Samppasport  Futurez

B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)

  • 5 Vastauksia
  • 5333 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa niku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)
« : 15.08.2018, 21:05:04 »
Poika hankki 240:n, jossa on viritelty B230F. Ongelma: katsastuksessa hylky koska liikaa HC-päästöjä (ks. kuva). Jotain häikkää sytytyksessä? Katin pitäis olla ok, vaikka mistäpä tuon tietää. Koneesta löytyy säädettävää nokkaa, avarrettua imua ja pakoa, isommat suuttimet, ja nyt laitettiin vielä Eflexfueli päälle (ei tullut mitattua päästöjä ennen ton asennusta, mutta ei kai sen pitäis ainakaan lisätä niitä). Mitähän tolle kantsis tehdä? JOs on ite liian käsi eikä osaa, niin olisko pk-seudulla jotain säätöpajaa joka tuntee nämä vempeleet?

Tuossahan on katalysaattori tosi takana. Kuinka pitkään sitä pitää lämmittää, jotta toimii kunnolla? Tuo mittaus tehtiin reilun 5 km ajon jälkeen, kun ei tajuttu että voi olla vähän hidas lämpenemään. Mittauksen aikana kyllä käytettiin jonkun aikaa ja kaasuteltiin kunnolla.


« Viimeksi muokattu: 15.08.2018, 21:15:59 kirjoittanut niku »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4397
Vs: B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)
« Vastaus #1 : 15.08.2018, 22:00:39 »
E85 vai bensaa tankissa ja onko kartat tehty suuttimille? Flexfuel taitaa vain työntää XX% lisää ainetta, riippuen etanoliprosentista ja lämpötilasta.
Tuo 5km on oman kokemuksen perusteella vähän lyhyt lenkki.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)
« Vastaus #2 : 15.08.2018, 22:38:54 »
Seos on mittauksen perusteella juuri tasan kohdallaan, eli jos sytkäpuolen osissa ei ole mitään moitteen sijaa ja kone käy nätisti, niin ongelma on joko katissa tai sitten vaan vähäpäästöiseen liian kireä nokka.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa niku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)
« Vastaus #3 : 15.08.2018, 22:44:36 »
Acke: Siinä on nyt boksin mukaan noin 50% etanolia tankissa, ei vielä ehditty ajella tankkia puhtaalle E85:lle. En taida edes tietää mitä suuttimien kartat on :D

TVS: Eli et vaihtaisi perussuuttimia noiden T5 tilalle, meinasin kokeilla kun olisivat tuossa käsillä? Tyhjäkäynti ei kyllä ihan tasaista ole. Tossa on kai K-nokka ja säädettävä nokkapyörä, pitäiskö sitä jotenkin veivata sitten?

Just muistin, että tuosta vaihdettiin pyörijä ja pyörijän kansi just ennen katsastusta, kun olivat huonossa hapessa. Voiko se mennä jotenkin väärään asentoon -> sytytys pieleen? Homman teki kyllä ihan ammattimies enkä minä itte.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)
« Vastaus #4 : 15.08.2018, 22:57:01 »
Jos sytkäosat on uutta niin hyvä, ei se käy jos ne on väärin asennettu. Nokkaa voisi yrittää aikaistaa hitusen verran, ja jos vaihdat bensalle niin kyllä vakiosuuttimiakin voi ihan hyvin kokeilla, mutta vaikutus tuskin on iso.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa niku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F säätö (liikaa hiilivetyjä)
« Vastaus #5 : 16.08.2018, 17:03:45 »
 Meni kuin menikin läpi ihan pikku säädöllä... ja huolella lämmittäen :D

 

Samppasport  Futurez