Carcom Oy  Ateho

volvon massaus

  • 32 Vastauksia
  • 10824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: volvon massaus
« Vastaus #15 : 20.02.2011, 00:13:01 »
Kilikolimassa näyttää hetken hyvältä, mutta kulutuskestävyys on ehkä 3x se mitä normaalin spraymaalin, ja kun olematon kerrotaan kolmella, ei vielä ole kovin hyvä tilanne. Helmoissa kestää sorateitä vältellen jopa vuoden.

Parempi kuin ei mitään. Jos vuodenkin kestäis ja keväisin, syksyisin suihkasee renkaita vaihtaessa niin sehän riittää mainiosti. Miten asiaa katsoo mutta ei kaikki spraymaalit ihan olemattomia ole, niitä on niin moneen tarkotukseen. Paikassaan hyviä ja varsinkin helppoja :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: volvon massaus
« Vastaus #16 : 20.02.2011, 14:59:41 »
Mutta miksei vetää kerralla kunnon massa?  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: volvon massaus
« Vastaus #17 : 20.02.2011, 19:31:25 »
Veden valumisreikiä ei saa tukkia, etteivät kotelot täyty vedellä.  Mikään massa ei suojaa peltiä seisovalta vedeltä.  Vesireiät ovat usein varsin huomaamattomia, ja massa tukkii ne helposti.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: volvon massaus
« Vastaus #18 : 22.02.2011, 10:53:53 »
Mutta miksei vetää kerralla kunnon massa?  ;)

Koska se on niin sottasta hommaa. Vetäköön ken haluaa, mä jätän mieluiten muille sen touhun...

Spray-tuotteet on hyvä keksintö ja ihan riittävästi ainakin mulla kestäneet.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2011, 11:58:15 kirjoittanut Silverfang »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: volvon massaus
« Vastaus #19 : 22.02.2011, 11:55:13 »
Koska se on niin sottasta hommaa. Vetäköön ken haluaa, mä jätän mieluiten muille sen touhun...
???

Niinno, miten sen nyt näkee, ei mun mielestä röpömassan ruiskuttaminen ole sen sottaisempaa kuin kolinakannujen kanssa räplääminen, mutta kukin tavallaan.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: volvon massaus
« Vastaus #20 : 22.02.2011, 11:59:27 »
???

Niinno, miten sen nyt näkee, ei mun mielestä röpömassan ruiskuttaminen ole sen sottaisempaa kuin kolinakannujen kanssa räplääminen, mutta kukin tavallaan.

Yltä päältä alustamassassa, eihän se kovin sottasta ole. Tosiaan jokainen tavallaan  :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: volvon massaus
« Vastaus #21 : 22.02.2011, 12:22:37 »
Koska se on niin sottasta hommaa. Vetäköön ken haluaa, mä jätän mieluiten muille sen touhun...

Spray-tuotteet on hyvä keksintö ja ihan riittävästi ainakin mulla kestäneet.
No hei, jos auton pohja laitetaan viimesen päälle kuntoon ja sinne sotketaan rälläkkää miggiä kotelosuojaa happomaalia JNE. niin siinä ei kyllä massan sottaisuus ole yhtään mitään?

Eikä se muuten ole edes sottaista kun on puhdas pistooli ja vähän hallitsee menoa.. hanskat on tosin hyvä juttu ja tinnerillä/tärpätillä puhistuu  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: volvon massaus
« Vastaus #22 : 22.02.2011, 12:35:35 »
Yltä päältä alustamassassa, eihän se kovin sottasta ole. Tosiaan jokainen tavallaan  :)
Meillä taitaa olla tekniikassa jotain eroa... :2funny:
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: volvon massaus
« Vastaus #23 : 22.02.2011, 21:23:09 »
Meillä taitaa olla tekniikassa jotain eroa... :2funny:

Voi olla tai sitten niissä ei ole mitään samaa :) Jos ruiskulla painaa niin siinä tulee samalla lähiympäristö massattua myös.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: volvon massaus
« Vastaus #24 : 23.02.2011, 09:54:05 »
Tjaa, voi olla. Olen mm. massannut yhden pikkukikkareen kohtuu ahtaat takapyöränkotelot ilman mitään suojauksia sotkematta itteeni tai autoa. Keväällä ois tarkotus massata omasta helmakotelot, heleppo homma kun rajaa vaan leveällä teipillä yläreunan ja alareunan ohi pohjaan osuvat sattumat ei haittaa mitään.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: volvon massaus
« Vastaus #25 : 23.02.2011, 10:42:49 »
Hyviä massauskelejä toivottelen  ;)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1612
  • It's Hip To Be Square
Vs: volvon massaus
« Vastaus #26 : 23.02.2011, 10:55:16 »
Thanks, tosin eihän sitä nyt taivasalla, joten riittää että on riittävän lämmintä.

Tosin enää on auki, viitsiikö alkaa tunkkailla kotona tarpeeks korkeelle vai käyttäskö kylänpinnassa nosturilla, sais ruiskutella suorin selin... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa vaelly

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: volvon massaus
« Vastaus #27 : 13.04.2011, 13:00:19 »
Terve,

Itse vaikutan Porin alueella ja on sitä tullut teininä sukulaisten kanssa autoja itse massailtua.
Täällä on kuitenkin edullinen(ja oikeasti hyvä) massari Hyvelässä, entisen huoltoaseman tiloissa (sen kaverin nimeä en muista), mutta ottaa auton massauksesta inan päälle satkun. Käy kotelot ym. kyllä läpi ja jälki on siistiä.
Työkaveri käyttää uudenkarheat kaaransa jossain alan takuu firmassa, ottavat pienemmästä autosta jo 500e..
Appiukkokin oikein viimesenpäälle tee-se-itse-mies ja massaillut tähän mennessä autoa aina itse, mutta kun kerroin tästä kaverista, niin alkoi kummasti itsekin käyttää autonsa hänellä, se ~ 100 euron korvaus ei kauheasti päätä huimaa.

Autoa pitää aina pari päivää siellä, kerkiää kuivumaan jne.

Terv. Juha
Volvo S80 2.4 automaatti
Volvo 850 2.4 manuaali "kartanomalli"

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: volvon massaus
« Vastaus #28 : 13.04.2011, 14:28:54 »
Aina silloin tällöin kun omistan lähes uuden auton, tulee ruiskittua pyöränkotelot, jarrut ja kaikki muukin läpikotaisin kotelosuojaöljyllä. Uusissa autoissa ei juuri massaa näy ja ruuvit ja mutterit ovat aivan puhtaita ja nopeasti ruosteessa. Muutaman vuoden päästä on miellyttävämpi availla massaisia ruuveja kuin ruosteisia.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: volvon massaus
« Vastaus #29 : 18.07.2011, 15:45:43 »
Miten olette hoitaneet kesäautojen pohjan suojauksen? Kun jotenkin ei nappais ruiskuttaa perinteistä alustamassaa, ajattelin jos vetäis kiveniskumassan koko pohjaan ja sit väri päälle? Vai pelkästään joku laivamaali?

Olis ehkä mukavampi pelata muidenkin alustan osien kanssa kun ei joka paikka olisi tahmeena. Tukivarret jne meinasin vaan hiekkapuhalluttaa ja maalata. Helmoihin, runkoaisoihin ja oviin tulee tietenkin normaali koteloaine.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Kulkukoira  Proturbo