0
8-pätkä, Johannes.N, Juzi ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Eihän nuo VW-dieselit muutenkaan käynnisty -20 pakkasella kunnolla ilman roikkaa,
Eiköhän se varmaan pelaa, jos HX35W integroidulla hukkaportillakin on toiminut. Onhan noita ulkoisia hukkaportteja laitettu EGR lähdöstäkin näissä.
Jos siinä on isohko pakopesä, niin ei vakiopumpulla välttämättä heräile kovin hyvin. AR.63 pesällinen T3/T4 ei sekään herää kuin 3000rpm jälkeen vakiopumpun kanssa. Vakio on joko AR.36 tai AR.42 pakopesällä.
Siis juurikin vakio garrett T3 ahtimessa on AR.36 tai AR.42 pakopesä. Kiinankopio T3/T4 on yleensä AR.63 pakopesä ja AR.50 imupuoli muistaakseni. Taisi olla että varsinkin EGR-kanssa olevissa D24TIC on yleensä AR.36 pakopesä T3 garretilla.jossain kohtaa pakopesää oli oikein stanssattu se AR. lukema ihan selvästi.
Menee tietääkseni ulkoisten hukkaporttien kanssa näin että jos isolla ahtimella haluaa pienet paineet niin suuri hukkaportti tai jos haluaa miehekkäät paineet kunnon ahtimella niin pärjää pienellä hukkiksella
Ei tuo mikään hirveän iso ahdin ole, kun T3/T4 on muistaakseni 55-60mm pakosiipi. HX35 ahtimessa 60mm pakosiipi kans. Melkein joku HX35W olisi paras ratkaisu, koska se herää yhtä hyvin kuin T3/T4, mutta riittää yli 250hv.T3/T4 riittää 200hv nurkille.