Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: samulik - 04.03.2014, 18:17:12
-
Moro!
Kerronpa hieman omasta projektista, eli kyseessä vuoden -89 740 sedan b200et koneella alunperin.
Auton ostin joulukuussa 2012 ja tarkoitus oli siitä siistiä itselleni ensiauto.
Autoa tulikin silloin jo laitettua jonkin verran, ruosteet korjattua ja maalautus tutulla maalarilla (tosin väri ei aivan sattunut kohdalleen). Myös kone tuli rempattua jonka yhteydessä linnuluut vaihtuivat vahvempiin ja ahtimeksi vaihtui t28 garrett, sekä kytkimenä toimi sre-618 asetelma vakiolevyllä.
Näillä mentiin hetken aikaa kunnes vitos kuume kuitenkin kasvoi loppuvudesta niin pahasti että kävin aihio koneeksi ostamassa B5234t moottorin.
Minun osalta hommat etenee lompakon mukaan ja ajan kanssa, eli pyrin rauhassa tekemään sellaisen että ainakin omaa silmää miellyttää. :D Päivittelen sitä mukaan kun isompia tapahtuu.
Kuvia lisäilen kun saan niitä koneelle, ja ymmärrän miten ne lisätään tänne :idiot2:
-
Onnea projektiin melko lailla samassa veneessä mennään.......... :idiot2:
-
männät riittänee 500hp paremmalle puolen ja m90 kyllä tota kestää ainakin hetken aikaa kuhan ei kolmos vaihdetta survo päälle. milläs ohjauksella tämä on tulossa :)?
-
Onnea projektiin melko lailla samassa veneessä mennään.......... :idiot2:
Kiitoksia, saa nähdä miten äkkiä tämä saadaan valmistumaan ;D
-
männät riittänee 500hp paremmalle puolen ja m90 kyllä tota kestää ainakin hetken aikaa kuhan ei kolmos vaihdetta survo päälle. milläs ohjauksella tämä on tulossa :)?
Vakio männilla mentäisi muuten, ja ovat vielä hyvässä hapessa, mutta vitos pytyssä niin syvä naarmu ettei mene enää hoonaamalla, niin tarkoitus oli porauttaa koko lohko ylikokoon, ja mitä laatikkoon tulee niin maltettava sitten ajaa rauhassa, jos tämä vielä joskus ominvoimin kulkee ;D
-
Kuvia projektista on todella vähän, mutta keräilin tähän muutaman mitä löytyi.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0002892_zpsf2a961f6.jpg)
Jokin kuva autosta viime kesältä, "hieman" on korkea ;D
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0000662_zps365a44c8.jpg)
Ammattimaiset tilat auton maalaukseen :D, autosta tuli tumman violetti tumman sinisen sijaan, auto vaihtaa koneen vaihdon yhteydessä väriä, väri vaihtoehtoja 2 eli musta tai valkea, mielipiteet tähänkin on tervetulleita! :)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/altAkpTeeRxgk8HTDVJ1wJZMDT6Cpozf6bRkWpwYMAV9EkI_zps9631ccbc.jpg)
Nykyhetki, pakosarja hepissä.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0001332_zps2ac6a679.jpg)
Huono kuva turbosta kannen kanssa, jos jollain löytyy ylimääräistä jakamatonta pakopesää kyseiseen turboon niin olisin kiinnostunut.
Siinäpä muutama kuva, niin ei jää aivan kuivannäköiseksi tämä päiväkirja, lisää tulee kunhan edetään :)
-
Ei näköjään kuvat näy, missä vika?
-
Ei näköjään kuvat näy, missä vika?
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0002892_zpsf2a961f6.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0000662_zps365a44c8.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0001332_zps2ac6a679.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/altAkpTeeRxgk8HTDVJ1wJZMDT6Cpozf6bRkWpwYMAV9EkI_zps9631ccbc.jpg)
-H-
Muuten meni oikein, mut kuvaämpäristä pitää niistä kuvista ottaa ne "suorat linkit", eli ei osoiteriviltä vaan esim nuo kuvat avaamalla oli kuvan yläpuolella sellanen harmaa nappi, hiirtä kun piti päällä ni tuli teksti "get link codes" ja sieltä valita se direct.
Vertaa omaa viestiäsi missä oli kuvat ja tätä niin ehkä valaistuu :)
Täytyypä tätä projektia seurailla, jos joskus itelle sattuu tulemaan tilaisuus täyttää salainen haave teevitosesta omassa seiskassa.
-
Kiitokset! Selveni tämäkin asia :idiot2:
-
Laitetaan vielä pari kuvaa pakosarjasta.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/altAjLr5K8Cu9KYAH6l5xLafEMQVG9MTe5OTR0gh_xUP3dI2_zps5682a448.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/altAvFL787AQR14wISTuHUDh-wbRZVJXNuIWTSdZbm_H2u33_zpse276de1c.jpg)
-
Vähän on yritetty puuhastella auton parissa, siitä viikonlopun aikana enemmän.
Laatikoksi päätyikin nyt 5 vaihteinen zf, pitäisi vaan käydä purkamassa se irti tuttavan autosta ;D
Lompakon mukaan kun mennään niin suuria hankintoja ei ole saatu aikaiseksi, kkd:ltä tuli turbosmartin 45mm kopiohukkis ja 70mm kaasuläppä, näillä eväillä pitäisi saada sarjat valmiiksi, kunhan kaverini kiireiltään ehtii :)
Pakosarjaa taas mallailtu, vielä pitäisi laipan kanssa hieman kikkailla:
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0002263_zps86e23dc5.jpg)
Imusarjan kuva ja hiluja:
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0002363_zps193942a7.jpg)
-
Aijaijai, nami nami. Ässätäti tykkeee! S*
-
Hienoo! Vieläkö tää rakentuu Mikkelissä?
-
Aijaijai, nami nami. Ässätäti tykkeee! S*
Hyvä jos jonkun muunkin silmää mielyttää ;D
-
Hienoo! Vieläkö tää rakentuu Mikkelissä?
Pääsääntöisesti kyllä, mutta kori majailee tällä hetkellä ristiinassa :)
-
Pääsääntöisesti kyllä, mutta kori majailee tällä hetkellä ristiinassa :)
Hyvä hyvä. Sama auto mitä muistelin. :)
-
Mitä tuon maalaminen maksaa - mullakin olis hyväpeltinen Volvo, joka kaipaisi uutta peruspunaista maalia. Maalasitko Ristiinassa; syntymäkunnassani?
-
Mitä tuon maalaminen maksaa - mullakin olis hyväpeltinen Volvo, joka kaipaisi uutta peruspunaista maalia. Maalasitko Ristiinassa; syntymäkunnassani?
Paha mennä sanomaan mitä tuolle edeliselle maalaukselle olisi jäänyt hintaa kun oravannahka kaupalla tuttavani sen maalasi ;)
Itse tein siihen pohjatyöt niin mitä nyt maalit jäi maksamaan.
Auto on maalattu tässä mikkelissä :)
-
Viikonlopun aikana ei tapahtunut mitään ihmeempiä, mutta kori alkaisi olemaan paljaana.
Saapahan maalattua auton sisäpuoleltakin, kun taitaa sisustus jäädä hyvin riisutuksi ja samalla siinä kävikin jo mielessä että sinnehän olisi hyvä rykästä kaaret samassa, mutta mietitään vielä :D
Sähköt kaikki purettu pois, niin saapahan niitäkin selvitettyä ja samassa hieman yksinkertaistettua, kun mitään herkkuja ei tarvitse jättää paitsi kattoluukku :)
Alusta hommia tullut mietiskeltyä, tekeekö tuolla gts:n sarjalla mitään vai kannataako suoraan jonkin sortin coiloverit rakennella, kun ei taida suoraan tähän saada?
Ikävästi alkaa kevät poltella ja kun tietää että tämä ei kesäksi valmistu mutta hiljaa hyvä tulee :D, onneksi taas työt alkaa niin katsotaan jos saataisiin hommiin vauhtia ;)
-
BC-racing :lta löytyy suoraan sopiva coilisarja.
-
BC-racing :lta löytyy suoraan sopiva coilisarja.
Myykö tuota kukaan suomessa, vai meneekö ebay hommiksi?
-
mamasan.fi myy suomessa bc racingia ja ruotsistaki saa. ;)
-
Hiljaista on ollut projektin suhteen, mutta jotain pientä saatu aikaiseksi. Eli tuttavaltani sain tänään imusarjan, tosin hieman keskeneräisenä vielä eli laipan oikaisu yms pientä, mutta pääsepähän sovittamaan pakettia pelin alle saas nähdä kuinka käy :D
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_0003572_zps3e456a10.jpg)
-
mamasan.fi myy suomessa bc racingia ja ruotsistaki saa. ;)
Mutta ei löytynyt alustasarjoja 200,700 tai 900 sarjalaisiin :-\
-
Mutta ei löytynyt alustasarjoja 200,700 tai 900 sarjalaisiin :-\
Puhelin käteen ja soittamaan. Kaikkia saatavilla olevia sarjoja ei ole listattu verkkokauppaan.
-
Puhelin käteen ja soittamaan. Kaikkia saatavilla olevia sarjoja ei ole listattu verkkokauppaan.
Itsekkin käsitin näin että mamasanin kautta saa tilattua mutta ei vain näy valikoimassa.
-
Kokeilu mielessä heitin lohkon pukkien päälle paikalleen, että näkee miten sarjat asettuu.
Konehan tuskin on sielläpäinkään vielä missä kuuluisi, mutta silti näyttäisi turbon tulevan suhteellisen lähelle peltiä.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_000372_zps891bdeaf.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_000373_zps6ab0dfcc.jpg)
-
väri vaihtoehtoja 2 eli musta tai valkea, mielipiteet tähänkin on tervetulleita! :)
Molempi parempi. Itsekkään en osannut päättää, ja siitä se ajatus sitten lähti... :D ;)
-
Mielenkiintonen projekti! pakko laittaa seurantaan ;) Itellä tarkotus ruveta rakentelemaan samantyyppistä vekotinta joskus tulevaisuudessa :idiot2: miten on volvo edistynyt?
-
Autolle ei sen suurempia tapahtunut.
Turvakaari materiaalit tuli hankittua muutama viikko sitten, enää pitäisi taivutin jostain kehitellä, bilteman taivutin oli lainassa mutta itse en sillä saanut muuta kuin ruttuja aikaan :D
ZF purettu bemarin raadosta irti ja se odottaa muokkausta.
Sitten tuli hommattua b5254f moottori osia varten, ja siinä kävikin sitten mielessä että pitäisikö siitä tehdä alkuun vähän miedompi kone pellin alle, ja sivussa rakentaa tuo b5234t motti.
Eli jos kuvitellaan että, b5254f koneeseen laittaisi paremmat veivit sisään ja nämä rakotulkki vahvistukset tekee niin mitä tuo lohko kestää? Hieman jäänyt itselleni kysymysmerkiksi nämä 83mm porauksella olevat lohkot, mutta ollaan ilmeisesti riskirajoilla jo 350-400hv lukemissa?
-
Bilteman taivuttimella saa tehtyä kelvollista, kunhan täyttää putken kohtuu tiukkaa esim. puhallushiekalla ja heppaa laput päihin. Ja ohjainrullien kohdalla pitää halkaistua putkenpätkää tasaamassa kuormaa.
-
Bilteman taivuttimella saa tehtyä kelvollista, kunhan täyttää putken kohtuu tiukkaa esim. puhallushiekalla ja heppaa laput päihin. Ja ohjainrullien kohdalla pitää halkaistua putkenpätkää tasaamassa kuormaa.
Hiekalla täyttäminen kävi mielessä, mutta eipä ole taivutinta tällä hetkellä, ja en sitten tiedä millaista jälkeä ns hyvä taivutinkaan tekee tyhjälle putkelle jos puhutaan näistä työntävistä malleista, joita suurin osa taitaa olla mitä voisi kuvitella omaan talli käyttöön.
Mutta jatketaan yrittämistä :)
-
Tänään tuli hommattua vanteet kun sopivalla vaihtokaupalla onnistui, kaaret seuraavaksi tosissaan työnalle jotta saadaan koppa maalauskuntoon , koneesta puuttuu enää veivit, muuten alkaisi hilut olemaan kasassa, tulipahan aikani kuluksi naamioitua kone muoveilla, ja enimpiä likoja putsailin. Perä olisi puotettava alas niin saisi osia urakalla hiekkapuhalettavaksi vanteet mukaan lukien.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_000694_zpsc9b25b60.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/WP_000678_zps9e7cee8a.jpg)
-
Missä meinasit käyttää osia puhallettavana?
-
Missä meinasit käyttää osia puhallettavana?
Ite aattelin puhaltaa :)
-
Ai että.. hyvältä vaikuttaa S*
-
Olisikohan aika päivitellä tätäkin hieman.. viimeisestä postauksesta alkaa jo lähemmäs 1,5 vuotta olemaankin.
Jotain tässä on kuitenkin koitettu harrastaa, kaiken muun tekemisen sivussa.
Eli koppahan ei ole vieläkään valmis, vasta pääsiäisen aikana aloitettiin kaarien teko
(vuosi meni ennenkuin sai aikaiseksi aloittaa) ja ne ovat vaiheessa, taka ristikko yms tekemättä, tähän kyllä paneudutaan taas lähipäivinä kunhan olisin aikaa sen verran että ehtii auton luo.
Vanteet ja alustan osat kävin tässä kevään aikana läpi taka-akseli tukivarret yms puhalettu ja ne saivat 3x epoksia ja 2x pintaväriä (musta) päällensä, ja samassa tietysti puslat vaihdettu, uretaansia ei tällä kertaa tullut. Alustaksi tuli bc-racing setti joka tulikin jo viime syksyllä tähän hommattua.
Megasquirt odottelee paketissa eli tähän tuli protopartsin valmis 5cyl setti MS1 V3.0 launchcontrolilla, suuttimiksi tuli 870cc ev14.
Konepuolesta sen verran eli tämä kokoonpano tulee B5254f lohkoon, voimaa sen verran että vehkeet kestää kasassa jos kestää syy tähän että siihen kaikki osat oli valmiina ja b5234t lohko oli sen verran huonossa hapessa ja tämä toinen lohko tai koko kone oli jäänyt nurkkiin pyörimään, tietysti tiivisteet laakerit männänrenkaat yms tuli tilattua, ja tähän tuli ne "eaglen" veivit. Öljypohja puuttuu enää, että saisi kasattua.
Laatikko kävi tässä kevään aikana muokattavana siitä kiitokset boostille, täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti todella nopeasta toiminnasta!
Kytkin puuttuu yhä, josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen kaverilla olisi yksi tinanelonen ylimääräisenä josta olen käynytkin hieman apulaitteita repimässä itselleni, kyseissä koneessa näyttäisi olevan kova vauhtipyörä ja sitä suunnitelin jo tähän, pieni lättyhän se on mutta onko kellään kokemuksia saisiko sre-618 vielä naitettua tuohon riittääkö halkaisija?
Tästä taas jatketaan, pikkuhiljaa auto siis rakentuu eli ei ole vielä luovutettu.
Loppuun hieman huonolaatuisia kuvia.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20151025_153142_zpsor4odcmt.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20151127_183217_zpssczrnpih.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160123_203739_zpslvwqpqip.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160224_173456_zpsfjcn55o8.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160328_172231_zpsuq0jakyr.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160328_172338_zpsleyuyqge.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160402_095551_zpsim028cyh.jpg)
-
Päivitetään tätäkin vaihteeksi.
Kaaret saatiin kevään aikana tehtyä valmiiksi, jonka jälkeen tulikin eteen tallipaikan muutto.
Uudelle tallille päästyäni ja kun paikat oli saatu valmiiksi, otin työn alle moottorinkorvakkeet ja vaihdelaatikon kannatinpalkin.
Korvakkeista tuli perus boximalliset jotka tuli tehtyä 6mm tavarasta, etupalkkiin jäi vanhat korvakkeet joihin tuli jämäkämmät tyynyt ja niiden alle puolikkaat jääkiekot.
Vaihdelaatikon kannatin palkki tuli muokattua vanhasta johon tuli zf:n omat tyynyt.
Korvakkeita tehdessäni tein samalla coolerille telineen josta tuli kiinteä.
Tämän jälkeen rojut pois keulilta ja maalia niskaan, eli konehuone, sisusta, karmit ja takakontti.
Pohjille tuli 2 kierrosta epoksia jonka jälkeen pari kierrosta puolikiiltävää mustaa työkone maalia.
Muutaman päivän auto kuivui, ja sitten pääsinkin niputtamaan sisäpuolta.
Sinisiä sisutan osia mitä nyt vielä jää paikalleen kojelauta ,lattiamatot yms maalailin vinyylispraylla mustaksi.
Vakio korinjohtosarja meni takaisin paikalleen lievästi karsittuna.
Penkeiksi tuli sparcon sprintit, näiden kavereiksi pitäisi vyöt vielä keksiä.
Jarruja sen verran laittelin että joka nurkkaan uudet levyt ja kaikki käsijarru hilut tuli vaihdettua.
Lohko on tällä hetkellä koneistamolla jossa sitä hieman vahvistetaan tästä lisää myöhemmin kunhan saan lohkon käsiini.
Kytkin ratkaisu alkaa olla selvillä, kovan metsästyksen jälkeen löysin tähän 850 kovan vauhtipyörän jonka kaveriksi täytyisi tilata sre765 asetelma levystä en vielä tiedä laittaako sinne sintterin vaiko massalevyn.
Tällä hetkellä tilanne karkeasti se että sisusta alkaa olemaan nipussa, ja seuraavaksi megan johtosarja olisi pujoteltava omalle paikalleen, muuten odotellaan että päästään moottorin kimppuun.
Muutama kuva jälleen loppuun ja pahoittelut hieman sekavasta viestistä ja kuvien laadusta :idiot2:
Uudelle tallile saapuneena.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160526_200537_zpshi2t9glb.jpg)
Valmiista korvakkeista ei kuvaa ollutkaan, mutta tässä muutama askartelu kuva.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160622_213414_zpszzdhulpv.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160622_213402_zps5ytomljh.jpg)
Maalit pintaan tallin ovella ja nopeasti sisälle kuivumaan, onnistui olosuhteisiin nähden todella hyvin. :D
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160711_215039_zpspgco26ie.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160711_215047_zpssajhwgjl.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160712_004118_zpsuhqxhi84.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160712_004653_zpssayxn1y7.jpg)
-
Hienoa tekemistä ! Seurantaan !
-
Asiallista jälkeä! :)
-
Seurantaan!
-
Pientä väliaika päivitystä ja ihmettelyä.
Eli jonki verran auton kanssa touhuttu siitä päivitän lähipäivinä enemmän.
Asiaan lohko saapui koneistamolta jossa se oli vahvistettavana, konetta aloin tänään kasailemaan ja hommahan keskeytyi runkolaakereihin.
Laakereina perus glycon setti, joka pitäisi ilmeisesti olla sama näihin tinalohkoihin ainakin 91-96 välillä?
Oma lohkoni B5254FS merkinnältään ja -91 vuoden ja puolet laakereistahan siihen kävisi ja puolet ei.
Ongelma tulee korsettiin tulevien liuskojen osalta nehän ei sinne käy, kynsi väärällä puolen ja liian paksu.
Lohkon puoleen tulevat liuskat (öljyuralliset) kävisi molemille puolille, ja tälläiset siellä purettaessa olikin.
Korsetti on peilikuva kynsien urien osalta verratuna B5234t lohkon korsettiin johon laakerit kävisikin.
Päittäisvälys laakerille ei kynnen uraa korsetissa ollut lainkaan verrattuna toiseen korsettiin.
Onko näissä vielä jokin vuosimalli ero tai vastaava, kuitenkin tuota laakerisettiä tuntuvat tarjoavan, vai onko ostettava toinen laakerisarja josta hyödyntää puolet?
Loppuun aiheesta pari kuvaa, jotta selventää hieman tilannetta.
B5234t korsetti/laakeripukki.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161004_215727_zpstumh8uzx.jpg)
B5254FS korsetti/laakeripukki.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161004_215711_zpsemg3huyb.jpg)
Sylinterien yläpään vahvistus.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161004_215934_zpsrvmjll9p.jpg)
-
Mitäs, jos ottais viilalla sen kynnen siitä laakerista pois ja kasaisi vaan paikalleen.
Jos laakerit pääsee pyörähtämään, niin se ei johdu kynnen puutteesta vaan voiteluviasta.
-
Mitäs, jos ottais viilalla sen kynnen siitä laakerista pois ja kasaisi vaan paikalleen.
Jos laakerit pääsee pyörähtämään, niin se ei johdu kynnen puutteesta vaan voiteluviasta.
Tätä mietittiin, mutta pääseeköhän laakeri liikkumaan pitkittäis suunnassa miten herkästi ilman kynttä? :idiot2:
Ensi viikolla saisin toisen sarjan laakereita, jos suosiolla odottelisi niitä.
-
Otsikko päivitetty nyt oikeampaan suuntaan.
Lähipäivien päivytys venyikin taas reilulla kuukaudella, mutta jatketaan mihin jäätiin.
Moottori on saatu nippuun ja pudotettu paikoilleen.
Laakeri ongelma korjaantui toisella sarjalla josta otin puolet, tästä ongelmasta kun päästiin niin kappas pari arp pultin prikkaa kadonnut laatikon pohjalta, kun irrallaan toimitettu.
Tähän onneksi löytyi apu pulttikaupasta ja naapuritallista.
Öljypohjaksi tuli 960 pohja jonka tallikaveri lyhensi.
Pakosarjan laippa käännettiin toisin päin, turbo jää nyt alas, tämä tuntui fiksulta ratkaisulta kun turbo olisi muuten jäänyt liian ylös, ja kun tekijä mies vielä itse oli paikalla niin pääsi reklamoimaan ;D
Kytkimeksi tuli sre765 ja sen kaveriksi 6-lapanen jousitettu sintteri, tiukkaa teki että mahtui kytkinkopan sisään, varovasti joutui tavaraa ottamaan pois.
Perävälitys vaihtui 3.73->3.54.
Kaikkea ei tosin edes tulee mieleen mitä tullut tehtyä kun on niin pitkältä ajalta jäänyt päivittämättä, mutta tässä kai ne keskeisimmät asiat, niin ja toinen volvokin tuli jo hommattua mahdollista seuraava projektia ajatellen mutta aika näyttää mikä sen kohtalo on, kuvat kertokoon enemmän.
Koneen kasauksesta muutama kuva.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161015_152727_zpst66wapow.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161022_002646_zpseqob8dxa.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161027_195713_zpsuy62tcah.jpg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161029_183811_zpseklhtqs2.jpg)
Kaveri pyöräytti naapuritallilla vauhtipyörään uuden jaon ja otti siitä pikku siivun pois.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG-20161103-WA0000_zps8fhguvkq.jpeg)
Kone tipahti paikoilleen, tovottavasti ei ihan heti tarvitse nostaa pois.
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG-20161108-WA0002_zpset9c5sro.jpeg)
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20161108_224222_zps4jwagztd.jpg)
Tälläinen vanhus tuli haalittua talteen loppu kesästä, 244 vm-75 B20A+M45
(http://i1269.photobucket.com/albums/jj591/samkuu/740/IMG_20160819_193859_zpscm3ascsn.jpg)
-
Hienoa tekemistä -H-
-
Niin vain lähti tämäkin projekti maailmalle muiden hankintojen alta pois.
Viime keväänä päästiin siihen pisteeseen että auto saatiin käynti ja ajokuntoon.
Kesän aikana tälle ei mitään tapahtunut.
Projektiin ei paljon tehtävää olisi jäänyt, mutta tehköön nykyinen omistaja tämän loppuun.
Viikko sitten tämä lähti uudenomistajan matkaan.
Laitetaan siis lukkoon, voidaan avata vanhan tai uuden omistajan pyynnöstä.