Elekma  Autoracing

Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.

  • 1322 Vastauksia
  • 435610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sguugel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • ku kerkeis tekemään..
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #600 : 21.01.2013, 16:07:03 »
velloksia varmaan  ;D
- Plymouth Duster -70 ahistettu
- Ford Excursion 7.3L TD PowerStroke
- Volvo 240 Varkku B200e+m47 -87 (talvirassi)
- Super Rock Amazon?

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #601 : 21.01.2013, 17:33:14 »
http://www.youtube.com/watch?v=qdQlk_LJPbA

Jay Lenolla S60 Polestar koeajossa.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #602 : 23.01.2013, 22:20:45 »
http://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
Raskaaseen kalustoon ainakin jarrut keksineet, tosin mitenköhän käy kun rupeaa painoa oleman 60 tonnia...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #603 : 23.01.2013, 22:23:33 »
http://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
Raskaaseen kalustoon ainakin jarrut keksineet, tosin mitenköhän käy kun rupeaa painoa oleman 60 tonnia...

Raskaasta kalustosta mitään hajua, mut mun mielestä toi pysähtyy aika sukkelaan  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #604 : 23.01.2013, 22:27:52 »
Raskaasta kalustosta mitään hajua, mut mun mielestä toi pysähtyy aika sukkelaan  ???
Juu pysähtyy kyllä, oli se että onko tuossa max kuormapäällänsä ja miten pysähtyy täydellä lastilla  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #605 : 23.01.2013, 22:31:20 »
Juu pysähtyy kyllä, oli se että onko tuossa max kuormapäällänsä ja miten pysähtyy täydellä lastilla  ;)


Juu ei varmaan ihan tohon tahtiin kyllä....tai sitte fysiikan lakien kumoaminen alkaa oleen aika lähellä  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #606 : 24.01.2013, 00:37:53 »

Juu ei varmaan ihan tohon tahtiin kyllä....tai sitte fysiikan lakien kumoaminen alkaa oleen aika lähellä  ???
ettes työ huomaa, ilmiselvästi jo ylikuorman puolella  :2funny:

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #607 : 24.01.2013, 23:05:18 »
http://www.youtube.com/watch?v=ridS396W2BY
Raskaaseen kalustoon ainakin jarrut keksineet, tosin mitenköhän käy kun rupeaa painoa oleman 60 tonnia...

http://www.volvotrucks.com/trucks/finland-market/fi-fi/trucks/Volvo-FH/Chassis/Pages/Brakes.aspx

Siinä vähän infoa nuista uuden FH-16:sta jarruista. Taitaa löytyä samat herkut kuin uusista Volvon henkilöautoista? Villinä huomiona, että Volvo on ainakin vielä 2000 -luvulla käyttänyt rumpujarruja raskaassa kalustossa...

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #608 : 24.01.2013, 23:09:03 »
http://www.volvotrucks.com/trucks/finland-market/fi-fi/trucks/Volvo-FH/Chassis/Pages/Brakes.aspx

Siinä vähän infoa nuista uuden FH-16:sta jarruista. Taitaa löytyä samat herkut kuin uusista Volvon henkilöautoista? Villinä huomiona, että Volvo on ainakin vielä 2000 -luvulla käyttänyt rumpujarruja raskaassa kalustossa...
Niinku melkolailla kaikki muutkin valmistajat.
Jäitä housuun!

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #609 : 24.01.2013, 23:19:54 »
Niinku melkolailla kaikki muutkin valmistajat.

Joo, siis vähän hölmöä, että nyt vasta on oikeasti tehty kunnolla jotain noille raskaan kaluston jarruille, vaikka aina on suunnilleen tiedetty, että juuri rekoissa/kuorma-autoissa pitäisi olla ne parhaat jarrut, koska sitä liikkuvaa massaakin on enemmän.

Okei, Volvo turvallisuuden edelläkävijänä ottaa ensimmäisenä käyttöön raskaassa kalustossa nämä luistonestot yms. jotka oikeasti pelastavat ihmishenkiä, mutta miksi vasta vuonna 2013?? Miksei 10 tai vähintään 5 vuotta sitten, kun tekniikka oli jo olemassa?

Meni OT:ksi, mutta oli pakko purkaa tänne tuo homma, kun en keksinyt parempaakaan paikkaan.
Eli pahoitteluni.  :-\

Poissa Outzei

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
volvo s90 T5 r-design

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #611 : 25.01.2013, 09:57:15 »
Joo, siis vähän hölmöä, että nyt vasta on oikeasti tehty kunnolla jotain noille raskaan kaluston jarruille, vaikka aina on suunnilleen tiedetty, että juuri rekoissa/kuorma-autoissa pitäisi olla ne parhaat jarrut, koska sitä liikkuvaa massaakin on enemmän.

Okei, Volvo turvallisuuden edelläkävijänä ottaa ensimmäisenä käyttöön raskaassa kalustossa nämä luistonestot yms. jotka oikeasti pelastavat ihmishenkiä, mutta miksi vasta vuonna 2013?? Miksei 10 tai vähintään 5 vuotta sitten, kun tekniikka oli jo olemassa?
Se mikä toimii henkilöauton nestejarrulla varustetussa systeemissä ei todellakaan toimi paineilmajarruissa että oiskohan vaikka tuotekehittelyn vuoksi kestänyt näinkin kauan tuo käyttöönotto. Toinen määräävä syy tietenkin on hinta.

Sisäpaisti, rumpujarrut ne on F1:ssäkin.

Terv: raskaan kaluston asentaja, jarruhommia tehnyt vitutukseen asti.
Jäitä housuun!

Poissa Japoff

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 452
  • Woima alkaa ahtimista
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #612 : 25.01.2013, 16:37:58 »
Rumpujarruthan on edelleen isojen jarruina pääosin , Scanialla ainakin . Omassa pikku Scaniassa levyt - juu on tehokkaammat , mut ei ne nyt ihmeitä tee , kyllä tien kitka ja massa on oma lukunsa  ;) ABS kun kuitenki ollu jo kauan käytössä , se on hyvä ja iso muutos , kyllä täydessä tikissä olevat rumpujarrut ihan ok on .On paljon muita isompia osatekijöitä turvallisuudessa ,
kuten se puukenkä poika ratin takana  :2funny:
Volvo S80 T6
Yamaha FJR 1300

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #613 : 25.01.2013, 16:50:39 »
Meitin mursussa on ainanki levyt joka pyörällä  8)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo ja YouTube, eli videoita missä volvoja.
« Vastaus #614 : 25.01.2013, 18:55:03 »
Se mikä toimii henkilöauton nestejarrulla varustetussa systeemissä ei todellakaan toimi paineilmajarruissa että oiskohan vaikka tuotekehittelyn vuoksi kestänyt näinkin kauan tuo käyttöönotto. Toinen määräävä syy tietenkin on hinta.

Sisäpaisti, rumpujarrut ne on F1:ssäkin.

Terv: raskaan kaluston asentaja, jarruhommia tehnyt vitutukseen asti.
Sisäpaisti ;): F1 jarrut on kyllä hiilikuitulevyt. Rumpuunhan saa enemmän kitkapintaa mahdollisimman isolle kehälle= iso jarruvoima, mutta lämmönsiirto pois on vähän vaikeampaa.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

 

Kulkukoira  Proturbo