Proturbo  Autodiagnoosi

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 320277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _nopee_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Myös kw:n alustan käyttökokemukset kiinnostais, ois ainaki hiukan huokeempi..  :)

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
Onkos kellään kokemuksia tollasesta? http://www.xtremt.se/show_cat.asp?cat_id=832 Hiukan noita madallusjousi härdellejä kattelleena oon kallistunu enemmän ja enemmän säädettävään.  :P

K-Sporttia sai hetken aikaa sitten hintaan 699€ Suomesta. Mulla on vastaava D2:sen satsi omassa, ei mitään valittamista 4kk:n käytön ajalta. Säädöt ollu löysimmillään talven ajan.

Mihin autoon tulossa? Näissä sarjoissa ei ole hyväksyntä lappua, eli S/V70 muutoskatsastus ei onnistu. 850 ei ongelmaa.
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

Poissa _nopee_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Nii mulla on 855 T5-R, D2 sarjaa en löytäny vaik koitin  :o mistä ja mihin hintaan oot hommannut? Ja mistä tota Ksporttia on mahtanu saada?

Poissa arttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 217
  • R129 SL 300-24 M104 Turbo
    • Tehonmittaus.fi
www.ksportfinland.com Sivulla näytti olevan et 27.3.11 mennessä tilatut saa vanhalla hinnalla, listassa 699€. 850:sen sarjat jää valmistajan varastoista pois ja erikoistilauksesta valmistetaan.

D2:sta esim. www.race.fi  850:stä ei näy listauksessa, ei ole päivitetty. Omani tilasin Futurezilta valmistajan sivulta löytyvällä koodilla, toimitus aika oli alle viikon.
R129 SL 300-24 M104 Turbo 855 T-5R

Poissa _nopee_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Juu löysinki jo ton Ksportin eikä ihan kykene ottaa viel sitä joten hinta ja toimitusaika on sit mun tappio jos siihen päädyn.  :-\ Oliko missä hintaluokassa toi d2, jos ei oo salaista tietoa?  :)

Poissa Tollo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Onko niin että T5:ssä on tosiaan n. 20mm matalampi alusta kuin 850 vaparissa? omastakin mielestä näyttää matalammalta kuin vaparit eli onko niin että esim. motonetin -40mm jouset laskee autoa 20mm? Jos näin niin hyvä, pääsis vielä mehtäteille koirien kanssa. Tarttis vaan saada varmuus.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Onko niin että T5:ssä on tosiaan n. 20mm matalampi alusta kuin 850 vaparissa? omastakin mielestä näyttää matalammalta kuin vaparit eli onko niin että esim. motonetin -40mm jouset laskee autoa 20mm? Jos näin niin hyvä, pääsis vielä mehtäteille koirien kanssa. Tarttis vaan saada varmuus.

Niin, se alkuperäinen korkeusero johtuu juurikin erilaisista jousista. Jos vapariin ja T5:een vaihtaa motonetin -40mm jouset niin molemmat sit yhtä korkeita.

Poissa Tollo5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Kiitos, tämä selvä.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Nonni, nyt täytyisi päivittää taakse jousia + mahd iskaritkin.

Auto siis -99 v70 glt.
Ekax, onko tuo glt "normi" korkuinen ? vai onko hivenen matalampi ??
Tokax, ei mitään madaltavaa jousta, mut jäykempää täytyis olla, kun 7h auto.

Perehtynyt en vielä ole, mut uskoisin nivot olevan takana.
Motonet näyttää myyvän vahvistettua jousta.
Onko kellään kokemusta noista??
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Saa nähä.
Eilen soitin noita motonetin jousia, ja pitivät olla progressiiviset..ne mitään oo.
Otin kuitenkin.

Huomenna jos ihmettelin..ja mittailis langan vahvuuksia ja kierteiden määrää.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
nyt kun motonetin jousista oli puhe, onko porukka laittanut niitä madallusjousia. mitenkä paljon madaltaa, miten alkaa auto käyttäytymään?
V70 2.0T -98

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3465
nyt kun motonetin jousista oli puhe, onko porukka laittanut niitä madallusjousia. mitenkä paljon madaltaa, miten alkaa auto käyttäytymään?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2759.0 <-- Tuolla on kuvia monista madallusvaihtoehdoista.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Kertokaas toverit, tuossa uudessa on varmaan leimalle laitettavaa etuiskarit, niin miten kun takana on uudet jouset ja iskarit niin ei raskis alusta sarjaa ostaa, mutta haluis keulan hiukan alemmaks.

Eli mitkä iskarit ja jouset keulalle, jotta ois ajettavuus ok ja madaltas jonkun sentin?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Kertokaas toverit, tuossa uudessa on varmaan leimalle laitettavaa etuiskarit, niin miten kun takana on uudet jouset ja iskarit niin ei raskis alusta sarjaa ostaa, mutta haluis keulan hiukan alemmaks.

Eli mitkä iskarit ja jouset keulalle, jotta ois ajettavuus ok ja madaltas jonkun sentin?
Tiskiltä saa madallusjousia pareittain.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Huomenna jos ihmettelin..ja mittailis langan vahvuuksia ja kierteiden määrää.

Samat stanan jouset löyty auton alta. >:(

13mm langan vahvuus ja 8 kierrosta.

Tarttee kysellä bilteman vietereitä seuraavax.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy