Autoracing  KL-varaosat

Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?

  • 18 Vastauksia
  • 10182 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« : 27.06.2013, 10:23:37 »
Keskustelua eristenauhoista.

Vai oliko tämmöinen jo? jos oli niin poistakaa, jos ei niin jatkakaa.




Itseä kiinnostaisi miten tuommoinen käyttäytyy mustan sarjan päällä? Joidenkin huhujen mukaan sarja lahoaa nauhan alta pois, kun taas joidenkin lähteiden mukaan toimii ongelmitta.

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Kermeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
    • Hakalahti Drag Racing
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #1 : 28.06.2013, 19:58:37 »
Mustasta tehty sarja lahoaa todella nopeasti. Kokeilin parissa kisassa nauhaa ja rupes heti hilseileen.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2013, 20:00:53 kirjoittanut Kermeri »
Volvo 142 DL - 1/4 mile 10.449@215.18 - 1/8mile 6.742@174.94

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #2 : 28.06.2013, 21:21:40 »
Nuo on kosteutta keräävää rättiä, mitä useammin käytät kuumaksi tai mitä kuivemmassa säilytät niin sitä paremmin kestää.  Sit siihen päälle materiaalivahvuuksien ero turbosarja vs. vapari peltisarja niin toinen ei ole kuin pintaruosteessa ja toinen on puhki.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #3 : 14.10.2013, 14:15:36 »
Biltemasta ostin tollasta mustaa ja muutaman kerran kun kävi pakosarja punasena oli musta väri hävinnyt. Joku laadukkaanpi (kalliinpi) voi värinsä pitääkki. Ja tosiaan itellä rst-sarja niin ei tietoa kuinka mustan raudan kanssa käyttäytyy.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #4 : 14.10.2013, 14:59:22 »
Ruostuttaa tosiaan tehokkaasti peltipakosarjan tai minkä tahansa "mustan raudan".

Putki kannattaa maalata ensin kunnollisella peltisarjamaalilla kuten VHT tai Plasticote ja sitten siihen päälle tuo nauha.

Nauha kannattaa myös maalata päältä vastaavalla maalilla kun itse pakosarja maalattiin.

Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #5 : 14.10.2013, 21:36:43 »
Bilteman valkea/vaalea lämpönauha meni aika rapeaksi turbosarjassa ~8000km ajoilla, mutta toimi se silti. Purkaessa sai revittyä kappaleiksi käsin. Vaparissa tuntuu kestäneen paljon paremmin vaikka vaparilla on ratailtukin enemmän. Yhden kerran kun kieputti limittäin maalaamattoman peltisarjan päälle, vaikutti parissa vuodessa(ei talviajoa) sen verran, että nauhan kuvio jäi sarjan pintaan. Ei sen kummempaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #6 : 14.10.2013, 21:50:46 »
Bilteman kääryle ainakin mustan ruostutti tehokkaasti ja hais pitköön pahalle, turbon DP:ssä.
Ei kauaa kyseinen rätti ollut, kun sai lähteä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #7 : 15.10.2013, 08:16:34 »
Itsellä oli Motonet kiina kääryle pakosarjassa ja hieman rajulta testilenkiltä palattuani avasin konepellin niin 10cm liekit oli käärössä. Tämän se teki vain kerran.

Pakosarja kestää, kun hiekkapuhaltaa sen ja ei koske millään rasvaisella, brake clean kuuri päälle ja Black satiinia ruiskulla. Itsellä ollu 3 vuotta sama sarja Amazonissa ja kun nauhaa raottaa on nätti maali alla.  Pakolämmöt käynyt yli 1000c monta kertaa. Auto on seissy myös pihalla eli kosteutta on saanut.   
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #8 : 15.10.2013, 08:46:53 »
Jos Black satinia laittaa, ei tarvi mitään termotecia. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #9 : 22.10.2013, 15:36:25 »
Jos Black satinia laittaa, ei tarvi mitään termotecia. :hello:

Ei pidä paikkaansa.

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #10 : 22.10.2013, 15:57:04 »
Mitäs tää paljon puhuttu black satin maali sitten o? Heittäskö joku vaikka linkin.
Ja sori vähän OT.
BMW M5
Volvo 740

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #11 : 22.10.2013, 16:14:50 »
Ei pidä paikkaansa.
Aijaa, mulla oli jenkissä n.5v satiinia, ja toimii, ilman termoa. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #12 : 22.10.2013, 16:15:40 »
Mitäs tää paljon puhuttu black satin maali sitten o? Heittäskö joku vaikka linkin.
Ja sori vähän OT.
KVG. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi

Poissa mortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Thermo-tec ja muut lämpökääryleet?
« Vastaus #14 : 23.10.2013, 08:16:00 »
Aijaa, mulla oli jenkissä n.5v satiinia, ja toimii, ilman termoa. :hello:

Aijaa, oisit laittanu käärylettä niin oisit huomannu eron  :hello:

 

Kulkukoira  Proturbo