Autodiagnoosi  Carcom Oy

940 Megasquirt all N/A "Myynnissä"

  • 99 Vastauksia
  • 43339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #60 : 11.09.2012, 10:35:17 »
Tuo openin time pitäis olla kohdillaan kun sen niistä suuttimen spekseistä kattelin. mutta muistaakseni siitä puuttui jotain. Valitettavasti noitten suuttimien mukana ei tullut sitä lappua jossa nuo tiedot olis joten jouduin ne netistä kaiveleen. Totta ne oikeat oli kuiten  ???

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #61 : 13.09.2012, 18:10:42 »
Nyt sai joutokäyntiin tolkkua. Nappasin sen bensanpainesäätimen alipaineletkun irti niin johan helpottu tuo joutokäynti. Nyt kone käy joutoa aika nätisti jopa kylmänä. Joskus se on pienestä kiinni ;D

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #62 : 21.09.2012, 20:40:05 »
Tänään oli pitkä päivä auton kimpussa ja eikä ollut turhaan. Het alkuun vaihdoin vanhat hydrauliset tukikumit suht "uusiin" peruskumisiin. Ryhti parani huomattavasti ja konetta ei saa enään heilutettua käsin, toisin kuin ennen. Ei tarvinnut sitten alkaa laittaa moottoritukeakaan. On se kuiten vielä varalla jos tuo kone tahtoo siltikin vielä liikaa heilua. Katotaan sitten ratapäivän jälkeen.

Seuraavana urakassa oli vaihdevälin lyhennin. Sitä tulikin sitten nysvättyä toista tuntia mutta lopulta se oli valmis ja hyvä tuli. Tuntuu kuin ois vaihtanut uuden laatikon paikalleen ;D Valitettavasti en ole vielä päässyt liikenteessä sitä kokeileen. Jatkoa tuli about 20 mm tai ehkä karvan verran päälle.

Viimeisenä urakkana oli sitten vuorossa läppisten vaihtaminen. Läppikset meni suht äkkiä paikalleen ja konehuone tuli raivattua kaikesta ylimääräisestä. Ainut mikä vieläkin aiheuttaa hieman päänvaivaa on tuo kaasuvaijeri. Se on aivan liian pitkä tuohon kaasuvivustoon, joten tällä hetkellä ei kaasuläpät liiku muuten kuin käsivoimin. Huomenna laitetaan se sitten kuntoon jotta pääsee ajeleen.
Konetta kuitenkin käytettiin käynnissä noitten läppisten kanssa ja ai että se kävi nätisti :P Tähän kyllä varmasti vaikutti sekin että suuttimien offset aika tuli muutettua. Se kun ei ollut sittenkään oikein :-[ Jostain syystä 2x offset aika oli kirjattuna. Läppiksetkin ovat suht hyvin synkassa toistensa kanssa, silloin tällöin yski vähän takaisin päin. Niiden synkkaus menee vasta ensi viikolle kun saan sen mittarin vasta maanantaina. Noh sitä ennen on ihan riittävästi tekemistä tuon säätämisen kanssa. Voi olla että menee jokunen ilta tuon kanssa. Vaatii tuo ITB moodi hieman perehtymistä että saa nuo kartat kohilleen.

Toivon mukaan pakosarjan saan pinnoitettua ennen tuota ratapäivää ja tässä hieman mietiskellyt jos käyttäis säädättämässä penkissä vielä ennen lauantaita. Saispa sitten vain naatiskella tuolla radalla :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #63 : 21.09.2012, 22:05:44 »
Ja tee vielä varmuuden vuoksi ohiajomelumittaus jos koululla mittari on ;) Läppärungot lisää melua kuitenkin jonkin verran. Eikä putkisto ihan hiljaisimmasta päästä taida olla nytkään. Joutuu vaikka lisäämään vaimennusta? Tietysti hyvä pakosarja vaimentaa pakoääniä, mutta silti ois hyvä tehdä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #64 : 21.09.2012, 22:28:29 »
Pitääpä kysästä onko koululla moista mittaria. Kyllähän tuo jo vähän epäilyttää onko nuo äänet turhan kovat. Jahka saa tuon koneen pelittää niin sitten lähteä revitteleen siihen koulun tielle ;D

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #65 : 22.09.2012, 08:34:10 »
mikäs laatikko tässä on? saisko kuvia tuosta vaihdevälin lyhentämisestä?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #66 : 22.09.2012, 09:03:20 »
mikäs laatikko tässä on? saisko kuvia tuosta vaihdevälin lyhentämisestä?

M47 löytyy. Miepä otan tänään muutaman kuvan siitä. Harmi kun ei älynnyt ottaa kuvia silloin kun se oli pöydällä se keppi  :-\

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #67 : 22.09.2012, 10:15:39 »
M47 löytyy. Miepä otan tänään muutaman kuvan siitä. Harmi kun ei älynnyt ottaa kuvia silloin kun se oli pöydällä se keppi  :-\

joo otappa muutama kuva kun itselläkin tuo m47 löytyy vielä joten voisi testata tuota lyhennintä. voitko selittää tyhmälle mitä kohtaa pidensit tai teit tuohon keppiin?

e: löysin Tälläisen alimmainen kommentti rupesi mietityttämään :D ottaako sulla kiinni missään jos kerta vähän ylikin on?
« Viimeksi muokattu: 22.09.2012, 11:38:33 kirjoittanut Fileman »
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #68 : 22.09.2012, 11:45:17 »
Olipa tutun näköinen kuva tuolla vastaheiton topicissa liitettynä. -08 kesällä ottanu omasta tekeleestä. Pultin kovuudesta tiedä sanoa mistä tuli tehtyä, muttei ole sen auton seuraavakaan omistaja valitellut ettei ois kestänyt ::)

M47:ssa ainoa kiinniottamisongelma liian pitkällä vaihdevälinlyhentimellä taitaa tulla Hardy-kiekon kanssa mikäli sitä on.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #69 : 22.09.2012, 11:59:41 »
Ai tuo on Lankku sinun tekele. Itsekin etsiskelin kuvia noista vaihdevälinlyhentimistä ja tuosta otin mallia ;D Itsellä on tuo pultti on 8.8, mutta en käyttänyt sitä kierreosaa vaan sen tasaisen pätkän siitä pultin juuresta. M16 pultti käy oikein hyvin siihen. Tuossa kuva mokomasta.





Ja tuohon pituuteen sen verran että kestäis olla vielä pitempikin. Ei ole vielä pelkoa että ottais kiinni ja kuten Lankku sanoi niin Hardy-kiekkoon se ottaa kiinni jos ottaa.

e: Unohtui ihan mainita että tänään tuli hieman vastapattia noitten läppisten kanssa. Sain vaijerille tehtyä nyt telineen ja vaijerikin pysyy nyt kiinni kiekossa, mutta tahtoo olla tuo kaasupolkimen liike aika race ;D Oisko se semmoset 6-7 cm. Sitten on jo läpät auki kokonaa. Täytyy jotenkin kasvattaa tuota kiekkoa siinä läppisten päässä, kun eihän tuolla muuten voi normaalissa liikenteessä ajella lainkaa. Ja jotta tuo ei olis kaikki niin kun sain auton käyntiin niin 2 sylinterin imuputkessa paukkui aika nätisti. Ei ole tuo synkkaus nyt ihan kohillaan kun silloin tällöin paukahtelee tuossa 2 sylinterin imuputkessa ja kun vähänkään antoi kaasua kone tärisi. Harmillisesti en saa noita tarvittavia synkkausmittareita vasta kuin maanantaina, niin tältä päivältä värkkäily loppui lyhyeen. Täytyy myös tuota TPS johtoja varten hommattava naaraspuolinen Jetronic liitin. Ei kellään sattuis moista olemaan tai saako mikkelin seudun liikkeistä noita ???
« Viimeksi muokattu: 22.09.2012, 12:06:18 kirjoittanut Jahre »

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #70 : 22.09.2012, 12:10:21 »
Eiks tää ookkaa race-auto, liikennevaloista lähtiessä on kaasu pohjassa jo ku muut vasta miettii  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #71 : 22.09.2012, 12:12:57 »
On noi läpppikset aina vähän on-off tyyliset.. :)
Ootko varma ettei vedä vaan laihalle ja pauku sen takia, tokihan ne läppikset on hyvä synkatakkin.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #72 : 22.09.2012, 13:23:00 »
Ei ole tuo synkkaus nyt ihan kohillaan kun silloin tällöin paukahtelee tuossa 2 sylinterin imuputkessa ja kun vähänkään antoi kaasua kone tärisi. Harmillisesti en saa noita tarvittavia synkkausmittareita vasta kuin maanantaina, niin tältä päivältä värkkäily loppui lyhyeen.

letkulla kuuntelemalla saa synkat kohileen. ei siihen mitää mittareita tartte.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #73 : 22.09.2012, 18:05:05 »
Juu eittämättä vähän on-off tyypinen siitä väkisinkin tulee mutta tuo on kyllä jo ehkä turhan herkkä. Noh sitten sen näkee kun pääsee ekaa kertaa ajamaan. Aluksi se oli laihalla ja sen takia paukku enemmän ja mahto ennakkoakin olla hieman liikaa, mutta sitten sai seoksen kohille niin silti se paukku silloin tällöin 2:ssa. Koitin sitä jo hieman säätää kun ihan silmämääräisesti se oli hieman enemmän auki kuin muut. Kyllähän tuon varmaan saa monellakin tapaa kohilleen mutta mulle nyt eka kerta noitten kanssa niin tehdään se sitten kunnon laitteilla ;)

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 940 Megasquirt all N/A
« Vastaus #74 : 25.09.2012, 15:11:04 »
Nyt on päästy ottaan ensi ajot uudella setillä ja kyllähän se pistää hieman hymyilyttään :) Äänet on kyllä messevät ja kaasuunvastaavuus ihan toisissä sfääreissä.

Eilen tuli nuo läppikset sitten synkattua ja hyvä että se tuli tehtyä koska paljastui aikamoisia eroja läppien välillä. Siinä 1, 3 ja 4 olivat suht lähellä toisiaan ja ne sai helposti tasattua samoihin paineisiin. Mutta 2 sylinterin kanssa olis sitten vähän toinen juttu. Alipainetta ei ollut juuri ollenkaan ja vaikka kuinka sääteli niin ei saanut mitään parannusta. Eihän siinä sitten voinut muuta epäillä kuin imuvuotoa ja kuinkas ollakkaan kun ruiski vähän bräkliiniä niin käynti muuttui. Eihän siinä sitten muutakuin ostaan uus tiiviste ja vaihto hommiin. Irrottaessa sitten paljastui moinen näky.



Siinä näkyy hyvin kuinka tiiviste oli antanut periksi ;D Pikainen puhdistus ja uusi tiiviste Hylomarin kanssa paikoilleen ja eiku uudestaan synkkaan. Nyt ei ollut sitten enään ongelmaa synkkauksen kanssa ja kaikki saatiin säädettyä suht samaan. Nyt kaikissa on n. 0.4 bar alipainetta. Heti tämän jälkeen tuli sitten perehdyttyä Megan ihmeelliseen maailmaan ja tuli värkättyä ITB kartat ja samalla säädettiin vähän joutokäynti aluetta. Ulos ei ollut huonon kelin takia asiaa joten ensimmäiset ajot täytyi jättää täksi päiväksi. Jos joku ihmettelee mitä se keli siihen vaikuttaa niin syynä on suodattimien puuttuminen ;)

Tänään sitten talsin tallille öljypönttö kourassa ja vaihtelin siinä het ens töikseen öljyt ja suodattimen. Nokkaa oli jo reipas 500 km ajettu sisään niin ajattelin vaihtaa öljyt nyt jotta saa radalla ajella tuoreilla öljyillä. Sitten olikin aika jo eka ajolle. Siinä tuli sitten muutama kilometri pyörittyä ja karttoja hiottua. Nyt kartat on jo sillä mallilla että sillä pystyy ajeleen ihan huoletta ja hieman jopa kiihdytteleen. Katsoa jos tänään illemmalla kävis vielä ajelemassa vai pitäis oottaa torstaihin jolloin suodattimien pitäsi saapua ???

Tuossapa yleiskuvaa konehuoneesta :)



Vielä ennen ratapäivää tarvitsee tehdä CAI. Tahtoo olla ilmanlämmöt hieman korkealla ::) Ja kuten Lankku tuossa sanoi jo aikaisemmin noista äänistä niin nyt kyllä hieman alkaa epäilyttään pääseekö Motoparkiin ajeleen lainkaan :( Pitää vielä hieman tuota pakoputkea jatkaa ja supistaa niin sais edes vähän ääniä pienemmiksi. Mutta lauantaina se sitten selviää viimeistään :D

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy