Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti (auto maalarilla )

  • 195 Vastauksia
  • 79935 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #45 : 26.10.2011, 22:39:38 »
Tästä tulee leikkikalu   ;D. Jos sitten siltä tuntuu nii driftaillaan ja ajetaan roadsporttia tai time attackkia, mut pääasia on pitää hauskaa

tää ois kyllä mahtava nähä Time attackissä :P
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #46 : 27.10.2011, 12:34:04 »
tulee paikka kartturillekkin  :)
Eikö kuitenkin kannattaisi puhua pelkääjän paikasta ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Bamse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #47 : 27.10.2011, 23:31:01 »
Tästä tulee leikkikalu   ;D. Jos sitten siltä tuntuu nii driftaillaan ja ajetaan roadsporttia tai time attackkia, mut pääasia on pitää hauskaa

Näin sen kuuluukin mennä! :)
Peukkuja tälle!

/Bamse
Täh?

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #48 : 14.11.2011, 09:42:39 »
Tännekkin pikku päivitystä. Tallista on tapahtunut ja hankitoja on koitettu vähän myös tehdä. "väärä" perä on pudotettu pois paikaltaan ja oikeaan perään on tekijämies käyny ottamassa vetareihin mitat. Kartoitustyötä pedal bosin hankinnassa on tehty ja se onkin sitten seuraava hankinta, jotta saan jarrut tähän. Kunhan jarrut ja penkki on sovitettu, voi pian koppa etsiä tietää maalarille. No, sinne on vielä aikaa ennenkun tämä koppa maalarin näkee.

Pikku muutoksia tuli suunnitelmiin kun noita projekteja on kaksi ja molemmat palasina  :D. Tähän peliin ei tulekkaan tuota oikein pitkää akselia, vaan se meni muualle. Tähän tulee alakerraksi 86mm penta akseli, SMP veivit ja Virtala Wisecot. Nyt siis voin todeta että tekniikka on kokonaisuudessaan olemassa, koppa vaan tarvii paljon töitä ennenkun on sen aika että voi konetta nostella paikalleen.
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #49 : 14.11.2011, 15:29:28 »
BBB:n alakerta ilmeisesti löysi tiensä tähän ja päinvastoin? :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #50 : 14.11.2011, 16:45:23 »
BBB:n alakerta ilmeisesti löysi tiensä tähän ja päinvastoin? :)

Joo  taisiis ei  :D. Sinisen akseli, männät ja veivit tulee tähän ja siniseen sitten hommataan kokonaan uudet männät ja veivit.
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12513
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #51 : 14.11.2011, 19:47:05 »
BBB:n alakerta ilmeisesti löysi tiensä tähän ja päinvastoin? :)
Ei taitais BBB:n alakerta kestää sitä ajoa mihin tämä on tulossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #52 : 14.11.2011, 20:03:02 »
Mut eikös BBB:ssä ole enemmän tehoa jo nyt kuin mitä tähän haetaan ja juurihan peetu sanoi että se tähän tulee ???
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #53 : 14.11.2011, 20:13:34 »
Mut eikös BBB:ssä ole enemmän tehoa jo nyt kuin mitä tähän haetaan ja juurihan peetu sanoi että se tähän tulee ???

Lohko ei tuu tähän. Tän auton koneessa kiertää vesi :)
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #54 : 14.11.2011, 20:21:24 »
Lohko ei tuu tähän. Tän auton koneessa kiertää vesi :)

Kannattaa säästää rahaa ja hankkia vähintään puolet jäähdytys nestettä joukkoon :buck2:

Asiottomista viesteistä voi ilmoittaa ylläpidolle...
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5758
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #55 : 14.11.2011, 20:22:44 »
Jaa niin joo, betonilohko :D
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa kari.jappi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #56 : 14.11.2011, 20:34:45 »
tervetuloo roadsporttiin mukaan,"tilaa on"t kapo roadsport-A 105

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #57 : 14.11.2011, 20:40:37 »
tervetuloo roadsporttiin mukaan,"tilaa on"t kapo roadsport-A 105

