Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Motronic 1.8 -> 4.4

  • 24 Vastauksia
  • 6556 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #15 : 05.02.2019, 08:34:45 »
Miten on, pystyykö M4.4:stä ohjelmoimaan ilmapumpun ja EGR:n pois, niin ettei tule vikakoodeja.
Mietin, että jos joskus päivitän M4.4:n nykyisen M1.8:n tilalle (B6304FS 1992) ja siinä ei noita härpäkkeitä ole.
Muut tarvittavat muutokset ovat tiedossa.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 378
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #16 : 05.02.2019, 08:39:00 »
Miten on, pystyykö M4.4:stä ohjelmoimaan ilmapumpun ja EGR:n pois, niin ettei tule vikakoodeja.
Mietin, että jos joskus päivitän M4.4:n nykyisen M1.8:n tilalle (B6304FS 1992) ja siinä ei noita härpäkkeitä ole.
Muut tarvittavat muutokset ovat tiedossa.

Ilmapumpusta ei tule vikakoodeja ja EGR:n saa pelistä pois.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #17 : 05.02.2019, 08:41:40 »
Asia selvä, kiitos.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #18 : 05.02.2019, 16:28:37 »
Itseä tässä kiinnostaa ajoneston disablointi, onnistuuko? Hölmöä asentaa ajoneston romut jos(tai saakin jos löytää) sen saa ohjelmasta pois.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #19 : 05.02.2019, 20:05:36 »
Itseä tässä kiinnostaa ajoneston disablointi, onnistuuko? Hölmöä asentaa ajoneston romut jos(tai saakin jos löytää) sen saa ohjelmasta pois.

Kuten Lankku tuolla aikaisemmin totesi, niin alkupään -96:ssa ei ole ajonestoa (ECU 8601309 (Bosch 0 261 203 655)).
Olen yrittänyt selvittää mihin korinumeroon saakka ei ole ajonestoa, mutta vielä sitä tietoa en ole löytänyt.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Xanthe_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • Tunari
    • http://xanthe.cc
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #20 : 05.02.2019, 20:15:40 »
2.3T
*Kotisivut*  "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
850 -97 farmari, 2.4 10V {850 OBD-II Android app kehittäjä}

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #21 : 25.09.2019, 13:33:17 »
Nostetaan vanhaa aihetta, mitä ongelmia odotettavissa kun vaihtaa alkupään B6304 koneen vm97 koriin? Lämpöanturin ja immun saa tottakai kikkailtua, muuten onko eroja antureissa?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #22 : 25.09.2019, 14:08:27 »
Miten alkupään? Jos kone on vanhakorisesta, niin koko moottorinjohtosarja on vaihdettava. Korin puolen liitin on eri, koska vanhassa ei ole samanlaista sähkökeskusta konehuoneessa.

Immun tai muiden kanssa ei tarvitse kikkailla kun käyttää auton omia sähköjä kaikessa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #23 : 25.09.2019, 16:42:07 »
Auton omat sähköt tottakai pidetään, lähinnä mietin että anturit on muuten samoja (Tps, kampuran asento, nakuanturi jne.)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Motronic 1.8 -> 4.4
« Vastaus #24 : 25.09.2019, 17:16:15 »
En ihan varmaksi muista oliko termarikotelossa oleva anturi sama, siinä saattoi olla vuosimalliraja. Mutta äkkiä sen vaihtaa. Muuten käyvät ristiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo