Carcom Oy  Ateho

740 turbo b200ET

  • 75 Vastauksia
  • 38529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #15 : 14.03.2011, 21:07:07 »
Tämä on ihan totta mutta ei se tina ja esim. kutistesukka estä sitä vertailuilman saamista kun ei käytä liimakutistesukkaa.
Eikö se tina nimenomaan sulje ne johtimien välit samaan tyyliin kuin se kutistesukka?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #16 : 14.03.2011, 22:22:33 »
Eikö se tina nimenomaan sulje ne johtimien välit samaan tyyliin kuin se kutistesukka? (Kuva poistettu lainauksesta.)
Ei... tina on johde kutistesukka eriste. vai mitä tarkoitit? ???
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #17 : 14.03.2011, 22:24:07 »
Ei... tina on johde kutistesukka eriste. vai mitä tarkoitit? ???
En taida ymmärtää enää itsekään ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #18 : 14.03.2011, 22:44:24 »
Näin sähköalan käyneenä sanoisin, että tinaa ja kutistesukka päälle. Kyllä se tinan vastusarvo pienempi on kuin esim. abiko tai karvaperseliitos ellen nyt ihan väärin koulussa aikoinaan ymmärtänyt. Kokemusta lambdahommista ei niinkään ole, että jos joku nyt varmempi ja kokeneenpi niin en väitä vastaan.  :hello:
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #19 : 14.03.2011, 23:34:35 »
Ainakin tarvike lambdan ohjeessa oli jyrkästi kielletty tinaaminen  ??? Joten ite laitoin liitosholkilla kasaan.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #20 : 14.03.2011, 23:58:08 »
Noo ei oo kokemusta tosiaan mutta hassulta kuulostaa vain :) Ehkä sitten niin jos näin sanotaan. Hämää vaan kun kaikki pienelektroniikkakin tinaamalla toimii  :idiot2: ja jännitteet ja virrat ei suuria niissä ole.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2011, 08:16:06 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #21 : 15.03.2011, 15:48:05 »
Noo ei oo kokemusta tosiaan mutta hassulta kuulostaa vain :) Ehkä sitten niin jos näin sanotaan. Hämää vaan kun kaikki pienelektroniikkakin tinaamalla toimii  :idiot2: ja jännitteet ja virrat ei suuria niissä ole.

Totta, näin olen itsekin oppinut, että holkkia ei kannata käyttää, ellei ole pakko tai kyseessä on juotosholkki.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #22 : 15.03.2011, 19:16:29 »
Lambdan johtojen tinaus keskusteluhan käy kiivaana täällä :D

Jes eli eilen sain laiteltua turbon ja muut hilppeet kiinni. Seuraavaksi pitäisikin ottaa kone irti moottori pukista, ja laittaa vielä vauhtipyörä kytkin asetelma ja öljypohja kiinni, sen jälkeen pääsisi sovittelemaan sitä pellin alle.

Tuli mieleen että minkälaisia öljyjä ootte käyttäneet moottori rempan jälkeen, ja paljonko tuota pitäs ajaa sisään?

Onko kellään myynnissä 940 turbon downpipeä, niin ois se lambda anturin paikka valmiina? Niin ja mielellään keskisuomen läheltä?

hevonen

  • Vieras
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #23 : 15.03.2011, 19:44:08 »
Jotkut vannovat sisäänajoa mineraaliöljyllä paremman sopeutumisen takia. Itse olen ajanut halvoilla synt. öljyillä semmosen 20-50km ja laskenut pois. Sitten uudet samanlaiset sisään+ suodattimen vaihto. Niillä on jo menty sitten muutama satanen tai jopa tuhat km, sitten taas ö-vaihto ja suodatin.
Voi olla ihan perseestä tää mun systeemi mutta hyvin on myllyt kestäneet.

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #24 : 15.03.2011, 21:00:22 »
Helpoiten saat vanhaan downpipeen lambdalle paikan, kun kairaat porkkanaterällä n. 18-20mm reiän putkeen, haet traktoritarvike kaupasta yhden pyöränmutterin, leikkaat kartion pois ja kemppaat sen kiinni. Kustannuksia tulee tuon mutterin verran, ja homman voi periaatteessa tehdä vaikka putki paikallaan.

Toki jos jostain saa tosi sopivasti valmiin putken, niin säästyypähän tuoltakin. Itse tein seosmittari varten aikanaan lambdalle tuolla metodilla natsan, ja hyvin toimi.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #25 : 15.03.2011, 21:02:14 »
Mistä vaan pulttiliikkeestä tms. M18X1.5 kierteellä mutteri ja sen hitsaat tiiviisti kiinni, en ymmärrä kuka maksaa jostain nettikaupassa tuollaisesta mutterista 10 euroa?  :idiot2:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa porko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
  • Blääh !
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #26 : 15.03.2011, 21:07:45 »
Mistä vaan pulttiliikkeestä tms. M18X1.5 kierteellä mutteri ja sen hitsaat tiiviisti kiinni, en ymmärrä kuka maksaa jostain nettikaupassa tuollaisesta mutterista 10 euroa?  :idiot2:

Ei muuten löydy tuollaista ihan joka liikkeestä, kokemusta on aika monesta putkasta pääkaupunkiseudulla. IKH:sta löysin sitten sattumalta tuon pyöränmutterin, jossa on oikea nousu. Ja taisihan tuo pari euroa kustantaa, joten nettikaupan 10€+ postikulut kuulostaa kyllä paljolta.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
-Albert Einstein-

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #27 : 15.03.2011, 21:11:55 »
Ei muuten löydy tuollaista ihan joka liikkeestä, kokemusta on aika monesta putkasta pääkaupunkiseudulla. IKH:sta löysin sitten sattumalta tuon pyöränmutterin, jossa on oikea nousu. Ja taisihan tuo pari euroa kustantaa, joten nettikaupan 10€+ postikulut kuulostaa kyllä paljolta.
Joo kyllä aivan liikaa hintaa moisesta mutterista  ::)

Olikos alottaja keski suomesta? Jyväskylästä toivolasta ainakin löytyy ja hiflexiltä molemmista oon ostanu.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #28 : 16.03.2011, 18:59:47 »
Joo kyllä aivan liikaa hintaa moisesta mutterista  ::)

Olikos alottaja keski suomesta? Jyväskylästä toivolasta ainakin löytyy ja hiflexiltä molemmista oon ostanu.


Joo jyväskylästä ollaan ja toivolasta tulee haettua aina kaikki stefat sun muut laakerit mitä ikuna tarviikin. Täytyypä käydä hakemassa tossa joku päivä kun kerkiää.

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 turbo b200ET koneremppaa
« Vastaus #29 : 27.03.2011, 01:03:22 »
No perskele! Eli tänään sain moottorin paikalleen. Voi olla että saa huomenna ottaa jo savut koneesta, voi olla että ei, mutta ainahan voi unelmoida. Hommiahan vielä riittää mutta rupeaa olemaan jo aika hyvällä mallilla tämä rojekti.

Kertokaapa mistä löytyis hyvä seosmittari? Ja minnekä ootte asentaneet noita lisämittareita ehdotuksia, ja asennus paikan pitäs olla mahdollisimman siisti. Ei mitään erikoisempaa tingeli tangelia tähän autoon!

 

Autoracing  KL-varaosat