Race.fi  Puotilan autokorjaamo

242L 2.3T -77

  • 83 Vastauksia
  • 31151 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #60 : 13.05.2013, 19:13:06 »
Vanhat poikki yksitellen ja uutta tilalle.

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #61 : 13.05.2013, 20:24:22 »
Juu siihen päädyin itsekkin. Huomenna hakemaan johtoa. On se hyvä tietty et on lomaviikolla tekemistä.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #62 : 20.05.2013, 23:19:42 »
Johtosarjan sain parsittua kuntoon vaan ei tahdo vieläkään kaikki sähköt löytyä. Mittariston varoitusvalot hukassa, parkit ei toimi, vilkut toimii ainostaan hätävilkkujen ollessa päällä. Pitänee aluksi putsata sulakkeiden käpälät ja jos ei vieläkään mitään vaikutusta niin maadoituksien kimppuun. Megaa varten hankin vanhan sarjaportillisen läppärin niin saa heittää ton yhteyttä pätkivän usb mokkulan hevonvit...n.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #63 : 30.05.2013, 21:42:01 »
Jotain pientä saanu taas aikaseksi. Valot ja vilkut sain pelaamaan kun putsasin sulakkeet ja maadoitukset. Kuuleri heitetty keulalle ja kiinteän flektin ruuvailin vesipumpun päähän väliaikaisesti. Sähköflekti on kyllä tulossa. Ajatus oli että kiinnitän 940 flektin jotenkin 200srj tuulitunneliin niin saa näppärästi istumaan sen paikoilleen.
Viikonloppuna tehtävää jos ei hirveesti sada:
- downpipen muokkaus
- putkiston teko
- megan johtosarja siistiä ja laittaa sukkaa päälle
- jarruputki vaihtaa taakse pelkääjän puolelle ja ilmata jarrut
- perään laittaa öljyt
- mittarivaijeri laatikkoon kiinni
- kojelaudan kasausta jos ehtii noiden muiden lisäksi.

Noiden hommien jälkee vois jo vaikka hakee lappukilvet et pääsee säätää megaa :P
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #64 : 02.06.2013, 21:11:45 »
Viikonlopun aika tuli laitettuu öljyt perään, uusi jarruputki takapäähän, venttiilikopantiiviste ja mittarivaijeri.  Kylkiputken tein yhellä vaimentimella. Pitää ihan kammottavaa meteliä... Megan johtosarjan niputin sähköteipillä siistiksi. Johtasarjan päälle ostin sellasta muovista spiraaliputkea. Ekan noin kilsan ajolenkin tein tänään :) helvetin rikkaalla käy kun kaasua antaa. Putkisto täytyy saada vähän hiljaisemmaksi niin vois ens viikonloppuna hakea tarrat niin pääsee harjoittelee säätöhommia :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #65 : 04.06.2013, 23:13:57 »
Uutta väriä miettiny. Olisko liian härski jos väriksi tulis sellanen harmahtava mattavihreä?  :pomo: mattamusta ei oo vaihtoehto. Garaget.orgissa oon ainaki pari mattavihreetä nähny ja tykästyny siihen :) saa ehdotella jotain muutakin mielenkiintoista väriä jos tulee mieleen :)
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #66 : 09.06.2013, 23:04:05 »
Puuhakilvillä tuli viikonloppuna ajettua ja vähän haettua säätöjä edes vähän kohdilleen. Ei se näin kylmiltää oo kauheen helppoa hommaa :D Maltillisilla 0.5bar ahdoilla säätelin mut ei ne nyt vielä ihan kohdillaan ole. Jospa sitä seuraavaksi alkaisi koria laittamaan. Serkku näitä ruuttia on jo noin 15v räplänny. Nimi turtana varmaan kertoo monelle jotain. Hänen kanssa olin tänään jutuissa että säädetään kohdilleen jossakin välissä.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #67 : 16.06.2013, 17:05:53 »
Eilen iltapäivällä tuli todettua että ei ne helmat tosta itellään korjaannu. Siispä tuumasta toimeen. Lähtökohdasta ei ole kuvaa mutta pieni reikä ja kitti huikan haljennut ;) Vähän se levisi mut olihan se arvattavissa.

