Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: SoSSe92 - 09.10.2014, 18:33:36

Otsikko: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 09.10.2014, 18:33:36
Tälläinen 740 -90 turbo diesel tuli hankittua joskus 2011 syksyllä ensi volvokseni. Pikainen katsaus autoon:

Entinen käyttöauto alkoi olla ja tiensä päässä ja jotain takavetoista piti saada tilalle. Ja kun diiseleiden kanssa oon ikäni rassautunut niin sen piti olla diiseli. Autohan tuli ihan harraste/työmatka käyttöön ilman mitään suurempia suunitelmia. Vuosien saatossa on jotain kuitenkin tuli tehtyä. Roiskeläpät taakse, Finni kilvistä en tykännyt joten hommasin alkuperäiset kilvet tilalle. Nai- alkuset O0 .Lisävalot tulee talveksi aina laitettua keulille. Siistinä koitettu pitää, säänölliset vahaukset ja pesut tehty sisältä ja ulkoa. Konepellin alle tuli ihan tehtyä perus näppäilyt syötöt/ahot tappiin ja kara poikki. ja kun mopo lähti käsistä paikkansa löysi myös kiinancooleri, kiinan turbo, kiinan 12mm nestepää 3/2,5 tuuman itse tehty putkisto. Muutoskatsastus tuli tehtyä jotta ei tarteisi hirveetä jumppaa pitää katsastuksen lähestyessä.

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/2013-05-25163456_zps5b7bba7a.jpg) (http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/2013-05-25163415_zps978a0d44.jpg)


Mutta halvalla ei hyvää saanut ja jotain tapahtui
(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/2014-03-05172203_zpsb0b520e3.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/2014-03-05172203_zpsb0b520e3.jpg.html) (http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/2014-03-14200101_zpsda451b8e.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/2014-03-14200101_zpsda451b8e.jpg.html)

Syystä että kovan vedätyksen tuloksena syöttöpumpun nestepäästä katkesi akseli, pumppu jumiin ja jakopää jumiin kovilta kierroksilta ja vähän sekotetaan soppaa niin saadaan entinen kone. No väljähän se olikin. Huohotti aika kivasti ;D


No virhestä opitiin ja laitoin sitten koneremontin alulle eri lohkolle. Tarkotuksen olisi saada ihan suht ripeä kulkine ja vielä luotettava kestävyydeltään
Saatii talveksi autotallin tekemistä

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20141003_002_zps9a799c77.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20141003_002_zps9a799c77.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20140928_005_zps2359134d.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20140928_005_zps2359134d.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20141005_005_zps184b5e45.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20141005_005_zps184b5e45.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20141005_002_zpsdb20a593.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20141005_002_zpsdb20a593.jpg.html)
(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150102_003_zps424ce62a.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150102_003_zps424ce62a.jpg.html)


Kokoonpano:
200tkm ajettu lohko (Mittarin mukaan) Poraus 1.ylikokoon/uudetmännät renkaineen.
Kansi käyty läpi. ventiilit hiottu,uudet ohjurit ja kumit, ventiilit säädetty, pakokanavat kohdistettu, kanavia muuten siistitty, tasopinta suoristettu
pp-dieselin tekemä 12mm pumppu
H-profiilin kanget
Joku scanian ja valmetin turbo switzereitä molemmat katsotaan mitä näillä saadaan aikaan. Maybe tupla turbo? ::). Toistaseksi kiinalaisella ahtimella
getragin 260 laatikko
Kaikki tiivisteet ja laakerit
Sorvattu vauhtipyörä.
SRE-765 astelma 240mm kytkinlevy


Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: Vömbsteri - 24.11.2014, 15:00:48
Mitäs tälle kuuluu?
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: oh850 - 24.11.2014, 20:32:40
Tutun näköinen peli, jossain tien päällä tullut bongattua  :)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 13.12.2014, 20:47:42
Hitaasti etenee...

Moottori ollut jo kohta pari kuukautta koneistamolla, ilmeisesti kiirettä pitänyt. Tarkotus olisi ollut saada ennen joulua jo takaisin mutta taitaa mennä ens vuoteen.

Suoritettavat toimen piteet:
kaikki tasopinnat lohkosta ja kannesta tasottaa, koko moottorin tasapainotus, vauhtipyörän teko/ jos saisi D5252T moottorin kaksoismassa pyörän hitsattua kiinteeksi fiksusti kun kerta getragin mukana tuli, kannen paineistus ja jos saisi vähän isompaa ventiiliä istutettua, tarkotus oli vanhoilla männillä niputtaa kone mutta pytyt oli soikeita niin joudutaan poraamaan pytyt. Ensimäisen ylikoon mäntiä sitten ei oikein sopivia tahtonut löytyä. Toiveena olisi ollut jotku takomännät saada sisään. Mutta jouduttiin tilaamaan tehtaalta ihan alkuperäiset Mahlen valumännät aika suolaseen hintaan. Tulee onneksi männärenkaitten kanssa. Ja uskosin että valumännätkin menestyy iha sinne 300hv asti dieselissä ja eikä ole sitten kiinalaiset männät ::).

Kaveri lupasi hiekkapuhltaa ja maalta ruiskulla moottorin. Maalia tuli hommattua litran pönttö catepillarin keltaista nii saadaan työkonemainen tunnelma konehuoneeseen ja pikku osia sitten mustalla kilkali pullolla maalailla.
Pakosarjan tekohilppeet tuli touhuttua tuossa. voisi tässä joulun alla alkaa vähän jo hitsailemaan jonnilaista muotoo.
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: Volvomies89 - 13.12.2014, 21:23:48
Miksi ei vain d24 omaa vauhtipyörää  ???
SRE asetelmalla kestää kyllä sen tehon mitä tuosta moottorista saa irti...
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 13.12.2014, 21:53:23
Miksi ei vain d24 omaa vauhtipyörää  ???
SRE asetelmalla kestää kyllä sen tehon mitä tuosta moottorista saa irti...

Kuulu vaihelaatikko kaupaan myös tuo SRE-765 asetelma ja siihen kytkinlevy. Kokoa en muista mutta levy ei ainakaan mahtunut deekun vakiopyörän sisään ja asetelma tulee muutenkin kauas tai ainakin näytti siltä. Tarkotettu tuon kaksoismasssapyörän kanssa olevaksi .Vaihtoehto olisi toki hommata uusi kytkinpaketti.

edit: 240mm taisi olla se levy
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 22.02.2015, 12:28:34
Koneistuksessa vierähti jokunen tovi (3 kuukautta) joten vähän hitaasti edennyt tämä projekti

Lohko porattiin seuraavaan ylikokoon koska pytyt olivata soikeaksi kuluneet ja tasopinta plaanatiin. Männiksi valikoitui mahlen tehdasmännät. Tarvike mäntiä en kehdannut laittaa niiden laatu vaihteluiden vuoksi. Kampiakselin laakeripinnat kiilotettu. kiertokangen mitat vielä tarkistettiin ja koko paketti sitten tasapainotettiin. öljypumpun ja paineventiilin käytin auki ja tarkistin kunnon, ehyeltä näytti.


Kannehan ostin yksityiseltä koska lohkossa ei ollut kantta. Kanteen jouduttiin tekemään aikalailla kaikki. Ventiilit vuoti ja ohjurit olivat sököt. Myyjän mukaan kansi piti olla vasta kunnostettu ja menin maksamaan kannesta vielä ehyen hinnan :(. Samalla kerta vetiilit pois käytettiin niin kanavia vähän siistittiin ja ventiilit säädetiin. Pakosarjan tekoa vähän jo aloittelinkin. Laipan hommasin nettivaraosan kautta mutta eihän se passanut alkuukaan josta olikin jo myyjän kanssa puhetta, vähän väärillä mitoilla tehty, halvalla sainkin sen sitten. Romu kantta vasten sitä olikin helppo muokata sopivaksi. Pakokanavat kohdistin laipaan sopivaksi. Suuttimiin tuli uudet boschilaiset kärjet. Hurjat 200barin paineet olivat kannen mukana tulleissa suutimissa ja shimmasin ne uudestaan 160 baariin


Vauhtipyörä tehtiin ihan uusiksi jotta saatiin kytkinpaketti sopimaan paikoileen ja kohdalleen. Painoeroa entiseen pyörään ei juuri tullut mutta eihän tämä kierroskone olekkaan. Mitat otettiin getragin mukaan ja siitä tuli aikalailla saman mittainen kuin seuraavan sukupolven 5 pyttyisen kaksoismassa pyörästä. Deekun omasta pyörästä olisi tullut liian matala jos siitän olisi reunat sorvannut pois. Silmälaakerin paikka sorvatiin vauhtipyörään kuulalaakerille sopivaksi koska jos olisi halunut kykinakselin yltämään kampiakselinpäähän olis joutunut jatkopalan tekemään. hammaskehä otettiin vanhasta pyörästä. Ajoitus merkin joutuu vielä tekemään pyörään kuhan moottoria on vähän kasaan saatu.

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150216_004_zps6daee03d.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150216_004_zps6daee03d.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150217_001_zps551a82a1.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150217_001_zps551a82a1.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150219_002_zpscf1da1a5.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150219_002_zpscf1da1a5.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150220_002_zpsc3383cd3.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150220_002_zpsc3383cd3.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/d57f5af2-bed2-4012-adaf-2bee48a32858_zpsddd90562.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/d57f5af2-bed2-4012-adaf-2bee48a32858_zpsddd90562.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 13.03.2015, 16:17:33
Joo nytpä se ois maalissaan. Moottori kasattiin pikaseen ilman sisälmyksiä maaluu kuntoon. Kaveri veti ruiskulla maalin ja itse hoidin pohjatyöt. Itse ainakin olen tyytyväinen värivalintaan :)  Lopussaan pääsee niputtamaan kasaan päin. Katsotaan mitä viikonloppuna saadaan aikaseksi. Aika paljon puhistus hommaa tiedossa pinnan hionnan vuoksi, saapi kanavat käydä tarkoin läpi.

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/mms-20150307_zps5o5bsyyb.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/mms-20150307_zps5o5bsyyb.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150307_003_zps5g53eotx.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150307_003_zps5g53eotx.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: oh850 - 13.03.2015, 17:19:28
No onpas räikeän värinen mylly  :D
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 13.03.2015, 17:26:31
No onpas räikeän värinen mylly  :D

Eikait sen tartte aina olla punanen tai musta  ::)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: ässäarpa - 13.03.2015, 21:30:31
Paljonko tehotavoite deekustasi? :3
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: oh850 - 14.03.2015, 01:40:40
Eikait sen tartte aina olla punanen tai musta  ::)
Ei ollenkaan pahalla, jotain erilaista kuin yleensä  ;) Otahan deekusta irti kaikki mikä lähtee :hello:
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: kenppi - 14.03.2015, 07:55:29
Olisit nyt ees vaihtelunvuoksi jollain CAT:in keltaisella maalannu tuon  :D
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 14.03.2015, 20:53:22
Catin väri kartasta tuo maali on otettukin. Noh Katsotaan nyt mitä tehoa sieltä tulee. Kaikki koitetaan ulos kuitenkin saada.

Sen verran tuli kasailtua että laitoin öljyruiskut, kampiakselin, männät kankiin ja paikoileen sylinteriin. Sen veran saatiin tuhoakin aikaan viimestä mäntää olin laittamassa paikoileen keskimmäinen männän rengas katkesi  :'(. Jännästi öljyrengas meni sisään mutta keskinmäisen kohdalla alkoi ahistaa nii rupesin mänänrengaspuristinta kiristämään ja kuulu vain naps. Toivottavasti saapi yhteen mäntään rengas sarjan. Kiertokankia joutu vähän kylestä viilaamaan kun meinannu sylinterin läpi mahtua.

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/a104fb95-d363-47dc-9fd0-44ef8879399f_zpswidsxntt.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/a104fb95-d363-47dc-9fd0-44ef8879399f_zpswidsxntt.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150313_012_zpsvt88z3dl.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150313_012_zpsvt88z3dl.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150313_002_zpspr6qpxdq.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150313_002_zpspr6qpxdq.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: kenppi - 14.03.2015, 23:58:29
No katos perhana niinpäs onkin  O0

Puhelimella selasin niin näytti enemmän valkoiselle tuo väri. Hemmetin samsung  >:(
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 24.03.2015, 17:47:04
Melko ripeällä tahilla on nyt niputettu kasaan päin

Männänrengas sarjan sai kuitenkin yhteen mäntään tilattua kohtuu hintaa viikon toimitus ajalla. Vaihdoin vain keskimäisen renkaan uuteen ja loput jäi hyllyyn joutilaaksi. Sain laitettua viimesenkin männän paikoileen ja vieläpä kaikki männänrenkaat ehyenä :pomo:. Öljypumpun laittelin imuputkineen ja öljypohjan nakkasin paikoileen uusilla tiivisteillä. Lohkosta ja kannesta vielä siistin tasopintaa vähän hiomalla vaikka tasohionta oli koneistamolla tehty. Männänylitys tuli heittokellolla mitattua kannentiivisteen paksuuden valitsemiseen ja ykk kohta saatiin tarkasti. Kuitenkin tuli laitettua paksuin 1.6mm vaikka olisi ohuin kannentiiviste mahtunut olemaan. Puristuksia olisi saanu 0.5 bar enenmpi äkkiä laskettuna ohuemmalla tiivisteellä. Kestääpähän painetta enempi ja ei ota mäntä liian kuumana kanteen ::). Kannesta ja imusarjasta vielä imukanavia vähän pyöristelin ja nokka-akselin stefat laittelin. Kannen nostin paikoileen ja ohjeitten mukaan kiristelin uusilla pultteilla. Tuo imusarjan tulolaippa pitää jossain vaiheessa tehä parempi. Kaikkea muuta pientä löysi paikkansa lohkon kyljestä.

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150323_009_zps3qvyb5cq.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150323_009_zps3qvyb5cq.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 06.04.2015, 17:45:56
Melkolailla alkaa olla nipussa. Vielähän tuossa on kuitenkin laittoa. Jakohihnaksi tuli gatesi. Jospa se olisi tavallista parempi hihna ainakin hinnan puolesta ::). Vauhtipyörän nakkasin paikoileen ja meistin ajoitusmerkit. Vaihdelaatikkoa tuli samalla vähän soviteltua paikoileen. Kytkinakselille ei saanut sopimaan oikein mitään silmälaakeria suoraan niin joutuu sitä vielä sorvaamaan. Samalla huomasin että kykinakselin laakeri oli aika sökönä ja takastefa ihan mutkilla. Eli laatikon joutuu vielä purkamaan jotta saapi akselin sorvattavaksi ja laakerin vaihdettua..

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150406_007_zpsccsfokkn.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150406_007_zpsccsfokkn.jpg.html)

Tuommonen öljysuodatinjalka hässäkän sovittelin paikoileen kun ei deekun omaa jalkaa ollut missä olisi ollut öljynlauhduttimelle lähdöt. Hyllystä sattui löytymään omat tarpeet
Tässähän on sekaisin biltemaa ja bmw:tä. Pienillä muutoksilla sai aika hyvin sopimaan. Näppärästi sai turbolle ja antureille lähdöt.

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150406_002_zps1prs3nmk.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150406_002_zps1prs3nmk.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 16.04.2015, 19:45:40
Ei kait siinä. Laatikon käytin auki ja sorvuutin kytkinakselia jotta silmälaakeri saatiin sopimaan, samalla vaihoin kytkinakselille laakerin, eteen/taakse stefat ja siirtajäakselin tiivisteen. Pientä päänvaivaa aiheutti miten saisi painettua tuon kytkinakselin laakerista irti. Hirvitti kyllä vääntää ulosvetäjää joka oli kolmen 6 millin kierretangon varassa  :D, Lähti kuitenkin paikkoja särkemättä. Kytkinakseli lähti irti ilman että tarvitsi koko laatikkoa purkaa, vähän painoi ulosvetäjällä pääakselia takaapäin niin mahtui kääntymään pois paikoiltaan. Oisihan siellä syncrorenkaat olleet vaihdon tarpeessa mutta en raskinut niitä ruveta sen kummemmin vaihtelemaan. Saapi ajaa sitten kuin vanhalla sisulla, välikaasulla vaihteet silmään :buck2:

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150409_002_zpsqwtkulk5.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150409_002_zpsqwtkulk5.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150409_003_zpslz6io1bk.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150409_003_zpslz6io1bk.jpg.html)(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150409_007_zpskdtsfuhk.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150409_007_zpskdtsfuhk.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 01.05.2015, 16:59:53
Konehan oisi nytten kasassa ja keulillekin se jo kerkesi :) Laatikkokin passasi paikoileen. Vaihetelin myös tuon siirtäjäakselin tiivisteen laatikoon vielä. Kykinpuolelle tuli uusi kykinlevy painelaakeri mutta asetelma mallia käytetty koska oli ehyt ja myös tasapainotettukin tälle koneelle. Pumpun hihnan laittelin paikoileen ja säädin ennakoksi 0,90. Pumpun tekiän mukaan pitäisi toimia ihan vakio ennakoillakin. Pyörihän tuo moottori kun räikällä vähän kokeilin ja vaihteetkin löytyi. Koria kävin herättelemässä talviunilta. Pieniä pintaruoste hommia alustassa tiedossa ja massausta ainakin. Koneen kun laitoin paikoileen niin sitten hoksasin että laatikko asettuu kallelleen. Hitsattu tuo laippa lohkon suuntasesti eika ajateltu että moottori tulee kallelleen :-\. No uskoisin että pitäisi silti toimia. Keppitelineen joutuu vielä tekemään. Pakosarjan tuossa kanssa röpöstin jonninlaisen. Oli henkilökohtaiset taiteilian lahjat lujilla  ;D. Luultavasti parempi kuin alkuperäinen. Vielä vähän keskeneräinen.
(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150415_004_zpsig2cymyt.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150415_004_zpsig2cymyt.jpg.html)
(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150417_001_zpspj6ywfik.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150417_001_zpspj6ywfik.jpg.html)
(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150420_003_zpsevrzt89g.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150420_003_zpsevrzt89g.jpg.html)
(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150501_004_zps5vtex854.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150501_004_zps5vtex854.jpg.html)
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: pete881 - 01.05.2015, 18:08:07
Alkuperäinen pakosarja kairattuna on näissä yleensä paras ja riittää siihen mitä näistä irti saa.
Otsikko: Vs: 740 d24 "Naidee"
Kirjoitti: SoSSe92 - 06.06.2015, 10:22:45
No joo käynissähin oisi nyt käytetty. ei kait siinä hyvihän tuo tuntuisi rallatelevan. Aika Hyvin tuntuu öljynpaineet nousevan ja aika herkkä lähtemään käyntiin 8). Pakosarja tuli vielä peiteltyä lämpönauhalla. Aika hyvin sai istumaan turbon kanssa tuonne konehuoneeseen. Joutuu varmaan jotain lämpösuojaa tuohon konepellin ja pakopesän väliin laittaa kun aika lähelle tulee toisiaan. Jäähdyttimetkin saatu soviteltua paikoileen, aika tiukka paketti tulikin. Öljynjäähdytin kokoa reilu koska sattui löytymään joutilaana semmoinen, pitävyydestä ei sitten kyllä ole tietoa  ::). Ahtoputket koitan sovittaa tulemaan maskin takaa siistimmin kun ennen oli moottorin ja jäähdyttimen välistä. Lisäantureille oli sähkötkin valmiina kun olivat jo silloin edelisellä kokoon panolla. Pientä siistimistä jossain vaiheessa vielä vaatii.

Kardaaniakin oisi soviteltu paikoileen. Melkein m47 kardaani käypi paikoileen suoraan mutta joutuu vähän boorin päästä lyhentämään kumpaakin pätkää ja tukilaakerin paikka vähän siirtämään. Vaihdelaatikossa oli valmiiksi jo volvon kardaanille tehty laippa. Bmw keppitelineen sain jotenkin vääneltyä sopimaan, tuntuuhan nuo kaikki vaihteet löytyvän. Kytkimelle piti tehdä uusi nestelinja. työpaikalta sain lainaan rässin millä sai paineltua jarruputkeen päitä. Aika jäykän oloinen kytkin tuntuisi olevan.  Tuolta voipi katella savut: http://vid40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/DSCN7523_cut_cut_zpsi1vmcv8w.mp4

(http://i40.photobucket.com/albums/e229/SoSSe92/20150528_001_zpsevswlt5j.jpg) (http://s40.photobucket.com/user/SoSSe92/media/20150528_001_zpsevswlt5j.jpg.html)