

Toimiiko tuo jollakin laitteella oikeasti kunnolla?
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #497 : 20.12.2020, 14:18:00 »
http://www.autopluginstore.com/en/volvo/v50_2004/index.html
Toiminu ku se kuuluisa junan vessa muutaman vuoden, eikä tuu mitän käyttömaksuja päälle!

muoks.
siis itellä tuo käytössä.
http://www.autopluginstore.com/en/volvo/v60_2010/autoplugin_rcp.html

muoks2
Tai siis tietty liitymämaksu prepaid/tai laitenetti. Itse prapaidilla menny.

Tämähän näyttää hemmetin kätevältä.

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #498 : 20.12.2020, 14:24:09 »
Latasin tuon VDASH Dongle VDD softan luuriin ihan vaan testatakseni. Edullisen hinnan vastineeksi vaikuttaa mobiilisoftan osalta melkoisen keskeneräiseltä. Kirjautumissivu on täysin sekaisin ja jos kääntää luurin näytön poikittain, katoaa käyttöliittymästä demo-painike kokonaan. Jos kääntää luurin takaisin pystyyn ja painaa sitä demo-painiketta, tulee ruudulle sivullinen virheilmoituksia. Kun virheistä pääsee eroon, ei käyttöliittymässä näytetä juuri mitään tietoja, joita voisi katsoa tai muokata. Voi olla, että nämä puutteet johtuvat noista virheistä, mutta yhtä kaikki, ei ihan vielä vakuuta.

Toimiiko tuo jollakin laitteella oikeasti kunnolla?

Itsellä toimii iphonella moitteetta. Useita myynyt ja kukaan ei ole moittinut toimintaa. Iossia ja androidia on molempia käytössä.
Millä laitteella koitit?

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #499 : 20.12.2020, 14:48:47 »
Itsellä toimii iphonella moitteetta. Useita myynyt ja kukaan ei ole moittinut toimintaa. Iossia ja androidia on molempia käytössä.
Millä laitteella koitit?
Sony XZ1 Compact. Näköjään se login-sivu on muuten ok, mutta ruudun kirkkaus pitää laittaa täysille, että näkee input-kentät. Hoksasin sen vasta kun kuvakaappauksessa ne näkyivät hieman selvemmin. Noihin virheisiin se ei tietenkään auta. Ohessa vielä kuvakaappaukset. Pitää laittaa meiliä noista sinne kehittäjälle. Voihan se olla, että kirjautumisen jälkeen toimisi ok, mutta tosiaan tuo demo ainakin sekoilee.

 

Edit.
Vastasivat näin (kyselin samalla muista tulevista ominaisuuksista, joten niihin vastauksia samalla):
________________________________________
Hello agian,about the doors, windows and locks - we can read status of everything, meaning we can display whether doors are open, windows open or the cars is (un)locked. We can't control locking the car and windows opening/closing in P3 cars - this area is still under development, but hopefully will be implemented soon.

________________________________________
 
Hello, thank you for your report.
The UI appearance is very unsuall - texts should be visible. This should be a dark mode and it's activated by system.

Demo mode will be fixed in the upcoming version, next week.
About the heater features - currently is possible to start the heater remotelly via applicaiton, in the next major release (coming in January 2021) there will be a feature to make a plan to start the heater by time and target coolant temperature.   
Not sure abou doors, window and locks status - will check the development status and inform you as soon as possible.

Thank you again for the bug report.

« Viimeksi muokattu: 20.12.2020, 22:10:34 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa leppis73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #500 : 30.12.2020, 20:47:22 »
Hmm... Auttakaas nyt pöljää, että mikä noista kannattaa ottaa ja mitä käytännön eroja noissa oikein on? Mulla siis vm 2011 XC60 (D5), jossa Thermo Top-VEVO Webasto (Thermo TOP-V hajos pari vuotta sitten). Nyt sitten se kaukosäädin (T91) lakkasi toimimasta. Ei saatu sinisellä tiskilläkään sitä toimimaan ja olivat sitä mieltä, että se ohjainboxi (telestart?) olisi mennyt rikki. Soittelivat ja ilmoittivat, että koko kaukoohjainpaketti pitää vaihtaa kun erikseen ei saa sitä pelkkää boxia. Hintaa tulee lähes 500€ töineen. Jäin vielä miettimään muita vaihtoehtoja...

1) Käykö jonkin toisen merkin uusi/käytetty (eBay alle 100€) ohjainboxi tuohon paikoilleen ns. "heittämällä" vai pitääkö jotain ohjelmoida vai eikö toimi ollenkaan?

2) Hommaisko tilalle Remucin? Joka näköjään nykyään tottelee nimeä Thermo Call, mutta siellä sanotaan, että ei muka ohjaisi tehdasasenteisia Webastoja. Eli toimiiko tämmöinen systeemi Volvossa vai ei? Laitoin jo firmalle vistiä, mutta eivät vastaile näin joulun pyhinä...
https://www.heater.fi/fi/lammittimet/asennustarvikkeet/ohjauslaitteet/safire/webasto/webasto-thermo-call-tc3.html

3) Mites tuo Autoplugin? Onko parempi vai huonompi kuin tuo Thermo Call? Ainakin halvempi...

4) Entä VVD Dongle? Mitä käytännön eroa tuohon Autopluginiin?

Tarve olisi itsellä saada autolämpimäksi jollain muullakin tavalla kuin viiksestä tai ajastamalla. Etäisyyttä autoon on yleensä 10m-300m, eli sen verran sais olla kantomatkaa minimissään. Kännykkä olis hyvä lisä ja pystyykö tuota t91 kakea käyttämään myös vai kannattaako se myydä (hyvällä hinnalla?) pois jollekin sitä tarvitsevalle? Systeemin ei tarvii välttämättä olla se kaikkein halvin, kunhan on hinta/laatusuhteet kohdillaan ja riittävän helppokäyttöinen myös emännälle. Vaatiiko OBD-pistokkeeseen kiinnitetyt systeemit jotain ohjelmointia vai toimiiko suoraan?

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #501 : 30.12.2020, 21:44:06 »
Hmm... Auttakaas nyt pöljää, että mikä noista kannattaa ottaa ja mitä käytännön eroja noissa oikein on? Mulla siis vm 2011 XC60 (D5), jossa Thermo Top-VEVO Webasto (Thermo TOP-V hajos pari vuotta sitten). Nyt sitten se kaukosäädin (T91) lakkasi toimimasta. Ei saatu sinisellä tiskilläkään sitä toimimaan ja olivat sitä mieltä, että se ohjainboxi (telestart?) olisi mennyt rikki. Soittelivat ja ilmoittivat, että koko kaukoohjainpaketti pitää vaihtaa kun erikseen ei saa sitä pelkkää boxia. Hintaa tulee lähes 500€ töineen. Jäin vielä miettimään muita vaihtoehtoja...

1) Käykö jonkin toisen merkin uusi/käytetty (eBay alle 100€) ohjainboxi tuohon paikoilleen ns. "heittämällä" vai pitääkö jotain ohjelmoida vai eikö toimi ollenkaan?

2) Hommaisko tilalle Remucin? Joka näköjään nykyään tottelee nimeä Thermo Call, mutta siellä sanotaan, että ei muka ohjaisi tehdasasenteisia Webastoja. Eli toimiiko tämmöinen systeemi Volvossa vai ei? Laitoin jo firmalle vistiä, mutta eivät vastaile näin joulun pyhinä...
https://www.heater.fi/fi/lammittimet/asennustarvikkeet/ohjauslaitteet/safire/webasto/webasto-thermo-call-tc3.html

3) Mites tuo Autoplugin? Onko parempi vai huonompi kuin tuo Thermo Call? Ainakin halvempi...

4) Entä VVD Dongle? Mitä käytännön eroa tuohon Autopluginiin?

Tarve olisi itsellä saada autolämpimäksi jollain muullakin tavalla kuin viiksestä tai ajastamalla. Etäisyyttä autoon on yleensä 10m-300m, eli sen verran sais olla kantomatkaa minimissään. Kännykkä olis hyvä lisä ja pystyykö tuota t91 kakea käyttämään myös vai kannattaako se myydä (hyvällä hinnalla?) pois jollekin sitä tarvitsevalle? Systeemin ei tarvii välttämättä olla se kaikkein halvin, kunhan on hinta/laatusuhteet kohdillaan ja riittävän helppokäyttöinen myös emännälle. Vaatiiko OBD-pistokkeeseen kiinnitetyt systeemit jotain ohjelmointia vai toimiiko suoraan?
Vastaan tähän tuon VDD osalta.
Kantomatkalla ei väliä, koska toimii puhelinverkossa. Käyttö on erittäin yksinkertaista ja kayttää voi useammallakin puhelimella.
Sovellus opastaa yhdistämään autoon ja sen jälkeen on käyttövalmis.
Siinä on myöskin se mukava lisä, että saa luettua ja nollattua autosta vikakoodit sekä näkee kulutuksen sekä DPF täyttöasteen, jos sellaiset kiinnostavat.
Myös eri ilmoituksia saa tulemaan puhelimeen, esim auton käynnistyksen, lisälämmittimen käynnistymisen, vajaan tankin varoituksen, jos vaikka joku ei aina huomaa tankata. Ja koko ajan kehittävät sovellusta. Mm. lämmittimen ajastin tulossa.
Ja näitä saa myös ostettua minulta 199€ postikuluineen

Poissa leppis73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #502 : 30.12.2020, 22:51:40 »
Vastaan tähän tuon VDD osalta.
Kantomatkalla ei väliä, koska toimii puhelinverkossa. Käyttö on erittäin yksinkertaista ja kayttää voi useammallakin puhelimella.
Sovellus opastaa yhdistämään autoon ja sen jälkeen on käyttövalmis.
Siinä on myöskin se mukava lisä, että saa luettua ja nollattua autosta vikakoodit sekä näkee kulutuksen sekä DPF täyttöasteen, jos sellaiset kiinnostavat.
Myös eri ilmoituksia saa tulemaan puhelimeen, esim auton käynnistyksen, lisälämmittimen käynnistymisen, vajaan tankin varoituksen, jos vaikka joku ei aina huomaa tankata. Ja koko ajan kehittävät sovellusta. Mm. lämmittimen ajastin tulossa.
Ja näitä saa myös ostettua minulta 199€ postikuluineen
Mites sitten jos jossain vaiheessa vaihtaa autoa, niin miten tuon saa siirrettyä eteenpäin jos ei enää itse tarvitse? Jos vuosimaksua ei maksa, niin dongle lakkaa toimimasta, mutta saako sen sitten herätettyä uudelleen eloon jotenkin? Saako laitteeseen hommattua oman netin vai onko ainoa vaihtoehto tuo 58€/vuosi?

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #503 : 31.12.2020, 06:10:44 »
Mites sitten jos jossain vaiheessa vaihtaa autoa, niin miten tuon saa siirrettyä eteenpäin jos ei enää itse tarvitse? Jos vuosimaksua ei maksa, niin dongle lakkaa toimimasta, mutta saako sen sitten herätettyä uudelleen eloon jotenkin? Saako laitteeseen hommattua oman netin vai onko ainoa vaihtoehto tuo 58€/vuosi?
Sen voi hyvin siirtää Volvosta toiseen. Ja jos sen myy, niin uusi omistaja voi käyttöönoton jälkeen rekisteröidä sen itselleen. Toki muutos pitää ilmoittaa tuonne d5t5 porukalle tai minulle. 
Laitteessa on sisäinen sim, jota ei voi vaihtaa. Tuo vuosimaksu on ainoa tapa, jolla se toimii. Mutta uudelleen saa herätettyä henkiin kyllä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #504 : 04.01.2021, 12:01:45 »
Laitteessa on sisäinen sim, jota ei voi vaihtaa. Tuo vuosimaksu on ainoa tapa, jolla se toimii. Mutta uudelleen saa herätettyä henkiin kyllä.

Eli sitä ei voi käyttää vain tuon bluetoothin yli?

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #505 : 04.01.2021, 13:18:59 »
Eli sitä ei voi käyttää vain tuon bluetoothin yli?
Ei ainakaan itsellä löydä bluetoothilla koko palikkaa. Nettisivuilla kyllä bluetooth mainitaan. Saattaa olla valmiina, mutta ei aktivoituna vielä.

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #506 : 05.01.2021, 06:27:07 »
Hmm... Auttakaas nyt pöljää, että mikä noista kannattaa ottaa ja mitä käytännön eroja noissa oikein on? Mulla siis vm 2011 XC60 (D5), jossa Thermo Top-VEVO Webasto (Thermo TOP-V hajos pari vuotta sitten). Nyt sitten se kaukosäädin (T91) lakkasi toimimasta. Ei saatu sinisellä tiskilläkään sitä toimimaan ja olivat sitä mieltä, että se ohjainboxi (telestart?) olisi mennyt rikki. Soittelivat ja ilmoittivat, että koko kaukoohjainpaketti pitää vaihtaa kun erikseen ei saa sitä pelkkää boxia. Hintaa tulee lähes 500€ töineen. Jäin vielä miettimään muita vaihtoehtoja...

1) Käykö jonkin toisen merkin uusi/käytetty (eBay alle 100€) ohjainboxi tuohon paikoilleen ns. "heittämällä" vai pitääkö jotain ohjelmoida vai eikö toimi ollenkaan?

2) Hommaisko tilalle Remucin? Joka näköjään nykyään tottelee nimeä Thermo Call, mutta siellä sanotaan, että ei muka ohjaisi tehdasasenteisia Webastoja. Eli toimiiko tämmöinen systeemi Volvossa vai ei? Laitoin jo firmalle vistiä, mutta eivät vastaile näin joulun pyhinä...
https://www.heater.fi/fi/lammittimet/asennustarvikkeet/ohjauslaitteet/safire/webasto/webasto-thermo-call-tc3.html

3) Mites tuo Autoplugin? Onko parempi vai huonompi kuin tuo Thermo Call? Ainakin halvempi...

4) Entä VVD Dongle? Mitä käytännön eroa tuohon Autopluginiin?

Tarve olisi itsellä saada autolämpimäksi jollain muullakin tavalla kuin viiksestä tai ajastamalla. Etäisyyttä autoon on yleensä 10m-300m, eli sen verran sais olla kantomatkaa minimissään. Kännykkä olis hyvä lisä ja pystyykö tuota t91 kakea käyttämään myös vai kannattaako se myydä (hyvällä hinnalla?) pois jollekin sitä tarvitsevalle? Systeemin ei tarvii välttämättä olla se kaikkein halvin, kunhan on hinta/laatusuhteet kohdillaan ja riittävän helppokäyttöinen myös emännälle. Vaatiiko OBD-pistokkeeseen kiinnitetyt systeemit jotain ohjelmointia vai toimiiko suoraan?

Remuc asiaan toimii ainakin -11 vuoden v60ssä t91 emulointitilassa.
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #507 : 05.01.2021, 21:10:25 »
Kulkeeko missään kohdin mk3 mallin v70:ssa kanttisähköä webaston käynnistyskäskylle? Vai onko kaikki väyläsähköä? Onko kaukokäynnistykseen muuta vaihtoehtoa kuin tuo OBD palikka tai ohjelmointi avaimeen?

Ja mitä tarkoittaa emulointitila?
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa NapapiirinSusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #508 : 08.01.2021, 08:52:58 »
Ei tämä varsinaisesti mitään kenenkään kysymykseen vastaa mutta kerrottakoon silti omat kokemukset. Itse juurikin kyseisen ketjun perusteella tein ostopäätöksen.

Eli nyt hetken aikaa ollut asennettuna Autoplugin Therminal DX. Tarkoitus oli saada webastolle kännykkäohjaus ja sen tavoitteen on tämä kapistus täyttänyt erinomaisesti. Sim-kortiksi kävin hakemassa DNA prepaid liittymän jossa oli jo 5€ ostaessa massia. Puhelimen appi kertoo tilin balanssin joten tarkkaillaan tarviiko sinne rahaa edes syytää. Viikossa ei ole kulunut yhtään.

Asensin plug&pray tyylillä OBD-porttiin ja piilotin tupakkiaskin kokoisen mötikän sinne OBD-portin taakse. Kesällä ajattelin ryöstöliittimillä laittaa ns. pysyvän asennuksen jotta OBD-portti jää vapaaksi. Mukana tulevaa nappikäynnistys-piuhaa en asentanut ollenkaan, samanhan voi tarvittaessa edelleen tehdä viiksestä. Lämpötilapiuhankin meinasin aluksi jättää pois kun siellähän se mötikkä on kylmässä jalkatilassa jossa se piuhakin tällä hetkellä on. Tietääkö arvon raati, kannattaako lämpötilapiuha vetää jonnekin parempaan paikkaan?

Minun käyttötarpeet autoplugin-mokkula täyttää täydellisesti. Nyt kun hetki käyttöä takana niin suorastaan ahistaa etten aikaisemmin ollut tuota mötikkää hankkinut. Ei enää illalla nukkumaan mentäessä niitä ahaa-elämyksiä että prkl, webaston ajastus unohtu laittaa, joten lähdempäs nyyttipussit jäässä tarpoon pakkaseen.

Ai niin, auto XC70 D5 ’08 ja Rovaniemen leveyksillä joten ahkeraan joutuu webastoa käyttään. Ja tilauksen odottelussa kannattaa olla kärsivällinen, meni vaatimattomat 2kk jotta paketti saapui.
“If you ain't first, you're last” - Ricky Bobby

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #509 : 08.01.2021, 13:27:39 »
Kulkeeko missään kohdin mk3 mallin v70:ssa kanttisähköä webaston käynnistyskäskylle? Vai onko kaikki väyläsähköä? Onko kaukokäynnistykseen muuta vaihtoehtoa kuin tuo OBD palikka tai ohjelmointi avaimeen?

Ja mitä tarkoittaa emulointitila?
Se väylässä kulkevahan on nimenomaan sitä kanttisähköä.

Kytkimellä ohjattavaa linjaa ei (tietääkseni) missään ole, pelkän webaston voisi ehkä saadakin pakotettua päälle, mutta lisäksi pitäisi saada ohjattua myös lämmityslaite (kiertovesipumppukin voi totella erillistä ohjausta?) Teknisesti se kyllä on mahdollista rakentaa myös tyhmälle ohjaukselle, mutta ei siinä kovin järkeä ole, kun nuo valmiita väyläohjauspalikat ovat noin halpja.

 

Futurez  Kulkukoira