Pintapeltia laikattu pois. Korjattu toi takakulma aikoinaan niin että vedetty uusi pelti vanhan päälle ja sen nyt tietää kuinka siinä käy. Sisähelmaan tehty sama juttu pohjan puolelta.


Sisähelmaan heppailin uuden pellit. Myös noiden pienien reikien kohdalle tuli uutta peltiä.


Ulkohelmaa aloin vääntelemään tollasesta valmiiksi pokatusta pellistä. Onnistui aika kivuttomasti käsissä väännellen.


Keskelle joutui tekemään viillon että sai takaosan sopimaan kohdilleen.


Tälle mallille jäi kunnes lanka loppui. Onhan se vähän tilkkutäkki ja ensimmäistä kertaa helmoja hitsailen niin ei se jälki niin ammattimaista ole :D Mut eipä tästä museoautoa ole tulossa niin saa kelvata. Alkuviikolla hakea lisää lankaa niin saa tehtyä valmiiksi.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #68 : 17.06.2013, 22:00:08 »
Tänää ollu vähä laiska päivä. Lähinnä ihmettelyä.



Tollaset vanteet olis ylinmääräsenä. Pitäiskö ne laittaa tohon  ???
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #69 : 19.06.2013, 23:07:25 »
Kyllähän nuo ihan sopii tohon, taakse pikkanen spaceri väliiin että saat vanteen lähemmäks kaarta.  ;)
« Viimeksi muokattu: 19.06.2013, 23:10:50 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #70 : 20.06.2013, 07:31:56 »
Joo 30mm lätyllä noita takavanteita jo kuvan oton jälkeen mallailin :) helma tuli hitsattua loppuun. Vielä pohjaan pari pikku lappua ja toinen munapussi heppailla kans kuntoon.



Tossa speisseri paikallaan :)
« Viimeksi muokattu: 20.06.2013, 08:09:45 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #71 : 20.06.2013, 12:50:27 »
Ootko miettiny jos nappaisit munapussit pois? ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #72 : 20.06.2013, 13:33:35 »
No joo oon miettiny ja vähän kahden vaiheilla oon sen suhteen. Helpommallahan siinä pääsis ku ottais pois ja suora pelti tilalle.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #73 : 17.07.2013, 21:59:57 »
Eipä mitään ihmeempiä oo tapahtunu. Bensalinjaa korjaillu kun painepuolelta hiukan vuosi. Tunerstudioon hommasin autotune lisenssin säätöä helpottamaan. Tarrat hakea taas jossain vaiheessa niin pääsee maantielle säätelee. Pohjaa aloin hitsailemaan tänään. Ne alunperin pikku paikat nyt vähän levisi eli koko helman matkalle pohjaan saa laittaa uuden liuskan peltiä. Paskamainen hitsailla kun maassa joutuu makailemaan ja kaikki kipinät lentää päälle.

http://s266.photobucket.com/user/Sato960/media/Snapbucket/9A69AFEA-orig_zps952c88f0.jpg.html?sort=3&o=0

Jajuu tulihan toi kimppatilaus spartan locker eilen haettua postista  :pomo: Tästä kiitokset Ari E:lle  :hg:
« Viimeksi muokattu: 17.07.2013, 22:12:54 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: 242L 2.3T -77
« Vastaus #74 : 19.07.2013, 13:53:00 »
Sen verran tota hitsaushommaa vielä jäljellä että tulee jo mieleen hankkisko jonkun toisen kopan. Pohjaan muutama paikka pitäis liimailla. Takakontin pohjan saa melkein tehdä kokonaan uusiksi. Tahdo millään aika riittää. Miettiny hommaisko sitä jonkun siistin seiskan ja nakkais ton tekniikan sellaseen. Niitä ku aika edukkaasti on nettiautossa tarjolla. Kohta lyö kyllä kesäloman päälle niin katotaan jos sitä innostuisi.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy