Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 240 T6 Driftbil 585hp

  • 109 Vastauksia
  • 55107 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #45 : 17.07.2019, 10:57:16 »
Ihan mukavat lukemat tuli. Mikäs siinä paineohjauksessa mättäs? Oliko ihan jousen varassa että nousi paineet hitaasti vai

No joo kai noilla loppukesän pärjää. Olishan sieltä tullut enemmänkin kun olis painetta saanut mutta säätäjä ei osannutkaan/tietänytkään ecun säädöistä oikeita asetuksia solenoidia varten niin piti tyytyä tuohon. 1,5bar varmaan olis lukemat alkanu jo 4XX

Luulen että paineitten hitaaseen nousuun vaikutti vain se että ohjaus on pelkän jousen varassa. Solenoidilla oletan nousun olevan hieman nopeempaa.

On ollut jotenkin vähän laimeeta tämä foorumin päivittäminen vaikka autoa on kuitenkin hipelöity aina kun aikaa on siihen muun ohjelman rinnalla ollut.

Kaikkea mitä tässä on tapahtunut ei näin äkkiseltään ulkomuistista muista mutta jotakin nyt kuitenkin.

Valot saatiin kaikki nyt toimimaan lukuun ottamatta pakkivaloa.
Pissapoika tuli asennettua leimaa varten
Jarrut jouduttiin päivittämään joka nurkkaan uudet vanhojen satuloiden ollessa aika huonossa hapessa.. Nyt mennään sitten uusilla vakio satuloilla johonki asti vaikka nämä piti päivittää isompiin mitä ei tähän saumaan antanut lompakko myöten..
Käsijarru hilppeet tuli kaikki uutta ja toimii todella hyvin.
Tabletti tuli asennettua mittaristoksi lähinnä kierros ja nopeutta varten. Muille tiedoille kun löytyy analogiset mittarit.
Vesilämmölle tuli asennettua ylävesiletkuun anturi ja sille oma mittari kun tabletin kautta ei tuota tietoa olla saatu oikeaksi vaikka on mitä yritetty.
Paras ratkaisu tuo ei ehkä ole mutta näkeepä nyt varmasti oikean lämmön edes jostakin.
Lukko tuli myös nyt vaihdettua ja kemppi sai jatkaa matkaansa kaatopaikalle. Eli perässä makaa nyt 585 Torsen Amsoilin litkuilla
Perän pitkittäis varretkin vaihtuivat isäukolta ylimääräiseksi jääneisiin uretaanipuslamallisiin

Vänkärin penkki ja vyöt tuli myös nyt lopullisesti asennettua vöiden saavuttua. Vyöt tuli ihan Sparcon katukäyttöön perus 4-piste malliset.
Jauhesammutin tuli asennettua kuljettajan penkintaakse ihan varmuuden vuoksi.
Konepellin sisäpuolelle jouduttiin myös loput varastossa olleet kultafolit laittamaan ahtimen kohdalle sillä maalipinta meinasi mennä aika pehmeäksi tuosta kohtaa. Katsotaan onko tuolla auttavaa vaikutusta sille.


Sitten eilen 16.7 oli varattuna kulmien säätöaika sekä laajamuutoskatsastus aika. Kulmien säädön ajattelin olevan ihan nopea homma johon varattiin 2tuntia.
No kuitenkaan ei edes 3 olisi riittänyt sillä caster kulmaa ei saatu korjattua nosturilla vaikka mitä tehtiin. Kuskin puolella lukema näytti 0.17 ja vänkärin 1,49 kun ohje arvo on lähemmäs 2 astetta. Katsastus siirrettiin ja auto kotiin ja hommaa tutkimaan. Tehtiin aika aika nopea päätös ja tolpat otettiin irti ja camber säätölevyt käännettiin/muokattiin vartti sivusuuntaan eli camber säädöistä tehtiin nyt caster. Muuta nopeaa vaihtoehtoa ei oikeastaan ollut joten katsotaan mitä tämä sanoo :idiot2:

Mukava oli autolla päästä ajeleen säätöön mutta pettymys oli suuri kun ei leimalle asti päästy. Huomenna 18.7 kuitenkin koitetaan molempia uudelleen ja katsotaan petytäänkö vai onnistutaanko...





« Viimeksi muokattu: 17.07.2019, 10:58:47 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #46 : 26.07.2019, 12:33:04 »
Tervehdys


No niin nyt on sitten vihdoin auto leimassa ELK

Viikko sitten torstaina käytiin ekan kerran yrittämässä leimaa ja kaikkihan meni aivan yli odotusten. Tietysti päässä piirtänyt ajatuksen että katsuri ei hyväksy mitään mitä sinne on koitettu rakennella mutta eipä sieltä mitään semmosta löytynyt. Muutoskatsastus siis meni ensiyrittämällä läpi mutta vuosileimaan joutui kuskinpuolen takatukivarren puslan vaihtamaan. No se vaihettiin sekä 15" vanteet alle kun ei herra tykännyt spacereista mikä oli tiedossa mutta aina pitää kokeilla kepillä jäätä...


Muutosprosentteja tuli nyt siis 24% ja kaikki on nyt kunnossa ja kovaa ajoa.

Hieman vaatii auto totuttelua vielä ja hakemista alustan osalta jotta saadaan paras tuntuma ajamiseen. Keula on aika hyvä mutta perä hieman pomppii eikä sitä saada oikein istumaan noilla jousilla sillä korkeus säätö on aivan tapissa.... Noh ensikesälle uutta jousta jos asia paranisi sillä.

Sitten on hieman lämpö ongelmiakin ollut. Vedenlämpö pysyy hyvänä, ehkä vähän liiankin 72 asteen termarin avulla mutta pakopuolen osat turbo,pakosarja yms käy vähän liian kuumana
aiheuttaen öljynpaluun ja tulpanjohtojen kanssa ongelmia. Tähän vaivaan tulikin pientä parannusta kun auton mukana tullut Bilteman 800 kuution flekti tuli vaihdettua motonetin 2200 kuution malliin. Hieman ilman vaihto parani mutta täytyy vielä vaihtaa tulpanjohdot sekä paremmat lämpösuojat niille.

Myös nytkun pääsi ajelemaan vähän enemmän tuon uuden tuulettimen kanssa niin seuraavaksi loppuu laturista potku.
Kaikki valot, Flekti, Tabletinlaturi, Polttoainepumppu ja kaikki muu mikä tarvii virtaa ovat yhtäaikaa päällä volttimittari tipahtaa 14-12 volttiin.
Huono homma sinänsä kun pumpusta tippuu kuitenkin jokunen kierrosluku pelistä pois ja sekin on aika selkeästi korvallakin havaittavissa.
Akkunahan tässä on yellowtop geeli akku joten sen puolesta ei virranvähyyttä pitäisi olla.

Mutta tämmöstä tälläkertaa tästä on hyvä jatkaa ja nauttia loppukesän ajeluista O0

-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #47 : 11.08.2019, 21:04:02 »
Termosta pöytään!

Taas on hieman aikaa vierähtänyt ja kesäloman viimenen viikko pärähtää huomenna käyntiin. Loman alkaessa luulin kun auto leimattiin että nyt on kaikki tikissä ja eikun kovaa ajoa koko loma. Noh ei se nyt niin aivan mennyt miten suunnitteli niinkun näitten kanssa nyt ei koskaan mene :D

Pikku vastustamisia on ollut niinkuin ylempänä olen kertonut. Pääpiirteittäin tekniikka pelaa hyvin ainoastaan tuo sytkäpuoli/ Turbon öljynpaluu tuntuu teettävän vähän liiankin paljon hommaa. Sytkä hommista aiheuttaa pieni nykiminen/pätkiminen taajamanopeuksissa pintakaasulla. Uudet tulpat tulivaihdettua mutta homma ei sillä ratkennutkaan vaikka näin luulin. No viime ajokerran jälkeen päätti 3 pakosarjan pinnapulttia antautua hitsauksista ja turbo irti ja auto nilkutellen takas talliin. Tänään tuli sitten purettua pois kaikki pakopuolen osat ja sarja pöydälle. Sarjan kun sain irti tuli hieman ihmeteltyä sillä pakokanavat näytti seuraavalta...



Asiaa hieman tutkineena muuta vikaa en näin ulkoisesti keksi kun että 3/4 pytyissä ei sytytys oikein pelaa samalla lailla kun 1/2 pytyssä (Kertokaa jos väärässä :idiot2:) ja tästä syystä kyseinen nykiminen johtuu. Vedossa ns vikaa ei huomaa millään lailla, mutta katsotaan nyt kun uudet tulpanjohdot/hatut saapuu auttaako asiaa yhtään.

1/2 pytty vain näyttää vähän liiankin puhtailta ja kanava on kauttaaltaan saman näköinen.


Samalla kun tuossa tuota purkamista tuli harrastettua tuli kansi ja nokka kiristettyä ja ne oli momentissa kuten kuuluukin. Venttiilin välykset sitten taas olivat noissa 3/4 pakopuolella noin puolta isommat kun toisissa pytyissä.... Tiedä sitten kestääkö tämä loppukesää mutta koitetaan nyt kasata palikat uudelleen ja ajella syksyyn ja taas talvella käydä kaikki läpi ja parantaa jonkinverran.

Jatketaan näillä ja katsotaan mitä tapahtuu jos saatais vehkeet rokkaan kemoralle..

-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #48 : 12.08.2019, 19:52:38 »
Ettei ois kanspahvi rikki ku kiiltää kanavat tuollei

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #49 : 12.08.2019, 20:34:29 »
Ettei ois kanspahvi rikki ku kiiltää kanavat tuollei

No miksei tämäkin tietysti voisi olla yksi oikea vastaus mene ja tiedä... Vaikeaa on varmaa vastausta mennä sanomaan. Ainakaan itse en osaa.

Mutta ehkä kuitenkin hieman epäilisin itse tuota sillä auto ei savuta/kuluta nesteitä tai tee painetta jäähdytin järjestelmään, mutta eikai nuo ole aina kuitenkaan niitä varmoja merkkejä pahvin pettämiselle..


Viisaammat kommentoikoon tästä omia olettamuksia ja näkemyksiä.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #50 : 13.08.2019, 09:41:50 »
Yleensä kyllä huomaa jos paffi menny, kerää painetta tai savuttaa

Poissa Ökkelö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #51 : 13.08.2019, 16:10:35 »
Itellä oli joskus samaa vikaa eli nyki pintakaasulla/ kevyellä kuormalla.
Vika korjaantu lopulta johtosarjan vaiholla. En tiiä mikä vika edellisessä oli mut uudella pelas sit hyvin. Lienee maadotuksissa tai jossain se sit lopulta oli

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #52 : 13.08.2019, 20:28:46 »
Voisko nuo puhtaat kanavat viitata suutin tai ecu vikaan, liikaa bensaa jossain tilanteessa joka pesee pakokanavat?
240 -86 @buildingbrick240

Poissa make84

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • Itse tekemällä tulee sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #53 : 13.08.2019, 22:24:28 »
Kyllä puhas kanava viittaa ettei pala kunnolla
« Viimeksi muokattu: 13.08.2019, 22:26:32 kirjoittanut make84 »

ex. volvot 240 -86, volvo 850 -96, volvo s40 -04 nykyhetki volvo v70 2008

Poissa Bigsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #54 : 14.08.2019, 21:05:35 »
Veikkaan, että suuttimet on kytketty väärin.
Tarkasta, että sylinterien yksi ja neljä suuttimet ovat samassa kanavassa. Vastaavasti sylinterien kaksi ja kolme suuttimet pitää olla samassa kanavassa.
Tällä on merkitystä, jos sulla on mekan asetuksissa Injector staging Alternating ja ei ole sequentiaalinen ohjaus.

Poissa ainutoikea

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #55 : 24.08.2019, 15:14:51 »
Tuli sattumalta eksyttyä sun projektipäiväkirjaan googlen kautta ja mietin että onko tämä se Volvo jonka oon nähnyt kun lapsen kans ollut lenkillä tässä melkein naapurustossa niin onko tämä Kokkolassa? Lisää vaa tarinaa tänne ja on siisti 240! Itselläkin rojetki mallia 240 farkku classic turbo.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2019, 15:18:29 kirjoittanut ainutoikea »

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #56 : 25.08.2019, 11:55:37 »
Muillakin tulee mieleen samoja veikkauksia kun itsellä on ollut mutta oikeaa vastausta vaikea sanoa vielä. Ajattelin että ajetaan tämä kausi nyt loppuun ja enskuun lopulla viimeistään laitetaan auto talviteloille ja ruvetaan tutkimaan jos vika löytyis.

Vikaa epäilin eniten sytkä osissa mutta eipä mikään muuttunut uusien tulppien,hattujen ja johtojen myötä vaikka näin aluksi olentin kun yhdestä vanhasta hatustakin oli pala lohjennut pois. Talven aikana sitten puretaan vähän enemmän ja mittaillaan mm maadotukset ja suuttimet käytetään myös huollossa jos niissä olisi jotakin häikkää.

Jännä sinänsä mistä tämmöinen nykiminen johtuu kun sitä ei aikasemmin ensimmäisillä ajokerroilla ole ollut :idiot2:

Mutta joo kesämiititssäkin tuli tosiaan käytyä ja eihän sieläkään kaikki mennyt niinkuin piti. Toisella kierroksella turbon öljynpaluu antautu ja meilkein kierroksen verran tuli levitettyä sitä pitkin rataa... Tuonhan tosiaan huomasin vasta aivan radan loppuvaiheilla että nyt joku savuaa ja luulin sen olevan ihan vaan hieman öljynsyöntiä kun savun määrä taustapeilistä katsottuna oli kuitenkin vähäistä. No siitä varikolle suoraa asiaa tutkimaan ja sehän olikin sitten aivan muuta. Tämän jälkeen sitten rata ajo keskeytettiin (Tästä pahoittelut koko kesämiitti porukalle) ja vapaaehtoiset lähtivät siivoamaan plus meidän loppu porukka 4-henkilöä ja itse jäin autoa laittamaan siinä toivossa että radalle vielä pääsisi.

Auto saatiin kuntoon/ putsattua ja eikun takas radalle. 10 kierrosta päästiin kaikkiaan ainoastaan ajamaan kun tulpat sanoivat itsensä irti ja homma piti lopettaa siihen. Kaiken kaikkiaan hyvä maku jäi päivästä ja kelikin oli kohdillaan.

Nyt jatketaan harrastusta vielä kuukausi vähän nykivällä autolla ja talven aikana parannellaan vehkeitä lisää..




Tuli sattumalta eksyttyä sun projektipäiväkirjaan googlen kautta ja mietin että onko tämä se Volvo jonka oon nähnyt kun lapsen kans ollut lenkillä tässä melkein naapurustossa niin onko tämä Kokkolassa? Lisää vaa tarinaa tänne ja on siisti 240! Itselläkin rojetki mallia 240 farkku classic turbo.

Juu kokkolasta on auto ja kuski. Kiitos kiva että muitakin miellyttää. Tarinaakin tehdään aina kun jotakin kerrottavaa on ja aikaa siihen :D
« Viimeksi muokattu: 25.08.2019, 11:57:40 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Paikalla Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #57 : 25.08.2019, 17:01:25 »
Ota kokeeksi sytkäennakkoa pois niiltä aluelta millä nykii, esim 5 astetta pois alkuunsa ja koita ajaa että loppuko.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #58 : 28.01.2020, 12:24:30 »
Tervehdys!

On mennyt näemmä jo tovi kun viimemeksi tänne on tullut kirjoiteltua mutta ei se mitään jatketaan nyt.

Eli tosiaan auto jäi talviteloilleen syyskuun alussa vaikka oikeastaan elokuunloppu puolella alkoi aika loppua kesken että olisi kerinnyt käydä ajamassa tai tehdä ylipäätänsä yhtään mitään auton suhteen.

Tuli tuossa marraskuun loppupuolella ostettua omakotitalo jossa saa nyt jatkaa sitten hommia omassa tallissa.
Kyseessä tosiaan sama talli/talo missä aikasemminkin on hommia tehty sillä vanhempien talo kyseessä ja siltä osin oli sitten kaikki isäukon kanssa hommaamat pelit ja pensselit tallissa valmiina.

Siinä menikin sitten oikeastaan tammikuun puoleenväliin asti aikaa kun sai tallin siivottua siihen kuntoon että edes näki onko romun seassa enää autoa olemassakaan.

Syksyn jäljiltä sahattiin auto tulille ja käännettiin se ympäri ja eikun kone laatikoineen pois keulalta huoltoa varten.

Tuossa olis nyt tarkoitus vähän päivitellä osia ja samalla huoltaa alakertaa ja tarkistella momentit yms kun sinne laitetaan uusi öljypumppu.

Suuttimetkin käväsivät Finjectorilla huollossa ja niistä yksi oli vähän niinkun kaput niin yksi suutinkin tuli samalla uusi.
Kaasuläppä tulee uusi 65mm vaihtuu 70mm malliin
Cooleri tulee nyt huomattavasti isompi kooltaan 455x300x102 3" lähdöillä mallia Do88
Ahtoputket vaihtuvat samalla 2,5" -->3" malliin.
Vaihelaatikkoa olis tarkotus tutkia myös hieman sillä loppukaudesta rupes pohja olemaan hieman kostea niin saa senkin tarkastaa samalla
Kytkin ja vauhtis paketti meni tasapainotettavaksi myös.
Pakosarja vaihtui myös. En tiedä parempaan mutta ainakin muodoltaan parempaan.
Pakopesä vaihtuu 16 mallista 18.

Tuossa hieman esimerkkejä mitä päivityksiä on tulossa muiden pikkuhilppeiden lisäksi mitä on aika kasa.

Tässä hieman listaa myös kuvan muodossa mutta tuostakin puutuu juuri nuo pikkuhilppeet.






Tuossa nyt hieman tämänhetken tilannetta. Tästä on hyvä jatkaa....
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 8v Turbo
« Vastaus #59 : 29.01.2020, 11:55:01 »
Oliko kenties viallinen suutin syy kesän käyntihäiriöön

 

KL-varaosat  Race.fi