Kiitosta vaan, riski on olemassa että tulen  :)
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa JJL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #58 : 16.11.2011, 08:03:51 »
Tulipaha ainaki keskusteluu aikaiseksi ja hienoa jotta upeita kilpureita rakennetaan. Tarinalle tuli  :hello:
« Viimeksi muokattu: 25.11.2011, 11:22:22 kirjoittanut JJL »

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #59 : 16.11.2011, 08:20:18 »
:o Imime jorinoota. Suositeltavaa rataautoo tehdessä se vääntö ja ajettavuuden helppous elikkäs hyvälaatuinen kuulalaakeroitu ahdin joka tulee alempaa helposti mukaan ja pienemmästä koosta huolimatta menee herkemmin laakeroinnista johtuen ylemmäksi kiertäen tuottaen virtausta sekä tarvittavaa ilmamäärää helpommin eli huomattavasti pienempi ahdin kuin hx40 ( hx 30 superin kokoluokkaa mutta kuulalaakeroinnilla tai si hx30super ). Kansien kanavat tulee olla jouhevat ja viilauksen ei saa mennä liian suureksi vaan virtausnopeutta jotta hyvää täyttöö järkevästi käytettävillä kierrosalueilla elikkäs hienot jouhevat kanavat, isot venttiilit ja mahollisimman pitkät venat jotta saa tupla tai tripla jouset kestämään kuumuutta ja nostoo puristuen vähemmän eli ei ihan lyttyyn hyvällä nostolla. Nostinkupit siis ontot joissa lyhennettävä tappi sisällä keskellä tai venan päähän tulevalla kupilla erikorkuisella pienellä säädetään venat yms.  Erittäin suuri tai suuret öljyjäähdytyskennot koska öljyn kanssa pitää johtaa kuumuus pois moottorin sisäkaluista joilla ei oo mitään tekemistä vesijäähdytyksen kanssa ( kampiakselin, kiertokankien, laakereiden lämmön johtuminen) Sumppusäiliö vaahtoamisen vähentämiseksi oikeanlainen ratakäyttöön. Lohko sisältä kiilloittaa jokapaikasta, kampiakseli kiilloittaa peilille ja pyöristää kuulapuhaltaa(Pentalainen saadaan vieläkin kestävämmäksi kiilloittamalla). Välijäähdyttimeksi tehokas tai ylitehokas jolloin saa moottoriin menevän ilman mahdollisimman viileäksi eli hapen massa ilmamäärässä on suuri. Sopivan pienet ahtoputket jolloin saa virtausnopeutta siirtovaiheisiin eli turboviive mahd pieneksi. Kiertokangiksi ehdottomasti jotku kunnolliset ja erittäin laadukkaat esim Carillo, Pautteri, Scat, arrow, yms. yms. ratahommassa tulee se raudan väsyminen vastaan ja kiinan epätasalaatuiset teräspalat joista monet pohjolassa markkinoidut tahtoo olla epäluotettavia silloin kun ajetaan pitkään kovaa. Nokat kannattaa olla radalle ookoo eli se voi olla että pienemmän ahtimen kera noin 270-280 välille jättää asteet mutta väännön kannalta ja alakierroksillakin jo hyvän täytön kannalta 12,5-13 nostoo pienten jouheiden kanavien kera siis hyvin viilattu ja kaikki kohdistettu. Männät kannattaa nykyaikaiset huippulaatuiset laittaa. Kiertokankien pituus mahd pitkät ja männät matalat. Puristus luokkaa 9-10 jolloin re85 pääsee oikeuksiin ja ahtoja ei tarvi olla 0,7-1,5baar enempää. Painekoteloksi mahdollisimman optinen pieni, viiveitä vähentämään mutta virtauksen optimoiminen. Ruiskuksi Motec joka säätää ajossakin paremmaksi tarvittavia alueita haistellen lämpöjä, seoksia ja tarvittaessa iskareitaki jos jokku sähköisesti ohjatut  ??? tai onhan noita paljon muitakin mutta jos haluaa ajaa paljon ruuvaamatta sekä hyvin vain huoltamalla. Konetehoiksi kannattaa lähinnä miettiä se 450-500 ja vääntö se on joka ratapeleissä jyllää ( muistetaan vaihteiden määrä ) ei niinkään huipputeho. Aikoinaan ahdettuja ratavolvoja muistellen ne ajo-ominaisuudet ei niinkään hurjat tehot. Asiat on käytännössä koettuja rata, ralli, kiihdytys juttuihin kun tutustuu (Faktaksi todettuja) se kaikkien omassa harkinnassa mitä tekee ja millai haluaa tehdä. Kierrosalue kannattaa rajata jonnekki 6500-7000rpm. Vaihteistohan on 4 vaihteinen(5) siis ei suurelle huipputehokkaalle turbolle tarkoitettu 7 vaihteinen jolloin pysytään jatkuvasti siellä optimaalilla alueella ja 7500-9000rpm välillä jolloin rauta väsyy erittäin nopeasti ja huoltovälit lyhyet sekä halapa tulee kalliiksi. Sumppupumppu erittäin hyvä radalla, öljypohja saa olla matala, kone laatikko saa olla matalalla ja siten myös painopiste matalalle. Kuskin istuin matalalle ja mahd taakse eli rattitanko pitkä( pikalukolla ratti irti ja kiinni) sekä suositeltavaa uudentyyppinen sähköinen tehostaja jolloin saa muutettua pois raidetangosta väsyviä osasia (akselitiivisteet, öljyt, öljypumpun eli ohjaustehostajan pumpun yms ) ja muuttaa raidetankoohjaus nopeeksi kevyemmäksi. Ohjaustehostin on ehdoton radalla ettei tarvi käyttää 16" rattia joka on 25cm päässä rintakehästä jotta voimaa vääntää pitkiäki aikoja. Vaihteiston öljyn jäähdytys? Vesijäähdytetty välijäähdytin joka siottuu enempi apukuskin puolelle painonjakauman parantamiseksi. Syyläri takakonttiin? Elikkäs tässä vaan lämpimikseen kirjottelin vaan raralla on iha eri meininki kilpurin suhteen kuin kadulla, kiihyttelyssä, show meiningissä. Erittäin hieno peli ja kokonaisuus tulossa.
Mitenkäs ois sellainen VolvoKestävyysCup jossa ajettaisiin 3 ja 6h kilpailuja? säännöt olis helpostikki tehtävissä ja perustuis roadsportin sanelemiin sekä muiden merkkien cup sääntöihi ajatellen.
Käykäähä kestävyysajoja katsomassa mutta soiha ne ajt olla vaikka 2h mittaisia jolloin yhdellä ( omistajalla) pärjää. Sais vaan säännöissä olla jotta kori pitää olla Volvon, moottori pitää olla volvon 4-6 sylinterinen vapari tai ahdettu. Renkaiden vanteiden max halkasia määritellä ja renkaiden max leveys ja vaikka katurenkaat kustannussyistä? voiha noi kestävyysajoissakin käytetyt olla ihan ookoo vaihtoehto mutta ratapeleissä pitää muistaa ennenkaikkee turvallisuus ja turvavarusteet joten se puoli ois tärkee. Olisha se makee ku 200, 700, 900 sarjalaisia ja vaikka etuvetoisiiki ois 30-50kpl ajamassa 2h kisaa. harjotukset, lämmittelyt, aikaajot, a vaparit ja b ahdetut lähdöt....

Kuha lämpimikseen kirjottelin eli hyvää päivänjatkoo, toivottavasti tuli ajatuksia mietteitä, 2013 hienoja ratakekkereitä ja pelejä. Kaikki kaunis, nopee ja toimiva ei tarvi maksaa hunajaa kuhan kaiken oikeen oivaltaa. Köyhän ei saa ostaa halpaa vaan hyvää tai parasta vaikka oieki kalliimpaa.  :idiot2:

Aerodynamiikastahan ratapelit tunnetaan joten siitähän kannattaa si käyttää kaikki mahollinen hyödyksi ( Vaneerista, aöumiinista tehee erittäin hyviä juttuja niinkuin lasikuidustaki eli ei tarvi mennä isojenpoikien purjevenemateriaaleihi )  ELK

Kiitos tästä kattavasta kirjoituksesta. Paljon oli asiaa ja miettimisen aihetta. Vielä ollaan helpossa vaiheessa kun kaikki on lattialla paloina. Vielä voi muuttaa asioita. Katsotaan mitä tästä saadaan aikaisiksi :)
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo