Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Sato| - 09.10.2011, 19:40:58

Otsikko: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 09.10.2011, 19:40:58
Tossa loppuviikolla ilmestyi pihaan 242 turbopapereilla vuosimallia 77. Koppa siis ilman tekniikkaa ja on jo entuudestaan tuttu tällä foorumilla.

 Stage1:
-B230fk
-Ms1 v2.2
-Sytkäksi VAG hukkakipinäpuola sisäänrakennetuilla sytkäkivillä
-Suuttimet Delphi 525cc @3bar
-Ahdin WA-Line WR480
-Kiinapakosarja
-Vaihteisto m45
-4-lapainen sintteri

Tästä se lähtee.   8)

Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: puppet - 11.11.2011, 18:35:33

Tästä se lähtee.  8)

On jo sen verran viileä keli, että et kai tarkoita lapasta?  :D

Tsemppiä rojektiin!!!
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Sato| - 11.11.2011, 23:15:50
On jo sen verran viileä keli, että et kai tarkoita lapasta?  :D

Tsemppiä rojektiin!!!

Voi olla :D Kiitosta vaan  -H-
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Sato| - 31.01.2012, 14:50:56
Rojektin osalta ei oo mitään kummosia tapahtunu, lähinnä suunnittelua :D Tekniikka puolelle meinasin aluksi b19a:ta, mutta hommasin sitten tollasen b230fk:n sen tilalle  :pomo: Megan kolvailin kasaan tossa joku aika sitten lukuunottamatta muutoksia suorasytkälle ja triggeröinnille eli ne pitäis vielä siihen väsäillä. Kytkimeksi hankin 4-lapaisen sintterin kun halvalla sain ja tuo m45 tuskin kauaa tässä kokoonpanossa viihtyy niin se on lähinnä väliaikaisratkauisu ;) Ilmat kun jossakin vaiheessa lämpenee niin potkaistaan tää proju kunnolla käyntiin (nyt on ulkosalla turhan kylmä :-[)

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/2012-01-31132128.jpg)
Melko jäinen toveri, kevättä odotellessa.
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Sato| - 07.02.2012, 16:17:38
Jotain pientä tuli puuhattua. Tekniikanluovuttajasta irrotin turbon pois ja vähän muuta pikkuhilua, kunnes alkoi varpaat ja sormet palelemaan  >:(
Luulen että nappaan siitä seuraavaksi kannen pois ja alakerran sitten vasta ellen saa jostakin moottorinosturia lainaan (Nouseehan se vinokone kahteenmieheen ilman nosturiakin, kerran kokeiltu ;)). Kannen nyt joutuu kuitenkin jokatapauksessa ottamaan irti kun pahvi on sökö. Kansi jos näyttää ok kuntoiselta niin laittaa siihen uudet venavarrenkumit, hio venat ja siistii kanavat. Nokaksi tulee T:n tilalle A kun sellanen tossa nurkissa pyörii. Vähän toi alakertakin jänskättää missä kunnossa lie, kai se hyvä on, nätisti se ainakin kävi kun kokeilin.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/492F4B79-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/2C27373C-orig.jpg)
Mitsun pakopesä oli vähän ehtoopuolella. Onkohan ahdot kauheesti enää noussu  ;D
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 07.02.2012, 16:20:56
Rojektin osalta ei oo mitään kummosia tapahtunu, lähinnä suunnittelua :D Tekniikka puolelle meinasin aluksi b19a:ta, mutta hommasin sitten tollasen b230fk:n sen tilalle  :pomo: Megan kolvailin kasaan tossa joku aika sitten lukuunottamatta muutoksia suorasytkälle ja triggeröinnille eli ne pitäis vielä siihen väsäillä. Kytkimeksi hankin 4-lapaisen sintterin kun halvalla sain ja tuo m45 tuskin kauaa tässä kokoonpanossa viihtyy niin se on lähinnä väliaikaisratkauisu ;) Ilmat kun jossakin vaiheessa lämpenee niin potkaistaan tää proju kunnolla käyntiin (nyt on ulkosalla turhan kylmä :-[)

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/2012-01-31132128.jpg)
Melko jäinen toveri, kevättä odotellessa.

Nappisilmä on aina aihiona hyvä.  S* Minkäslaista värikoodia tämä auto kantaa?  ???
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Voimarauta - 07.02.2012, 16:48:05
Ihan vinkiksi, heitä auton katolle vaikka joku vanha patja jos meinaat autoa pitää tuolla pressutallissa pitempäänkin. Kuvan mukaiset pressutallit niiaa nuoskalumen alla (jos et joka sateen jälkeen putsaa lumia pois) hienosti jättäen nätin lommon kattoon...
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Sato| - 07.02.2012, 17:05:17
Nappisilmä on aina aihiona hyvä.  S* Minkäslaista värikoodia tämä auto kantaa?  ???

117   Caribian punainen / Tummanpunainen Tollanen ellen ihan väärässä oo. Huutaa kyllä uutta maalipintaa.

Ihan vinkiksi, heitä auton katolle vaikka joku vanha patja jos meinaat autoa pitää tuolla pressutallissa pitempäänkin. Kuvan mukaiset pressutallit niiaa nuoskalumen alla (jos et joka sateen jälkeen putsaa lumia pois) hienosti jättäen nätin lommon kattoon...

