Moi. Muutaman vuoden vanhempi 740 käytössä ja siinä ei mittarivalon säätö toiminut. Valot palo siis kokoajan samalla voimakkuudella. Bensamittarinkorjauksen yhteydessä kävin sitten kaikki mittaritaulun juotokset läpi. Siis juottelin jokaisen uudelleen vanhoja tinoja poistamatta. Löyty kaheksan kylmää juotosta, jotka vaikutti myös bensamittarin toimintaan. Siis epäilen vahvasti juotosvikoja.
Niin siinä bensamittarissa oli myös vikaa, mutta se keikka oli aikaisemmin ja silloin mittartaulun palikasta löyty 17 juotos vikaa ja se palautti jonkinnäköisen toiminnan mittariin mutta tuo jäkimmäinen viimeisteli toiminnan. Muutama viikko sitten juottelin automaatin ylivaihteen releen. Siinäkin vaikutti olevan puolentusinaa juotosvikoja. Suomen ankarat talvet ei kohtele piirilevyjä hellästi jolloin juotokset ovat kovilla. Tuokaan rele ei ollut kolistelusta moksikaan. Epäilen rakennetta sen verran vahvaksi ettei "pienikovistelu" vaikuta. Elektroniikka tunteva henkilö olisi varmasti avuksi juotosten arviointiin ja muuhunkin saisi olla tuntemusta kuten ESD. Niin juotokset ovat lyijyllistä. Korjausjuotokseen käytettävä lyijyllistä ellei putsaa vanhoja tinoja pois. Jos lyijyllistä tinaa ole silloin paras juotella liitoksen fluksin (juoksute) kanssa, ilman lisätinaa.