Oon lumet tiputellu tuolta tähän mennessä joka kerta pois, mut voishan tonne jonkun patjan laittaa.
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 07.02.2012, 18:14:06
117   Caribian punainen / Tummanpunainen Tollanen ellen ihan väärässä oo. Huutaa kyllä uutta maalipintaa.

125-koodilla sitten jos meinaat maalata tuon. :juhau:  :D
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Sato| - 07.02.2012, 18:48:09
Kyllä tää jonkun värin pintaansa saa, vielä en tiiä minkä :) Mites olette muuten ton triggeripyörän viritelly tohon hihnapyörän päähän? Mulle tulee tollanen 12-1 mallinen triggeri. Sorvilla pyöräyttää alumiinista sellasen "adapteri" ja tulee hihnapyörän kanssa samaan pakettiin kiinni kampiakselin päähän?
Otsikko: Vs: 242L -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 07.02.2012, 20:53:02
Kyllä tää jonkun värin pintaansa saa, vielä en tiiä minkä :) Mites olette muuten ton triggeripyörän viritelly tohon hihnapyörän päähän? Mulle tulee tollanen 12-1 mallinen triggeri. Sorvilla pyöräyttää alumiinista sellasen "adapteri" ja tulee hihnapyörän kanssa samaan pakettiin kiinni kampiakselin päähän?

Mulla on kampuran triggeripyörä toteutettu tällä tavalla. (http://kuvablogi.com/nayta/3105976/) Toimivuudesta ei vielä ole tietoa. :juhau:
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 21.03.2012, 21:18:53
Sen verran tuli tehtyä että alakerran sain ähistyä sijoilleen kakssatkun pellin alle ja vaihdelootan heitin koneen jatkoksi. Vauhtipyöräksi tuli mallia littu, neulalaakerin meinasin unohtaa, mutta onneks tuli mieleen siinä asetelmaa kiristellessä että prkl jotain puuttuu :D sintterilevy meni uuden asetelman ja painelaakerin kera paikoilleen. Toivottavasti sintterin shimmaus onnistui ja paketti tulee toimimaan. Huomenna jos jumppailis vaiht.kannatinpalkin ja kardaanin vielä kiinni. Ne kun saa niin vois vähän sisustaa siistiä ja lisäillä puuttuvia osia varaosa-autosta. Jonkunäköiset kippaavat kuppipenkit ostin kaverilta pikkurahalla pois. Kai ne paremmat on ku noi omat retkahtaneet penkit.  Kansi pitäis kiikuttaa koneistamolla plaanattavaksi kun on hiukan kieroon vetänyt. Venttilien hionnan jos teettäisi sitten samalla ja kanavia voisi vähän siistiä myös. Tossa on nyt takakontissa itse hitsailtu rosterinen bensatankki, niin onkohan tollasella mitään asiaa katsastukseen eli onko tollanen omavalmiste tankki laillinen? Kokemuksia?
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 21.03.2012, 21:22:32
Toivottavasti sintterin shimmaus onnistui ja paketti tulee toimimaan.

Miksi tarvitsee shimmata? Onko sintterilevy paksumpi kuin levy joka on asetelmalle suunniteltu?  ???
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 21.03.2012, 21:37:05
Miksi tarvitsee shimmata? Onko sintterilevy paksumpi kuin levy joka on asetelmalle suunniteltu?  ???

Joo se on normaali massalevyä hiukan paksumpi.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: moikki - 21.03.2012, 21:56:31
Muistaakseni 0,8mm shimmiprikat passelit  :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 21.03.2012, 22:04:23
Joo niin muistin itsekkin lukeneeni jostain joskus ja sellaiset sinne laitoin  :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 22.03.2012, 20:38:28
Joo se on normaali massalevyä hiukan paksumpi.

Asia selvä. -H-
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 19.04.2012, 22:59:04
Tänään näpräsin sen verran että tuulilasin irroitin ku o päässy kuppa iskemään....
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/EF3FE3A0-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/303FA885-orig.jpg)(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/DF8E0DE2-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/5E89F374-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/DAE65365-orig.jpg)
Siinä olis vähän laittamista. Taitaa vaan olla melko veemäistä puuhaa fiksailla toi. En tiedä kannattaisko etsiä jostain purku 2-satkusta ehjät nurkat tohon vai korjailisiko ihan vaan pellistä pikkukätösin vääntelemällä. Kuvista näkee hyvin että lakka hilseilee maalipinnasta ja kunnolla :D On tässä vielä tota työnsarkaa reilusti. Saas nähdä minä vuonna liikkuu jos liikkuu  :idiot2:
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Turbo 242 - 21.04.2012, 06:37:05
Tänään näpräsin sen verran että tuulilasin irroitin ku o päässy kuppa iskemään....
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/EF3FE3A0-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/303FA885-orig.jpg)(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/DF8E0DE2-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/5E89F374-orig.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/242%20Turbo/DAE65365-orig.jpg)
Siinä olis vähän laittamista. Taitaa vaan olla melko veemäistä puuhaa fiksailla toi. En tiedä kannattaisko etsiä jostain purku 2-satkusta ehjät nurkat tohon vai korjailisiko ihan vaan pellistä pikkukätösin vääntelemällä. Kuvista näkee hyvin että lakka hilseilee maalipinnasta ja kunnolla :D On tässä vielä tota työnsarkaa reilusti. Saas nähdä minä vuonna liikkuu jos liikkuu  :idiot2:

Niin tutun näköistä.  :idiot2: Omassa ei ollut noin pahasti, oli vain alanurkat puhki ja molemmissa ylänurkissa pienet reiät.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 23.04.2012, 21:56:57
Joo ei helvetti tule mitään. Yrittäny nyt parina ehtoona vääntää suorasta pellistä noita ylänurkkia. Ei siitä tuu lasta eikä paskaa mun peltisepän taidoilla. On ne nyt joo hitsattu mut vaatii kilon pakkelia että tulis siistit ja vähän edes alkuperäisen näkönen. Nytpä siis luulen että pitää jostain purku 2satkusta hommata toi koko härdelli ja hitsuutella siitä sitten tarvittavat valmiit palat tohon rotiskoon... Itelläkin on tossa yks 244 mis näyttäis olevan ehjä ikkunan ympärys mut se selviää ku repii lasin pois et millaiseksi mätäpaiseeksi osoittauttuu.... Ei kehtaa edes kuvia laittaa noista hitsauksista...
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 17.05.2012, 21:45:36
Pientä tarinointia tännekkin. Tuulilasin nurkat sain hitsailtua toisella yrittämällä edes vähän sinne päin kun on ollut, eli toivottavasti lasi istuu siihen mukavasti. Moottoripuolella olis nyt kansi paikallaan ja kone pitäis muutenki niputtaa läjään tässä pikkuhiljaa. 12-1 triggeripyörän oli netissä myynnissä niin lunastin sellasen eli se on nyt hoidossa. Eilen muutaman paikan hitsailin joita oli sikakitillä joskus korjailtu. Siinä sittä aloin takakulmaa tutkimaan kun kitti oli halkeillut. Aika karu näky kun poisti haljennutta pakkelia, ruosteessa oli aika pahasti ja aikaisemmat peltityöt mitä oli tehty on vaatinut 1-2cm pakkelikerroksin  :nohnoh Noh ei auta kun vinguttaa pellille koko takakulman alaosa ja katsoa mitä tarvii tehdä.

Vähän fiilistely kuvaa
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/03D71259-orig.jpg)

Ja triggeri
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/AFEA1AD7-orig.jpg)

Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Fileman - 17.05.2012, 22:06:47
Mistä oot hommannu pakosarjan?
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 17.05.2012, 22:18:56
Pakosarja on tällänen http://www.ahtoja.com/product/100/volvo-vinokone Joskus sen yksityiseltä myyjältä bongasin nettivaraosasta. Ja näähän on niitä kiinasarjoja josta joutuu ton laipan kääntämään että turbon saa eteen ylös. Kova hinta tuolla ahtoja.comissa kun ton oman sain satasella.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Fileman - 08.06.2012, 18:52:21
kuinka läheltä pakosarja menee kun laturi on tuola alhaalla? muistaakseni jossain foorumilla näin tuollaisen sarjan ja meni kyllä niin läheltä laturia  :idiot2:
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 11.06.2012, 21:26:00
Eipäs oo mulla ollu laturia vielä paikoillaan tossa. Sama sarja oli 9satkussa mut siinä on laturi toisella puolen konetta niin enpä osaa sanoa kuinka läheltä menee.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 11.07.2012, 21:41:08
Pienoisen tauon jälkeen tänään vähän puuhailin volvon kimpussa. Megan johtosarjaa aloin laittelemaan paikoillee ja tarkoitus olisi nyt saada auto liikkumaan omin voimin aluksi niin että on vähän mukavampi siirrellä hitsaushommia yms tehdessä.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/747533A4-orig.jpg)

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/A3AD4725-orig.jpg)
Tolle mallille ne nyt jäi, seuraavaksi pitää lähteä relekauppaan niin saa hommia jatkettua.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/7667A823-orig.jpg)
Hanskalokeron pohjaan tein läpiviennin kaapeleille.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/700BE2A2-orig.jpg)
Väriä pitäisi hitsuuhommien jälkeen vetää niskaan. Vielä en oo väriä päättänyt mut melko varmasti tulee kiiltävä musta ellei sitten tuu jotain jännää ehdotusta taikka itellä alkaa mielikuvitus laukkaamaan. Vähän huonoa tää mun projektipäiväkirjailu kun en oo selvästikään mikään tarinan keksijä mut katselkaa ny kuvia vaikka sitten. :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: FenixOmena - 12.07.2012, 19:25:43
vedä jotaki mikä on lähellä intin peiteväriä :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 12.07.2012, 20:54:25
Jotain tähän tyyliinkö meinasit? :) http://www.garaget.org/?car=245151&image=2303429
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 12.02.2013, 22:49:12
Motivaatiota on tullut taas keräiltyä jonkun aikaa. Eilen ja tänään tullut taas touhuttua tämän parissa. Eilen sain viimein vaihteiston palkin kiinni. Yhteen reikään sai tehdä uudet kierteet kun on joskus vedetty väärälle jengalle. Tänään kasasin jakopään läjään. Megalle tein releytyksen ja boksiin kolvailin muutokset hall-anturille ja hukkakipinälle.
To do-lista:
-Hall-anturille teline
-bensalinjojen ja pumpun laitto
-Pakosarja ja turbo paikoilleen+öljylinjat turbolle
-Johdotukset puolalle
Näiden jälkeen vois jopa kokeilla ottaa savut koneesta :)
Kardaani, kytkin- ja kaasuvaijerit laittaa nii saa liikkumaan omin avuin ja sitten pääseeki peltihommiin. Oishan tällä kiva päästä kesällä kruisailemaan :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 15.02.2013, 19:23:08
Hall-anturille tein telineen tänään. Tarvii tehdä toinen kiinnityspiste sille vielä tohon lohkon kylkeen. Vahvikkee taidan tehdä vielä että saa minimoitua kaikki värinät.
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/71F56F2C-orig_zps98ee7f89.jpg)
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/9FE3CC85-orig_zps05803f66.jpg)
Prikoilla saa shimmattua ton anturin tohon hampaan keskelle ja anturin ilmaraon saa prikoilla säädettyä kans kohdilleen.
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/3287952D-orig_zps131e30cd.jpg)
Turbo, mutta vähän vaan pienempi. Ois ton lohkon ja konehuoneen voinu ees pestä kaikista vanhoista öljynjämistä nii olis mukavampi tehdä   :idiot2:
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 26.03.2013, 18:46:19
Vihdoin ja viimein pikku alkuvaikeuksien jälkeen sain läppärillä yhteyden megaan. Max232-piirin ja prossun vaihdolla alkoi homma toimimaan. Hall-anturin telineen sain eilen tehtyä valmiiksi. Hallista laitoinkin kyssäriä tonne megaruutta-topicciin. Puolan johdotukset pitää johtosarjaan vielä kolvailla ja bensapumppu hankkia nii vois olla savut aika lähellä.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 27.03.2013, 19:32:20
Tänään tein puolan johdotukset sekä hall-modin ja anturin syöttövirran muutin johtosarjasta +5volttiin. Kokeilin vähän pyöräyttää moottoria. Kierrostieto tulee boksille asti onneksi :) Oli pakko kokeilla vielä tuleeko kipinä ja sekin tuli :) Ihan hyvä fiilis jo vaikka ei moottori ole vielä sekuntiakaan käynyt. Hain tänään myös bilteman -044 kopiopumpun.
(https://photos-1.dropbox.com/t/0/AACHzBcjc6wKjuAP-OzDEqddh4SXtwNpYKUCQhep-Pp5ug/12/128778021/jpeg/32x32/3/_/1/2/2013-03-27%2019.15.58.jpg/bycUnjuzAkdpaaSTYcOdwH0cTSiny7f0oLII09Wx-Ek?size=1024x768)

Huomenna pitää siis hakea vielä liittimet pumppuun niin saa pa-linjat kuntoon. Muuta hankittavaa on vielä öljypaluun alapääntiiviste ja 850 tps. Nämä edellämainitut ja suuttimet paikoilleen niin pääsekin jo kokeilemaan kuinka pojan käy.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: dumppi - 27.03.2013, 21:43:52
mikä ruuta sulle on tulossa?
onkohan ne biiilteman kopio pumput ihan luotettavia ::)? meinaan vaan kun niitä saa kolme oikean -044 hinnalla :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 27.03.2013, 21:45:49
mikä ruuta sulle on tulossa?
onkohan ne biiilteman kopio pumput ihan luotettavia ::)? meinaan vaan kun niitä saa kolme oikean -044 hinnalla :D

Ms1 v2.2 tulee. Jaa'a vaikee sanoo kuinka luotettava on sen näkee sitte :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: dumppi - 27.03.2013, 21:53:52
Ms1 v2.2 tulee. Jaa'a vaikee sanoo kuinka luotettava on sen näkee sitte :D
itekkin kahtelin noita bilteman pumppuja, mut ei uskaltanu ostaa jos se onkin susi   ;)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 27.03.2013, 22:02:59
itekkin kahtelin noita bilteman pumppuja, mut ei uskaltanu ostaa jos se onkin susi   ;)

Kyllähän noita bilteman pumppuja aika paljon on käytetty ja noi luvatut tuottomäärätkin kai aika hyvin pitänyt paikkaansa.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 29.03.2013, 21:58:32
Tänään sain suuttimet kiinni ja bensalinjat valmiiksi. Ongelmaksi osoittautui tuo trikkeripyörä. Trigger angle pitäisi olla  nyt 270astetta ja tätä arvoahan on vissiin mahdotonta laittaa edes megalle? Eikös maksimi ole 122astetta? Triggeripyörä on onneksi pulttaamalla kiinni siivapyörässä niin on helppo muuttaa huomenna sen asentoa.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 04.04.2013, 23:01:02
Sehän lähti käyntiin!  *taavih-> Vihdoin ja viimein pikku alkuvaikeuksista huolimatta. Triggerin sain kohdilleen että nyt angle on 60astetta. Tämän jälkeen asetukset kohdilleen ja ei tullu kipinää ku kahdelle sylinterille. Noh,ajattelin että nyt on puolasta toinen puoli kärvähtänyt. Hain uuden puolan ja sillä ei lyöny kipinää enää lainkaan. Epäilys kääntyi liian suuriin etuvastuksiin. Pienemmät vastukset ja eri ylösvetokytkentä ratkaisi kipinäongelman. Vielä kun ymmärsi laittaa tulpanjohdot oikeeseen järjestyksee nii räjähti tulille :D melko paksulla vaikutti käyvän enkä viittiny 10 aikaan illalla ilman downpipea käyttää kauan, saattaa naapurien mielestä olla turhan miehekkään soundit :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Miuzo - 05.04.2013, 07:27:43
Onnittelut savuista!!  :) tarttee tulla taas ostelee sulta jotain osia niin saa tekosyyn tulla ihmettelemään  ;)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Sato| - 05.04.2013, 08:12:20
Kiitosta vaan :) Eipä tässä hirveesti mitään ihmeteltävää oo :D Aika nyppiminen tossa vielä o ennen ku kannattaa ajatellakkaa konttorille menoa. Konehuone niputtaa nyt seuraavaksi suurinpiirtein läjään ja sitten korin kimppuun. Ihania mätähommia :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: dumppi - 05.04.2013, 12:24:10
eihän volvot mätäne ::)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Sato| - 05.04.2013, 15:34:09
Juu ei, pelti vaan ob muuttanut muotoaan. Pohjasta toi koppa on kova, helmojen takapäät, munapussit ja tuulilasin ympärys tossa on vähän korroosiota kärsinyt. Ei siis mikään mahdoton homma. Maalipinta on siinä kunnossa että ylimaalauksen vaatii.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: sp69 - 05.04.2013, 16:51:34
paljon sulla on puolan lataus aika? itellä oli tuo päin penaalia ja poltti yhen uuden puolan, kannattaa kokkeilla vaikka käellä puolan päältä kuinka paljon kuumuu..tai näkkeehän ne muistaakseni finnsquirtilta  oikiat arvotki  ::)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Sato| - 05.04.2013, 17:20:26
Finsquirtilta joo katoin latausajat. Eikä puola ollu kärähtyny sitten loppujen lopuksi edes. Eli nyt on varapuola jos jotain sattuu :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Sato| - 07.04.2013, 21:32:19
http://www.youtube.com/watch?v=doEekOHjsoE (http://www.youtube.com/watch?v=doEekOHjsoE) Siinä pikku käyntipätkä. Vähän röykyttämällä käy ja kaasua ei juurikaan kärsi vaan sammuu heti. Näyttäis kakku loppuvan laajakaistan mukaan. Aukioloaikoja oon muutellu vähän joka suuntaan mutta ei vaikutusta. Pitää hakea uuden tulpat ja tulpanjohdot kun nuo nykyiset on jo vähän maailmaa nähneet. Ajoituslampulla kattoa toi triggerikulma kuntoon kunhan saan sellasen jostain käsiini.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Hegeh - 07.04.2013, 22:58:45
Onnittelut savuista :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Juzi - 07.04.2013, 23:04:05
Jeps..
Ei muuta kun ajoituksen tarkistus ja vehkeet nippuun ja säätöihin.  :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Se käy jo :)
Kirjoitti: Sato| - 08.04.2013, 09:00:53
Jeppis  :hg: Oishan toi mukava kesällä saada ajoon. Ulkona kun puuhailee niin aina ei niin innosta. Eiköhän sesiitä ku kelit lämpee.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 13.04.2013, 17:16:21
Jaahas vähän tulitakapakkia tän kanssa. Jossakin vaiheessa sytkä ollu sen verran pielessä että on startatessa potkaissu niin paljon takasin että starttikehältä on yksi hammas poikki.... Nyt olis tarvetta uudelle littupyörälle. Jos sattuisi rauman läheistöltä löytymään niin saa ilmoitella jos haluaa luopua.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: sp69 - 13.04.2013, 17:34:36
eikö starttikehää saa vaihettua?
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Fileman - 13.04.2013, 18:13:30
Saa sen lämmittämällä irti
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Miuzo - 13.04.2013, 18:47:42
Helpommalla varmaan pääsee kun ostaa multa halvan littupyörän  ;)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: dumppi - 14.04.2013, 19:30:23
Helpommalla varmaan pääsee kun ostaa multa halvan littupyörän  ;)
eihän se starttikehä maksa ku pari kymmpiä, mutta tarvii vaan työtä siihen vähän enemmän ::)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 15.04.2013, 09:45:40
Eilen v*ttuunnuksissani nyppäsin vaihdelaatikon, kytkimen ja vp:n pois paikoiltaan. Mukava maata auton alla selällään ja repiä laatikkoa pois   >:( ja samalla tavalla se sinne tarvii takasinki laittaa.  Laiskalle miehelle tulee hiki noissa hommissa :D Tänään töiden jälkeen pitää hakea Miuzolta uus vauhtis. Vp:n ja asetelman pultit hakea jostain pulttikaupasta ennen ku alkaa lyömään takasin nippuun.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Miuzo - 15.04.2013, 12:07:34
on tuo laatikon irrotus mukavaa hommaa auton alla  :D itte nypein kans tota m45 viime syksynä tossa pihalla mutaliejussa ja pienessä sateessa... Alas se tuli kohtalaisen hyvin mutta takasin laittoa ei halua edes muistella  >:( littupyörän kanssa oli laatikkoa hivenen helmpompi laittaa takasin mutta pottapyörän kanssa taisin uhrata yhden kokonaisen illan laatikko jumppaan  :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 23.04.2013, 00:01:37
Päivitetäänpä tännekkin jotain. Miuzolta tuli haettua uus littupyörä (kiitokset siitä) ja voimansiirto tuli niputettua takaisin. Jonkunnäköset kartat naputtelin megalle että saa pihalla autoa siirreltyä. Kuulerin laitoin keulalla tänään. Silikonimutkat ja ahtoputket pitää joku päivä hakea kun ehtii. Nyt olis sitten vuorossa ruostepaikkojen fiksaus. Helmojen takaosat ja kuskinpuolen munapussi suurimmat tässä vaiheessa tiedossa olevat paikat. Sisustasta purkaa penkit ja lattiamatto niin näkee mitä yllätyksiä sieltä löytyy. Pohja kyllä vaikuttaa melko kovalta.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/856A8DD8-orig_zps71df0041.jpg?t=1366663060)
Olispa se oikeesti edes noin "siisti" kun kuvassa näyttää :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 13.05.2013, 14:54:57
Suru hiipi puseroon kun aloin tänään selvittämään mikä auton omissa sähköissä mättää. Mittariston valot yms. ei toimi lainkaan. Johtosarjaa aloin tutkimaan ja sieltä löytyikin melko epämiellyttävä yllätys :(

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/C40996E7-orig_zps8a8cbc95.jpg)
Rattiakseliin tuleva maapiuha on ollut löysällä ja aikojen saatossa piuha ottanut lämpöä huonon kontaktin vuoksi ja sulattanut suurimman osan johtosarjasta. Ihme ettei ole koko auto palanut. Voi v*ttu kun olis ostohetkellä tienny tälläsistä kaikista viosta olis saanu jäädä koko paska niille sijoilleen.  Varmasti oli myyjällä tiedossa vaan eipä asiasta maininnut. On tosta jo sen verran käryä tullut kabiiniin että ei oo voinu olla huomaamatta. Varaosaautossa joka on vm.-80 on erilaiset liittimet johtosarjassa niin ei siitäkään paljon perse pauku. Alkaakko korjaamaan tota vanhaa johtosarjaa vai hankkisiko uuden? Sitä oon tossa pihalla nortti suussa jo hetken mietiskelly. Jos varaosaautosta ottaisi johtosarjan niin sais vaihtaa kaikki sähköt takavaloja myöden kun liittimet erilaiset kun nykyisessä.. Ahistaa ahistaa..
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Kaziganth - 13.05.2013, 15:56:02
Ai perkele. Ilkeen näköstä. Mutta varmaan helpommalla pääsee kuitenkin jos noihin laittaa uutta piuhaa vaan tilalle. Varsinkin jos ei oo piilossa enempää vastaavia. Kymmenkunta piuhaa tossa pilalla?
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Miuzo - 13.05.2013, 16:40:34
On se hyvännäköne kakssatku  S* aika ilkeen näköset piuhat. Onko mennyt pitkältä matkalta? Aattelin saisko uusittua siten että pätkis vaan kärsineet kohdat pois ja uutta tilalle?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 13.05.2013, 17:31:50
Noin 20 johdon eristeet sulanu :/ Tota joo mietin että kolvailis uudet pätkät tilalle. Täytyypä mietiskellä mikä olis järkevintä.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Justus - 13.05.2013, 19:13:06
Vanhat poikki yksitellen ja uutta tilalle.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 13.05.2013, 20:24:22
Juu siihen päädyin itsekkin. Huomenna hakemaan johtoa. On se hyvä tietty et on lomaviikolla tekemistä.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 20.05.2013, 23:19:42
Johtosarjan sain parsittua kuntoon vaan ei tahdo vieläkään kaikki sähköt löytyä. Mittariston varoitusvalot hukassa, parkit ei toimi, vilkut toimii ainostaan hätävilkkujen ollessa päällä. Pitänee aluksi putsata sulakkeiden käpälät ja jos ei vieläkään mitään vaikutusta niin maadoituksien kimppuun. Megaa varten hankin vanhan sarjaportillisen läppärin niin saa heittää ton yhteyttä pätkivän usb mokkulan hevonvit...n.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 30.05.2013, 21:42:01
Jotain pientä saanu taas aikaseksi. Valot ja vilkut sain pelaamaan kun putsasin sulakkeet ja maadoitukset. Kuuleri heitetty keulalle ja kiinteän flektin ruuvailin vesipumpun päähän väliaikaisesti. Sähköflekti on kyllä tulossa. Ajatus oli että kiinnitän 940 flektin jotenkin 200srj tuulitunneliin niin saa näppärästi istumaan sen paikoilleen.
Viikonloppuna tehtävää jos ei hirveesti sada:
- downpipen muokkaus
- putkiston teko
- megan johtosarja siistiä ja laittaa sukkaa päälle
- jarruputki vaihtaa taakse pelkääjän puolelle ja ilmata jarrut
- perään laittaa öljyt
- mittarivaijeri laatikkoon kiinni
- kojelaudan kasausta jos ehtii noiden muiden lisäksi.

Noiden hommien jälkee vois jo vaikka hakee lappukilvet et pääsee säätää megaa :P
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 02.06.2013, 21:11:45
Viikonlopun aika tuli laitettuu öljyt perään, uusi jarruputki takapäähän, venttiilikopantiiviste ja mittarivaijeri.  Kylkiputken tein yhellä vaimentimella. Pitää ihan kammottavaa meteliä... Megan johtosarjan niputin sähköteipillä siistiksi. Johtasarjan päälle ostin sellasta muovista spiraaliputkea. Ekan noin kilsan ajolenkin tein tänään :) helvetin rikkaalla käy kun kaasua antaa. Putkisto täytyy saada vähän hiljaisemmaksi niin vois ens viikonloppuna hakea tarrat niin pääsee harjoittelee säätöhommia :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 04.06.2013, 23:13:57
Uutta väriä miettiny. Olisko liian härski jos väriksi tulis sellanen harmahtava mattavihreä?  :pomo: mattamusta ei oo vaihtoehto. Garaget.orgissa oon ainaki pari mattavihreetä nähny ja tykästyny siihen :) saa ehdotella jotain muutakin mielenkiintoista väriä jos tulee mieleen :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 09.06.2013, 23:04:05
Puuhakilvillä tuli viikonloppuna ajettua ja vähän haettua säätöjä edes vähän kohdilleen. Ei se näin kylmiltää oo kauheen helppoa hommaa :D Maltillisilla 0.5bar ahdoilla säätelin mut ei ne nyt vielä ihan kohdillaan ole. Jospa sitä seuraavaksi alkaisi koria laittamaan. Serkku näitä ruuttia on jo noin 15v räplänny. Nimi turtana varmaan kertoo monelle jotain. Hänen kanssa olin tänään jutuissa että säädetään kohdilleen jossakin välissä.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 16.06.2013, 17:05:53
Eilen iltapäivällä tuli todettua että ei ne helmat tosta itellään korjaannu. Siispä tuumasta toimeen. Lähtökohdasta ei ole kuvaa mutta pieni reikä ja kitti huikan haljennut ;) Vähän se levisi mut olihan se arvattavissa.
(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/2EE18CB8-orig_zps8396608c.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/2EE18CB8-orig_zps8396608c.jpg.html)
Pintapeltia laikattu pois. Korjattu toi takakulma aikoinaan niin että vedetty uusi pelti vanhan päälle ja sen nyt tietää kuinka siinä käy. Sisähelmaan tehty sama juttu pohjan puolelta.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/A647B067-orig_zps91f7ff03.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/A647B067-orig_zps91f7ff03.jpg.html)
Sisähelmaan heppailin uuden pellit. Myös noiden pienien reikien kohdalle tuli uutta peltiä.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/895A79D9-orig_zps4bcc0bfc.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/895A79D9-orig_zps4bcc0bfc.jpg.html)
Ulkohelmaa aloin vääntelemään tollasesta valmiiksi pokatusta pellistä. Onnistui aika kivuttomasti käsissä väännellen.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/283CD1DA-orig_zps668184f5.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/283CD1DA-orig_zps668184f5.jpg.html)
Keskelle joutui tekemään viillon että sai takaosan sopimaan kohdilleen.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/566893E3-orig_zpse02bac5e.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/566893E3-orig_zpse02bac5e.jpg.html)
Tälle mallille jäi kunnes lanka loppui. Onhan se vähän tilkkutäkki ja ensimmäistä kertaa helmoja hitsailen niin ei se jälki niin ammattimaista ole :D Mut eipä tästä museoautoa ole tulossa niin saa kelvata. Alkuviikolla hakea lisää lankaa niin saa tehtyä valmiiksi.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 17.06.2013, 22:00:08
Tänää ollu vähä laiska päivä. Lähinnä ihmettelyä.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/9D44ED03-orig_zpsb0164182.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/9D44ED03-orig_zpsb0164182.jpg.html)

Tollaset vanteet olis ylinmääräsenä. Pitäiskö ne laittaa tohon  ???
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Diudi - 19.06.2013, 23:07:25
Kyllähän nuo ihan sopii tohon, taakse pikkanen spaceri väliiin että saat vanteen lähemmäks kaarta.  ;)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 20.06.2013, 07:31:56
Joo 30mm lätyllä noita takavanteita jo kuvan oton jälkeen mallailin :) helma tuli hitsattua loppuun. Vielä pohjaan pari pikku lappua ja toinen munapussi heppailla kans kuntoon.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/C13E4955-orig_zpseda6e7d2.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/C13E4955-orig_zpseda6e7d2.jpg.html)

Tossa speisseri paikallaan :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Miuzo - 20.06.2013, 12:50:27
Ootko miettiny jos nappaisit munapussit pois? ;)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 20.06.2013, 13:33:35
No joo oon miettiny ja vähän kahden vaiheilla oon sen suhteen. Helpommallahan siinä pääsis ku ottais pois ja suora pelti tilalle.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 17.07.2013, 21:59:57
Eipä mitään ihmeempiä oo tapahtunu. Bensalinjaa korjaillu kun painepuolelta hiukan vuosi. Tunerstudioon hommasin autotune lisenssin säätöä helpottamaan. Tarrat hakea taas jossain vaiheessa niin pääsee maantielle säätelee. Pohjaa aloin hitsailemaan tänään. Ne alunperin pikku paikat nyt vähän levisi eli koko helman matkalle pohjaan saa laittaa uuden liuskan peltiä. Paskamainen hitsailla kun maassa joutuu makailemaan ja kaikki kipinät lentää päälle.

http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/9A69AFEA-orig_zps952c88f0.jpg.html?sort=3&o=0

Jajuu tulihan toi kimppatilaus spartan locker eilen haettua postista  :pomo: Tästä kiitokset Ari E:lle  :hg:
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 19.07.2013, 13:53:00
Sen verran tota hitsaushommaa vielä jäljellä että tulee jo mieleen hankkisko jonkun toisen kopan. Pohjaan muutama paikka pitäis liimailla. Takakontin pohjan saa melkein tehdä kokonaan uusiksi. Tahdo millään aika riittää. Miettiny hommaisko sitä jonkun siistin seiskan ja nakkais ton tekniikan sellaseen. Niitä ku aika edukkaasti on nettiautossa tarjolla. Kohta lyö kyllä kesäloman päälle niin katotaan jos sitä innostuisi.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Diudi - 20.07.2013, 16:20:45
Sen verran tota hitsaushommaa vielä jäljellä että tulee jo mieleen hankkisko jonkun toisen kopan. Pohjaan muutama paikka pitäis liimailla. Takakontin pohjan saa melkein tehdä kokonaan uusiksi. Tahdo millään aika riittää. Miettiny hommaisko sitä jonkun siistin seiskan ja nakkais ton tekniikan sellaseen. Niitä ku aika edukkaasti on nettiautossa tarjolla. Kohta lyö kyllä kesäloman päälle niin katotaan jos sitä innostuisi.

Pysyt vain tosa nappisilmäsä, noita ei oo koskaan liikaa ja ovat pirun komeita! ;) Eihän seiskoissakaan mtn vikaa oo, mut niitä näkee useemmin.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 20.07.2013, 19:22:52
Pysyt vain tosa nappisilmäsä, noita ei oo koskaan liikaa ja ovat pirun komeita! ;) Eihän seiskoissakaan mtn vikaa oo, mut niitä näkee useemmin.

Joo oha toi komee :D välillä vaan usko meinaa loppua. Mut juu äskettäin sain ton pohjan hitsailtua loppuun. Pirullista hommaa. Kai se tosta sitten :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 21.07.2013, 23:35:32
http://s266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/?action=view&current=2675CDEB-orig_zpse2d5d1c6.jpg

Elikkäs tollanen h1e tuli hankittuu. Katotaa jos siitä sais soivan pelin tähän ton kinukin tilalle :P
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 24.07.2013, 22:42:27
Holsettia putsaillu ja tutkinu. Ihan pieni päittäisvälys tuntuu mutta siivet ei ota kiinni. Pakopesää koitin irroittaa mut on sitten enemmän kuin jumissa. Antaa nyt irroitusöljyssä liota yön yli ja huomenna kokeilla jos irtoisi.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/561B8E79-orig_zps75aff39b.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/561B8E79-orig_zps75aff39b.jpg.html)

Kompurakotelo sai tollasen muotivärin pintaan :D Se jää nähtäväksi kuinka hyvin perus kilikali tossa pysyy-
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Hegeh - 24.07.2013, 23:24:18
Holsettia putsaillu ja tutkinu. Ihan pieni päittäisvälys tuntuu mutta siivet ei ota kiinni. Pakopesää koitin irroittaa mut on sitten enemmän kuin jumissa. Antaa nyt irroitusöljyssä liota yön yli ja huomenna kokeilla jos irtoisi.

(http://i266.photobucket.com/albums/ii244/Sato960/Snapbucket/561B8E79-orig_zps75aff39b.jpg) (http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/561B8E79-orig_zps75aff39b.jpg.html)

Kompurakotelo sai tollasen muotivärin pintaan :D Se jää nähtäväksi kuinka hyvin perus kilikali tossa pysyy-
Jos ei pysy niin lisää perään ;) Hyvin muuttu ahtimen ulkonäkö "parempikuntoiseksi" :)
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 25.07.2013, 23:26:43
Jos ei pysy niin lisää perään ;) Hyvin muuttu ahtimen ulkonäkö "parempikuntoiseksi" :)

Juu aika kivasti se parempaan suuntaan muuttui :) Vaan eipä lähteny tänäänkään vielä pakopesä irti. Mites tollasta oikein kannattais lähteä irroittamaan? Koria aloin paklaamaan tänään. Aika kusista hommaa :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Hegeh - 26.07.2013, 00:00:14
Mites tollasta oikein kannattais lähteä irroittamaan?
Itse lämmitin pesää ja liukkaria reilusti. Kokoajan ku vähä joka reunalta varovasti ja ei niin varovasti naputteli vasaralla niin lähti lopulta. Tai sitten kompurapesää vasten jotain mitä vasten jengaat pulttia aukipäin niin lähtee työntämään pesää poispäin. Selitinkö tarpeeks epäselvästi? Hyvä. :D
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77 Liekö koskaan valmis
Kirjoitti: Sato| - 22.08.2013, 23:07:18
Pakopesä saatiin irti kaverin kanssa pilleillä lämmittäen ja kaikki taikatemput läpi käyden  :D Lanka on pari päivää palanu ja volvo saanu uutta peltiä. Paska kone ja vielä paskempi hitsari niin ei kehtaa kuvia laittaa. Vielä olis hitsattavaa muutama paikka ellei mitään isompia ylläreitä löydy.
Otsikko: Vs: 242L 2.3T -77
Kirjoitti: Sato| - 14.10.2013, 19:00:12
Motivaatiota kerätty lueskelemalla muiden projekteja. Pari viikkoa makasi pihalla ja siitä löin käymään niin ei käyny ku kahdella.. Tänään laittelin uuden tulpanjohdot ja tulpat ja taas pelaa normaalisti. Bensatankki pitäisi hankkia kun tossa nykyisessä ei oo mitään loiskelevyjä ja on muutenkin vähä sellanen ite tehdyn näköinen. Jazzi pitää melkein laittaa tilaukseen ku heikosti tuntuu käytettynä löytyvän.